ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00

Post by helsvhe »

Deprimerende dårlig av alle spillerne i dag. :evil:
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00

Post by Vegard »

Knutsen 1-2 Rekdal. Dette var ikke bra.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00

Post by Zann »

Det føles også som om vi ble taktisk utmanøvrert i dag. Vi klarte aldri å finne ut av det høye presset Start kom med etter pause.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00

Post by Novi »

Rom for å prøve ny keeper nå. Og Knutsen kan fortsatt ikke kampledelse. Andre omgang skulle vi ha tapt med flere mål, likevel durer vi på i samme måte og roter det til offensivt.
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00

Post by Knuta »

Novi endelig noe fornuftig i denne tråden. Jeg mener vi har tapt 9 poeng i år p.g.a misser og dårlig rekkevidde fra Ricardo. Vi kan ikke fortsette med deg. Hva er egentlig vitsen med å sette inn Drage?. Fortjent seier til Start og får vi ikke endring i laget dropper jeg å se cupkampen.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by J I P »

Sammendraget fra kampen
https://www.aftenposten.no/100Sport/fot ... 1848b.html

Satt med en følelse av at Start kom til å få mål i denne kampen. Skuffende at vi ikke klarer å vinne duellene i forkant av headingen.
Og atter en gang lærer vi på den harde måten at av og til kan det være lurt å la ballen gå utover sidelinjen istedet for å åpne for et brudd i mot på høyde med egen 16-meter.
Gratulerer til Start - vi skal ha revansj på onsdag.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Knuta »

Rekdal sørget for at Start alltid hadde dobling mot våre 2 vinger. Han viste at der lå utfordringen. Sånn går det når Glimt er låst fast til et 4-3-3 system og ikke er i stand til å endre dette når alt går i stå. Rett før mål nr 2 til Start er det en ball som vil gå ut over sidelinjen, i stedet for å la den gå ut så får vi noen håpløse avklaringer, dette har rett og slett med spilleforståelse å gjøre. I tillegg på innlegget til Start så kommer dette i keeper høyde en meter fra streken så her er det bare for Ricardo å gå ut å plukke. Hva han gjør vet jeg ikke.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Larsson »

Glimt taper sin andre (edit: glemte Godset-kampen) på tre - 3!!!!! - måneder og det er fullstendig svartmaling i alle sosiale medier. Greit, jeg er en realist og kan kunsten å svartmale selv, men det får være måte på. Start-, LSK-, Godset- og Stabæk-supportere hadde byttet med oss Glimt-supportere in a heartbeat. Kartet til sikker plass ble vanskeligere i går, men det er slett ikke umulig og tallene viser jo at det skal svært mye til for at Glimt rykker ned. Og ja, det er en småtøff rekke framover, men i det regnskapet hvor det er typisk at Glimt taper på kamper som i går er det også at Glimt tar poeng, og også vinner, mot motsandere på arenaer man overhodet ikke kan forvente. Glimt taper når de skal vinne og vinner når de skal tape.

To poeng av seks mulige mot Sandefjord, 0 av seks mot Start, tre av tre mot LSK, ett mot Stabæk og ett av seks mulige mot Godset... Sett i dette lyset vil jeg nesten snu det: Det er en fordel med tøft program de neste ukene. Det er gjerne da Glimt tar poeng.
Last edited by Larsson on Mon Sep 24, 2018 10:17 am, edited 1 time in total.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Knuta »

Ja det var det alle sa da vi så og si var sikret kontrakt 5 runder før slutt i 2016, med det resultat at vi tapte 4 av dem og rykket ned. At vi så og si er sikret er en kraftig overdrivelse. Alle vet at 27 poeng ikke er nok, og begynner Glimt først å tape kamper fremover kan det bli riktig ille. At vi taper mot Start er ikke en katastrofe men måten det blir gjort på er jeg meget kritisk til(selv om Patrick ikke spilte).
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Larsson »

