Forslag til endringer

Gode råd, tips, ris, ros osv.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Forslag til endringer

Post by Thomp »

Hei, har et par endringsforslag når det gjelder emnene.

Istedet for "Tøvprat", som vel ikke passer da det faktisk sies mye fornuftig Les: Los Loco :D og dessuten er det et nedvurdernde utrykk.

Forslag til navn: Generelle ytringer, Generell debatt, smått og stort.


Det andre forslaget er angående, "norsk fotball generelt". Hvorfor ikke kalle det "Fotball Generelt", det tror jeg vil frigjøre en del ytringer som på en måte faller mellom to stoler nå, f.eks under EM tror jeg mange ville mene noe, men fant liksom ikke ut under hvilken tråd det passet.

Det passet ihvertfall ikke under "Tøvprat", der det til slutt havnet.



Vel det var en ytring fra meg, og noen velmenede forslag.
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Ikke dumt det!

Se etter endringer i den umiddelbare fremtid!
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Tøvprat har blitt til Smått og stort.

Norsk Fotball til Fotball generellt, noe som ble litt merkelig siden Engelsk fotball også burde høre hjemme der.

De skulle kanskje ha blitt gjort til samme kategori, men det kan jeg foreløpig ikke gjøre uten å slette alt som er i ett av forumene.

Da må jeg først endre noen filer i selve oppbyggingen av phpBB om jeg ikke husker feil og det får jeg ikke tid til nå.
User avatar
Thomp
Quizmaster
Quizmaster
Posts: 258
Joined: Fri Mar 12, 2004 12:16 pm
Location: Hagan Nittedal

Post by Thomp »

Tror faktisk det kan forsvares at "Engelsk Fotball" står for seg sjøl, tatt i betrakning den store interressen engelsk fotball har både her på forumet og ellers.

"fotball generelt" ville vel blitt oversvømmet av engelsk fotball.



8) 8)
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Post by Mariasha »

Tror egentlig jeg bare slenger dette inn her, siden det forsåvidt er et forslag til endring, det også.
Vet du har vurdert det selv, har sett du har nevnt det, men vil bare si at jeg synes det ville vært en god idé å droppe postcount på Smått og stort-delen av forumet..
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Mariasha wrote:Tror egentlig jeg bare slenger dette inn her, siden det forsåvidt er et forslag til endring, det også.
Vet du har vurdert det selv, har sett du har nevnt det, men vil bare si at jeg synes det ville vært en god idé å droppe postcount på Smått og stort-delen av forumet..
Det er fullt mulig at det vil bli gjennomført, men ikke før jeg disponerer mer internett tid enn det jeg gjør nå.

Tar litt tid for meg å fikse det, skulle noe gå galt(som det gjerne gjør) så må jeg også ha godt tid til å finne ut av hva som gikk galt.

Begynner jeg å tukle med filer nå kan vi i værstefall risikere at forumet ramler ut i lang tid rett og slett fordi jeg ikke kommer meg på nettet for å ordne dette.

Derfor velger jeg å vente enda en stund med eventulle endringer :wink:
Jørgen A.J.

Post by Jørgen A.J. »

Tror egentlig jeg bare slenger dette inn her, siden det forsåvidt er et forslag til endring.
Hadde det vært mulig å laget en bilde tråd, hvor man kunne lakt ut bildene etter kampene..
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Jørgen A.J. wrote:Tror egentlig jeg bare slenger dette inn her, siden det forsåvidt er et forslag til endring.
Hadde det vært mulig å laget en bilde tråd, hvor man kunne lakt ut bildene etter kampene..
GOD IDÉ!!!!! :D
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
Tarin
Posts: 449
Joined: Mon Mar 22, 2004 2:54 pm
Location: Volda, Møre og Romsdal

Post by Tarin »

Det vil vel gjerne drepe båndbredden til forumet, kan jeg tenke meg.
Tippeligaen 2008.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Har et forslag til å bedre oversikten med kamptråder og slikt.

Hva om at det lages en kamptråd hvor det skal skrives i før kampen og en annen hvor det er skrevet etter kampen?
PRE MATCH kan være før kampen og POST MATCH er etter.

Er bare et forslag, for jeg synes jeg mister oversikten hele tiden i kamptrådene og jeg skulle gjerne likt ha mer kontroll.

Noen meninger om dette?
Har et slikt system på et ikke navngitt forum og det fungerer strålende.
BørreA
Posts: 557
Joined: Fri Dec 03, 2004 9:43 am
Location: Bodø

Post by BørreA »

SH wrote: Noen meninger om dette?
Har et slikt system på et ikke navngitt forum og det fungerer strålende.
Kan du gi oss en link til den aktuelle tråden sånn at vi kan sjekke litt hvordan det funker?
Jørgen A.J.

Post by Jørgen A.J. »

ER helt enig SH, hvis man for eks. ikke har besøkt den tråden for etter kampen er det ca. 10- 30 sider (grovt eksempel) og det er det mye å lese..
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

BørreA wrote:
SH wrote:Noen meninger om dette?
Har et slikt system på et ikke navngitt forum og det fungerer strålende.
Kan du gi oss en link til den aktuelle tråden sånn at vi kan sjekke litt hvordan det funker?
PM.

Enig med Jørgen A.J.. Du har liksom aldri kontrollen på hvor det er før kampen og hvor det er under og hvor det er etter. Er sykt irriterende og jeg syns det burde bli prøvd ut det nye systemet.
Jørgen A.J.

Post by Jørgen A.J. »

Det skader ho ikke å prøve, det er vel ikke all verden som skal til for å få fixet dette, (hvis jeg skjønner hva SH mener rett). Det blir heller ikke trådene så veldig lange, da kan man henge på fordi om man ikke har vært med på begynnelsen. Det er ikke så VELDIG mange som gidder lese 25 sider for å få med seg alt.. Så jeg synes vi skal gi dette forslaget en prøve..
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Post by Sulliken »

Jeg er på linje her, men med en liten modifikasjon.

Hva med å opprette et eget tema på hovedsiden som heter "kamptråder" hvor man allerede nå kan opprette de respketive Pre match-kamptrådene, med dato og det hele. Slik mener jeg at ting vil bli mer strukturert.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Hvordan ble det her?
Andre moderatorer? Loco? Larsen?
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Post by Larsen »

Tja...tanken om å opprette et eget underforum kun for kampene har vel vært opp til debatt før. Da var jeg vel litt negativ til den tanken, nå har jeg etterhvert endret litt oppfattning på det, hadde f.eks vært enklere å finne fram til gamle kamptråder om disse var samlet i eget forum og kunne enkelt referes til i historikk delen.

Når det gjelder å opprette to kamptråder så må jeg innrømme at jeg ikke helt ser poenget med å ha en pre-match og en post-match.
Dette fordi at det i alle fall i mitt syn er kommentarene under kampen som sørger for at trådene blir veldig lange.
Da er det heller mitt forslag at om vi først skal lage to kamptråder om en og samme kamp så har vi en der man diskuterer før kampen og summerer opp inntrykkene etter kampen, og en som man kan bruke mens kampen er i gang.
Så slipper man å lese et utall spontankommentarer som f.eks:

d e fan steike ikke muli!!!! FAN I HÆLVETTE!!!!!!!!!!
(som er et sitat hentet fra årets siste seriekamp :wink: )
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Post by Sulliken »

Så du kommer til å opprette det?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Post by SH »

Jeg må innrømme at jeg er (veldig) imot å opprette enda et lite "forum". Jeg syns det er mange fra før av og hvis det skal bli enda flere blir det litt for mye.
Men dere gjør som dere vil, dere har hørt forslaget mitt og den ordningen fungerer med glans på andre fora.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Post by Sulliken »

Jeg syns ikke det. Å dedikere en tråd til kamper syns jeg burde være obligatorisk..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Sulliken wrote:Jeg syns ikke det. Å dedikere en tråd til kamper syns jeg burde være obligatorisk..
Det er nettopp det som er gjort fram til idag.

Kamptrådene kan gjerne opprettes av hvem som helst, men står det ikke i tittelen "Kamptråd Bodø/Glimt - TIL søndag 5.mars" så går moderatorer inn og endrer tittelen på tråden til nettopp det.

Å lage et eget rom for kamptråder ser jeg på som unødvendig. Vi risikerer uansett at det popper opp 2-3 kamptråder under Bodø/Glimt-rommet.

Det som derimot er nødvendig er at moderatorer stenger alt av tråder som har med selve prekamp og postkamp-prat og det som skjer under kamputviklingen. Alt utenom selve kamptråden må stenges, klippes over til kamptråden, hvor de har sin leverett.

En kan dessuten oppfordre folk til å begrense sine utbrudd gjennom utallige innlegg under kampens gang.
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

GALLERI!!! :twisted:
En gang Glimt, alltid GLIMT!
K1M
Posts: 3323
Joined: Mon Jan 24, 2005 5:39 pm
Location: Bergen

Post by K1M »

Vi trenger en smily som lyder snarveien " :P "

:D
I kritiske øyeblikk blir man gjerne ukritisk.
Lars Hasvoll Bakke
Polemikonstabel
Posts: 946
Joined: Fri Feb 20, 2004 10:33 pm
Location: Oslo

Post by Lars Hasvoll Bakke »

K1M wrote:Vi trenger en smily som lyder snarveien " :P "
Støttes!
Bateman26
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 5248
Joined: Mon May 10, 2004 1:22 pm
Location: Bodø

Post by Bateman26 »

Siden det ikke blir webtv(hvertfall tror jeg det.) i 2006 tror jeg kamptrådene blir veldig mye mindre enn hva de var i 05. var mange som satt og så kampene på web og satt og fikk ut sin frustrasjon her på forumet. Derfor synes jeg det skal være en kmptråd som "gjelder" for hele kampen.
I have no idea to this day what those two Italian ladies were singing about.
Truth is, I dont want to know.
Some things are best left unsaid.

www.maja-blogg.no
Post Reply