Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by ingen87 »

Og Opseth. Ble tvunget til å gjøre to bytter før 2. omg.

Da de skulle gjøre det tredje byttet i 72 minutt tipper jeg at valget sto mellom Olsen, Zinckernagel og kanskje Drage. En eller flere av disse bør starte neste kamp. Synes kantene våre har tapt seg voldsomt siden LSK-kampen.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by Knuta »

Vi har først og fremst en spiss som ikke er oppspillspunkt, som i de siste 2 kampene så også i ikke har vært bort i ballen unntatt at han sløste bort 2 store sjanser mot Haugesund. Det har faktisk vært flere innlegg fra kantene men Opseth har vært feil plassert, beveger seg for sakte, dårlig forflytning og virker litt lat. Det han er god til er å pirke inn mål når det er klynger innenfor 16 meteren og så er han en sikker straffeskytter. Forferdelig synd at Kupen ble skadet.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by Zann »

Synes dere er for strenge med Opseth. Han er ganske mye involvert i det offensive spillet, det var blant annet han som spilte Layouni gjennom på nydelig vis i førsteomgangen, før han rotet bort det hele med å få ballen for langt foran seg. Tror ikke det er tilfeldig at det offensive spillet ble tammere i andreomgangen etter at han måtte gi seg.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by Larsson »

Det der Herrem-greiene er det forøvrig bare å gi seg med. Hjelpeløse greier. Jeg sa det da han var på vei; hvorfor i all verden skulle det lykkes for ham nå 30 år gammel? Det må da ha vært en forholdsvis ung og lovende 2. div-spiller et eller annet sted i landet som har sett hva som har skjedd med Sørloth, Azemi og Ibba?
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by Ville Lehtinen »

Ibba var 29 da han slo gjennom i Tippeligaen i 2014...
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by Larsson »

Dro akkesåm til utlandet for mye penger etter kun kort tid. Som også var poenget mitt.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by ingen87 »

Opseth starta bra mot LSK, knuste ringreven Kippe i flere dueller. I går synes jeg han er bleik og tam. Ofte gikk han ikke opp i duellene en gang, og hadde flere mottak som selv jeg hadde gjort bedre. Han er treg så han er ingen bakromstrussel. Igår hadde han en bra involvering da han spilte igjennom Layouni, men det var vel stort sett det? Bør forvente mer av en spiss. Bør kunne forvente at han vinner noen hodedueller, eller at han beveger seg slik at han blir fri i boksen. Må også kunne forvente at han kan holde litt på ball slik at laget/kantene får løftet seg. At han ikke truer bakrom vet vi jo.

Angående Herrem er jeg enig med Larsson. Virka veldig hjelpesløs igår ihvertfall. Skaden på Kupen irriterer meg bare mer og mer..


Og apropos skader så kom det nå en nyhetssak på glimt.no om at Bjørkan har knekt ankelen og er ute i minst åtte uker... BAH!
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by Knuta »

Det som irriterer meg aller mest er å tape for kanskje det svakeste Odd-laget på år og dag. Jeg tror ikke Odd får mange poeng i år. Så håper jeg at Knutsen holder på hele forsvaret til neste gang. Vil ha Zinckernagel, Hauge og Layouni i angrep. Fart og teknikk.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by gavharr »

Hadde vært interessant å se Zinckernagel som midtspiss. Enig med Knuta der :)
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by Larsson »

Hvertfall på bortebane. Han er en helt annen type som kan sette opp kantspillerne i større grad enn hva som skjer med Opseth.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by Knuta »

Mot RBK kan vi ikke regne med at vi fører kampen og at Opseth får brukt for fysikken sin. Det blir ikke Glimt som kommer til å føre kampen her. Her blir det kontringer og vi trenger en skarpskodd Angel som slår direkte ut på siden til Layouni og Hauge og en rask og teknisk midtspiss. Men tør Knutsen/Bjørkan dette?.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by Garrincha »

Vi har fått en jævlig start på sesongen. I går synes jeg dog forsvaret var bra. At det ble frispark kan sikkert diskuteres, men at dommeren blåser er ikke skandale. Selve frisparket var ei utagbar perle.

Fremover så det derimot dårlig ut. Layouni har tendenser men han sliter litt med sluttproduktet. Opseth var dårlig, men hvis han er skadet kan det kanskje skyldes det. Hauge gjør en grei kamp, men også han sliter med sluttproduktet.

Midtbanen spilte helt greit og Saltnes var nær med å score et fint mål, men Rossbakk reddet. Moberg fikk også visst et par tekniske detaljer bland annet tunnellen han slo. Angel var bare periodevis involvert og falt ut i deler av kampen.

Popovic synes jeg var god. Den ene redningen hans var det stor klasse over.

