Organisering av tråder

Gode råd, tips, ris, ros osv.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Post by liverglimt »

Du har ett poeng, systemet kan virke noe strengt. Likevel støtter jeg det strenge for ellers blir det for mange tråder og totalt uoversiktlig.

Om det heller kunne vært flere basistråder med f.eks alle spillernavnene slik at ting for hver enkelt blir diskutert der. Kanskje flere undergrupper under hvert enkelt hovedtopic.

Ja hvem vet?
@liverglimt
User avatar
Taskeladdn
Posts: 3489
Joined: Fri Oct 29, 2004 1:24 pm

Post by Taskeladdn »

Vet det er andre forum som har en tråd til hvær av spillerene.. Synes det virker knallbra =)
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

To av Mod-gruppens medlemmer diskuterer forslagene:
Image
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Post by Kesseboy »

Har vi snikfotografer på kontoret? :shock:

Flytter denne tråden hit, tenker den hører mer hjemme her. Tar gjerne debatten, bare ikke akkurat i dag. Travel!
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Det er ikke alltid like lett å vurdere hva som bør få stå og hva som stenges, jeg tenkte faktisk over akkurat det poenget du(dejni) fremfører da jeg stengte tråden.

Det som ofte er problemet er at diskusjonen i sånne tilfeller ofte ender opp med å foregå to steder, da blir det i alle fall bare rot og veldig vanskelig å følge diskusjonen.

Framtiden til Høgli passer definitivt inn under "spillerstall 07" men jeg ser definitivt også problemet med at det ikke umiddelbart er tydelig at en større nyhet er sluppet.
Problemet med å starte en ny tråd for nærmest hver nyhet er som nevnt at det dermed raskt blir uoversiktelig og ikke minst at diskusjonene sklir over i hverandre. (det siste skjer i forskjellig grad nesten uansett)
Det ville det forøvrig heller ikke være tydelig at en nyhet er sluppet med alternativet Liverglimt skisserer.

Men la det være klinkende klart at vi hele tiden er åpne for nye innspill for hvordan forumet kan gjøres bedre, et eksempel på det er kamptråd/actiontråd systemet som ikke har sitt opphav hos noen av moderatorene :)
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Edit
DIXI
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Post by brutus »

Jeg har endret navnet på tråden "Tom Høgli vil til Tromsø" (som jeg startet) til "Spillertråd: Tom Høgli". Alle spillere i TILs A-stall har egen spillertråd på Isbergets forum. Hvis man lager et tittel som passer akkurat når tråden opprettes, vil den fort bli uaktuell eller feilaktig. Eller bare merkelig, som Thiago Martins-tråden på dette forumet: "Thiago på tur til Glimt? Ja, Thiago klar for Glimt!"

For oversiktens skyld: Opprett spillertråder for hver spiller! :)
DIXI
Post Reply