Eliteserien: Bodø/Glimt - Haugesund 02/04 kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

jendoriluka
Posts: 510
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt - Haugesund 02/04 kl. 18:00

Post by jendoriluka »

Elendig kamp. Jeg synes ikke én spiller presterer godt nok. Også Bjørnbak og Bjørkan er etter min mening svak. Angel er alt for slapp i dag, spesielt defensivt.

Synes Bodø Nu treffer best med børsen i dag. Moe meget svak. Jeg kan ikke forstå at Lode skal være langt bak han i køen nå. Greit nok at Lode ikke er særlig god å forsere med ballen, men det er ikke Moe heller. Bjørnbak må også opp noen hakk - fremstår ikke som den samlende kapteinen jeg håper og tror han kan være.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt - Haugesund 02/04 kl. 18:00

Post by G-s-enz »

Okay dette var helt forferdelig.

For det første,no må all sentimentaliteten rundt at Brede Moe klarte å komme tilbake overses,han holdt ikke mål i 2016 og holder ikke mål no. Skyld i to mål i dag og flere i oppkjøringa. Selg.

Jonassen kan ikke spille ved siden av han,da har vi to kløner side om side.

Knudsen bommer totalt i dag i tilleg til at FKH hadde gjort leksa si. Hver gang Angel og Bjørnbak hadde ballen presset de hardt. Når trefoten Brede Moe har ballen legger de seg bakover å stenger rom,hvorfor? Jo fordi de vet at han bruker 2 sekunder lengre enn andre å finne pasningsalternativer,da er det for seint. Evt sparker han den ballen bort. Smart av FKH.
Håpløst å rokke ved venstresida når Bjørkan har vært brukbar som back. Jonassen var jo helt åpenbart kamprusten.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt - Haugesund 02/04 kl. 18:00

Post by Larsson »

Garrincha wrote: Mon Apr 02, 2018 8:04 pm Haugesund stengte rett og slett det berømte mellomrommet og vi hadde ingen plan b.
De fikk god hjelp av både Saltnes og Moberg som hadde fylt rommet stillestående for tidlig.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt - Haugesund 02/04 kl. 18:00

Post by Novi »

Enig i at Bjørnbak ikke tok kapteinsrollen godt nok i dag. Det skulle smelt med kommentarer i første omgang.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt - Haugesund 02/04 kl. 18:00

Post by mortsto »

Kesseboy wrote: Mon Apr 02, 2018 7:47 pm
mortsto wrote: Mon Apr 02, 2018 7:26 pmJeg kommer ikke på noen andre spillere som gir meg slik angst hver gang de får ballen.
Rekkekamerat Brede Moe er ikke noen hemmelig Ronaldinho han heller.
Jeg er enig i det, og vil helst ikke forsvare Moe etter fadesen i dag. Men det er noe med Jonassen og måten han virker å gjøre samme feil på gang etter gang. Hvor mange ganger har han slått støttepasninger innover eller bakover, som har resultert i farligheter siden han kom? I dag har han jo allerede en nestentabbe like før tilbakespillet kommer. Skulle tro det ville gjøre ham topp skjerpet, men nei. At Bjørkan som er fersk på dette nivået dummer seg ut mot Brann, bør tilgis og glemmes, men når han som 25-åring med nesten 100 Tippeligakamper gjør samme drittfeilen så mange ganger, så tror jeg faktisk ikke han kommer til å bli bedre. Bjørkan virker allerede å være bedre, så det er ingen grunn til at Jonassen skal være mer enn backup ut sesongen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt - Haugesund 02/04 kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Jeg er enig med deg ang. Jonassen, han har ikke en lovende kurve. Mulig det er best for ham å komme seg videre.

Moe har en to-tre feilvurderinger av ballbanen i dag som i beste fall minner om meg på tennisbanen. Ikke noe for elitenivå. Moe har andre, gode egenskaper, men er han bedre enn Lode — og er de gode nok for ES? Foreløpig nei fra meg.

I dag spilte vi med fem forsvarsspillere totalt. Bjørkan har framtida foran seg, Bjørnbak er normalt solid, Jacobsen overgår forventningene mine til stadighet, mens Jonassen og Moe faller veldig gjennom. Jeg synes ikke dette lover godt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt - Haugesund 02/04 kl. 18:00

Post by MhepA »

Etter femte runde er jeg helt sikker på at vi ligger nederst. Vi klarer nærmest aldri å ta poeng mot Fagermo, og Rosenborg er jo bare å glemme uansett hvor dårlig form de er i. På den tiden har TIL og LSK hatt Start hjemme og klarer nok å karre til seg tre poeng. Strømsgodset makter nok å få med seg et poeng i en av sine kamper, og Stabæk slår nok Tromsø hjemme. Ergo, sisteplass.

Fytti, dette tapet her svidde omtrent mer enn den gjorde i 2016. Hva i alle dager skjedde her?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt - Haugesund 02/04 kl. 18:00

Post by Mr Bean »

Fy for flade.. Er det mulig og gå så jævlig på trynet gitt ? Ja i Glimt gjør de det :evil:
Bare og grue seg til neste ydmykelse.. :wink:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt - Haugesund 02/04 kl. 18:00

Post by Boombadila »

Nå er det jo ikke alltid man er enig med Studio Glimt, men det var et poeng som kom fra Haugesundmannen; Glimt var ikke villige til å gå i krigen.

Haugesund hadde bestemt seg for å gå ut og vise at de er et etablert tippeligalag, men Glimt klarte aldri å svare på den utfordringen.

Når det er sagt, så er jeg nok mest enig med en kommentar som jeg så i går; Det så ut til at det ikke bare var Glimt.no som meldte at glimt skulle spille 4-4-2, det så ut som om Glimt faktisk prøvde det og.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Post Reply