Med litt flaks kunne vi kanskje berget et poeng. Jeg synes det er for tidlig å krisemaksimere, men det er vanskelig å være positiv med tanke på poengfangsten etter de fire første kampene. Rosenborg har begynt å finne formen så det er mer sannsynlig enn ikke sannsynlig at vi heller ikke får med oss poeng etter neste kamp. Jeg håper bare laget ikke mister helt trua, for faktum er at det er veldig lenge igjen til sesongen er ferdig.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by Boombadila »

Etter å ha vært i Skien og sett kampen, fikk man jo noen inntrykk:

-Isodoro på HB. Lovende debut, la oss håpe han bare høyner nivået. Enkelte på feltet kalte han "El Toro", siden det ble gjort tofotstaklinger over en lav sko som jeg ikke kan huske at f.eks TJ noensinne har gjort.

-Offensiv samhandling er fraværende. Det ser ut til at dette sitter i garderoben, og er noe man må jobbe med. Særlig siden spillerne konsekvent gjør det gale valget, dribler en gang ekstra i stedet for å sende ballen videre og slike ting. Enkel huskeregel Glimt bør få på plass som fundament: KISS. Keep It Simple, Stupid.

-Det kan se ut til at det beste forsvaret vi kan stille med i neste kamp er dette: Iso-MB-ML-EJ. Ikke så langt unna det vi spilte med i deler av fjorårssesongen. Så får folk tenke selv hva de mener om det.

-Moberg var en pussig skrue. Gjør mye bra, men slå samtidig ballene feil. Det var vel flere ganger hvor han skulle slå en tvers over til andre kanten, og i stedet for å slå en rett ball, slår med en skru slik at ballen går inn til keeper. Slå leggene rett, og så får heller Kanten ta ansvaret for timing og demping av ball.

-StudioGlimt, på spørsmål om laget burde slippe Bjørkansk språk, som tar dette i retning av trenerblod. Nei, vi er ikke ute etter trenerblod, men vi vil høre at sportsdirektøren ser det samme som vi ser. Noe er råttent i Glimts rike, og det første steget for å rette opp det er at man klarer å se hva som er galt. Om man får til å gjøre noe, er en helt annen kopp.

Ellers var jo selve turen hyggelig, selv om resultatet ikke var mye å skrive hjem om. Og hvis vi hadde hatt samme regler i fotball som i rugby, så hadde hele Odd-laget hatt gult kort for å snakke til dommeren. Der var det syting over en lav sko, særlig fra disse hjemvendte "utenlandsproffene".
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
MasterOfFootball
Posts: 19
Joined: Fri Apr 07, 2017 8:15 pm
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by MasterOfFootball »

Det var da voldsomt så negative alle er. Dette er en kamp jeg har stor tro på at vi vinner. Odd har sett tafatte ut så langt denne sesongen og vi er i flytsonen. Jeg tipper tomålsseier til Glimt!
Deserve victory!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by Boombadila »

@MasterOfFootball: Humor er en vanskelig øvelse, og noe vi gjerne ser mer av på forumet. Men husk at det som ofte fungerer i ditt hodet eller muntlig blant vennegjengen, tar seg anderledes ut skriftlig. Innlegget ditt over er nok dessverre over i fjassonen, hvis vi ser på timingen.

Og med det, tilbake til synspunkter etter kampen.
-Mod
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by Ville Lehtinen »

Boombadila wrote: Tue Apr 10, 2018 8:23 am -Det kan se ut til at det beste forsvaret vi kan stille med i neste kamp er dette: Iso-MB-ML-EJ.
Du mente TJ og ikke EJ, ja? :tenk
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by Boombadila »

Jeg er tilhenger av å ha høyrebacker på høyre og venstrebacker på venstre, så jeg holder en knapp på EJ inntil videre.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by Knuta »

Vil gjerne ha en back som kan takle med begge beina og der er EJ dessverre hjelpeløs.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by gavharr »

Foretrekker også Emil Jonassen på venstrebacken. Bedre med ball, og mye mer med offensivt. Var kamprusten sist han spilte, og han må jo spille kamper for å komme ut av den modusen. Viste over en hel sesong i fjor at han har mye inne.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by ingen87 »

Emil er bedre alternativ når han er i form. Haugesundkampen kom helt tydelig for fort på han, med tanke på skadeoppholdet han hadde i vinter. Jeg foretrekker også Emil Jonassen, men i akkurat denne kampen mot RBK kan jeg godta Thomas Jacobsen som venstre back. Tap blir det uansett. Spiller Emil så har vi ihvertfall en syndbukk.
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by Novi »

Ugh, it's funny because it's true!
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by Knuta »

Nå er det vel ikke TJ som har vært problemet i år, eller så er det mye som har gått meg hus forbi.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by Kesseboy »

Følte virkelig at denne fortjente en link inn her: https://twitter.com/kaibardal/status/984363342725812224
Kai Bardal har sett på noen av bruddene Glimt spilte på seg mot FKH. Bør ses med valium tilgjengelig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Eliteserien: Odd - Bodø/Glimt 08/04/18 kl. 18:00

Post by Novi »

Å grøss. Typisk Glimt det der.
Una mas cerveza.
Post Reply