2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 (Resultat 0-0)

Moderators: Sulliken, Larsen

Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Glenn P »

Opseth opptrer veldig egoistisk i dag. Ikke bra
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by delfagro »

plis ikke tap denne gutta. ser 0-0-ish ut. bare ikke gi bort noe. hadde vært så sykt deilig å ta 3 "døve" poeng for en gangs skyld. sånn type vinn uten at d e årsbeste-materiale
Alltid gul!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Zann »

Vi har faktisk hatt de to klart største sjansene her.
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by delfagro »

Zann wrote: Sun Jun 10, 2018 6:30 pm Vi har faktisk hatt de to klart største sjansene her.
likt i sjanser nå. 1-poeng ok.
Alltid gul!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Zann »

Det er synd å si det, men jeg synes vi svekkes av å sette inn Berg.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Glimt1916 »

Han sliter ja. Vi har mange spillere i stallen, men få som kan komme inn og gjøre en forskjell.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Zann »

Klassisk JP Hauge å ikke skyte selv der.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Zann »

Kjedelig kamp, greit resultat. Viktig å ikke tape denne kampen.
AnthonyGregory
Posts: 205
Joined: Sun Apr 09, 2017 5:38 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by AnthonyGregory »

Så bare andreomgangen i dag. Hadde vi hatt litt mer kvalitet i avgjørende situasjoner kunne vi virkelig straffet de i dag. Men vi er godt organiserte og ser som vanlig godt trent ut.

Synd Hauge ikke skyter på slutten der. Herlig nærteknikk på Evjen. Ikke mange andre i denne troppen som ville kommet til den sjansen han fikk på slutten.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Crazy horse »

Så bare andre omgang. Litt kjedelig, ja, men nok sjanser til at det burde blitt mål, og de største mulighetene til oss. JPH burde tatt sjansen selv, Evjen og Opseth burde absolutt skåret, spesielt sistnevnte. Greit med ett poeng i kampen vi «alltid» taper.
Fotball er nesten alltid morsomt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Trapattoni »

Absolutt en godkjent bortekamp dette.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Novi »

Er jo godt å ikke tape 1-0 i slike kamper. Men nedrykk blir det om man ikke skaper mer offensivt, og vi henger jo ikke sammen fremover i det hele tatt. Har endelig skjønt at Amor er rask, og så møter vi et Stabæk som tør stå høyt. Men likevel får vi latterlig lite ut av det. Likeså de flere gangene vi kommer i overtall, hvor mann med ball enten tråkler det til, eller tar feil avgjørelse.

Bra med 1 poeng, men 3 hadde i dag gitt oss heng på de over. Nå er vi fortsatt bare en dårlig runde fra å være i sumpa.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Larsson »

Hvis Rangers faktisk satt på tribunen i dag (noe jeg sterkt betviler) fikk de se en meget, meget god Martin Bjørnbak. Bunnsolid. Berger lagkameratene gang på gang (ja, jeg ser på deg, Brede Moe).

Moe er virkelig sjanseløs. To enorme glipper allerede det første kvarteret. Kan ikke skjønne annet enn at det innhoppet til Wollen Steen mot Godset og spesielt mot Ranheim har bevist mer enn Moe har klart denne sesongen.

Synes Glimt ligger fint i ramma, men det blir litt for lite Glimt av det. Synes likevel bortelaget er best utover i andre omgang og er nærmest scoring. Heller U enn tap, men i dag hadde Glimt fortjent mer.

Edit: En som var like sjanseløs som Moe var Patrick Berg. Helt hjelpeløst.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Novi »

P. Berg gjorde ikke noe betryggende innhopp, men så var det også siste 10 minutter hvor det er mye nerve i kampen og slitne spillere rundt seg. Skulle gjerne likt å se ham som en del av spilleplan i 11-eleveren en kamp.

Og Larsson, du som forstår deg så godt på Angel's briljanse; ligger det helt utenfor hans rolle å hente ball hos forsvaret og faktisk vende spillet over midtbanen? For det tror jeg ikke skjedde en eneste gang i går, og det ble heller spilt langt fra Bjørnbak/Moe. Det KAN da ikke være spilleplan til trenerene??
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Knuta »

For Glimt i går så blir det mange fine overganger som ofte skusles bort. Som f.eks da Saltnes er på vei fram. Evjen kommer på utsiden, så bruker Saltnes en annen spiller i stedet for en enkel stikker til Evjen som da vil være helt fri. Det er slike enkle valg som Glimt gang på gang misser. Det er vel derfor vi scorer veldig få mål. Også når en JPH kommer inn uten selvtillit, så er han gjennom men tør ikke skyte selv om han har en utsøkt mulighet i stedet pasning til en hjelpeløs Opseth. Selvtillit kommer dersom man får tillit, den kommer ikke av seg selv. Gi gutten selvtillit og la han spille. Ellers så er det trist å se hvordan Opseth i kamp etter kamp blir avkledd som spiss. Forsvaret var ok i går unntatt Moe som nesten gjør meg til nervevrak. Evjen finte og skudd var dagens beste Glimt prestasjon. Synd den gikk over.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Novi »

Enig, det er de tapte overgangene man må fokusere på. Det er der man taper poeng. Det ser ut til at vi etter kamp heller fokuserer på at Evjen hadde et skudd som kunne godt enn, Moberg's sjanse som gikk hardt rett på keeper, eller Saltnes' forsøk i første omgang. Så tenker vi at de kunne med marginer med gitt 1-0 og 3 poeng. Slik det gikk i Molde.

Men skal Glimt begynne å score og ta poeng, må de overgangene begynne å resultere i virkelige sjanser.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by G-s-enz »

Novi wrote: Mon Jun 11, 2018 6:50 am P. Berg gjorde ikke noe betryggende innhopp, men så var det også siste 10 minutter hvor det er mye nerve i kampen og slitne spillere rundt seg. Skulle gjerne likt å se ham som en del av spilleplan i 11-eleveren en kamp.

Og Larsson, du som forstår deg så godt på Angel's briljanse; ligger det helt utenfor hans rolle å hente ball hos forsvaret og faktisk vende spillet over midtbanen? For det tror jeg ikke skjedde en eneste gang i går, og det ble heller spilt langt fra Bjørnbak/Moe. Det KAN da ikke være spilleplan til trenerene??
Bjørkan uttalte i pausen at de skulle spille opp langt bakfra på Opseth,så jo det virker som det var planen. Skjønner tankegangen men det spiller jo ikke på styrkene til Opseth.

P.Bergs innhopp er noe av det verre jeg har sett fra en Glimtspiller på lenge. Han kommer inn å mister ball uten sikring,blir ei enorm mulighet på overgang som Bjørnbak/Jakobsen klarer å stoppe. Lager frispark på 17 meter med ei helt håpløs takling og ikke nok med det så står han med hoftefeste når Brochmann står upresset på 18 meter. Heldigvis sleiver Stabækspilleren skuddet til skogs. Dette på ti minutter!

Da blir teksten til AN med flau smak etter kampen «sto godt opp i duellene». Når de i tillegg skal snakke han inn på laget til ei hver tid så blir det vanskelig å ta det helt seriøst. Greit om det blir nevnt en gang eller to,men etter ett slikt innhopp ville samtlige andre blitt slaktet.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Larsson »

Novi wrote: Mon Jun 11, 2018 6:50 amOg Larsson, du som forstår deg så godt på Angel's briljanse; ligger det helt utenfor hans rolle å hente ball hos forsvaret og faktisk vende spillet over midtbanen? For det tror jeg ikke skjedde en eneste gang i går, og det ble heller spilt langt fra Bjørnbak/Moe. Det KAN da ikke være spilleplan til trenerene??
Skjønte heller ikke det der. Dessuten: Én ting er at man skal slå opp på spiss. De gangene man gjorde det i retning duell Demidov vs Opseth vant førstnevnte hundre av hundre ganger. Så: Hvorfor ser man ikke dette underveis, og heller slår opp mot Granli på den andre stopperplassen? Han er mye svakere i lufta. Demidov er king i lufta. Han elsker slike oppspill og han har forsvart seg briljant mot dem i alle år - spesielt mot spisser som er såpass dårlig i lufta. Greit nok at Opseth har fysikk, men ved hvert eneste oppspill ga Demidov Opseth et pittelite puff rett før duellen - og han vant hver gang.

