kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Moderators: Sulliken, Larsen

ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by ingen87 »

Kesseboy wrote: Tue May 22, 2018 11:52 am Jeg vil være litt uenig med deg her. Vi har ikke endra så voldsomt mye fra i fjor. Det er problemet. Der individuelle ferdigheter i fjor kompenserte for systemsvakheter og manglende samhandling, ser vi nå hvordan vi er avhengige av at samhandlinga sitter. Det gjør den ikke.
Vi spilte fire kamper i Eliteserien før trenerne dyttet Moberg opp på kant for å slå langt på en duellsterk kantspiller. Allerede der ga vi opp det vi hadde bygd opp i løpet av vinteren og en god sesong i Obos. Etterpå har vi eksperimentert med kantspillere i hytt og gevær, uten at noen ser ut til å fungere spesielt godt. Vi har også en spiss som er helt ute av form, men vil ikke laste trenerne for at Kupen ble skadet like før sesongen starta.
Førr Evig!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Zann »

For meg er situasjonen etter 89 minutter veldig talende for hvordan Glimt fremstår for tiden: Saltnes fører ballen opp i midtsirkelen. På dette tidspunktet har han to hele lagdeler foran seg, i tillegg til at backene bør være spillbare. Likevel har han absolutt ingen å spille til, og han blir stående rådløs i ro mens han desperat prøver å finne på noe konstruktivt å gjøre med ballen. Dette er resultatet av planløs fotball og manglende bevegelser.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: kamptråd Start-Glimt 21.05.2018 klokken 1800.

Post by Larsson »

Jeg orker ikke begi meg ut på en lang redegjørelse om denne kampen. Til dette var det for mange ting å ta tak i.

Men en ting jeg bet meg merke i: Den siste halvtimen viser hvor viktig Marius Lode er for dette laget.
# Glimt hadde null problemer med å spille av seg presset øverst i banen - mye fordi Start ikke presset med mer enn en eller to spillere. Spesielt Saltnes, men også Bjørnbak, hadde flere ganger gode muligheter til å føre ballen inn i rommet foran seg og skape ubalanse. Sette opp 2-mot-1-situasjoner og generelt bryte opp mønsteret med å slå langt. Det var ikke Saltnes god nok til. Der Lode, på godt og vondt, nærmest som et jagerfly forsererer oppover med ballen i beina, hadde ikke Saltnes de nødvendige ferdighetene for å få dette til. Det ble rett og slett for statisk fra midtstopperne - og det blir gjerne en akilleshæl i de situasjoner som i går hvor bevegelse foran ballfører omtrent er ikke-eksisterende. Bjørnbak har andre kvaliteter - en god pasningsfot og et godt blikk. Men det hjelper lite mot lag som ligger så langt bak. Saltnes kompenserer ikke fraværet av denne ferdigheten med å true rom på andre måter. Dessverre.
Post Reply