Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by Crazy horse »

Ser ut som dommeren har behov for å ta litt av oppmerksomheten. Vil være med og avgjøre kampen.
Fotball er nesten alltid morsomt
Sven-Rune
Posts: 3027
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 298 times
Been thanked: 165 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by Sven-Rune »

Men det er ikke straffe???
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by Gvandreassen »

Liker ikke å skylde skuffende resultater på dommer, men igjen; Godset skal være svært glade hvis de får med seg et poeng her fra. De har vært klart svakest og har dratt nytte av fryktelig dømming. Så skulle gjerne Glimt blitt enda litt mer dødelige på avslutningene
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Sven-Rune
Posts: 3027
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 298 times
Been thanked: 165 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by Sven-Rune »

Neida, men jeg kan ikke forstå at det ikke skal dømmes offside forut for straffa. Og da, er det direkte kampavgjørende.
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by Gvandreassen »

Som jeg skrev over, jeg er ikke uenig Sven-Rune. Fryktelig rart.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by Gvandreassen »

Et svært heldig Godsetlag som får med seg ett poeng etter god hjelp fra dommertrioen. Ellers er det synd for Evjen og herlig å se Moberg gi litt støtte.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by Garrincha »

Zinckernagel har i allefall blitt udiskutabel.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
jendoriluka
Posts: 510
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by jendoriluka »

Tja. Fikk vi sett annulleringen til Godset i reprise? Skjønte ikke mye av den selv.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by Zann »

Vi må klare å vinne noen av disse jevne kampene snart! Heldigvis ser det ut som om Start og Sandefjord er veldig dårlige i år, så det er vel absolutt håp fremdeles.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by MhepA »

Det vil seg ikke. Når skal vi klare å ta seirene? Det skulle vært 6 poeng på de to siste. Da hadde situasjonen vært en helt annen.

Istedenfor er vi blant de tre dårligste. Typiske tegn for et nedrykkslag å miste poeng i jevne kamper. Hadde vi enda fått noen heldige poeng en gang.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by Zann »

Det positive er at det etterhvert begynner å bli klart at vi kan spille jevnt med hvem som helst i denne ligaen. Poeng borte mot Molde er ikke umulig.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by gavharr »

Synes Zinckernagel og Layouni var veldig positive i dag. Og Jonassen hadde en bra kamp!
Burde selvsagt klare å score flere, men det ligger en seier i lufta nå.
Burde vel strengt tatt vunnet både mot RBK, KBK og 08, så spillemessig er vi på riktig vei.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by gavharr »

Zann wrote: Sun May 06, 2018 7:17 pm Det positive er at det etterhvert begynner å bli klart at vi kan spille jevnt med hvem som helst i denne ligaen. Poeng borte mot Molde er ikke umulig.
3 poeng er ikke umulig ;) :glimt
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by Garrincha »

Utrolig kjipt hvis skaden til Isidoro er alvorlig. Det trenger vi absolutt ikke.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by Zann »

Jeg synes flere av de mest utskjelte spillerne gjør en god figur i dag. Opseth scorer et mål og har en del fine involveringer ellers. Angel gjør sin beste kamp for året, og Jonassen er solid.
AnthonyGregory
Posts: 204
Joined: Sun Apr 09, 2017 5:38 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by AnthonyGregory »

Annuleringen til Godset: Først dytter Marcus Pedersen Lode med to strake armer, et soleklart frispark. Deretter står han i offsideposisjon foran keeper, som forstyrres, men som for øvrig aldri ville reddet skuddet, noe som ikke endrer at det er klar offside.

Offside eller ikke offside i forkant av straffen til Godset. Det er aldri straffe til Pellegrino. Evjen er på ball, og Pellegrino legger seg lett. Det skal være gult til Pellegrino.

Når det gjelder dobbelthåndsen. Se den i reprise. Det dyttes, rives og slites mellom Parr og Jonassen. Det ser ut for meg som om Parr toucher ballen med hånda først. De dommerne som dømmer straffe for hands på noe sånt, er typisk dommere uten særlig fotballforståelse- som for eksempel kommentator og dommer Geir Håkon Olsen. Deretter skytes det direkte opp i armen på Zinkernagel fra 80 cm hold. OM dette hindrer et mål, skal det isolert sett dømmes straffe. I den posisjonen arma står, tror jeg at den ikke gjør det.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by Boombadila »

Irriterende kamp med tanke på sluttresulatet.

Men som jeg sa det i et annet forum, høyere balltempo enn hva vi har ferdigheter til å gjennomføre?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by Kesseboy »

Straffa til Pellegrino er ok. Sammenlikn med situasjonen med Hovland og Herrem i RBK-kampen og se om du ser noen likheter. Evjen er muligens på ball, men kan ikke ta ballen uten å også ta Pellegrino (som kanskje faller lett, men det ville du også gjort i samme situasjon). Irriterende og litt billig, men forsvarbart.

Ikke offside i forkant, for øvrig, ballen kom fra en Glimt-spiller.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by gavharr »

Litt skummelt at vi ikke avgjør jevne kamper til vår fordel, men synes denne kampen viser prov på bedre samhandling og relasjoner offensivt. Som mange allerede har nevnt, så ser det ut som Amor og Philip har funnet tonen, og det er godt å se.