De gangene man faktisk forsøkte å spille seg gjennom midtbanen synes jeg det ble OK skummelt. Liker virkelig godt når man får bygd opp spillet og sette opp Isidoro på innleggshold. Han har en bra trøkk i de innleggene og det er vanskelig å forsvare seg fra den vinkelen og man rekker å få fylt litt opp i boksen med Saltnes, Layouni, Opseth og til dels Zinckernagel. Dette må man fortsette med. Ble mange farlige situasjoner mot Ranheim. Men jeg synes spillet bar preg av at man ikke har en Trond Olsen-ving. Layouni er en bakromsving og Evjen er en ving som liker å utfordre med ballen i beina. Det var ingen til å true rommet utenfor backen i ordentlig fart. Det er ikke Layounis styrke.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Zann »

Glimt har hatt problemer med å få vingene i gang i hele år. Det virker som om hovedplanen er å spille fri indreløperne i mellomrommet, og så skal vingene angripe i trekket etter det. Vel og bra, men i de kampene vi sliter med å få Saltnes og Zinckernagel i gang blir vingene også veldig passive.

Mer uforståelig er de lange ballene mot en ensom og isolert Opseth. Hva er egentlig planen her? En ting er at Opseth aldri vinner disse duellene, men hva skal skje hvis han mot formodning skulle gjøre det? Resten av laget står jo som regel en halv banehalvdel unna. Det virker bare så håpløst.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Knuta »

Larsson wrote: Mon Jun 11, 2018 9:55 am . Det var ingen til å true rommet utenfor backen i ordentlig fart. Det er ikke Layounis styrke.
Layouni hadde 3 glimrende bakromsløp i første omgang og gode innlegg som dessverre ikke Opseth fikk tak i. Nettopp dette Layounis styrke. Jeg synes han spilte en god kamp, men får dessverre for lite baller i bakrom. Ellers så virker det som man på liv og død skal finne svakheter på 10 min spill av Patrick og overser f.eks brøleren av Angel i første omgang som nesten ble scoring til Ranheim. Alle så vel reaksjonen hos Bjørnbak på dette.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Garrincha »

Tror det for tiden er større sjanse for at Trump og Kim blir enige, enn at dette forumet blir enig angående Angel :lol:
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by G-s-enz »

Nei det er sant,men å påpeke at Berg gjør feil er vel å banne i kirka. For min del har han visst nada niks som tilsier at han er eller kommer til å bli en god Eliteseriespiller :) uavhengig av etternavn. Skal sies at jeg mente det samme om Bjørkan,viste seg å være feil så godt mulig Patrick kan bli god.

Selvsagt stygg den feilen fra Angel også :)

I går vant vi vel egentlig fordi spiss og indreløperene tar feilvalg i overgangene. Den gangen Opseth skyter fremfor å spille er helt krise. 4 mot 3 i den situasjonen :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Neko »

I går tok vi et poeng vi ikke tok i begge de to foregående sesongene på øverste nivå. :)

Image
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Sulliken »

Å kan dere være så snill å slutte å næge så jævlig på hvor "elendig" Opseth og Angél er?
Tydeligvis ingen som ser det knallviktige jobben Angél gjør defensivt.


Arild Berg sa det bra: En spiss trenger bare å gjøre en ting riktig i annenhver/hver tredje kamp, så blir det ok med mål av det til slutt.

Opseth blir slaktet av enkelte hver gang han taper en duell (der han veldig ofte burde få frispark). Mens når han faktisk vinner en ball, og Glimt kommer pga det til en farlig sjangse eller scoring, ja DA gåes det stille i dørene. De gangene er der vel flaks da, siden han tross alt er "for dårlig til ES".

Seriøst. Slutt å næg om det etter hver jævla kamp.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: 2018-ES-R13-Stabæk-Bodø/Glimt 10/6 Kl.18

Post by Glimt1916 »

Nja, tror nok jeg fortsetter å skrive at jeg synes Opseth gjør en dårlig kamp hvis jeg synes han gjør det.
Post Reply