Glimt-Molde

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Glimt-Molde

Post by Kesseboy »

Herrem inn har jo ikke vist seg å være noe kampvinnende trekk for ofte før.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glenn P
Posts: 2811
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Glimt-Molde

Post by Glenn P »

Evjen = Pur underholdning. Den dragninga!!? Sattan
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Glimt-Molde

Post by Zann »

Fryktelig forutsigbart dette her. Jevn kamp, helt til motstanderen presser inn et skitmål. Etter det har ikke Glimt kvalitet til å skape noe særlig mot lag som kontrollerer defensivt. Stinker nedrykk.
Glenn P
Posts: 2811
Joined: Wed May 21, 2008 12:51 pm
Location: Oslo
Has thanked: 28 times
Been thanked: 207 times

Re: Glimt-Molde

Post by Glenn P »

Start scorer, nå tror jeg det blir kvalik på Glimt...
delfagro
Posts: 154
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:05 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 12 times

Re: Glimt-Molde

Post by delfagro »

Kampen er ikke elendig av glimt, men vi klarer ikke å bli virkelig farlig selv når vi ligger under hjemme.. mer skremmende er eurosportkommentatoren sitt estimat på 1100 faktiske tilskuere.
Alltid gul!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Glimt-Molde

Post by Kesseboy »

Karantene på Angel. Start skårer. Mareritt.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Zann
Posts: 1668
Joined: Sun Sep 09, 2012 5:49 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 43 times

Re: Glimt-Molde

Post by Zann »

Angel og Isidoro ute i neste kamp. Kanskje Bjørkan også. Jada.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Glimt-Molde

Post by Kesseboy »

Et nedrykk er definitivt ikke tynn teori lenger.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Glimt-Molde

Post by Knuta »

Vi tapte mot Start hjemme. Da forstod jeg at vi rykker ned uansett all håpløs prosent regning.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: Glimt-Molde

Post by Novi »

delfagro wrote: Sun Oct 07, 2018 6:45 pm Kampen er ikke elendig av glimt, men vi klarer ikke å bli virkelig farlig selv når vi ligger under hjemme
Det der er en gjentakende kommentar fra flere de siste rundene. Vi skaper fortsatt nært ikkeno fremover, og fremstår helt uten samhandling. I dag hang det litt bedre sammen på kontringene, men fortsatt aaaltfpr lite bevegelse og trykk i avslutningene. Når det går over så lang tid er det for meg et trenerproblem, som ikke klarer å få laget til å spille på det enkle.

Og så det å kunne gjøre valg under kampen når ting ikke fungerer, da... Kanskje ikke vært så dumt med en trener som har fullført de kursene?? Kanskje man faktisk lærer noe der...?
Una mas cerveza.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Glimt-Molde

Post by Knuta »

Kampen viser at Moberg ikke holder mål. Ingen krise at Isidoro står over neste kamp da TJ er en bedre og klokere spiller. Evjen må spille . Opseth lat og dårlig.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: Glimt-Molde

Post by Boombadila »

Knuta wrote: Sun Oct 07, 2018 6:12 pm Med Ricardo i mål rykker vi garantert ned
Hvis du mener det er vi veldig uenig.

Hvis du også mener det andre om at Opseth er lat osv, så må jeg nesten spørre: hvorfor følger du Glimt akkurat nå?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
OTH
Posts: 2262
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Glimt-Molde

Post by OTH »

Nå er det vel landslags pause så det er lov å håpe det snur slik det alltid bruker når det er pause
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Glimt-Molde

Post by Knuta »

Jeg mener at Ricardo aldri er ute og plukker innlegg og gir ofte retur i farlig sone. Det holder ikke. Nå har haugevis på dette forumet hudflekket Patric så ikke snakk om kritikk. Synes du f.eks at Opseth gjorde en god figur. Jeg skryter av Opseth når han spiller godt og river meg i håret når han ikke gidder. Glimt gleder meg ofte som mot Molde borte men akkurat irriterer laget meg. Kommer alltid til å følge laget, men det er jo tragisk at kun 1100-1300 møter opp i Bodø i en slik viktig kamp. Kanskje man kan spørre hvorfor.
User avatar
helsvhe
Posts: 1495
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 325 times
Been thanked: 81 times

Re: Glimt-Molde

Post by helsvhe »

Det positive først, Even er utrolig god og bør få spille mer.

Kan vel bli en utfordring med backer i neste kamp om ikke Bjørkan ikke er alvorlige skadet.

Ser også ut til at flere av spillerne nå føler veldig på at nedrykk er nærmere enn ønskelig. De siste 10 minuttene koker det mye i toppen på enkelte, ikke det at Molde spillerne ikke spiller stygt.
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: Glimt-Molde

Post by G-s-enz »

Opseth var meget bra i første,men hjelpesløs i andre. Tviler på alternativene er noe bedre.


Sååååe Berg som anker neste gang? Grøss og gru,heller Moberg som anker og Berg som indreløper. Det skader ikke å prøve hvertfall.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
helsvhe
Posts: 1495
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 325 times
Been thanked: 81 times

Re: Glimt-Molde

Post by helsvhe »

Man må huske på at Opseth nok innimellom kan være plaget med sykdommen sin og at ikke kroppen lystrer helt (smerter og utmattelse er en del av den) og når man da ikke har en erstatter som er i nærheten av like god så spiller man kanskje likevel med Opseth.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Glimt-Molde

Post by Vegard »

Vi har en midtbane som ikke scorer mål. Jeg vet det er stor forskjell på Obos og Eliteserien. Men Ulrik Saltnes hadde 13 totalt i fjor, og kun 3 i år. Vegard Leikvoll Moberg hadde 8 i fjor, katestrofale 0 i år. José Ángels ene mål er mer en sensasjon.

På topp er Philip Zinckernagels 5 mål godkjent. Amor Layounis 2 mål er langt fra det man kan forvente. Han virker uforløst som spiller. Kun Opseth leverer, som spiss på et bunnlag er han kun 5 mål fra Frank Boli.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Glimt-Molde

Post by Knuta »

Vi møtte egentlig et litt svakt Molde men klarer ikke å få store sjanser. Zickernagel er god. Saltnes/Moberg virker begge å være ute av form. Bjørnbak/Lode god i dag. Backene litt for mye rot. Da blir det lite å spille på. Evjen god de få minuttene han fikk spille. Vet at vi ikke har noe alternativ når Opseth ikke leverer. Derfor er det utrolig synd at Kupen ble borte før sesongen.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Glimt-Molde

Post by Vegard »

Hvorfor hentet de inn Marco Tagbajumi? Benken?
Last edited by Vegard on Sun Oct 07, 2018 10:39 pm, edited 2 times in total.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Glimt-Molde

Post by gavharr »

Starter Opseth neste kamp, så vet jeg ikke om jeg gidder å se på. Spiller som maks får 7 minutter på banen får ikke akkurat funnet sin plass i laget. Start med Herrem eller Tagbajumi neste gang. Kan umulig bli verre....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10689
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2202 times
Been thanked: 362 times

Re: Glimt-Molde

Post by liverglimt »

Har sett sammendraget. Keeper må ta det målet på sin kappe. Gi retur rett ut i feltet lærer de på småguttenivå at det er farlig. Holde, få den ut over linja eller ut av feltet. Punktum

Dette laget rykker ned om de ikke får utrolig hjelp fra resten av ES. Jeg blir bare trist av å se oppsummeringen. Utrolig at det var noen som ville se hele kampen. :cry:
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: Glimt-Molde

Post by Kesseboy »

Og der har du vel årsaken til tilskuertallene. Etter en god periode kommer en dårlig. Hver gang. Og ikke sånn "vi er alt for dårlig og blir knust"-periode, neida, bare moderat underprestasjon, akkurat dårlig nok til å være sjanseløse og se tafatte ut.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ecke
Posts: 2620
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 140 times

Re: Glimt-Molde

Post by ecke »

Jeg "liker" vanligvis ikke å spille med innoverkanter, men når det ikke blir resultater, hvorfor ikke sette opp både Layouni og Zinckernagel i bedre skuddposisjoner med sine beste føtter på motsatt kant.
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: Glimt-Molde

Post by Knuta »

Jeg synes egentlig at overskriften til Bodonu da vi tapte for Start var veldig god 'Glimt ble blåst ned i nedrykkstriden igjen'. Viste egentlig teamet hvor viktig den kampen var?, like viktig som bortekampen mot Stabæk i 2016 da heller ikke Glimt var påskrudd. Virker som laget ikke forstår når det brenner under føttene. I går var det direkte slett innsats fra flere spillere. En annen sak da Glimt ved en merkelig manøver kvittet seg med en så god keeper som Popovic og som sonderte markedet nøye før de hentet inn en polsk keeper, hvorfor får denne keeperen ikke sjansen når Ricardo i kamp etter kamp gjør store blemmer?. Hentet man også inn en ny spiss som kun har som oppgave å sitte på benken å småprate med Herrem og håpe at en av dem kommer inn i det 88 minutt. Vil Glimt forstå at det trenges flere endringer på laget snart og hvorfor ikke trene hardt i 4-5 dager nå. Ellers så har jeg påpekt at TJ burde spille ikke fordi som mange sier at det ikke er på høyreback problemet er, men fordi forsvaret totalt sett er bedre med TJ på banen.
Post Reply