Hva skjer med forumet?

Gode råd, tips, ris, ros osv.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Hva skjer med forumet?

Post by MhepA »

Total klikk
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Post by Sebulba »

Begynner å bli utrolig lei av meldingen "you have chosen to download file viewtopic.php" I tillegg har vi jo irritasjonen rundt dobbel og trippelposter, samt at forumet lager nye sider i trådene selv om det ikke er noen innlegg der.

Kan ikke noen få oppgradert programvaren til forumet eller noe annet lurt?
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Jeg bruker subSilver, og jeg har absolutt ingen problemer. Når jeg legger inn en post kommer det opp at den ikke ble lagt inn, men det ble den, så alt er egentlig i den skjønneste orden.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15807
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1214 times
Been thanked: 1101 times

Post by Kesseboy »

Alt jeg vet er at det jobbes med saken (ikke av meg, jeg kan ikke med slikt). Tror det er snakk om en flytting og rekonfigurering av forumet. Forhåpentligvis snarlig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

SupahMan wrote:NÅR I HELVETE SKAL FORUMET BLI FIKSA???

NOE MÅ SKJE.

Sorry caps. Men, hvor vanskelig kan det være? Det er nesten bedre å starte på nytt forum, enn at vi skal plages med dette forumet en hel sesong i Tippeligaen. Det holder ikke Adecco-nivå engang!
Problemene med forumet har ikke vært innenfor mitt kompetansefelt, jeg prøvde lenge å løse problemet med de kunnskapene jeg har tilegnet meg gjennom de årene jeg har driftet forumet uten å komme noen vei.

Etter å ha innsett at dette ikke var noe jeg kunne løse selv var det meningen å sette opp et nytt forum gjennom Seria, men så ble de opptatt med noen betydelig større kunder og slik har saken stått siden.

Dersom noen andre har lyst og kompetanse til å sette opp et nytt forum hadde det passet meg utmerket, jo før jo heller for jeg er selv dyktig lei av forholdene som råder på forumet nå.
Da kan vi ganske enkelt avvikle driften av glimtforum.net så ordnes raskt de nødvendige linker til det nye forumet.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

SupahMan wrote:NÅR I HELVETE SKAL FORUMET BLI FIKSA???

NOE MÅ SKJE.

Sorry caps. Men, hvor vanskelig kan det være? Det er nesten bedre å starte på nytt forum, enn at vi skal plages med dette forumet en hel sesong i Tippeligaen. Det holder ikke Adecco-nivå engang!
Problemene med forumet har ikke vært innenfor mitt kompetansefelt, jeg prøvde lenge å løse problemet med de kunnskapene jeg har tilegnet meg gjennom de årene jeg har driftet forumet uten å komme noen vei.

Etter å ha innsett at dette ikke var noe jeg kunne løse selv var det meningen å sette opp et nytt forum gjennom Seria, men så ble de opptatt med noen betydelig større kunder og slik har saken stått siden.

Dersom noen andre har lyst og kompetanse til å sette opp et nytt forum hadde det passet meg utmerket, jo før jo heller for jeg er selv dyktig lei av forholdene som råder på forumet nå.
Da kan vi ganske enkelt avvikle driften av glimtforum.net så ordnes raskt de nødvendige linker til det nye forumet.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Er det snakk om å lage et helt nytt forum og sende over noen av trådene?
Eller bare lage et helt nytt og alle må registrere seg pånytt?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Det kommer egentlig helt ann på den eller de som tar over, forøvrig er det fullt mulig databasen er såpass kjørt at det uansett må gjøres på nytt.

Synd men bedre enn at ting fortsetter som nå. Kan forøvrig minne om at PhpBB3 har kommet, svært fine greier.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Dette gjør ikke folk gratis.
Lei inn noen som kan lage ordentlig forum.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Det å sette opp et nytt forum bør være noe en eller annen Glimtentusiast kunne gjort gratis - kunne godt gjort det selv, men har cirka null erfaring med phpBB, og har vel egentlig nok å holde styr på med studiene. Selve driften er nok noe mer tidkrevende, det vet vel Larsen mer om enn meg.

Dog bør det ikke være det vanskeligste å få satt opp f.eks. phpBB3 - "problemet" er jo å finne ut om det er databasen det er noe galt med eller ikke. Og om det er det; finne en måte å importere brukerne (og gjerne postene, men det kan kanskje bli verre?) fra dette forumet til et evt. nytt et (bør jo forsåvidt ikke være den vanskeligste sak i verden, men jeg aner ikke), uten å medbringe problemene.

Ser forsåvidt ingen grunn til å måtte opprette nytt domene og slikt?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2308 times
Been thanked: 384 times

Post by liverglimt »

Opplinking av forumet er jo den minste jobben. Det største problemet med databaser generellt er at de blir herpet etterhvert som det blir slettet og fikset og dillet. Da blir de mindre strukturerte og basen blir sliten. 8)

Jeg har relativt god erfaring med databaser, men da fortrinnsvis Filemaker. Kan helt sikkert bidra med noe, så kanskje det skjer noe når Larsen får svart meg på mail. :-)

Skjer det noe raskt så kan det vel være ett fullgodt forum opp og stå til seriestart.
@liverglimt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Post by poteten »

Jeg har lenge vært gira på å sette opp et Vbulletin-forum, og også ta regninga for det.

Om det er fortfarende er interesse for det, så skal jeg alltids sette i gang med det slik at vi er oppe og går i løpet av januar/februar.
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Post by poteten »

Jeg har lenge vært gira på å sette opp et Vbulletin-forum, og også ta regninga for det.

Om det er fortfarende er interesse for det, så skal jeg alltids sette i gang med det slik at vi er oppe og går i løpet av januar/februar.
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Post by poteten »

Serverplass og sånt synes jeg dog DGH kan ta, er vel snakk om en 4-500 kroner måneden, om man har råd til det.
Kritisk
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Post by poteten »

SupahMan wrote:Serverplass er det meget mulig jeg kan oppdrive. Men har du muligheten og nødvendig kompetanse er det ikke noe å tvile på. Bare å sette i gang først som sist.
Hvis ingen gjør det og vi jobber dobbelt, så setter jeg i gang om to uker. (Har et tight jobbskjema, men har litt fri i slutten av januar. Da skal jeg fikse og smikse :)
Kritisk
Mariasha
Posts: 2713
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 66 times
Been thanked: 40 times

Post by Mariasha »

Hvor mye trafikk har egentlig forumet i måneden?

Vet forøvrig flere som har vurdert å kjøre vBulletin etter å ha vært misfornøyd med phpBB2 en stund, men som nå liker phpBB3 såpass godt at det har blitt førstevalg, så det kan være greit å se på det også.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5650
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 355 times

Post by poteten »

Mariasha wrote:Hvor mye trafikk har egentlig forumet i måneden?

Vet forøvrig flere som har vurdert å kjøre vBulletin etter å ha vært misfornøyd med phpBB2 en stund, men som nå liker phpBB3 såpass godt at det har blitt førstevalg, så det kan være greit å se på det også.
Kan godt være. Kan bruke et par uker på å undersøke det, men Vbulletin går så det griner, såfremt streamen funker fint fra servern. :)
Kritisk
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Jeg vet ikke om noen grunn til å velge Vbulletin fremfor PhpBB, spesielt ikke med den nye versjonen ute.
Post Reply