ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19

Post by mortsto »

Larsson wrote: Tue Nov 06, 2018 9:33 am # Måten José Angel styrte spillet på i de gode Glimt-periodene er rett og slett sexy.
Synd dette blir avbrutt av flere farlige feilpasninger og unødvendige frispark. Det er som å få en lapdance hvor en med ujevne mellomrom blir slått hardt i ansiktet.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16506
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 956 times
Been thanked: 723 times
Contact:

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Post by Sulliken »

Det er nok noen som liker det og.

:lol: :lol:
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Post by Boombadila »

Det går vel kanskje på dette med risiko: Det er bedre å miste ballen på kant, men derifra er det og vanskeligere og skåre.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Post by Knuta »

Angel gjør mye bra, men de unødvendige frisparkene han lager og farlige bruddene han får imot kunne kostet oss seieren i går. Jeg er livredd hver gang han spiller for trangt. Eller så når jeg ser kampen på nytt, så spilte Moe en god kamp og tok helt luven fra kanten til LSK. Bjørnbak god, men med en skikkelig brøler. Ricardo et dårlig valg med rot i feltet, men en meget god inngripen da Bjørnbak tabbet seg ut. Evjen god, spesielt defensivt. Jonassen laget 3 unødvendige cornere, det er farlig hver gang. Vil ha Isodoro(lange innkast) inn mot VIF. Indreløperne våre synes jeg tar noen dårlige valg ofte og det irriterer meg. Savnet imidlertid Zinkernagel i går, men initiativ, løp, skudd. Ikke alt han gjør er like bra, men han forsøker i hvert fall. Vil ha spillere som forsøker og kan feile noen ganger, enn de som aldri forsøker. Som sagt tidligere Opseth var på hugget i går. Måtte han få mye kjeft og tyn i uken , ser ut som det tenner han.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Post by Garrincha »

Angel har sine styrker og sine svakheter. Hadde han ikke hatt de svakhetene som vi alle vet om, så hadde han nok ikke spilt i Bodø/Glimt, da hadde han muligens spilt på øverste nivå i Spania. Disse balltapene går jo stort sett greit, har ikke vært spesielt mange mål imot i år som følge av det. Når Angel er på sitt beste, da koser jeg meg som supporter.

Layouni var skikkelig på hugget i går, men angrepet må fortsette å trene på timing av løp og presisjon i innleggene. Evjen gjør en god defensiv kamp, og det gleder meg. Vi vet at han kan det offensive også, men vi må forvente mye ustabilitet på en så ung spiller. Jeg har veldig stor tro på Evjen, han kan nå langt. Opseth er nevnt. Det målet er rett og slett en fantastisk scoring, og burde nomineres til årets mål. Den detaljen, at han egentlig ikke fyrer av med all kraft som 99% ville gjort, men heller utfører et sinnsykt bra teknisk skudd som blir hardt fordi det er så bra utført, det er det ikke mange i Eliteserien som gjør. Han ER en meget god avslutter. Tydelig at han blir motivert av litt press, så derfor tror jeg Opseth blir bedre hvis han hadde hatt en reell utfordrer.

Backene gjorde meg nervøs i første omgang, men jeg synes begge hevet seg i andre.

Lode er en meget solid stopper, og Glimt må snarest forlenge med han spør du meg. Bjørnbak blir mest husket for kråkfoten hans, men det var et livsfarlig angrep på gang. Kanskje var det den taklingen som redder plassen, selvsagt veldig hypotetisk. Hadde LSK scoret på den overgangen og vi tapte i går på grunn av det, hadde ting sett mye værre ut.

Begge indreløperne hadde dårlig dag i går.

Neste helg er det ny "cupfinale" og vi er gode nok til å vinne mot et anonymt Vålerenga som ikke har noe å spille for. De er dårlige for tiden, jeg både tror og håper vi vinner den.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Post by Larsson »

For å lokke motstandere som ligger bakpå fram i banen må man spille på høy risiko. På den måten skaper man strekk i laget og rom til å spille/forsere/utnytte gjennom ledd. Det er også den eneste måten å utvikle seg på og utvikle gode nok fotballspillere til å dominere kamper. Man må tørre for å utvikle seg.

I forlengelsen av det jeg sa med posession-orientert fotball: Noe av det mest gledelige jeg registrerte i går var da Lode og Bjørnbak hadde muligheten til å spille bak til Friedrich framfor å banke ballen opp på øverste rad på tribunen. Det skjedde flere ganger i går. De stoler tydeligvis veldig på fotarbeidet hans, for noen av de tilbakespillene hadde endt i fem baklengs med Pavel Londak bak der. Istedenfor å miste ballen klarer man på denne måten å beholde den - framfor å bruke krefter på å vinne den tilbake. Og dette er en av grunnene til at jeg har mast på Lode denne sesongen. Moe har verken forståelsen, evnen eller roen til å bevare ballen i laget i slike situasjoner. Det har både Bjørnbak og Lode.

Gitt at jobben fortsettes å legges ned i vinter ser jeg veldig lyst på 2019. Lagt til grunn at man beholder plassen, seff. Det er ikke så mange brikker som mangler før Glimt kan klatre til øvre halvdel.
User avatar
Novi
Posts: 11454
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 605 times
Been thanked: 795 times

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Post by Novi »

Er jo litt der vi er nå - er jo solide bakover, og har vært det i hele år. Problemet er å score mål, og i svært mange kamper i år klarer vi beholde ballen og etablere et spill, men fremover er det uforutsigbart for alle involverte, og ikke bare motstander. Målene kommer ofte like overraskende på både oss og dem.

Men enig i det du sier om at det er måten å utvikle seg på. Langballene fra keeper/stoppere bør forholdes til de gangene det er siste utvei.
Last edited by Boombadila on Tue Nov 06, 2018 9:00 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av overstående innlegg
Una mas cerveza.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5712
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Post by gavharr »

Moberg hadde ingen god dag i går, men det er en slik spiller MED bedre basisferdigheter Glimt trenger på indreløperen. Da tenker jeg på ballbehandlingen først og fremst. Men hadde Moberg hatt god ballbehandling i tillegg til den fysikken og motoren han allerede innehar, så hadde han kanskje ikke spilt i Glimt.

Det folk undervurderer litt er evnen hans til å komme til målsjanser. Det kommer som følge av at han er flink til å lese spillet, og kommer seg hyppigere til avslutninger enn mange av de andre spillerne på Glimt. Patrick er nok teknisk en mye bedre avslutter enn Moberg, men han kommer bare til en femtedel av mulighetene.

Når det er sagt, så var de 2 pasningene til offsideplasserte Herrem i går, meget gode.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Post by ingen87 »

Er det bare meg eller har utspillene fra Ricardo blitt dårligere? Nå snakker jeg om de lange "siste utvei" utspillene.
Rent keeperteknisk skyter han utspillene alt for høyt. Med det resultat at ballen ramler ned på vår banehalvdel. Motstander får møte ballen, mens vi blir stående i ro. Dersom vi og må møte ballen så er alternativet å heade tilbake til forsvar/keeper (skummelt) eller å stusse. Det vil være lett for motstanderen å fange opp andreballer. Føler vi mister ballen 9 av 10 ganger på disse utspillene.

Det hadde vært bedre om krafta hadde gått fremover, og duellene hadde kommet rundt Opseth (ikke nødvendigvis han som skal i duell). Da får ikke motstanderen fordelen med å kunne møte ballen i like stor grad som Lillestrøm. Det vil selvfølgelig komme litt an på hvor lavt de ligger, men ligger de så lavt at de får angripe rommet mellom sin 16-meter og midtbane, trenger vi ikke å slå langt utspill. Da skulle det være rikelig med rom ellers på bana.

Det var ikke bare i denne kampen at utspillene ble slått slik. Det er mulig det har vært slik hele tiden med Ricardo, men at det er jeg som har fått øynene opp for dette. Første gangen jeg la merke til dette var i "vindkampen" mot Start. Siden da synes jeg det har vært gjennomgående dårlige utspill. Jeg forventer at keepere i Eliteserien klarer å få ballen godt over midtbanestreken.

Har prøvd å illustrere dette i Paint 8) Burde funnet en screenshot, men all den tid jeg ikke har Eurosport player var det litt vanskelig.
Image
Last edited by ingen87 on Wed Nov 07, 2018 11:10 am, edited 1 time in total.
Førr Evig!
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Post by Knuta »

Han får trene 2-3 timer hver dag på utspill teknikk. Det er rett og slett for dårlig.
mortsto
Posts: 7346
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 150 times
Been thanked: 439 times

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Post by mortsto »

La merke til at Glimtspillerne, og dermed også LSK-spillerne trakk veldig mot høyre når Ricardo hadde femmeter. Så det må være en tanke bak det. Sannsynligvis at en lurer motstander over på en side, forsøker å vinne første- og andre duell, og skaper rom for Layouni.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8369
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 165 times

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Post by Boombadila »

Det at spillerne trekker over til en side under utspark er vel noe vi ser på alle nivåer, eller har bare jeg sett rett kamper for å merke det?

Det bør jo være en tanke bak fra treningsfeltet om hvor et utspill havner, slik at man vet hvor man skal vinne ballen. Ellers blir det jo bare lotto.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Post by J I P »

Ricardo hadde da gode utspill sammenlignet med LSK-keeperen som gledet oss med å flere ganger sparke ballen rett utover sidelinja :LFC
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Knuta
Posts: 10021
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 448 times

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Post by Knuta »

Nå husker jeg spesielt utspillene mot Start i motvind. Høye utspill som havnet rett utenfor egen 16 meter, og skapte farligheter hver gang. Kanskje ta en ukes kurs med vår kjære islandske keeper vi hadde en periode.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15736
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1192 times
Been thanked: 1073 times

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Post by Kesseboy »

Du mener han som ikke tok utspillene sine sjøl pga. lysketrøbbel?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Post by ingen87 »

J I P wrote: Wed Nov 07, 2018 12:00 pm Ricardo hadde da gode utspill sammenlignet med LSK-keeperen som gledet oss med å flere ganger sparke ballen rett utover sidelinja :LFC
Det var mange utspill jeg heller skulle sett ut over linja, enn brudd imot.
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Post by G-s-enz »

Boombadila wrote: Wed Nov 07, 2018 11:57 am Det at spillerne trekker over til en side under utspark er vel noe vi ser på alle nivåer, eller har bare jeg sett rett kamper for å merke det?

Det bør jo være en tanke bak fra treningsfeltet om hvor et utspill havner, slik at man vet hvor man skal vinne ballen. Ellers blir det jo bare lotto.
Glimt slår de fleste utsparkene mot Moberg og Opseth der begge trekker mot høyre. Legg merke til at Layouni ofte ligger veldig bredt om dette gjøres. Har dog ikke lykkes veldig ofte at de har vunnet ballen såpass kjapt at de har kunnet utnytte dette. Moberg og Opseth vinner ganske mange av de men ikke like ofte andreball havner hos en gul.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ingen87
Posts: 7029
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 113 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Post by ingen87 »

Jeg synes alt for mange havner mellom Moberg og Angel.
Førr Evig!
G-s-enz
Posts: 5394
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 204 times
Been thanked: 270 times

Re: ES-R28-Lillestrøm-Bodø/Glimt Mandag 5/11 Kl 19 Resultat 1-1, 30 poeng etter kampen, 11.plass

Post by G-s-enz »

Det er korrekt,og det går på Ricardos kvalitet til å treffe.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply