Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Moderators: Sulliken, Larsen

Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by Knuta »

Den må du heade Opseth.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by Knuta »

Kontroll av TIL.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by Zann »

Dette er parodisk. Lenge siden jeg har sett uthaling av tiden på dette nivået.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by Kesseboy »

Ide til kampplan: Mæle upresise innlegg i retning spillere som ikke har forutsetninger for å vinne dueller.

Garantert seier.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10461
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 175 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by MhepA »

Hvorfor skal gang J******* Angel få skyte hver gang?!!!

Herlighet så frustrerende, og det er ikke forårsaket av TILs pnlige opptreden, men Glimts usedvanlig håpløse angrepsspill.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by Kesseboy »

Jeg sitter nå med følelsen at denne kampen tapes på benken.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by Zann »

Tromsø pakker tett sammen på egen 16m og senker tempoet til det minimale, og det har rett og slett Glimt ikke noe svar på. Meget skuffende.
Last edited by Zann on Wed May 16, 2018 6:57 pm, edited 1 time in total.
OTH
Posts: 2262
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by OTH »

Dette taler iallefall for forslaget om 30min effektiv spilletid
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by Knuta »

Kunne nok spilt i 200 min det hadde ikke hjulpet.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by Zann »

For en skitkamp! Nå gruer jeg meg til Start-kampen.
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by mortsto »

Kan aldri huske å ha sett så mye uthaling av tid noen gang. Jævla frustrerende, og sikkert like herlig for supporterne av det drittlaget. Trøsten er at de andre lagene i bunnen fikk skikkelig juling.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by Gvandreassen »

Jeg fikk ikke sett denne heller uten at det hjalp noe. TIL spilte sikkert en god match, og Valakari er sikkert et geni, men synes referatet på vg live forteller om en flau opptreden av TIL sine spillere. Men, gode lag tar poeng på dårlige dager. Det gjør dessverre ikke Glimt.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by Trapattoni »

Vi får bare fortsette med denne Angel gående sentralt og tro vi skal vinne masse kamper.
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by ecke »

Jeg ble veldig overrasket da Zinckernagel lå tett på Gamsten i første omgang, sentralt i banen. Gjennom hele omgangen ble rytmen og farten ødelagt på høyre siden fordi Zinckernagel ikke var tilgjengelig, eller at han kom for senter over. Trenernes taktiske spill blir stadig forvirrende og ødeleggende.
jendoriluka
Posts: 510
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by jendoriluka »

Enig med de to ovenfor. Angel er en god spiller, men jeg tror aldri jeg har sett en Glimtspiller som lager så mange irriterende og unødvendige frispark og som rett og slett ikke kan skyte.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by Sulliken »

Problemet er at vi møtte et lag i 532, som parkerte bussen mesterlig. Vi så for oss et TYL i litt den litt mer offensive 352, der det garantert hadde blitt rom på kantene hvis vi klarte å tre igjennom de 5 på midten. Å tre igjennom midten var ikke et problem, siden TYL hadde 3 mann der. Men det hjalp ikke siden man kræsjet i en vegg i demmes forsvar.

Ja TYL spilte kynisk og halte ut tiden som noen helter, noe de ble straffet for og med 7 min (+ enda 2 til) uten noen reelle skader. Men de 9 min ekstra hjalp ikke.

Glimt har ikke møtt et så defensivt innstilt lag siden OBOS, men der var lagene for dårlig til å gjennomføre gameplanen suksessfullt. TYL er noe bedre og fikk det til.

Det værste er at selv om man så det med en gang hva TYL ville, hadde ikke Glimt noe å svare med. Ikke vet jeg hva vi skulle ha gjort annerledes heller.

Målet er klassisk freak accident. Hadde keeper holdt streken, så hadde han reddet. Mao. Ricardo Hadde tatt den.

Skuffa.no
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by Kesseboy »

Glimt kunne fortsatt å spille til borgertoget har avmarsj, og fortsatt ikke klart å skåre.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2814
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 429 times
Been thanked: 143 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by Gvandreassen »

Hvordan bryter man ned et lag som forsvarer seg så godt? Hadde man enda hatt en spiller med gode langskudd ville kanskje resultatet vært annerledes?
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
jendoriluka
Posts: 510
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by jendoriluka »

Man må slå innlegg tidlig. Ofte ble innleggene slått etter at backene stoppet opp for å se etter indreløperne. Da hadde stopperne til TIL fått godt tid til å posisjonere seg riktig. Blir ballen slått tidligere, med gode løp inn i boks av indreløper, motsatt ving og spiss på bakerste, blir det fort farlig.

Synes trenerne virker å ha gjort en slett jobb i forkant av kampen. Måten TIL fikk spille seg ut på i 1. omgang var pinlig å se på. Spillerne ble jo stående å se på. Tydelig at trenerne ikke har fortalt dem hvordan de skal presse og hvilken spiller de enkelte har ansvar for i presspillet.
User avatar
helsvhe
Posts: 1495
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 325 times
Been thanked: 81 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by helsvhe »

Det høye presset i første omgang lignet på det Glimt gjorde i treningskampen mot TIL, men nå viste TIL hva som kom og hvordan løse det. Forsvaret var ikke like solid som tidligere i år, selv om vi heldigvis bare slappe inn et mål.
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by ecke »

Det irriterer meg enda mer å se at Ranheim fortsatt lykkes med sin måte å spille på, mens B/G ikke klarer å finne det de er ute etter, eller det trenerne er ute etter.
Last edited by ecke on Thu May 17, 2018 9:18 am, edited 1 time in total.
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by ecke »

Daniel Berntsen ga "klart" uttrykk for at han ville hjem til Bodø fra Vålerenga, men at trenerne ikke ønsket han. Det er en annen irriterende opplevelse i går.
Last edited by ecke on Thu May 17, 2018 9:22 am, edited 1 time in total.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by Larsson »

Står på at det hadde vært nyttig med Moberg inn for Saltnes for å friske bein i midtbaneleddet. Det var stort sett bare i starten av kampen at Glimt klarte å presse og stresse TIL høyt i banen. For å klare det gjennom hele matchen, eller i det minste i lengre perioder, må man ha bein som ikke spilte en tung bortematch for bare noen timer siden. Det hadde man fått med Moberg.

Isidoro har en bra fot - langt bedre fot enn backer i Eliteserien forøvrig, men jeg kjøper ikke at innlegg fra 30 meter ute på banen er måten å gjøre det på. Enkel vinkel å forsvare seg på og til tross for fysikken er ikke Opseth noen Alexander Sørloth. Hvis det funker så jævla bra å være direkte i slutten av matcher - hvorfor gjør man ikke det fra første minutt? Det må jo være mye bedre å bruke tiden til å spille seg med tempo rundt på kantene og få innleggene fra en bedre vinkel. Altså det samme man forsøker å gjøre på gjennom hele kampen - bare kjappere. Jeg har ikke tall på hvor mange legg Jonassen og Isidoro slo, men det var altfor mange.

Det TIL drev på med var bare pinlig. Landu Landu sørget vel egenhendig for at den regelen om at man skal stoppe spillet ved hodeskader henger i en syltynn tråd. Snakk om å misbruke noe som i utgangspunktet er en fin greie. Nå skal det nevnes at Glimt i Pavel Londak-æraen var verstinger i Eliteserien på uthaling av tid på bortebane. Det er helt greit å være kynisk, men man trenger ikke være direkte usportslig. Vinner ingen fans eller TV-seere på det.

Opp på hesten igjen, for det er ny viktig match om bare noen dager. Den er egentlig enda viktigere. Da blir jeg skuffet om jeg ikke ser Moberg inn for noen i midtbaneleddet.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by Novi »

Trapattoni wrote: Wed May 16, 2018 8:31 pm Vi får bare fortsette med denne Angel gående sentralt og tro vi skal vinne masse kamper.
Enig. Kan være god, men gjør ikke dagens Glimt det døyt bedre. Men hvem andre har vi? P. Berg rett inn i den rollen?

Forøvrig uenig med Sulliken her - TIL er bare defensive i andre omgang. I første har vi masse trykk og ball, men totalt planløse siste tredel. Det meste ble rotet bort, uten så mye som en avslutning på keeper. DET er Glimts problem. I andre omgang var TIL taktisk gode, og ufattelig usympatiske med uthaling av tid.
Una mas cerveza.
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: Eliteserien: Bodø/Glimt-TIL onsdag 16.05 kl. 18.00

Post by mortsto »

Ang Berntsen
Fra AN:
- Spørsmålet alle bodøværinger lurer på er hvorfor spiller ikke du i Glimt?
- Det er en diskusjon du må ta med trenerteamet her, svarer Berntsen.
- Var du i kontakt med Glimt?
- Jeg dro til en klubb hvor jeg følte meg veldig ønsket. For første gang på lenge føler jeg nå at jeg får ordentlig tillit, sier 25-åringen.

Dagbladet:
Glimt-trener Kjetil Knudsen er veldig klar over Daniel Berntsens kapasitet. Han var også klar over at 25-åringen var på vei bort fra Vålerenga.
- Vi ville nok ønsket å hente ham hjem. Men Tromsø fikk ekstern økonomisk hjelp, og ga et tilbud som jeg ikke tror vi kunne matchet.
Post Reply