ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Moderators: Sulliken, Larsen

G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by G-s-enz »

Novi wrote: Mon Sep 24, 2018 11:35 am Altså, "alle opp mange hakk" betyr ikkeno. Det er det Åssa sier i pausen - "vi må opp noen hakk". Javel? Så lenge vi spiller klyngefotball på overganger er vi jo blindt avhengige av at enkelspillere presterer over evne for at det blir mål. Som lag må spillet opp mange hakk, men vi ser generelt lite utvikling i det offensive spillet. Så egentlig usikker på om spillerne vet "hvilken vei de skal hakke", når de skal opp noen hakk.
Nå mente jeg det ikke helt sånn men uansett. Vi må opp på nivået vi hadde mot S08. Er vi der tar vi mange poeng.


At vi slo langt i går har også mye med at Start tvingte oss til det. Vi burde dog stolt på egne ferdigheter å heller spilt langs bakken.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Sulliken »

G-s-enz wrote: Mon Sep 24, 2018 8:51 pm At vi slo langt i går har også mye med at Start tvingte oss til det. Vi burde dog stolt på egne ferdigheter å heller spilt langs bakken.
Vel. I følge Ulrik til an var kampplanen "Å slå langt og tørre å presse høyt".
Så start tvang oss ikke til noenting. Å gampe i motvind var faktisk planen, og det skremmer meg. Snakk om manglende forståelse av hvilken innvirkning været har på spillet..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by gavharr »

Første omgang på søndag var vel en av de bedre omgangene Glimt har spilt i år. Manglet bare uttelling.
Spiller vi sånn i 2 omganger i kveld, så blir det avansement. I tillegg er det jinxefest i Startleiren, hvor både Tobias Christensen og Herolind Shala går hardt ut og er skråsikre på seier. Christensen mente jo også at Start er et bedre lag enn Glimt. Jeg tenker det kan motbevises ganske greit.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by J I P »

Hvis vi ser på Start sine mål.

Knallskuddet i vinkelen var dyktighet i form av at avslutter fikk et perfekt treff - men jeg tviler sterkt på at pasningen egentlig var ment for denne spilleren - den kom bare litt for langt bak Start-spilleren som egentlig var tiltenkt ballen til at han klarte å stoppe den.

Det andre målet - Riccardo sto da riktig plassert i forhold til hvor ballen var før innlegget ble slått. Han rygget det beste han kan men ikke raskt nok til å både komme langt nok tilbake og til å kunne gå ut i feltet. Bjørnbak rygger også og snur nesten ryggen til i duellen med Startspilleren som har en mye bedre bevegelse i forhold til innlegget. Hadde Bjørnbak istedet for å snu ryggen til samt rygge prøvd å gå opp på heading så hadde Startspilleren brast rett inn i ham og i en slik duell så vil jeg tro at Startspilleren kunne ha blitt avblåst for "brøyt" - hvis vi bruker håndballterminologi - og målet annullert.

I kveld i cupen under normale værforhold - da håper jeg at vi igjen ser Glimt fra sin beste side!
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Novi »

Farlig å analysere sånn. Glimt sitt mål kom også ut fra en litt heldig enkeltmannsprestasjon/tafatt forsvar. Der vi skal score (raske overganger) så vi ut som et junior-lag som spiller klyngefotball. Ikke mange målene i år som er kommet fra raske kanter og indreløpere inn i boks.
Una mas cerveza.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Kesseboy »

Når jeg nå har ditcha Eurosport Player, er det noen som sitter på høydepunktene?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Kesseboy »

Uff, det er ikke så ofte jeg blir provosert av å se høydepunkter, men ble det nå. 1-2-målet er jo helt håpløst av både Bjørkan, keeper og Bjørnbak.

1-1-målet er noe midtbana/Zinkernagel må ta skylddeling for, men der kan man vel ikke laste keeper.

Ser på en del av høydepunktene at indreløperne til Glimt ikke fikser de rette bevegelsene for å ha et angrepsspill med mye flyt etter tidlig ankomst. Det blir for mange inne i feltet, for få alternativer utenfor, og det ender med å se puslete ut og sikkert også ofte pasninger hjemover.

Heldigvis skapte dette ingen forventninger til i kveld.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Mr Bean »

Helvete kor sur æ blir når æ ser på opptaket :evil: Og ka skjer i kveld tro ? :(
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
Post Reply