Tilbakemelding på moderering!

Gode råd, tips, ris, ros osv.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Kamptråd:Fredrikstad-Bodø/Glimt Man 21. apr 2008 kl. 19:00

Post by MhepA »

Seier her viser at vi virkelig ikke bør undervurderes.
1 poeng mot Stabæk i form.
3 poeng mot HamKam som slo Viking og samtidig nesten slo Lyn.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvorfor?

Post by eidurgud »

Larsen wrote:La nå ikke Fshelgelands poeng gå dere hus forbi.

Er det ikke mulig å legge inn en funksjon hvor man kan splitte tråder? Mener jeg har vært borti det en eller annen plass.. Fungerer i praksis som at man bare trykker på en knapp, så lager man en ny tråd hvis man vil kommentere noe som "blir nevnt i forbifarten" i en annen tråd. På den måten unngår man å herpe tråder.

Da kunne bare Sebulba trykket på den knappen, og startet en ny tråd hvor h*n (jeg vet ikke hvilket kjønn Sebulba er..) kunne spørre om hvem Roger er/var..
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10720
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2224 times
Been thanked: 366 times

Re: Hvorfor?

Post by liverglimt »

eidurgud wrote:
Larsen wrote:La nå ikke Fshelgelands poeng gå dere hus forbi.

Er det ikke mulig å legge inn en funksjon hvor man kan splitte tråder? Mener jeg har vært borti det en eller annen plass.. Fungerer i praksis som at man bare trykker på en knapp, så lager man en ny tråd hvis man vil kommentere noe som "blir nevnt i forbifarten" i en annen tråd. På den måten unngår man å herpe tråder.

Da kunne bare Sebulba trykket på den knappen, og startet en ny tråd hvor h*n (jeg vet ikke hvilket kjønn Sebulba er..) kunne spørre om hvem Roger er/var..
Vi som modererer kan splitte tråder. Det er nok best å holde den funksjonen på ett overordnet nivå. Ellers hadde det blitt mye rot her.
@liverglimt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvorfor?

Post by eidurgud »

I motsetning til hva det har vært? 8)
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Hvorfor?

Post by FSHelgeland »

Joda, ingen kan vel ikke si at det ikke har vært en del rot. Nå er det derimot tid for forandringer da vi nå er kommet over på en ny plattform og har fått et renovert forum. Flere moderatorer er blitt ansatt og ryddesjauen har startet, målet er at vi skal ha et ryddig og velfungerende forum som alle som liker Glimt og fotball skal føle for å kunne bruke. Vil henstille alle forumets brukere til å følge nettikette samt forumets regler. da vil det bli et bedre sted for oss alle. Siden denne tråden ble herpa så kan vi likegodt bruke den slik som den har utviklet seg... kom med ris, ros, råd og tips. Slik at vi i felleskap kan få forumet dit som vi alle ønsker at det skal være.
Tippeliga 2015
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Hvorfor?

Post by NupiSnowJog »

Jeg er helt elendig på å følge tråder, fordi jeg alltid har kommentarer til ting. Derfor skriver jeg nesten bare på stort og smått-delen, fordi jeg skriver så mye tøv. :glis
ARGH!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Hvorfor?

Post by Cheese Smirnoff »

Syns det kanskje ble litt herping av tråder når man må lese i hver post: "Unødvendig signering av innlegget ovenfor"

Sitering av kortere innlegg eventuelt deler av innlegg, om de er rett ovenfor eller 3 sider bak, gjør det mye mer oversiktlig over hva man faktisk diskuterer. Det er da ihvertfall min mening.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
MacDaddy
DGH TIFO
DGH TIFO
Posts: 2136
Joined: Thu Jul 21, 2005 6:18 am
Location: Bodø
Contact:

Re: Hvorfor?

Post by MacDaddy »

Har absolutt ingen behov for å lese samme posten tre ganger på rad, så bare fortsett med moderering av siteringer!
http://www.youtube.com/watch?v=SyzDOcOw5qY" onclick="window.open(this.href);return false;
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10720
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2224 times
Been thanked: 366 times

Re: Hvorfor?

Post by liverglimt »

Problemet er at siteringer kødder til søkfunksjonen. Det minsker også lesbarheten og denne strategien vil bli gjennomført videre. :)
@liverglimt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvorfor?

Post by eidurgud »

Helt enig med MacD! Det er ikke nødvendig å sitere hele innlegget over. Skal du kommentere én ting av det som blir sagt, ta ut den setninga. Det blir mye mer oversiktelig da.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Hvorfor?

Post by MhepA »

Hvis moderatorne fortsetter med det, kommer det til å bli en vanesak for de fleste etterhvert.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Hvorfor?

Post by Cheese Smirnoff »

Men du har vel behov for å skjønne hvilke saker personer svarer på? Greit å moderere vekk siteringer som er åpenbart unødvendige, men ikke moderer vekk alt av prinsipp.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10720
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2224 times
Been thanked: 366 times

Re: Hvorfor?

Post by liverglimt »

Les litt mer så ser du at vi ikke gjør det. Om du siterer noe av en tekst så er det greit. MEN da må din tekst være en kommentar til det. Det skal ikke være replikk på replikk om du skjønner litt av talespråk. :)

Listen er lagt og vi kjører på til dere er temmet igjen. Det har vært alt for lenge med fri flyt på forumet. Du kommer garantert til å venne deg til det og like det også! :mrgreen:
@liverglimt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Hvorfor?

Post by eidurgud »

Cheese Smirnoff wrote:Men du har vel behov for å skjønne hvilke saker personer svarer på? Greit å moderere vekk siteringer som er åpenbart unødvendige, men ikke moderer vekk alt av prinsipp.
Jeg siterer meg selv..


"Det er ikke nødvendig å sitere hele innlegget over. Skal du kommentere én ting av det som blir sagt, ta ut den setninga. Det blir mye mer oversiktelig da."


Skal du kommentere et innlegg som er flere poster tilbake i tid, så blir det noe annet..
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Hvorfor?

Post by Cheese Smirnoff »

MODERERT!!! :glis

Æsj! Jeg hater forandringer! :rock

Jeg gjorde da ihvertfall en liten innsats for min egen konservative forum-politikk! :mrgreen:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Hvorfor?

Post by MhepA »

Jeg føler også at Moderatorene kan endre trådnavn.
Sånn som i denne tråden ;)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Hvorfor?

Post by FSHelgeland »

Det nye med dette forumet som ikke var i det gamle er at når du er ferdig med et innlegg og trykker ok så får du ikke postet innlegget ditt hvis noen andre har postet en tråd i mellomtiden. Denne funksjonen gjør at vi i moderatorteamet mener at det er unødvendig å sitere tråden før deg, er noen usikker på hva innlegget handler om/er svar på så kan man simpelthen lese foranstående innlegg. Ønsker man å bare svare på en liten del av en persons innlegg så er det greit om man sletter noe tekst slik at det spesifikke del av innlegget som man ønsker å svare på er det enste siterte. Slike siteringer vilk stort sett få stå i fred. Siteringer av et overstående innlegg bare for på en eller annen måte markere at man er enig vil bestandig bli fjernet. Slik som Word, klapp, ... osv osv. Håpet er at vi skal få bort så mye sitering som mulig slik at vi får et best mulig søkbart forum. Håper herettter at folk tenker seg om før de siterer, men vil fortsatt presisere at siteringer er lov.

Nå fikk ikke jeg postet med en gang fordi andre hadde postet i mellomtiden, men skitt la gå...
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by FSHelgeland »

Har endret trådnavn, og dere oppforrdres nå til å bruke denne hvis det er modereringer dere er prinnsipiellt uenige i. Er det noe som går på person så skal det ikke tas her. Det tas på pm, eller på andre måter.
Tippeliga 2015
User avatar
sheeba
Posts: 2
Joined: Tue Mar 25, 2008 7:50 pm
Location: Gran Canaria

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by sheeba »

Nå er det slik at jeg har ikke vært rundt omkring på de forskjellige forumene, dvs ganske ny her inne, eller det vil si helt ærlig så er dette første innleget mitt, men jeg skjønner poenget til Helgeland. Støtter han i det :D
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by NupiSnowJog »

Ville bare gi tommelen opp for modereringa inatt!
ARGH!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by eidurgud »

Jeg også...
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by MhepA »

Hva har skjedd?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Knuta
Posts: 10031
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 450 times

Re: Kamptråd:Fredrikstad-Bodø/Glimt Man 21. apr 2008 kl. 19:00

Post by Knuta »

–Moderert av Liverglimt–
Flyttet dette hit. :)

dalers wrote:
–Moderert av Liverglimt–
Unødvendig sitering av ovenstående innlegg!
Lurer på om denne siteringen også modereres 8)
Nå føler jeg at de fleste her på forumet er i stand til å ta de riktige valg i forhold til sine siteringer.
Når moderator har vært inne å justert 'med sin unødvendig sitering' så har jeg problemer med å
følge diskusjonen og hva vedkommende signatur har svart på.
Nå ser det jo ut som det har gått inflasjon i begrepet 'Unødvendig sitering av ovenstående innlegg'
noe jeg setter lite pris på.
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by supahman »

Jeg syntes det er unødvendig å korrigere siteringer til tross for at det som blir sitert står rett ovenfor. Jeg syntes det gjør innleggene mer presis og det oppfattes ikke som overkill i det hele tatt. Jeg har surfet forum i 10-15 år fast. Og dette er første gang at noen velger å moderere bort på den måten. Føler mest at det modereres for modereringens skyld.

Ja til quote-frihet!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by eidurgud »

Hvor mange ganger må de poengtere at unødvendig sitering ødelegger søkefunksjonen? Det er da helt unødvenig å sitere et innlegg som står RETT over...?!
Post Reply