Eliteserien: Sarpsborg 08-Bodø/Glimt 29/04/18 kl. 1800

Moderators: Sulliken, Larsen

Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien: Sarpsborg 08-Bodø/Glimt 29/04/18 kl. 1800

Post by Larsson »

Jeg tror Opseth kommer seg. Kanskje ikke i link up-play, men foran mål. Med Zinckernagels egenskap til å forsere med ball og Saltnes' evne til å få ballen rettvendt i mellomrom er ikke spissens link up-play like viktig som i årgangene med Ibba og Sørloth på topp. Det går an å manøvrere seg rundt denne mangelen.
Edit: Jeg tror forøvrig sjansen for at Opseth viser stigning er vesentlig større med Trond Olsen på banen.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien: Sarpsborg 08-Bodø/Glimt 29/04/18 kl. 1800

Post by Larsson »

Jeg har fått sett den siste halvtimen på nytt.

Jeg var i utgangspunktet kritisk til keeperbyttet, men etter å ha sett kampen ser jeg ingen grunn til å endre til Godset-kampen. Noe Friedrich er bedre enn Popovic på er igangsettinger. Flere ganger han satte tidlig og godt igang bakfra som bare sekunder senere endte i farligheter. Nesten litt Jon Knudsen-nivå over det. Dette har ikke Popovic i seg, dessverre.
User avatar
Baltus
Posts: 236
Joined: Sat Apr 17, 2004 1:52 pm
Location: Bodø

Re: Eliteserien: Sarpsborg 08-Bodø/Glimt 29/04/18 kl. 1800

Post by Baltus »

Det positive er at vi får et poeng som er litt bonus borte mot Sarpsborg, samt at vi holder nullen. Det negative er at vi ikke scorer mål, 4 mål hittil, 1 mål på de 6 siste er skremmende svakt og det må rettes på rimelig kjapt skal det bli poeng. Etter 7 kamper har vi 1-2-4, de syv siste kampene i 2016 gav oss 1-0-6, trenden er ikke så kjempegod i ES og vi bør komme oss opp på et høyere nivå snarest.
_________________________

6 måneder med snø og is uten
Tippeligafotball er alt for lang tid...
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Eliteserien: Sarpsborg 08-Bodø/Glimt 29/04/18 kl. 1800

Post by MhepA »

Jeg klarer ikke ta med mål som blir scoret av motstanderlaget selv. Langt i fra et mål som ville gått inn selv om spilleren banker den inn selv mot KBK. Så vi har faktisk ikke scoret i mer enn én kamp i år.

Layouni scorer sjeldent selv, og Opseth er og blir vår goalgetter. Kritikken mot at han ikke brukes riktig er jeg rett og slett uenig i. Alle visste at det ble vanskeligere i Eliteserien, og deretter vil han ha mindre tid og færre muligheter med ball. Problemet er at han ikke utnytter disse, og at han bommer på et straffespark er egentlig bare toppen av kransekaka. Han har bommet før, og en straffebom skjer en gang i blant. Men klart det svir ekstra når det står om tre poeng på overtid.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Eliteserien: Sarpsborg 08-Bodø/Glimt 29/04/18 kl. 1800

Post by Knuta »

En straffebom kan skje den beste, men reagerte litt på måten straffen ble tatt. Løst skudd med innersida av foten. Lett mat for keeper. Men akkurat straffemissen er ikke problemet, men alt annet som ikke fungerer offensivt. Ser at både Trond og Layouni speider etter Opseth, ingen bevegelse og de blir usikre og alt ender ut i sand. Glimt er nødt til å foreta seg noe.
perg1
Posts: 40
Joined: Wed Apr 06, 2016 10:19 am
Location: Røyken

Re: Eliteserien: Sarpsborg 08-Bodø/Glimt 29/04/18 kl. 1800

Post by perg1 »

eg fikk bare sett sammendraget av kampen og kan sånn sett ikkje uttale meg, men eg sitte igjen med en ekkel følelse av at Glimt va litt heldig som ikkje fikk mål imot her og sånn sett at uavgjort va litt heldig....når man ser bort fra straffemissen...
Post Reply