Håper forøvrig Drage får prøve seg på venstrevingen snart. I og med at Trond ikke lenger har den samme toppfarten, så tror jeg Drages ferdigheter 1 mot 1 i sum kommer til å gi flere målgivende. Og han scorer jo selv av og til også.

Synes Trond er bedre på den defensive biten for tiden.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by Novi »

Zann wrote: Sun May 06, 2018 7:41 pm Angel gjør sin beste kamp for året...
Vi må se helt forskjellige kamper. Jeg ser en Zinkernagel som må ned å hente ball og ta fremover, fordi Angel kun ligger dypt og slår støttepasninger. Lode vender spillet oftere med sine raid enn hva Angel gjør. Briljant fordi han spiller på seg press, sier noen? Da er han enten så briljant at resten av laget ikke henger med, eller så er han faktisk ikke så god til å gjøre det OG spille fri indreløperne. Either way, jeg syns ikke det funker.
gavharr wrote: Mon May 07, 2018 9:53 am Litt skummelt at vi ikke avgjør jevne kamper til vår fordel, men synes denne kampen viser prov på bedre samhandling og relasjoner offensivt. Som mange allerede har nevnt, så ser det ut som Amor og Philip har funnet tonen, og det er godt å se.
Om vi hadde sett Februar på kalenderen hadde det vært greit. Men vi har inne i mai allerede, og relasjonene er fortsatt bare "så der" - og det med en sentral spiller som kom til klubben for en måned siden. Ja, det ser BEDRE ut, men jeg er svært skeptisk til om det er bra nok per d.d. til at det ikke ser svært stygt ut på tabellen når vi kommer til VM-pausen.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by Kesseboy »

Nei, det er ikke "litt skummelt". Det er KJEMPEskummelt, og det sier jeg uten å være verken sarkastisk eller pessimist.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by Knuta »

Hvis Angel gjør sin beste kamp for året, ja da lurer jeg virkelig på hvordan de andre kampene har vært. En annen sak Popovic har vist at han har mye større rekkevidde enn Ricardo og ville tatt første målet til Godset. Jeg forstår ikke hvorfor de har gjort keeperbytte. PB har vært glimrende i de siste kampene, hvorfor var han ikke på banen i det hele tatt i denne kampen?. JPH er han skjøvet ut i kulden?, kanskje Glimts største talent. Denne gang traff ikke treneren med byttene sine. Jeg er faktisk som Novi og Kesseboy veldig bekymret for denne vårsesongen.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by G-s-enz »

Boombadila wrote: Mon May 07, 2018 12:08 am Irriterende kamp med tanke på sluttresulatet.

Men som jeg sa det i et annet forum, høyere balltempo enn hva vi har ferdigheter til å gjennomføre?
Jupp,roer vi ned tempoet å finner ett tempo vi mestrer blir vi bedre. Forøvrig noe av det første Valakari gjor i TIL ifølge en reportasje i Josimar.

Første Godsetmålet er forøvrig en laaaang følgefeil der Saltnes mister mann,Layouni følger ikke back og Ricardo står feilplassert idet skuddet går.

Straffa er billig men korrekt desverre.

Vi putter to bra mål. Det første er klasse. Angel vinner ball og spiller mellom to mann,Saltnes flikker videre til Zinkernagel som setter fart. Der skapes målet,hele midtbanen til Godset er borte.

Føler vi er nært noe men samtidig er det langt unna. Ikke like ille som 2016,men poengfangsten er lik.

Trøsten sålangt:

Vi har ett bedre stopperpar enn i 2016(sålenge Knudsen skjønner at Moe er best på benk når han er skadefri).

Zinkernagel tilfører laget mye.

Folk innser snart at Olsen ikke bør spille fast.

Opseth puttet.

Layouni blir bedre og bedre.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by Novi »

Knuta wrote: Mon May 07, 2018 11:24 am Hvis Angel gjør sin beste kamp for året, ja da lurer jeg virkelig på hvordan de andre kampene har vært. En annen sak Popovic har vist at han har mye større rekkevidde enn Ricardo og ville tatt første målet til Godset. Jeg forstår ikke hvorfor de har gjort keeperbytte. PB har vært glimrende i de siste kampene, hvorfor var han ikke på banen i det hele tatt i denne kampen?. JPH er han skjøvet ut i kulden?, kanskje Glimts største talent. Denne gang traff ikke treneren med byttene sine. Jeg er faktisk som Novi og Kesseboy veldig bekymret for denne vårsesongen.
Enig ang Berg og Hauge. Richardo har gjort mye bra, syns jeg. Popovich kunne KANSKJE tatt det, ja, men alt i alt er ikke keeper-byttene noe problem.

Men P. Berg banker veldig på døre for spillertid, og i mine øyne gjør ikke Angel nok for å legge beslag på plassen. Saltnes kan også ha godt av å ikke ha klippekort, for det er en del av det han gjør som funker i Obos, men ikke i ES.

Olsen er per d.d. mer en superinnbytter, så her bør det være rom for både Hauge og Drage å slippe til.
Una mas cerveza.
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-Strømsgodset søndag 06.05. kl. 18.00

Post by Ville Lehtinen »

Image
Post Reply