Jeg ser koblingen til 2016-sesongen, men det var annerledes av to grunner:
1) Det var et helt annet lag og få som var med da er med i dag
2) Dette Glimt-laget har en ekstrem evne til å være med i kamper. Som påpekt i mitt forrige innlegg: To tap på tre måneder. Det er helt ville tall og noe som kun hører de lengre opp på tabellen til. Ja, det er blitt for mange U, men de taper nesten ikke. Kampene Glimt ikke har fortjent noe poengvalør denne sesongen kan omtrent telles på ei hånd. FKH hjemme, Start hjemme og borte, etc. Gitt denne egenskapen ser jeg ingenting som skal tilsi at Glimt taper fem kamper på rad - som i 2016
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Kesseboy »

Det er fem kamper mellom Godset-kampen og denne. Av de fem var tre gode, én ganske dårlig og én mistrøstig. Jeg så ikke kampen i går, så jeg skal ikke bedømme prestasjonen, men tapet her utløste en hel del skrekkelige muligheter.

At du ikke ser noe som skal tilsi at Glimt taper fem kamper på rad, vel, jeg håper du har rett. Jeg er ikke trygg på det.

Edit: Fjerna sitering, ettersom det jeg skulle påpeke ble korrigert.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by tomath »

Selv om det er grunn til å se mørkere på tilværelsen nå så vil jeg påstå at Glimt har vært ganske uheldige med at forholdene har blitt som de har blitt de to siste kampene. Det er selvfølgelig likt for begge lag, men det kan vel ikke være tvil om at det blir litt mer bingo når værforholdene har vært som i de to siste kampene? Det hadde kanskje vært en fordel for Glimt mot lag som RBK, Brann, FKH osv, men for et Glimt i god form så tror jeg det beste hadde vært mer normale spilleforhold mot akkurat Start og Sandefjord.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by ingen87 »

Hva skal man si? Dette var på samme bedritne nivå som mot Haugesund.
Førsteomgang er vi med, men sliter med å komme til sjanser. Vi er forsåvidt gode rundt midtbanen, men så fort vi nærmer oss deres 16 meter ender det stort sett med en upresis pasning, dårlig mottak eller misforståelser. Start ligger lavt og venter på oss, og det er nok også grunnen til at vi får mye tid med ball godt inne på deres halvdel. Dette hjelper fint lite når vi uansett ikke klarer å omsette det i sjanser og mål.

I andre omgang får Start vinden i ryggen, og det er helt klart en taktisk manøver fra Rekdal å ligge lavt i motvinden, og stå høyt i medvinden. Vi får ikke til noe som helst i 2. omgang, utover et glimrende soloraid fra Zinckernagel, som var vår desidert beste i går. Det som var verst var Glimts manglende evne til å spille i kraftig vind. Hvis vi leter frem læreboka så vil det stå under kapittel "vind": hold ballen langs bakken. Hva gjorde Glimt? Slo mer høyt og langt enn de gjorde i 1. omgang. Med det utfallet at ballen ramla ned midt på vår halvdel, og Start fikk mulighet til å bryte med fart fremover. Det var bare flaks at vi ikke lå under med 2-3 mål før Start scora. Vi fortsatte lempinga, og det var helt merkelig å se hvor mye dårligere vi var til å time hvor ballen ville lande enn Start. Vi sto som regel 2-3 meter unna der Start-spillerne gikk på ballen. Hele 2. omgang! Opseth var vel konsekvent 3 meter unna der ballen var. Drage var ikke involvert. Bjørkan gjorde flere feil både offensivt og defensivt. Isidoro slo skumle pasninger inn i midten, som flere ganger ble brutt. De tok ut Angel slik at vi ikke hadde noe oppspillspunkt på midtbana, men Brede Moe og Bjørnbak prøvde likevel, med utallige brudd imot. Gjorde trenerne noen endringer?

Nei denne 2. omgangen må vi glemme fort som fy! Eventuelt huske den som en lærepenge, og en opplevelse som ikke skal gjentas!
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by ingen87 »

tomath wrote: Mon Sep 24, 2018 10:46 am Det er selvfølgelig likt for begge lag, men det kan vel ikke være tvil om at det blir litt mer bingo når værforholdene har vært som i de to siste kampene?
Enig i at det var likt. Mot Sandefjord ble det likt og. Igår klarte Start å spille på værforholdene. De lå lavt og forsvarte seg i motvind, og sto høyt og pressa i medvind. Kanskje hadde det vært motsatt om vi hadde begynt med motvind i 1 omg? Så sånn sett har Start fordelen av å ri av en omgang med motvind, for så å utnytte medvinden i 2. omgang. Vi kunne også prøvd å ri av Start, med det formål å gå for 0-0 og hindre de tre poeng i sumpen.
Førr Evig!
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Wendigo »

ingen87 wrote: Mon Sep 24, 2018 10:54 am .... Vi kunne også prøvd å ri av Start, med det formål å gå for 0-0 og hindre de tre poeng i sumpen.
Desverre tror jeg dette var en ganske stor del av planen. Det ville forklart en del av feilvalgene ift. å ikke ta overgangsmulighetene i første omgang. Og tafattheten når Start kjører over oss i andre.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by G-s-enz »

I går var det vel en spiller som presterte på ett bra nivå,det var Angel. Resten var under pari,da blir det vanskelig.

Må opp mange hakk til neste kamp! Tror fortsatt vi unngår direkte nedrykk men kvalikk kan fort skje.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Novi »

Altså, "alle opp mange hakk" betyr ikkeno. Det er det Åssa sier i pausen - "vi må opp noen hakk". Javel? Så lenge vi spiller klyngefotball på overganger er vi jo blindt avhengige av at enkelspillere presterer over evne for at det blir mål. Som lag må spillet opp mange hakk, men vi ser generelt lite utvikling i det offensive spillet. Så egentlig usikker på om spillerne vet "hvilken vei de skal hakke", når de skal opp noen hakk.
Una mas cerveza.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Glimt1916 »

G-s-enz wrote: Mon Sep 24, 2018 11:17 am I går var det vel en spiller som presterte på ett bra nivå,det var Angel. Resten var under pari,da blir det vanskelig.
Synes også Zinckernagel spilte til godkjent.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Larsson »

Dette med å slå langt som en sentral del av kampplanen har i min hukommelse også vært taktikken i én annen kamp. Også da mislyktes det. Det var borte mot Stabæk.

Jeg skjønner ikke hvorfor man gjør det i det hele tatt. De kampene man faktisk har turt å spille hurtig langs bakken har det også gått ganske bra. Odd hjemme, Kristiansund hjemme, Sarpsborg hjemme, Ranheim hjemme, etc. Da Bjørkan ble intervjuet ut fra pause virket det ikke som at han a) hadde tenkt på vinden som en faktor og b) ikke hadde tatt stilling til det (ca. sitat var "vi får se" på spørsmål om vinden kom til å bli problematisk).
Jeg er nok mer positivt innstilt til Bjørkan enn de fleste her inne (og her må selvsagt Knutsen ta sin del av ansvaret), men dette var alarmerende for meg. Den riktigste tingen å gjøre ville selvsagt å lagt opp en plan i pausen med været som en av de viktigste faktorene. At man skal slå såpass mye langt når vi i første omgang ser Start-keeperen slite med å få utspillene til midtbanen er beyond me og terning én på kampledelsesterningen. Det skuffet meg. Og hvis dette skulle være planen har man en spiss på et godt stykke over 100 kg på benken og som vil være tilnærmet perfekt i et slikt kampbilde. Ikke Opseth - som også mot Demidov i Stabæk-kampen - som dessverre ikke har dette som en av sine forcer.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Knuta »

Har ikke spillerne lært det elementære nemlig i motvind å sende ballen 2 meter over bakken i stedet for å pole ballen høyt og som lander på egen 16 meter. Reiv meg i håret så mange ganger i går. Jeg trodde ikke det var mulig. Det var både keeper i går og også Bjørnbak(som for en gangs skyld spilte en elendig kamp) som for det meste sendte høyer baller i motvind og som skapte store farligheter hver gang. Eneste godkjente i går Zinckernagel og Angel. Ellers i en sånn kamp ville rutinen til TJ vært viktig. Tror ikke Start ville kommet på det løpet foran 1-1 målet med TJ på backplass.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Larsson »

Mye flott ved Ulrik Saltnes, men han jukser like mye defensivt som Mike Jensen. Dessverre. Det er riktignok prisen å betale for at han stortsett alltid er ledig i mellomrommet. Runar Berg-style. Da får ikke Bjørkan mye hjelp defensivt på sin side.

Savner klokskap hos laget når det gjentatte ganger skjer at man tar ledelsen før motstander scorer kjapt igjen. Dette er selvsagt noe som kan coaches, men annet enn å påpeke det uttalige ganger/ta aktive grep som bytter er det utenfor en treners kontroll. Skulle ønske, og tro, at sentralrekken til Glimt var gode nok til å beholde ballen i laget og ikke ta noen unødige sjanser så fort man har tatt ledelsen. Jeg digger José Angel mer enn noen annen i dette foraet, men der skuffet han meg i går. Start viste ingen tegn til å komme spesielt mye høyere i banen etter 1-0-målet i går. Jeg skjønner at man ønsker å jage 2-0, men tid og sted. Glimt MÅTTE ikke vinne i går. Det måtte Start. Da kunne man tatt færre sjanser og heller holdt igjen backene når man angrep. Men det er jo også sjarmen med Glimt; man angriper på samme måte på 2-0 og 0-2. Det er noe herlig og jævlig hodeløst over det.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Sulliken »

ingen87 wrote: Mon Sep 24, 2018 10:52 am Det som var verst var Glimts manglende evne til å spille i kraftig vind. Hvis vi leter frem læreboka så vil det stå under kapittel "vind": hold ballen langs bakken. Hva gjorde Glimt? Slo mer høyt og langt enn de gjorde i 1. omgang. Med det utfallet at ballen ramla ned midt på vår halvdel, og Start fikk mulighet til å bryte med fart fremover.
Saltnes til AN wrote: – Hva kan dere gjøre for å hindre baklengsmål rett etter at dere selv har tatt ledelsen?

– Si, det? Det er en egen kunst å lede fotballkamper. Denne gang stresset vi at vi skulle slå langt og tørre å stå høyt.
Det som provoserer meg er at Ingen87 tilsynelatende har helt rett. Saltnes selv sier jo i intervjuet at de skulle slå langt.
I motvind.
Seriøst? Wtf?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Garrincha »

Angående Thomas Jacobsen - er det bare et inntrykk jeg har at vi har vunnet oftere når vi har hatt Thomas på banen denne sesongen eller tar jeg feil?

At vi tapte i går er så jævlig typisk Glimt. Når det kommer et lag med en forbannelse å bryte, så er ikke Glimt vanskelig å be. Vi får forøvrig heie på TIL i kveld. Vinner LSK er vi jo plutselig ikke så mange poeng fra direkte nedrykk.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Boombadila »

I hvert fall mer uavgjort.

I følge nifs har han følgende tall i år: 3/7/5.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: ES-R23 Bodø/Glimt-Start Søndag 23/9 Kl. 18:00 (Resultat: 1-2)

Post by Kesseboy »

Larsson wrote: Mon Sep 24, 2018 11:53 am Dette med å slå langt som en sentral del av kampplanen har i min hukommelse også vært taktikken i én annen kamp. Også da mislyktes det. Det var borte mot Stabæk.
Dette. Vi så i fjor at et Glimt-lag som skulle spille ut motstanden ble litt tafatt og rådville. Men det var i starten av sesongen. Deretter kom det seg. Det samme i år.

Jeg forventer ikke tiki-taka, men det er helt tydelig for meg at når Glimt poler langt, så vinner ikke Glimt. Hva som er høna og hva som er egget i det der vet jeg ikke — er polinga et symptom på et lag som ikke funker, eller funker det ikke fordi de poler, eller begge? Men det virker som om det gjør spillerne daffe, de tar dårlige valg og mister flyten.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply