Kvartfinale: Start-Glimt

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by gavharr »

Det er fortsatt en feil av Isidoro. Etterpå er det Angel som ikke passer på Shalas løp.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by Mr Bean »

Fandens latterlige greier!!! :guns
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by Sulliken »

Nå har jeg bare sett andreomgangen.

Greit at glimt ikke spilte veldig bra, men vi blir jo totalt bortdømt. Opp med hånda den som tror at Glimt hadde fått straffe der.

Og det gule til Jurado? Keeper kaster ballen i trynet hans og HAN får gult?

Våre spillere får jo nesten aldri frispark. F.eks da Shala drar i armen til Bjørkan hvorpå sistnevnte mister balansen og sklir. Så får Start frispark? Vår spiller blir revet ned bakfra, frispark i mot. Klokkeklar corner, det blir utspill. Hands rett utfor 16 (5 m fra linjemann) ingenting.

Korrupsjon, mine damer og herrer.

Nei ingen håpløs involvering av Isidoro. Startspilleren kommer bakfra, setter en fot i ball/Isidoro, legger seg ned og får straffe. Jeg kan garantere at Glimt aldri hadde fått straffe der.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by Zann »

Det er litt samme leksa som på søndag, jevn førsteomgang og så tar Start over i andre. Synes ikke vi ser like solide ut defensivt for tida som vi har gjort tidligere i sesongen.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by jendoriluka »

Bytte inn Herrem i det 80, da? Nei, jeg synes det er helt greit å spille med de beste ut kampen så lenge de er fit. Å bytte på overtid er derimot bare tull.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by Novi »

Godt at pressen allerede har fredet trenerteamet etter at vi vant 2 på rad. Blir artig å se hvem de skal angripe nå, etter at vi taper et par til kamper og ligger på kvalik.
Una mas cerveza.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by Glimt1916 »

Andremålet er så håpløst elendig at jeg klarer nesten ikke å fatte det. Fra Isodoros totale konsentrasjonssvikt til det at keeper faktisk redder den jævla straffa, og så sover vi på returen. Fy faen.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by Kesseboy »

Driter i om vi ville fått straffe der eller ikke, Isidoro oppfører seg som en andredivisjonsspiller som er uvant med tempoet.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by Novi »

Men han er jo divisjonens beste høyreback. Så synd det ikke var Berg som gjorde det, så vi kunne kjefta litt :-)
Una mas cerveza.
Veni
Posts: 460
Joined: Tue May 02, 2017 2:24 pm
Location: Bergen
Has thanked: 33 times
Been thanked: 61 times

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by Veni »

ÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ jeg blir bare så forbanna skuffet!!!!

Sånn, da var det ute av systemet :glimt
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by tjongs »

Dersom man mener at straffen ikke skulle vært straffe....vel, da må jeg bare anbefale en tur til optikeren for å justere Glimtbrillene sine en smule. Klønete, ja. Unødvendig, ja. Stygg situasjon, nei. Men et soleklart straffespark.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Glenn P
Posts: 2816
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by Glenn P »

Starta Shala for tidlig? Finner ikke bilder på det
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by Knuta »

Forstår bare ikke hvorfor TJ ikke spiller. Mye bedre taktisk og lur enn Isidoro.
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by Novi »

Jacobsen var vel skadet/ble operert? Han spilte en del gode kamper før det, men har også i minne flere mindre gode kamper fra hans side, spesielt det offensive bidraget. Isidoro har ikke briljert der han heller, så er litt 50/50 for min del hvem av de som spiller. Er ikke på høyrebacken vi taper kamper.
Una mas cerveza.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by Larsson »

Som poengtert ovenfor av flere kommer byttene forseint. Mange spillere så slitne ut i 2. omgang og det er sterkt klanderverdig at det ikke skjer noen endringer tidligere. En spillesugen Morten Konradsen kunne helt sikkert bidratt i presspillet den siste halve omgangen. Så fort Start får 2-1 må man være klok nok til å forstå at Start kommer til å forsøke å mure igjen. Da må bamsen Marco inn hvis det skal være noe vits å pumpe langt.
På den annen side ser jeg tanken med å fortsette å spille langs kantene. Glimt hadde bra tak på Starts backer i første omgang. Og jeg har aldri helt forstått tanken med å banke langt de siste 10-15 minuttene i jakten på en scoring. Hvis det funker så jævla bra, hvorfor gjør man ikke det heller fra minutt 1? De gode lagene tørr å stole på grunnspillet sitt, la ballen gå enda raskere langs ballen - fra høyre stopper til venstre back for eksempel - og forsøke å finne åpninger. De var det kanskje ikke så mange av mot slutten av 2. omgang, men sluttspurten ble verken fugl eller fisk. Det ble verken slått konsekvent langt eller spilt langs bakken. Og det forstår jeg lite av.

Men når byttene først kommer - så tar man ut han ene spilleren som faktisk kan kaste langt og skape litt kaos ved faste situasjoner? Start kommer jo til å banke ballen unna ved hver eneste anledning - det blir det mye innkast av. Og hvis man skal gjøre to bytter - hvorfor ikke gjøre det samtidig?? Det går jo dobbelt så langt tid til å bytte to ganger som å bytte én.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by Kesseboy »

Én ting er bytter, i og for seg. Men en anna ting er avgjørelser som påvirker kampbildet. Det ble sagt av Kildal i StudioGlimt i går -- hvis det var sånn at man kjørte kampen, og Start kontra inn et heldig 2-1, da kunne man ha fortsatt som før fordi det funka. Men sånn som det var, skåra Start mens Glimt var på en nedadgående kurve -- det var i hvert fall ganske tydelig for de fleste, selv meg som kom inn igjen bare noen minutter før målet -- og da må ting endres.

Da må man være frampå med å presisere f.eks. at man IKKE skal begynne å pumpe langt på automatikk, da kan man gjøre justeringer i posisjoner med de spillerne som er på banen, man kan avtale konkrete bevegelser, osv. (Da må man så klart ha en plan for dette på forhånd).

Det som i hvert fall aldri vil fungere er å sette på spillere som ikke får tid til å gjøre noe annet enn i beste fall én enkelt manøver i løpet av den tida de får, gjerne når laget ellers er oppbrukt, utslitt og demotivert.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by Sulliken »

Det slaktes om sene bytter.

La meg leke djevelske advokat

Vi snakker om cup. Hva om de faktisk hadde klart å knote ballen i mål på overtid? Det har hendt før.. Da ville man ha et par helt uthvilte spillere i ekstraomgangene..

Det er nok slik trenerteamet tenkte.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by Novi »

Og hva om man startet med Brede Moe som spiss og Bjørnbak på kant, med Berg og Layouni som stoppere, og vi faktisk scoret?

Støtter Kesse's kommentar - det er kampledelsen som i andre omgang som er mangelvare, slik det også var på søndag. Et bytte minutter på overtid vil ikke genierklære noen, og slik det ble nå kommenteres det av alle av en grunn; det var ikke smart. Syns Kjetil kan "own it", og si at man hadde de beste intensjoner, men ser i etterkant at man skulle gjort ting annerledes.
Last edited by Sulliken on Thu Sep 27, 2018 10:49 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av overstående innlegg
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by Sulliken »

Joda.

Poenget mitt er dette:
Hva om de faktisk hadde puttet og vunnet i ekstraomgangene?
Da hadde nok enkelte hyllet taktikken i de "brilliante" byttene..

(Som jweg skrev. Jeg leker djevelens asdvokat her. Jeg er jo enig i at byttene var latterlig sen).
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by Knuta »

Det er jo fullt mulig å bytte spillere også i ekstraomganger. Men her er Glimt med på å gjøre det lettere for Start med 2 avbrudd på overtid hvor momentum stopper opp. Ufattelig
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by ecke »

Jeg er mer bekymret over at laget ikke har det "trykket" i seg som vi så for noen kamper siden. Det er også symptomatisk at det blir mange personlige feil. Når Bjørnbak er involvert som taper i to enkle dueller, mål bakover i begge Start-kampene, er det også et tegn på at noe i hverdagen på feltet ikke er slik det skal være. Mangel på kvalitet og intensitet er også rapportene fra Aspmyra i de siste ukene. :(
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kvartfinale: Start-Glimt

Post by Kesseboy »

Sulliken wrote: Thu Sep 27, 2018 10:52 am Hva om de faktisk hadde puttet og vunnet i ekstraomgangene?
Da hadde nok enkelte hyllet taktikken i de "brilliante" byttene..
Det blir litt som å si at om du stopper bilen din to meter eller to centimeter fra en fotgjenger, så er det like greit. Plutselig blir du overraska en dag det er glatt ...

Hvis du har trua på at Herrem og Tagbajumi skal kunne bidra med noe, så må du jo sette dem inn så de faktisk får tid til å havne i en situasjon der bidraget betyr noe.

Det ene moteksempelet jeg kan komme på, er om vi hadde fått et frispark i grei innleggsposisjon på overtid av overtida, og fortsatt ikke hadde satt innpå Even Iversen. Da kunne du kjørt en Hail Mary. Men slik det ble løst i går, ble det ikke det engang, det var bare med på å dra ned tempoe og bruke opp tid.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Post Reply