Innloggingsproblemer

Gode råd, tips, ris, ros osv.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Innloggingsproblemer

Post by tjongs »

Fant ikke noe tema om dette, mulig jeg har sett dårlig etter, men...
Har noen problemer:
1. Av og til sletter jeg cookies, etter dette må jeg gjerne logge inn et par ganger før jeg blir registrert som innlogget, og hvis jeg da går inn på siden senere, må jeg logge inn på nytt, selv om jeg har satt på "logg inn automatisk". Etter 3.-4. gangen jeg har gått inn på siden og logget meg på går det automatisk.

2. Av og til vises det ikke hva som er nye innlegg, og hva som er gamle. Vanligvis blir det en annen farge på siden av tråden hvis det er noe der jeg ikke har lest tidligere. I slike tilfeller må jeg også gjerne logge inn 2-3 ganger, eller lukke siden og starte på nytt og så logge inn før det fungerer, enda jeg står registrert som innlogget.

3. Litt av det samme som i pkt 2, bare motsatt. Det er symbol for at det er noe ulest i en tråd, men selv om jeg går inn i den, og så ut igjen (med å trykke på hovedsiden, eller en kategori, ikke bruke back-knapp), så er det fortsatt symbol på at tråden har noe ulest.

Er det flere som sliter med samme problem, og evt har en løsning, eller er det møkka-pcen min sin skyld?
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Jeg har hatt problemer med innlogginga i et par dager sjøl. Jeg regner med det har noe å gjøre med at Larsen har drevet med litt forummessig motortweaking. Det jeg typisk må gjøre for å komme igjenge igjen er å logge inn to - 2 - ganger.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Lars Hasvoll Bakke
Polemikonstabel
Posts: 946
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:33 pm
Location: Oslo

Post by Lars Hasvoll Bakke »

Har samme problem.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

At man må logge seg inn flere ganger er forsåvidt et kjent problem som jeg ikke har klart å finne ut av, slik jeg forstår det er det mange forum som sliter med det samme og at dette er vanskelig å finne ut av.

Resten var noe merkelig, men som Kesseboy sier så har det blitt gjort en del oppdateringer på forumet.
Dette har resultert i at Orange101 templaten ikke fungerer helt lenger, prøv å endre til Subsilver, den skal nemlig fungere perfekt.
Lars Hasvoll Bakke
Polemikonstabel
Posts: 946
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:33 pm
Location: Oslo

Post by Lars Hasvoll Bakke »

Problemet er at, i motsettning til før, da det bare var å logge på noen ganger før den satt, og så forsvant problemet over en lengre periode, er jeg nå nødt til å logge på et par ganger hver gang jeg besøker Glimtforum, før inloggingen "sitter".
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

når jeg går inn på forumet har jeg en annen vri. Da er jeg ikke logget inn men når jeg logger ut da er jeg plutselig logget inn (bruker orange101)
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Bateman26 wrote:når jeg går inn på forumet har jeg en annen vri. Da er jeg ikke logget inn men når jeg logger ut da er jeg plutselig logget inn (bruker orange101)
Hehe, mitt problem med orange101 er at jeg ikke klarer å logge meg ut i det hele tatt :lol:

Det som sannsynligvis skjer er at Orange101 blir byttet ut, i mellomtiden burde dere forsøke Subsilver, den skal som nevnt fungere.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Post by tjongs »

Bytta til subsilver nå, da ordna problemet med at trådene hele tiden vises som uleste borte. Måtte riktignok lukke ned vinduet og åpne på nytt først, men det er vel ikke så rart. Ser bra ut med innlogginga og. Håper den ordangegreia blir i orden likevel da, er liksom sånn Glimtforum ser ut i min rare hjerne.... :lol:
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Har akkurat prøvd ut en ny ting angående innloggingsproblemene, noen som kan rapportere noen endring?

Dette er forøvrig ikke relatert til Orange101 templaten, den er desverre like dårlig som tidligere....
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Post by tjongs »

Angående mailen, så fungerer det nå, var visst bare å slette cookies som du sa :oops:
Ser at andre har skrevet mens jeg ikke klarte å komme inn, så må nok ha vært min pc som bøllet det til for meg.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg endret tilbake så nå er jeg ikke riktig sikker på hva som forårsaket at du ikke kom inn, men jeg antar at det var cookies som var problemet.
User avatar
Runar Berg!!!
Posts: 2403
Joined: Thu Jun 30, 2005 2:43 pm
Location: Øyer.
Contact:

Post by Runar Berg!!! »

Hadde det sammme problemet for litt siden jeg å.Ble jo helt desperat :lol:
Guess Who's Back?

heia Brånån:D
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Larsen wrote:Hehe, mitt problem med orange101 er at jeg ikke klarer å logge meg ut i det hele tatt :lol:

Det som sannsynligvis skjer er at Orange101 blir byttet ut, i mellomtiden burde dere forsøke Subsilver, den skal som nevnt fungere.
Så det er dette jeg må bruke?

