ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00 (Resultat 2-2)

Moderators: Sulliken, Larsen

J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00 (Resultat 2-2)

Post by J I P »

Nå er tiden inne til å besøke Vålerenga sin nye stadion

Et Vålerenga som på sine fire siste kamper har 2 tap, 1 uavgjort og 1 seier.
Glimt har på sine fire siste 1 seier, 2 uavgjorte og 1 tap.
Et Vålerenga som sannsynligvis vil legge press på Glimt og da bør det åpnes rom for giftige kontringer.

Billetter koster "kun" 235 kroner - også for bortesupporterbarn - så for en gang skyld vil jeg si at utfløtta nordlændinger som dropper Enimen og drar på kamp likegjerne kan plassere seg andre steder på stadion. Coop/Sambobilletten koster 150 kroner for voksne og for barn mens det også er mulig med familievennlige priser på andre tribuner.

Glimtsupporterne møtes tidlig på Champs ved Oslo spektrum/Oslo City i forkant av kampen - hvor de bl. annet informerer om at også Glimt stiller med noen fra de ledende stillingene.

Heia Glimt!
Last edited by J I P on Mon Jul 02, 2018 7:51 am, edited 1 time in total.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by J I P »

Vålerenga har laget laget til et skikelig opplegg for hjemmepublikummet som kommer tidlig til stadion
http://www.vif-fotball.no/nyheter/vm-so ... -nachspiel

Vålerengas viktigste spiller? er klar til kamp på Lørdag: Carvalho spilleklar mot Bodø/Glimt
https://www.dagsavisen.no/sport/carvalh ... ywall=true

Glimt og VIF har snakket sammen på instagram
http://www.vif-fotball.no/nyheter/vi-ve ... lity-arena

VIF har vært byen rundt og delt ut gratisbilletter til fotballskolebarn til kampen
http://www.vif-fotball.no/nyheter/750-f ... -valerenga

Aldri en kamp mot enga uten litt forhåndsomtale fra VPN
Bodø

Bodø-Glimt må være selve definisjonen på tabellfyll. Noen ganger er det deilig å ha noen å hate, og andre ganger er det deilig å bli hata. Bodø har ingen av dem.

Det er et intetsigende lag fra en intetsigende plass rundt 120 mil nordover. Når vi møter dem hjemme er det ingen på gjestetribunen, og når vi møter dem borte er det stort sett de mest beinharde av oss som gidder å dra oppover. Mens folk kan huske resultater mot Brann og Lillestrøm i årevis, er kampene mot Bodø glemt før vi går ut av stadion.

Det er allikevel ingen grunn til å bli hjemme. Vålerenga ligger nå på en åttendeplass, men kan klatre opp til fjerde dersom det blir seier i morgen,
og for å gjøre det må de ha supporterne i ryggen.
http://www.vpn.no/dagboka/2018/06/dagbo ... juni-2018/
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Sven-Rune
Posts: 3027
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 298 times
Been thanked: 165 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by Sven-Rune »

Hovmod står for fall er det noe som heter og da kommer minnene fra 2016.

Jeg hadde VIP-billett med middag i (holdt på å skrive helvete) engafolket og mot slutten av middagen kom Herman Stengel(skadet) og snakket litt om dagens kamp. bla bla bla bla...-så vi skal bare ut og hente 3 poeng. :lol: :D

Lykke til, snu banneret opp ned som da. Jeg ferierer i Bodø og ser kampen herfra :glimt :glimt
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by tomath »

Ingen keeper på benken i dag? :shock:
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by Knuta »

Bror Grøtterud. Har ikke hørt om han før?. Juniorkeeper??
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by mortsto »

Han rykker jo opp som reserve-keeper nå. Håper på minst ett poeng i dag. Drittkamp med mange dueller og sure klansfolk.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by Knuta »

Herregud Brede Moe. Så elendig du er
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by Knuta »

Bra takter av Opseth.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by Zann »

Dette er fortvilende. Vanskelig å vinne når man har linjedommerne mot seg.
Veni
Posts: 458
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 33 times
Been thanked: 61 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by Veni »

Jaja
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by Crazy horse »

VIF meget overkommelig motstander. Synd dommerne ødelegger for oss.
Fotball er nesten alltid morsomt
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by delfagro »

Zinckernagel bra på høyreving. Angel bedre enn på lenge. Savner at indreløperne tar tak, plus at spiss klarer å gjøre seg viktig. Kan fortsatt klare et poeng her, men har dessverre ikke helt trua. Dette er vel en av kampene for glemmeboka.
Alltid gul!
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by Zann »

Bjørnbak!

Vi fortjener virkelig å få med oss noe her.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by G-s-enz »

Ett steg i riktig retning dette. Blir frarøvet seieren av dommertrioen også.

Opseth bedre enn på lenge,minus den bommen da :roll:
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by Knuta »

Vi hadde fortjent å vinne. scoringen til Glimt og annuleringen går opp i opp men VIf sitt mål var klar offside. Mye positivt. Layouni og Zickernagel strålende i dag. TJ, Bjørnbak meget god. Opseth betre enn på lenge. Mye rart fra Angel, Saltnes og Moberg så som så.
Last edited by Knuta on Sat Jun 30, 2018 6:59 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8277
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by Crazy horse »

Synes PB gjør mye bra når han kommer inn. Jævlig dumt om vi mister ham.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by Kesseboy »

La mest bare merke til den krise-ballmisten han hadde.

Evjen var ingen åpenbaring heller.

Greit at vi kjemper oss tilbake til et poeng i dag, men vet ikke om det er benkens fortjeneste.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
AnthonyGregory
Posts: 204
Joined: Sun Apr 09, 2017 5:38 pm
Has thanked: 4 times
Been thanked: 27 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by AnthonyGregory »

Ikke så aller verst dette. Bra vingspill i dag! Føler vi har en fair sjanse til å slå Brann på Aspmyra med dette laget.

Får bare håpe Isidoro ikke er lenge ute med skade.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by mortsto »

Synes dette var et steg fremover mtp offensivt spill. Layouni og Zinckernagel er veldig positive, Opseth blir fortsatt bare nesten. Det er bra nerve i kampen, og jeg har troa på at vi tar tre poeng mot Brann før ferien. :skål :glimt
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2201 times
Been thanked: 362 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by liverglimt »

Så siste 15 minutter. Ikke helt bortinatta. Bjørnbakk sa på intervjuet; "Vi har sannsynligvis Norges beste bortesupportere". Det er jeg helt enig i, kudos til GLIS! Dere er bare fantastiske. :D
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by Sulliken »

Jepp. Det var mye folk og høy aktivitet på bortetribuna. Man får ikke se det skikkelig på sammendraget av kampen. Vi hadde jo forsåvidt besøk av 1916/DGH og, så det hjalp på. Jeg tror og at skryten Frode Thomassen ga til GLIS da han besøkte Champ ga en ekstra piff til folk.

------------------

Jeg tror Glimt koste seg i sommervarmen (selv om ikke var så gæærnt i går, 22-23 grader kanskje. Det forventes vel 30 i dag). De spilte i allefall bedre en det jeg har sett på lenge.

Unntatt den store missen til Opseth, så gjorde han en god kamp, vant en del dueller og fant flere ganger medspillere eller fikk avsluttet. Han vant bla duellen som la til rette for avslutningen til Zinker som gikk like utenfor fra 16 meter. Han hadde jo et par frekke avslutninger og, ene hårfint utenfor, den andre i hendene til en irriterende god Adam Larsen Kwarasey. Ikke alle hadde tatt det skuddet.

Zinker: For en spiller vi har fått oss der. Da vi fikk inn arbeidjernet Leikvold Moberg på midten, og dyttet Zinker opp på høyrevingen kom de offensive kvalitetene hans mer til sin rett. Han kunne loggføre 2 målgivende pasninger og et feilaktig annullert mål. Mer av Zinker på vingen. Gjerne i en *litt* fri rolle som han selv ønsker. Det er i fremste ledd han hører hjemme, ikke på midten.

Layoni. Flott mål (var det en liten offside der?) og skulle hatt en målgivende på det annulerte målet. Det er jo forsåvidt godkjent det, men ellers var det mye nesten. Får trekk for å bli løpt opp av Daniel Fredheim Holm(!) på en kontringsmulighet.

Ángel. For meg så var han nesten usynlig, men på positiv måte. Balanserte fint mellom forsøk på gjennombrudd og holde ballen i laget. Men jeg vet at folk leter med lys og lykte etter feil. Karen ved siden av meg på stadion mente at Ángel er feil type anker til Glimt da han virker mer possesionorientert enn gjennombruddshissig. Jeg vet nå ikke helt om jeg er enig med deg der, Wendigo. Anyway. Ángel hadde ingen krisetap av ball, og følgelig ingen desperate taklinger og ingen kort. Det er jo en forbedring bare det....
Han var forbannet da han ble byttet ut... sparket en flaske til he***te.

Ricardo er vel GLIS' nye favoritt der han takket for kampen med å holde en hånd over hjertet og peke på oss med den andre. Flott øyeblikk. Sjangseløs på 1-1; han var på vei andre veien da Lekven tok en Håkon Evjen og satte den i korthjørnet limt i stolperota. Et bra plassert skudd, rett og slett. Mot slutten av kampen reddet han et par gigasjangser for VIF. (Som det "skal" scores på).Reddet og et frispark i 1.omg så han hadde en bra kamp i går.

Midtforsvaret var bra. Jeg hørte at noen bitchet på Brede Moe 5 min uti kampen uten at jeg helt forsto hvorfor. Mulig jeg så en annen vei.. Men han var 20 cm fra ballbanen på 1-1. Jeg mener at han burde løftet et kne der og forsøkt å blokkere. Mulig han ikke reagerer kjapt nok, eller så tror han at ballen går ut. Det var i allefall merkelig passivt til en midtstopper å være. Ikke bra.
Han hadde ellers grei kontroll.

Bjørnbak: Forleng med en gullkontrakt! Han var bunnsolid der bak. Kunne ikke lastes på 1-1 og på 2-1 skulle det vært offside, så vi kan ikke beskylde hverken han eller Moe for markeringssvikt. Tok ansvar og reddet 1 poeng.

Saltnes var bedre enn sist, men ikke helt på stasjon hele tiden. Kom alt for sent i press på Lekven på målet f.eks.

Leikvold Moberg. Han er ikke akkurat verdens beste fotballspiller, men OMG det var godt å få et rivjern på midten igjen. En spiller som går i krigen. Det har vi savnet i det siste. Slike spillere trengs. Vi fikk frigjort Zinker til å gjøre det han skal: lage trøbbel for motstanderens forsvar.

Isidoro. Gjorde egentlig ingenting ut av seg. Glimts svakeste?

Jack. Viser hvorfor det ikke er bare å sette han ut. Tonnevis med rutine bakover og er bra med framover i går og.

My 50cent.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by Knuta »

Virket som Opseth hadde fått kniven på strupen foran denne kampen. Plutselig er det tæl og innsats. I tillegg løper han mye, og er et oppspillpunkt vi har savnet i hele år. Men mangler fortsatt goalgetter egenskaper, den i går skal han sette så og si for åpent mål på 3 meter, men ellers veldig bra. Jeg synes at Layouni er glimrende, den eneste som kan forsere 40-50 meter med ball og gå forbi ledd. Zickernagel du verden så god han kan bli. TJ er med hele veien og hadde flere meget gode innlegg og kombinasjoner og han er vanskelig å passere p.g.a fin plasseringsevne som back. Og selvfølgelig Bjørnbak. Det er disse jeg vil utheve i denne kampen. Så tar vi Brann dersom vi senker skuldrene og ikke får for mye publikum på hjemmebane.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by Garrincha »

Zinkernagel på vingen nå og Moberg på indreløper må være medisinen fremover. Layouni var skikkelig god i går, veldig god en mot en og var egentlig bare uheldig at han ikke fikk seg en assist på det anulerte målet. Jeg mener det ikke er offside da Layouni ligger, etter min mening, parallelt med Zinckernagel, men det er forståelig at linjemannen dømmer som han gjør. Fornøyd med laget i går.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by Boombadila »

Er vel stort sett enig med Sulliken, men er det flere enn meg som spekulerer i hvorfor Vif startet kampen med å sparke ballen over sidelinja?

De første 25 angrep jo vif konsekvent på deres høyreside, altså vår venstreside i forsvaret. Man skulle jo nesten tro at det var en plan bak det.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: ES-R15 Vålerenga-Bodø/Glimt Lørdag 30. Juni kl. 18:00

Post by Sulliken »

De trodde at Emil Jonassen skulle spille?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply