Link

Gode råd, tips, ris, ros osv.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Link

Post by Krestmund »

Kan du fikse en link til http://www.glimt.no ?
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Ikke dumt egentli... Link fra glimt.no hit.... og en link herfra til glimt.no...?
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Glimt.no og Glimtforum.net har vel et samarbeid nå da. Hvertfall link fra Glimt.no og hit. Andre veien er det dårligere, men når man først vet om glimtforum.net, vet man vel om glimt.no også ;)
Una mas cerveza.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Novi wrote:Glimt.no og Glimtforum.net har vel et samarbeid nå da. Hvertfall link fra Glimt.no og hit. Andre veien er det dårligere, men når man først vet om glimtforum.net, vet man vel om glimt.no også ;)
Det var det jeg også tenkte :wink:

Men jeg kunne vel endret der det står:

Kontakt Larsen - Bodø/Glimt

Bodø/Glimt delen kan sikkert endres til en link tilbake til Glimt.no....
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Post by Krestmund »

Novi wrote:Glimt.no og Glimtforum.net har vel et samarbeid nå da. Hvertfall link fra Glimt.no og hit. Andre veien er det dårligere, men når man først vet om glimtforum.net, vet man vel om glimt.no også ;)
Men noen folk er så late at de ikke gidder å skrive http://www.glimt.no i adressefeltet på internettlesren at de heller vil ha en link å trykke på :D
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Krestmund wrote:
Novi wrote:Glimt.no og Glimtforum.net har vel et samarbeid nå da. Hvertfall link fra Glimt.no og hit. Andre veien er det dårligere, men når man først vet om glimtforum.net, vet man vel om glimt.no også ;)
Men noen folk er så late at de ikke gidder å skrive http://www.glimt.no i adressefeltet på internettlesren at de heller vil ha en link å trykke på :D
Bokmerker Krestmund, bokmerker :lol:

Kan ordne det slik jeg nevnte ovenfor dog ikke idag, har forbløffende mye å gjøre for tiden.

Larsen, på flyttefot.
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Post by Krestmund »

Blir det noe av dette "bokmerke"?
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Krestmund wrote:Blir det noe av dette "bokmerke"?
Det Larsen mente med bokmerke var at du kan legge siden inn i Favoritter, som ofte også kalles Bokmerker/Bookmarks.
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Post by Krestmund »

Jeg bruker Firefox å da blir det mye enklere å bare ha en link til glimt.no som den de har til dengulehorde.com nederst på siden.
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Post by BørreA »

Snakker om Firefox:
Jeg er ikke helt fornøyd med hvordan glimt.no vises i Firefox. Jobber litt med å finne "nøkkelen" for å løse problemet, men antar at det ligger et sted i måten glimt.nos css-filer er bygd opp på.
Tar gjerne i mot tips!

Mvh BørreA :)
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Tenker du da bl.a. på fonttypen i menyen? Er litt usikker på hvordan dette kan løses, da menyen er JavaScript, og jeg har null peil på JS, men du kan forsøke å sette "font-family: Verdana, Arial" i selve body-tagen i CSS'en, da den ikke ligger der, men i en del andre elementer.. Da skulle all tekst på siden bli Verdana, med mindre noe annet er spesifisiert. Hvorfor den teksten er Times New Roman i Fx, og ikke i Opera og IE, vet jeg ikke, men det er jo verdt et forsøk.

Det mellomrommet nederst er jeg ikke helt sikker på, mulig jeg kan se på det når jeg har litt bedre tid. Det er mulig det er noe så banalt enkelt at det kun kommer av at det er en hel del linjeskift mot slutten av koden, men dette ville vært svært rart.
Krestmund
Posts: 529
Joined: Sun Apr 17, 2005 10:56 am
Location: Stavanger

Post by Krestmund »

Offtopic.

Børre hvor mange har vunnet skjorter på resultattips?
Kanskje dere kan ha et interju med de som har vunnet og de som vinner?
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Post by BørreA »

Vi har hatt sms-konkurransen på alle serierundene samt i cupkampen mot Sprint, og tre av gangene hadde ingen tippet riktig. Det skulle vel bety at Glimt har sendt av gårde fem signerte drakter.
Synes du/dere 10 kroner er for dyrt for sms-konkurransene? Synes ikke vi får særlig imponerende respons.
Offtopic dette også? :D

Børre :)
Fra Oslo
Posts: 815
Joined: Wed Mar 31, 2004 4:04 pm
Location: Mørkved (Oslo)

Post by Fra Oslo »

De 10 kronene går jo til en god sak, men en 5kroning hadde kanskje vært litt rimeligere.

Tipper man på resultatet hver/nesten hver runde blir jo dette innmari dyrt...
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

5,- hadde vært en rimeligere penge for oss med en ikke alt for dyp lommebok! :wink:
Så kanskje man sender inn 2 tips på en god dag...? :wink:
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Mariasha wrote:Hvorfor den teksten er Times New Roman i Fx, og ikke i Opera og IE, vet jeg ikke, men det er jo verdt et forsøk.
Jeg har vært borti det der før, og mistenker at årsaken er at de respektive nettleserene har forskjellige standardvalg for udefinerte skrifttyper. Uten at jeg er helt sikker.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Jeg tenkte det var noe sånn, men såvidt jeg vet har IE Times New Roman som standardfont for udefinerte fonttyper, mens menyen er Verdana i IE. Mulig det er noe med JS'et som bugger i Fx.
Post Reply