Jeg får nemlig hele tiden
Invalid_session
når jeg skal logge meg ut. Er det rart det virker som jeg alltid er på forumet? :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

dalers wrote:Jeg får nemlig hele tiden
Invalid_session
når jeg skal logge meg ut. Er det rart det virker som jeg alltid er på forumet? :wink:
Du er alltid på forumet..
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Bateman26 wrote:
dalers wrote:Jeg får nemlig hele tiden når jeg skal logge meg ut. Er det rart det virker som jeg alltid er på forumet? :wink:
Du er alltid på forumet..
Og dette vet du fordi..? 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

Nå har jeg automatisk innloggingsproblemer igjen!! IIIIK :roll:
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Post by BørreA »

Samme her - veldig irriterende.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Post by tjongs »

Jeg har problemet at når jeg skriver inn "glimtforum.net", så åpner siden seg med den orange greia. Da er det umulig for meg å logge inn. Det jeg må gjøre da, er å trykke på mail eller profil, da får jeg beskjed om å logge på, og da funker pålogginga, og siden komer opp med subsilver, og ting funker som det skal.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
lloydpat
Posts: 1365
Joined: Wed Jan 12, 2005 6:25 pm
Location: Trondheim/Fausk(e)
Contact:

Post by lloydpat »

Dalers som kalla alle de probleman vi har fått i det siste for "Kesseboysyndromet"....Ikke direkte ord, men ikke langt ifra. :wink: Ikke ta det ille opp.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Post by eidurgud »

Jeg logges ikke direkte inn på siden, men når jeg trykker på "mail", så logges jeg inn. Må ikke skrive passord eller brukernavn engang... :roll:
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Jeg plages med innlogginga på faren min sin maskin. Jeg bruker Dookie Flowers-temaet, og hver gang jeg trykker på banneren øverst på siden, for å returnere til forumets hovedside, logges jeg tilsynelatende ut.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Espen
Posts: 325
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:52 pm
Location: Bodø

Post by Espen »

ja må vel si ifra at jeg også sliter med å få logga inn.
Når jeg endelig får logga inn, så ser jeg ikke hva som er nye poster.. noe som gjør det mindre attraktivt å være her inne.. for da må jeg drive å lete :p
Espen Sedeniussen
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Der er en del problemer som nylig har oppstått som følge av hackingen og oppryddingsarbeidet, jeg har et par ideer som jeg skal prøve ut i kveld om jeg får tid.

Problemet med at nye poster ikke vises har ikke jeg, som en midlertidig løsning vil jeg foreslå å slette cookies på maskinen.
Lars Hasvoll Bakke
Polemikonstabel
Posts: 946
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:33 pm
Location: Oslo

Post by Lars Hasvoll Bakke »

Espen wrote:ja må vel si ifra at jeg også sliter med å få logga inn.
Når jeg endelig får logga inn, så ser jeg ikke hva som er nye poster.. noe som gjør det mindre attraktivt å være her inne.. for da må jeg drive å lete :p
Gå inn på en av forum-seksjonene og trykk på knappen for å skrive nytt innlegg. Da må du skrive inn brukernavn og passord, men trenger kun å gjøre det én gang, og blir logget inn sånn at du får se nye innlegg. Ikke ideelt, men bedre enn å sitte å sjekke dato/klokkeslett på innlegg for å finne ut om de er nye :p

Larsen: Gjorde det her om dagen, uten at det hjalp.
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Har samme problemet, men fant ut løsningen til Lars her om dagen.. Da er det også greit å bare ha det i en åpen tab i Opera mens man først er pålogget, så slipper man å bli logget ut igjen.

Hadde forsåvidt samme problemet på enkelte maskiner på skolen før hackingen - måtte logge inn to ganger, og når jeg først kom inn var det ingen nye poster merket av.

Om bare "Husk meg"-knappen hadde dukket opp igjen ville problemet (for min del) blitt borte, men..
Post Reply