2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 (Resultat 0-0)

Moderators: Sulliken, Larsen

Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Trapattoni »

Sulliken wrote: Mon Jun 11, 2018 12:27 pm Seriøst. Slutt å næg om det etter hver jævla kamp.
Ok..
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Knuta »

Ok da. Skal ikke si så mye unntatt i denne kampen tapte Opseth 90% av duellene. Vi må få lov lov til å skrive det vi ser og mener. Det jeg ser er at Opseth i eliteserien møter spillere som gjør at han ser helt hjelpeløs ut i motsetning til f.eks Evjen for å nevne noen. Og ja jeg ønsker meg en ny spiss på innlån inntil Kupen er klar neste år.
Sven-Rune
Posts: 3027
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 298 times
Been thanked: 165 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Sven-Rune »

Jeg skjønner ikke denne fasinasjonen for Layouni, og Knuta skriver: "Layouni hadde 3 glimrende bakromsløp i første omgang og gode innlegg som dessverre ikke Opseth fikk tak i. Nettopp dette Layounis styrke"

Spør du meg, er han totalt ufarlig! Det hjelper ikke å løpe fort når det ikke blir noe av det, og det er helt feil å si at Opseth ikke fikk tak i! Innleggene han gjorde var elendige, eller han fikk ikke slått. Et bra, men det var etter at ballen falt i beina hans etter 14:30.
Jeg har sett om igjen 1.omgang, og dette er hans involveringer:

02:51 Taper hodeduell på midtbanen, håpløs timing
03:32 Gidder ikke prøve nå et langt oppspill/klarering fra Bjørnbak og ballen spretter rolig inn til keeper
05:17 Klarer ikke stoppe pasning til Brochmann: For sein og gidder ikke løpe opp Hernandez som legger godt inn foran vårt mål
07:50 Blir stående bak Hernandez når oppspillet kommer, enkelt for Hernandez
09:00 Går ikke i duell på vår 16 etter corner, blir ikke farlig
13:50 viste hurtighet og elendig innlegg
14:30 plukker opp retur, godt innlegg
15:18 presser ikke der han bør
20:01 lager frispark, dytt i ryggen
20:15 Opseth og Saltnes legger press på forsvaret, Layouni er 20 meter unna sin mann
20:59 Driter å gå i duell med sin back
25:58 spiller en god ball til Zinker som blir obstruert
29:55 gir bort ballen/dårlig pasning på midtbanen
31:00 Går ikke i duell med Brochmann på 16m
34:45 Tar ikke Demidov i løpsduell, men vi får corner
36:03 Vinner en ball i midtsirkelen
36:56 Får en stikker fra Saltnes men slår videre i Granli
40:50 Rekker ikke en lang ball, innkast til Stabæk (ikke å forvente at han skal rekke den!)
44:46 Trekker tidlig inn i midten på returløp og dekker ikke sin back som får ballen
45:58 dårlig timing på et opphopp for heading

Dette syns jeg har gjentatt seg i hele år, det gode han gjør renner ut i sanden. Stadig vekk stopper opp 3 meter fra mann stadig vekk i stedet for å gå i duell/tettere for å hindre pasninger. Han har vel én målgivende, og det var egentlig et elendig skudd som Zinker scora på returen (Molde) og én scoring mot Ranheim da han ble spilt alene gjennom. Flott scoring da og jeg hadde håpet at den skulle bli forløsende, men nei. Samme dårlige legg, samme dårlige avgjørelser. Hva ser dere som er så fasinert?
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by gavharr »

Har fortsatt troen på Opseth, men det må være utrolig demotiverende for Herrem å få så lite spilletid. Hvorfor ikke bytte inn Herrem i stedet for en (i går) ubrukelig Patrick Berg?

Håper Herrem starter på onsdag.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Novi »

Menne...hva om Angel hadde forsert midtbanen så vi hadde sluppet den langpassningen fra stopper? Hva om indreløperne da hadde løpt i rom og vært med fremover? Om kantene hadde kommet på løp, og (tør nesten ikke si det), backene hadde doblet på kant?? Hva om det hadde sett ut som de der fremme har spilt fotball sammen før?

Feilen her er vel langt mer enn at Opseth ikke er god nok. Er noe Trumpsk over det å si at Opseth er for dårlig, derfor vant vi ikke. Liker å forenkle jeg også, men får være måte på.

EDIT: Og ja, når noe funker så rævdårlig i 60 minutter, så skulle man lagt taktikk og kanskje kjørt inn Herrem i stedet. Ikke imponerende kampledelse - men som forventet.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Kesseboy »

Kan godt kritisere Opseth for å tape dueller, men han har jo bare det duellspillet han har. Idioti å fortsette å lempe på ham når han åpenbart taper 19 av 20 dueller. Der bør kritikken heller rettes mot laget/lagledelsen.

Men, det er jo egentlig mer enn nok å kritisere ham for produksjonen med ball nær målet. Han har noen tilbud, men er aldri farlig.

Og, Angel vs. Berg: Angel er, hva, 32? Han har noen kvaliteter og noen mangler, og en del erfaring. Han kommer neppe til å bli særlig mye bedre, men ser sjelden totalt hjelpeløs ut. Berg er, hva, 21? Han har vært den samme spilleren sia han var 17, og det ser det ut som om han kommer til å fortsette å være. Innhoppet i går var ordentlig illevarslende. Angel er ingen mann for framtida, men hvis Berg er det, så har han så langt skjult det godt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5572
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 413 times
Been thanked: 429 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Glimt1916 »

Kesseboy wrote: Mon Jun 11, 2018 2:26 pm Kan godt kritisere Opseth for å tape dueller, men han har jo bare det duellspillet han har. Idioti å fortsette å lempe på ham når han åpenbart taper 19 av 20 dueller. Der bør kritikken heller rettes mot laget/lagledelsen.
Enig, han får spille lite på det som er styrkene sine. Han er vel best rettvendt inne i boksen, og får i stedet ballen når han står med ryggen mot mål 20 meter fra boksen. Nå er vi jo forsåvidt såpass svake fremover generelt at det er vanskelig å spille på styrkene hans for øyeblikket. Satser på noen mål og litt selvtillit mot Hødd og Sandefjord.

Edit: Ángel blir 26 denne måneden.
Last edited by Glimt1916 on Mon Jun 11, 2018 2:50 pm, edited 2 times in total.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by tomath »

Ble så overrasket over at Angel skulle være 32 at jeg måtte ta et søk. I følge google er han 25. Det er kanskje Isidoro som er 32?
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Zann »

Angel er 25 (blir 26 snart) og Patrick Berg er 20.

Når det gjelder dobling med backer tror jeg det er helt bevisst at dette sjeldent blir gjort, og jeg tror dette henger sammen med at vi slipper inn lite mål. Husker dere hvor ofte Jonassen kom i trøbbel sist vi var oppe? Backspillet er mye mer defensivt solid nå, jeg tror det er fordi vi gir fra oss mindre rom på sidene, i tillegg til at backene får mer støtte fra indreløpere/vinger. Skulle gjerne hørt hva Knutsen tenker om dette.
mortsto
Posts: 7347
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by mortsto »

@tomath Stemmer nok det. Angel er 25. Synes ellers ikke vi bør være for negative etter en kamp som vi ellers "alltid taper". Kanskje har det også litt å si at mens vi bakover har ganske mye rutine, så er angrepsrekka vår nesten uten erfaring på dette nivået. Layouni og Evjen er helt ferske, og Opseth hadde før året stort sett bare spilt innbytter og scoret to eliteseriemål for Sogndal.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Boombadila »

Etter å ha sett kampen og fått den litt på avstand, gjør man jo seg noen tanker:

Man kan jo krangle om Opseth, Angel og alle spillerne der ute(alle har sin ynglingsyndebukk!), men det er noe med dette laget som gjør at summen av 11 ikke blir større enn 11.

Stabæk ser jo til tider ut som om de ligger med en femmer bak, noe som vil si at de overbefolker midten(Opseth), og holder bredden mot våre vinger. Og her støter vi jo på en av de tingene som jeg har vansker med å skjønne;

Vi skal tydeligvis ha brede vinger, men oppspillene kommer i midten. I mitt hode da så må enten indreløpere opp i støtte for å ta andreball(det spiller egentlig liten rolle om vi vinner førsteballen, andreballen er den som dikterer om vi får en sjanse eller ei), eller så må vi trekke inn vingene, og sende opp backene for å holde bredden.

Akkurat nå ser det ut til at vi gjør det totalt motsatt, vi holder vingene bredt i banen, sender ikke opp indreløpere og backene holder igjen. Dette medfører da at en ball til Opseth er bortkastet, siden alle andreballer nødvendigvis vil havne upresset hos motstander.

En annen ting jeg ikke skjønner ble pent utført av Saltnes i går, når vi har vunnet ballen på hjørnet av egen 16-meter, og vi vil få ballen fremover. Han løfter da blikket, og ser vingen på motsatt kant. I stedet for å løfte ballen høyt inn i bakrommet til Stabæk, sender han ballen langs bakken på tvers. Foran egen 16-meter. Det gikk jo som det måtte gå, det var jo en ball rett til Stabæk. Hvorfor ikke slå ballen høyt og fremover mot cornerflagget, så vingen kan jage ball?

Ellers var det jo morsomt å se Isidoro kjøre tunnel på motstanderen i egen 16, og Angel dekke rommet når Stabæk prøvde å kontre.

Det bor noe i dette laget, men jeg tror ikke man verken har tatt de rette stegene eller knekt kodene for hvordan man skal få se evnene i full blomst. Jeg mistenker at man kanskje er litt for opptatt av det defensive, og at man i spilleplanen kanskje burde gutse litt mer.

Og kan vi gjøre bytter bittelitt tidligere.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Kesseboy »

Jøss, jeg ville tippa Angel hadde bikka 30 og vel så det. Har mista oversikta.

Mulig han også vil bli bedre med et spillopplegg som passer ham bedre, men jeg ser ikke den helt store stigninga i programmet hos ham heller.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Larsson »

Knuta wrote: Mon Jun 11, 2018 10:12 am Ellers så virker det som man på liv og død skal finne svakheter på 10 min spill av Patrick og overser f.eks brøleren av Angel i første omgang som nesten ble scoring til Ranheim. Alle så vel reaksjonen hos Bjørnbak på dette.
Enig i at Angel ikke spilte en god kamp, men det siste her er feil. Slik jeg så det - og jeg satt bra plassert på hovedtribunen - var det Evjen som fikk høre det av Bjørnbak, og ikke Angel. Evjen hadde en ballmist noen sekunder før Angel før han senere vant ballen tilbake igjen. Angel er gammel nok til å vite at man ikke skal miste ballen (selv om han seff gjør det iblant), men det er ikke Evjen.

Dette maset om Geir André Herrem... Har Herrem vist noe som helst som tyder på at han er verdt mer enn fotballskoene han spiller i? Helt iskald når han har fått muligheten. Det eneste han har vist er at han skulle hatt straffe mot RBK. Det er det eneste.
Og han er tydeligvis ikke bedre på trening, jf. spilletid. Da har Opseth tross alt puttet fire og kommet til mange sjanser. Selv om jeg ikke kan fatte hvordan man kunne legge opp en slik kampplan mot Demidov & co med de kortene man har på hånda.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by gavharr »

Poenget er at Herrem er langt mer mobil. Mye hurtigere. Vanskelig å bevise noe når man blir byttet inn etter 88 min.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Res:0-0

Post by Novi »

For min del kan man foretrekke Herrem inn bare for å prøve noe annet. Når motstander har kledd av Opseth i 60 min kan det liksom ikke bli så mye værre om man hiver inn på en som er topp motivert til å vise seg frem. Og som er en annen type spiller å ta seg av for forsvaret. Syns ikke Opseth har spilt seg ut av startoppstillingen, men trenerenes kampledelse kan med fordel være mer aktiv når ting ikke funker. Trudde det var poenget med å hente Herrem - å ha noe å hive innpå som kan endre angrepsspillet noe.
Una mas cerveza.
Post Reply