Innloggingsproblemer

Gode råd, tips, ris, ros osv.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Post by MacDaddy »

Jeg blir logget av om jeg ikke er aktiv i forumet. kan tenke meg at det skjer etter 20 - 30 min..
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Når det gjelder dobbelt innloggingsproblemet så tror jeg sannelig at jeg endelig har fått en løsning på det, nå fungerer det i alle fall strålende hos meg.
Husk bare å slett cache og cookies siden jeg nettopp har gjort disse endringer.
Noen som har registrert noen bedring?

Når det gjelder den "husk meg" knappen så er det litt av et mysterium at den ikke vises, har ikke funnet en løsning på dette ennå.
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Merker bedring, ja, måtte bare logge inn en gang og nå varer det :)
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Flott :D

Jeg leter fortsatt etter en løsning på hvorfor autologin boxen mangler, begynner å gå meg ganske mye på nervene at jeg ikke klarer å finne ut av det :?
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Sjekk på stien phpBB2\templates\templatenavn\login_body.tpl, og se om du finner noe lignende av dette:

Code: Select all

<tr align="center"> 
<td colspan="2"><span class="gen">{L_AUTO_LOGIN}: <input type="checkbox" name="autologin" /></span></td>
</tr>
Om ikke kan du jo alltids prøve å kopiere det inn dit, for så å se hva som skjer. Skulle neppe skje noe alvorlig om det er feil, så da er det bare å fjerne det igjen. Det er såvidt jeg vet koden for å få opp selve boksen, så siden den ikke vises i det hele tatt burde det logisk sett fungere..
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg har sjekket den tidligere, ser slik ut:

Code: Select all

<!-- BEGIN switch_allow_autologin -->
		  <tr align="center"> 
			<td colspan="2"><span class="gen"><label>{L_AUTO_LOGIN}: <input type="checkbox" name="autologin" checked="checked" /></label></span></td>
		  </tr>
		<!-- END switch_allow_autologin -->
		  <tr align="center"> 
			<td colspan="2">{S_HIDDEN_FIELDS}<input type="submit" name="login" class="mainoption" value="{L_LOGIN}" /></td>
		  </tr>
		  <tr align="center"> 
			<td colspan="2"><span class="gensmall"><a href="{U_SEND_PASSWORD}" class="gensmall">{L_SEND_PASSWORD}</a></span></td>
		  </tr>
		</table></td>
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Enn i phpBB2\templates\ArtemisOrange\index_body.tpl da? Finnes følgende kode?

Code: Select all

<!-- BEGIN switch_allow_autologin -->
&nbsp;&nbsp;<label>{L_AUTO_LOGIN} <input class="text" type="checkbox" name="autologin" checked="checked" /></label>
<!-- END switch_allow_autologin -->
Eller i phpBB2\templates\ArtemisOrange\admin\board_config_body.tpl følgende:

Code: Select all

<tr>
<td class="row1">{L_ALLOW_AUTOLOGIN}<br /><span class="gensmall">{L_ALLOW_AUTOLOGIN_EXPLAIN}</span></td>
<td class="row2"><input type="radio" name="allow_autologin" value="1" {ALLOW_AUTOLOGIN_YES} />{L_YES}&nbsp; &nbsp;<input type="radio" name="allow_autologin" value="0" {ALLOW_AUTOLOGIN_NO} />{L_NO}</td>
</tr>
Sitter og kikker litt i kildekodene nå etter ting som kan være relevante, men går ikke sånn kjempefort. Det er jo egentlig helt ulogisk at den blir borte sånn helt uten videre.. Du har prøvd å laste opp hele ArtemisOrange-templaten på nytt? Eventuelt bare sette en annen til standard midlertidig og se om den kommer fram da?
Last edited by Mariasha on Tue Jan 31, 2006 9:22 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Hurra, jeg fant endelig feilen! :D

Det var en manglende kodebit i includes/page_header som var syndebukken, nå er boxen tilbake og jeg er meget fornøyd med at dette endelig har løst seg :)
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Ah, godt å høre! Da avslutter jeg min leting, selv om det egentlig var litt fascinerende å sjekke gjennom kildekodene til hele phpBB, hadde vært genialt å faktisk kunne så mye.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Innloggingsproblemer

Post by MhepA »

tjongs wrote:Fant ikke noe tema om dette, mulig jeg har sett dårlig etter, men...
Har noen problemer:
1. Av og til sletter jeg cookies, etter dette må jeg gjerne logge inn et par ganger før jeg blir registrert som innlogget, og hvis jeg da går inn på siden senere, må jeg logge inn på nytt, selv om jeg har satt på "logg inn automatisk". Etter 3.-4. gangen jeg har gått inn på siden og logget meg på går det automatisk.

2. Av og til vises det ikke hva som er nye innlegg, og hva som er gamle. Vanligvis blir det en annen farge på siden av tråden hvis det er noe der jeg ikke har lest tidligere. I slike tilfeller må jeg også gjerne logge inn 2-3 ganger, eller lukke siden og starte på nytt og så logge inn før det fungerer, enda jeg står registrert som innlogget.

3. Litt av det samme som i pkt 2, bare motsatt. Det er symbol for at det er noe ulest i en tråd, men selv om jeg går inn i den, og så ut igjen (med å trykke på hovedsiden, eller en kategori, ikke bruke back-knapp), så er det fortsatt symbol på at tråden har noe ulest.

Er det flere som sliter med samme problem, og evt har en løsning, eller er det møkka-pcen min sin skyld?
oy.. Har faktisk 100% samme problemene.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Har du slettet cache og cookies idag og fortsatt hatt de samme problemene?
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Tror ikke det hjelper nå serlig.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Grunnen til at jeg spør er at jeg har gjort visse endringer på blant annet cookies i kveld, disse endringene ser ut til å ha hjulpet for meg og mariasha i alle fall.
Så om du ikke har slettet cache og cookies i kveld så vil jeg anbefale deg å prøve :wink:
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Kan prøve å gjøre det ja
En gang Glimt, alltid GLIMT!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Hvor sletter man de?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Mitt hjem er på Aspmyra wrote:Hvor sletter man de?
I din nettleser, nøyaktig hvor er vel litt avhengig av hvilken du bruker.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Hvor i Internet Explorer ligger det?
Finner liksom ikke det.. Hvordan ser det ut?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Verktøy -> Alternativer for Internett -> Generelt -> Midlertidige Internett-filer -> Slett informasjonskapsler og Slett filer...
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Mariasha wrote:Verktøy -> Alternativer for Internett -> Generelt -> Midlertidige Internett-filer -> Slett informasjonskapsler og Slett filer...
Vet dette høres dumt ut, men hvor ligger verktøy? :roll:
Hvis det er Programfilr -> Internet Explorer du mener så ligger det ikke noe som heter Verktøy der...
En gang Glimt, alltid GLIMT!
mester
Posts: 3385
Joined: Wed Aug 25, 2004 3:18 pm
Location: Rakkestad
Contact:

Post by mester »

Mitt hjem er på Aspmyra wrote:
Mariasha wrote:Verktøy -> Alternativer for Internett -> Generelt -> Midlertidige Internett-filer -> Slett informasjonskapsler og Slett filer...
Vet dette høres dumt ut, men hvor ligger verktøy? :roll:
Hvis det er Programfilr -> Internet Explorer du mener så ligger det ikke noe som heter Verktøy der...
Du finner det i IE ...klikk på Verktøy der..
Æ veit æ e, æ e stolt av det, æ e Bodø/Glimt til æ dør!
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Åpne IE, se på den grå linja under den blå (eventuelt sølvfargede, om du har endret XP-theme) helt øverst på skjermen.. Det står Fil helt til venstre, og litt lenger bort finner du Verktøy.
Post Reply