Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Mr Bean
Posts: 2707
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by Mr Bean »

Selv om vi tapte i dag, så synes jeg Glimt spilte bra i kveld og fortsetter vi med slikt spill og greier og begynne og score igjen så blir det bra :LFC
:glimt
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by Trapattoni »

Absolutt enig med de som sier at det ikke er noen grunn til å grave seg ned nå. Men nå har trenerne en stor jobb foran seg med å sørge for at ikke spillerne graver seg ned. Blytungt med fire strake tap.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by Novi »

Vi sliter fortsatt voldsomt med å finne den offensive rytmen, og klarer ikke doble på kant fort nok. Angel slår svært mye støtte, selv i første omgang hvor han fikk masse rom.

"Grave seg ned" er vel ikke noe man kan velge å gjøre, men Glimt har mer enn et mentalt problem å løse. I går var de fleste på stasjon, men enkelte er bare ikke gode nok, og laget ikke godt nok innspilt. Jeg er bekymret.
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by gavharr »

Synes denne kampen var et skritt i riktig retning. Funket jo bedre offensivt i går, og vi var bare en avslutning fra Herrem, eller en pasning fra Layouni fra å score. Bedre rytme i angrepsspillet enn mot Odd. Hadde vi spilt mot Odd som vi gjorde mot RBK i går, så hadde vi i alle fall hatt 6 poeng nå.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by Knuta »

Er fortsatt bekymret som jeg ble etter at Kupen ble skadet at vi ikke har en god nok spiss som holder eliteserie nivå. Det er det som bekymrer meg mest. Ellers så ser forsvaret ut som det har satt seg, unntatt at vi har sluppet inn 6 dødball mål i år. Midtbanen delvis bra, men Angel forsinker spillet fortsatt. Layouni er dårlig i avslutningsfasen men skaper mye p.g.a farten sin. Moberg bra i går, Patric bedre fysisk enn på lenge. Men vi har som sagt en spiss som ikke klarer å holde et sekund på ballen og mister alle oppspill. Hvis vi har betalt 2.millioner for en danske som er meget god teknisk og som tidligere har spilt spiss så man man vel forsøke. Blir det mot KBK??. Ellers så ser jeg at Herrem har noe 'i seg'. La han starte snart.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by Kesseboy »

Lurer på om litt av årsaken til at det fungerte så bra i går var at med både Saltnes, Angel, Berg og Moberg på bana fikk vi endelig nok, ehh, sorry, "ferdighetsvolum" på midtbana. Altså, det var nok offensivt, nok defensivt, og antallet bidro til at forflytningsproblemene ikke ble synlige. Vi fikk bidrag vi vanligvis ikke får fra kantspillerne våre. Den offensive produksjonen fra Hauge/Layouni på høyre har jo vært stusslig så langt i år, så der merka vi ikke så godt til tapet.

Det underbygger jo det mange har sagt, at vi ikke har gode nok spillere til å ha midtbana sånn som vi pleier. Kanskje vi må ta konsekvensen av det i spilleopplegget framover.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by Wendigo »

Layouni har farten, men ser for meg ut som om han forventer å tape enhver duell/dribling. Blir noe tafatt over det så snart han må utfordre. Angel har blikket og bra passninger, men det går for tregt og blir for mye bakover. Og hvordan i H... kan en mann med såpass pasningsfot ikke skyte for 5 øre???

Det er det som bekymrer meg mest.

Ellers enig i at hvis vi spiller som igår resten av sesongen så er vi trygge, men vi kan gjerne ha mer ambisjoner enn som så...
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by Knuta »

Spiller vi som i går og ikke scorer mål er vi ikke trygge.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by Sulliken »

Herrem hadde scoret om ikke "landslagsaktuelle" Høiland hadde satt beinkrok på han. Ikke avskriv den mannen enda.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by tomath »

Hovland.

Jeg avskriver ikke Herrem fullstendig ennå, tror han kan vise seg å gjøre en helt ok jobb som backup, men en nedgradering i forhold til Kupen må vi nok bare innse at han uansett vil være (selv om vi selvfølgelig ikke vet hvordan sistnevnte ville tatt nivået i ES).

En annen ting jeg har tenkt på er at jeg synes Bjørnbak kanskje kan få en pause fra frisparkskytingen fra veldig langt hold nå. Han begynner å minne meg litt om Roberto Carlos ved at man får forventninger basert på utrolige frispark i fortiden, men at det går lang tid uten at forventningene er i nærheten av og innfris. Sånn som han skyter nå så føles det som at vi bare sløser bort frispark som er i ok innleggsposisjon.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by Zann »

En positiv ting med kampen i går er jo at RBK nesten ikke skapte sjanser. Det er jo ikke bra at vi nok en gang slipper inn et dødballmål, men det kan i alle fall se ut som forsvaret begynner å sette seg. Håper vi kan fortsette med de samme fire i backrekka i de neste meget viktige kampene.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by Kesseboy »

Tomath: Jeg er jo litt enig ang. frisparkene hvis du tar utgangspunkt i det i går og det mot FKH. Mot LSK var det nære på. Men hvor mange andre har han tatt i år? Opseth sitt forsøk mot FKH var jo tilsvarende håpløst. Bjørnbaks teknikk er i hvert fall sånn at når han treffer rett, så blir det farlig. Var mange rundt meg i går som håna frisparkforsøket til Bjørnbak, men den teknikken hans er ganske vanskelig.

Og, hva skulle vi ellers gjort? Usikker på om å kjøre klyngeinnlegg er den beste medisinen ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Nurra
Posts: 2
Joined: Sun Apr 01, 2018 10:19 pm

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by Nurra »

Jeg velger å se positivt på det, kan knapt huske at jeg har følt at et tap mot Rosenborg har vært så lite fortjent. Det at vi fører kampen stort sett hele andre omgang er tross alt sterkt.

Men helt klart bekymringsverdig at det stopper sånn opp når man nærmer seg boksen. Og når man først er i god posisjon, går jo innleggene i hytt og pine..

Liker heller ikke snakket om den påståtte konflikten mellom Olsen og trenerteamet. Han virket temmelig misfornøyd i går, men det kan han jo fort finne på å bli om han byttes ut tre minutter før slutt på en tremålsledelse
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by Boombadila »

Kesseboy wrote: Tue Apr 17, 2018 11:26 am Og, hva skulle vi ellers gjort? Usikker på om å kjøre klyngeinnlegg er den beste medisinen ...
Jeg er vanligvis motstander av korte frispark og korte cornere, men her er det kanskje en ide å få ballen ut på siden slik at man kan vinkle innlegget bedre?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by Novi »

Bør jo være rom for Olsen når det skapes så lite av de andre kantene. Layouni er kjappere, men har ikke råskapen. Så en "ung Olsen" er han ikke. Bedre enn gammel Olsen - kanskje? Men vi trenger råskap, og noen som tørr skyte innemellom.

Olsen skal uansett være med i kamptroppen. De sier en ryggskade holdt han ute, men han så da rimelig frisk ut til å være ryggskadet...
Una mas cerveza.
Nurra
Posts: 2
Joined: Sun Apr 01, 2018 10:19 pm

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by Nurra »

Enig der. Han bør være på plass mot KBK.

Synes Glimt har fått bygd opp en bred og jamt god stall, men for få med råskap og ekstreme egenskaper. Der er fortsatt Olsen vårt beste kort.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by gavharr »

Hjelper ikke stort uansett dessverre. Og jeg forstår dommeren godt i den situasjonen. Var sikker på at Herrem la seg, helt til jeg se vinkel nr.3.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by Knuta »

gavharr wrote: Wed Apr 25, 2018 12:58 pm Hjelper ikke stort uansett dessverre. Og jeg forstår dommeren godt i den situasjonen. Var sikker på at Herrem la seg, helt til jeg se vinkel nr.3.
Reka på TV sa med en gang at dette ikke er straffe, men ombestemte seg etter 4 repetisjoner i slow motion. Fryktelig vanskelig denne, men det har noe med fotballforståelse fra dommeren sin side. Ingen spillere legger seg ned når de kun er på 3 meter og det er bare å klemme ballen i mål.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Rosenborg 16/04 kl. 19.00

Post by Garrincha »

Knuta, så du hvem som slo pasningen til Herrem? Tror selv Ødegaard hadde vært fornøyd med den :wink:
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply