Eliteserien: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Moderators: Sulliken, Larsen

jendoriluka
Posts: 510
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by jendoriluka »

Enig i at Saltnes var dårlig i dag. Men i forrige kamp mente Hoftun de hadde store problemer med han, og han var også best på VG-børsen. Folk her inne krisemaksimerer ganske så kjapt. En annen sak er at det florerer 100 forskjellige forslag til lagoppstillinger til neste kamp - både her og på facebookgruppa. Jeg mener dette er det største problemet til Glimt. Vi har ingen klar førsteellever, og troppen har alt for mange jevngode spillere.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by Garrincha »

Vi fikk i allefall et poeng. Det er da bedre enn ingenting. Totalt sett synes jeg vi hadde fortjent seier i dag. Vi var bra bakover, men vi har mye mer å gå på fremover. Synes verken Angel eller Saltnes er så dårlig som flere mener. Positivt innhopp av Zinckernagel, godt driv et par ganger.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
helsvhe
Posts: 1495
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 325 times
Been thanked: 81 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by helsvhe »

Jeg må si at forsvaret vårt er meget bra nå. Synes Lode går mye bedre sammen med Bjørnbakk. I dag spilte Jacobsen veldig bra, har ikke farta men gir ikke opp og bra forståelse. Isi gjøre det bra.
Midtbanen er noe helt annet, her mangler det et eller annet. Jeg tror KBK var flink til å ta ut Saltnes. Berg var delvis god.
Tro at Zinkernagel burde vært bytte med Saltnes?

Angrepet er et annet kapittel, Layouin gjøre det bra i dag og Moberg også, men Opseth er treig, skulle hatt Kupen nå.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by Larsson »

Tar med meg flere positive sider enn negative etter denne kampen:

# Bitterheten over at det ikke ble tre poeng og den offensive holdningen i pausen. Tar det tusen ganger foran lettelsen over at man tar et poeng

# Slutt på rekken med tap og null mål

# Lode/Bjørnbak og forsvarsrekken ser ut til å ha satt seg. Førstnevnte veldig, veldig flink til å forsere framover og skaper ubalanse. Kan med fordel slippe ballen tidligere noen ganger, menmen

# Byttene satt bra, men jeg skulle heller sett Hauge som en impactplayer foran Herrem

# Zinckernagel ser ut som en speller. Herlig driv. Må jobbe litt med avleveringene, men som med José Angel: Det vil komme med tiden med slike fotballsmarte spillere

# Fra midten av mai og ut juni er det et langt mer overkommelig kampprogram enn det man har vært gjennom nå
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by ecke »

I dag er det Zinckernagel som kan få meg til å tro at noe positivt kan skje. Rundt han treffer ballen en kant hver gang Saltnes, Opseth og Moberg tok i mot en pasning. Jeg har ikke sett verre ballkontroll enn i dagens kamp! Jeg ser ellers ikke noe stor framgang i at B/G fikk poeng med et selvmål som bare bekrefter at det fortsatt er rimelig vanskelig å få mål.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by Kesseboy »

Lode synes jeg har vært imponerende. Han er et av noen få lyspunkt. Forsvaret som helhet har funka bedre de to siste, og i dag var vel til og med Bjørnbak minst god.

Men de to leddene foran er jo helt grøt, det er frustrerende å se på.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by ecke »

Jeg vil ha kantspillere på kant, og så mange fotballspillere som mulig på midten!
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by Crazy horse »

Synes også ett poeng er bra, selv om spill og halvsjanser sier at vi var det beste laget. Vi mangler selvtilliten som skal til i det offensive spillet. Det blir for mange støttepasninger når vi har mulighet til kjappe overganger. For dårlig pasningsspill framover og en del feile pasningsvalg. Vi må få til mye mer direkte angrepsspill, ikke gå om støttepasninger der bak. Alt skal liksom innom Bjørnbak, synes jeg. Det sklir ikke for tiden, men vi er litt i bedring.
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by Knuta »

Synes det var et tilbakeskritt fra RBK kampen. Enig Med Ecke angående ballkontroll. Det er så frustrerende å se på at jeg får hetta. Sammenlign f.eks spissen Braut Håland i Molde med Opseth. I vår sentrallinje er det kun Bjørnbak som holder mål. Angel forsinker spillet og Opseth har jeg sagt nok om. Moberg, Saltnes og TO har rett og slett ikke teknikk på eliteserie nivå. Zinckernagel positiv, det samme med Patric og delvis Layouni. Jeg prøver å være positiv inn mot kampene, jeg er glad for at forsvaret er i balanse og virker stabilt, resten må Knutsen prøve å få en endring på. Forsetter vi med midtbanen og angrepsrekka som i går rykker vi rett ned. Tror det er mye tankevirksomhet i Glimt for tiden. JPH selv om han av og til ikke er topp, så må han spille med sin teknikk og hurtighet og han kan drible av et ledd eller to. Vi må bruke våre kreative spillere. Drage har vært veldig god i sine innhopp, hvorfor er han ikke på banen når vi trenger fart og teknikk?.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by mortsto »

Sier meg enig med ecke. Selv om Moberg isolert sett har gjort det brukbart på kanten, så er det lite av det spillet som jeg går ut fra at laget har trent på i vinter. Synes både Berg og Zinckernagel virker som bedre indreløpere enn Saltnes og Moberg, selv om det kanskje er litt desperat og tilfeldig om begge de to siste ofres. Men vi er nå i en situasjon hvor vi ser lite av overganger og gode bevegelser i angrep. I nedrykkssesongen 2016 hadde vi putta ti mål etter seks runder. Nå har vi fire....
User avatar
Buster
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Vinner av Norsk-tab.konk.2004
Posts: 1278
Joined: Wed Mar 10, 2004 9:53 am
Location: Kristiansund
Has thanked: 10 times
Been thanked: 173 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by Buster »

Er det de samme som påstår at Saltnes er ubrukelig i år som i fjor tro? I fjor svarte han med å score i 7 kamper på rad. Selv om han hadde en dårlig kamp er Ulrik etter min mening den eneste på midtbanen som truer motstanderens mål. Fortsett slik, så kommer målene!
Livet er ikke bare en fest, det er også en dans på roser.
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by ecke »

Jeg har stor sans for det laget Arild Berg (litt unnskyldende som onkel) foreslo på Studio-Glimt for å komme ut av bakevja. Popovic - Isidoro, Bjørnbak, Lode, Jacobsen - Zinckernagel, Berg, Saltnes - Layouni, Opseth, Olsen.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by Knuta »

Faktisk et veldig bra lag. Ut med Angel og Moberg. Helt enig, kanskje JPH i stedet for Trond.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by Larsson »

Det er helt legitimt å mene at José Angel forflytter beina tregt. Men å mene at løsningen på problemet er å sette inn Patrick Berg, som i tillegg til å forflytte beina tregt, er en langt dårligere fotballspiller både defensivt og offensivt kan umulig være et godt forslag.

De to poengene som røk borte mot Sogndal da Glimt ledet 2-0 i nedrykkssesongen for et par år siden kan blant annet tilskrives hans trege forflytningsevne.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by gavharr »

Berg har i alle fall tatt steg fysisk siden da, og virker å være mer eksplosiv og kjappere på de første meterne. Angel får jo Moberg til å se ut som Aubameyang.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by Garrincha »

Buster wrote: Mon Apr 23, 2018 2:37 pm Er det de samme som påstår at Saltnes er ubrukelig i år som i fjor tro? I fjor svarte han med å score i 7 kamper på rad. Selv om han hadde en dårlig kamp er Ulrik etter min mening den eneste på midtbanen som truer motstanderens mål. Fortsett slik, så kommer målene!
Helt enig. Jeg synes Saltnes er solid, han har mer og gå på også.

Jeg fikk godt inntrykk av innhoppet til Zinckernagel, men jobber han godt nok hjem på en indreløperplass? Enig i at man kan prøve det laget Arild Berg foreslår. Ha JPH som en joker, og start med Alyouni og Olsen på vingene.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by G-s-enz »

ecke wrote: Mon Apr 23, 2018 2:48 pm Jeg har stor sans for det laget Arild Berg (litt unnskyldende som onkel) foreslo på Studio-Glimt for å komme ut av bakevja. Popovic - Isidoro, Bjørnbak, Lode, Jacobsen - Zinckernagel, Berg, Saltnes - Layouni, Opseth, Olsen.
Skjønner godt han unnskylder seg all den tid Angel er den eneste i laget som lar motstanderen komme opp i press før han smeller ballen inn i mellomrommet. Håper folk kan se hvor viktig den lille detaljen er for det åpner rom bak de som trekker opp i press. Berg kan holde seg til å kjempe om indreløperplassen.

Mitt lag ville vært:

Popovic
Izodoro Bjørnbak Lode Jakobsen
Zinkernagel Angel Saltnes
JPH Opseth Layouni

Benk: Drage,Moberg,Wollen Steen,Jonassen,Friedrich,Berg og Herrem.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by Knuta »

Angel sender som regel ballen bak til Bjørnbak og forsinker spillet veldig, det er ikke ofte han åpner motstander forsvar med en genial pasning . i tillegg så har han dårlig forflytningsevne og kommer på etterskudd og lager frispark ofte i farlig sone. Det gikk greit mot Elverum og Florø osv i fjor, men synes at han sliter med nivået i eliteserien.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by G-s-enz »

Du mener det er bedre at han spiller på seg ett brudd isteden for at han spiller støtte å bearbeider motstander frem til det er rom?
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by ingen87 »

Bevegelsen foran Angel er for dårlig. Han prøvde på dette i de første kampene, mot LSK fungerte det, da fant han ofte Saltnes og Moberg i mellomrommet. Mot Haugesund ble det stort sett brudd imot. Han synes vel kanskje det er enklere å slå støttepasninga enn å ta de tunge returløpene :lol:

I tillegg er han avhengig av at backene blir med opp for å gi mer bredde i spillet. Slik vi har spilt de siste kampene er vi lette å låse av.
Førr Evig!
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by J I P »

Jeg har egentlig et inntrykk at at Bjørnbak for sjelden sender pasninger til Angel.

Nå kan det være at han oppfatter det som om Angel er for presset til at han vil sentre til han men samtidig så sender Angel da gjerne ballen i retur hvis så er tilfelle. I en del kamper så har han likevel sett bort fra åpenlyse pasningsmuligheter her.

Hvis vi skal få utnyttet Angel sitt blikk på for spillet så er det også en fordel at han får pasninger når han er tilnærmet rettvendt.

Olsen bidro også med en del lengre pasninger og viser at han fremdeles har blikk for spillet. Var det ikke en langpasning som også ble avklart ut mot corner av forsvaret?

Antall balltap på grunn av dårlige mottak - var som mange har kommentert - særdeles fustrerende å se på.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by ingen87 »

Ja, men jeg mener det er viktig å tørre å bruke Angel også med mann i rygg. Dette trekker frem en spiller fra deres midtbane/spiss. Skal vi finne pasningalternativer på midtbana er vi nesten avhengig av at han trekker opp en mann for å skape mer rom.

Eventuelt så må vi komme oss rundt på kantene, men det har jeg gitt opp med de backene vi har i dag. Isidoro fremstår som en kanongod defensiv back, men offensivt har han til nå hatt lite å bidra med. Om det er fordi han har fått beskjed om å være litt tilbakeholden i angrep, eller om han ikke har så mange offensive kvaliteter synes jeg er litt for tidlig å si. Jacobsen er også god defensivt, men bidrar med fint lite offensivt, spesielt som venstre back. På høyresiden fungerer han bedre også offensivt.

Kombinasjonen av at vi har backer som holder igjen i angrep, og det som J I P beskriver, gjør at det er veldig lett å låse oss av. Det er vanskelig å finne pasningsalternativer på midtbana, og kantene blir veldig ensomme. Da er det ei løsning å gjøre det vi har gjort de siste kampene, slå langt på kantene/spiss og fylle etter med folk. Det har fungert så som så. Lav risiko, men det er ikke slik vi kjenner Glimt. I tillegg er vi for trege med å komme etter, slik at vi taper stort sett alle 2. baller.
Førr Evig!
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Kamptråd: Kristiansund-Bodø/Glimt 22.04 kl 18

Post by Garrincha »

Backene kommer av og til opp, det gjorde de også mot KBK. De kan likevel ikke ta det løpet hver gang, da blir det ikke mange defensive krefter igjen. Når de ikke gjør det, gjør det oss også mindre sårbare for brudd.

Isidoro mener jeg forøvrig har en ganske god innleggsfot. Han kaster langt også, og er god defensivt, så totalt sett er jeg meget fornøyd med innsatsen hans til nå.

Angel må selvsagt en god del ganger slå ballen bakover, og det gjør etter min mening ingenting at forsvaret spiller ballen opp til han, og så får den i retur. Viktig å få fart på ballen, fordi midtbanen til motspillerne må forholde seg til at Angel får ballen. Det kan skape rom for andre i neste trekk.

Angel søker ofte muligheten å finne noen i mellomromet, men det forutsetter at det finnes bevegelse inn i dette rommet, eller at rommet rett og slett eksisterer. Forøvrig, jeg synes både Chatto og Christian Berg slo mye mere bakover enn hva Angel gjør.

Men jeg er ikke fremmed for å prøve PB en kamp der, synes han har vært positiv på indreløper i det siste. Angel trenger å føle at han er utfordret, det tror jeg kan heve spillet til Angel.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Post Reply