Tilbakemelding på moderering!

Gode råd, tips, ris, ros osv.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by liverglimt »

Det så for meg ut som en meget oversiktlig diskusjon, uten sitering.

Hvis du ser litt rundt omkring den siste uka så passerer en god del sitater. Vi har løpende diskusjoner om dette. Vi ser allerede meget gode forbedringer fra 10 dager tilbake, som er sånn cirka når vi skjerpet modereringen. Det har også vært nevnt tidligere at det har vært for dårlig oppfølging av moderatorteamet. Det har gjort at en del oppførsel har sklidd ut.
@liverglimt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by poteten »

Men C kan sitere A om han vil, siden det er innlegg mellom dem?
Kritisk
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by liverglimt »

Ikke nødvendigvis. Les ett par innlegg tilbake så ser du at dette er debatert. Du kommenterte at vi hadde da lite å gjøre siden vi kunne krangle om så lite. :wink:
@liverglimt
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5654
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 184 times
Been thanked: 357 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by poteten »

Jeje, jeg trodde jo det ikke var flisespikkeri dere diskuterte. ;)
Kritisk
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by FSHelgeland »

Hehe, må le litt. poteten det er ikke forbudt å sitere, men vi ønsker at dere i følge forumets regler som du sier du er enig i, tenker dere om når dere siterer. Det er ikke noe i veien for at du kan sitere både a og b og c, men vi ser helst at du unngår dette om det ikke er tvingende nødvendig. Føler du at du må sitere, siter bare da det du spesifikt svarer på. ikke på sitat i sitat. Er enig i at dette ikke er noe å krangle om, men vi blir å fortsette å fjerne unødvendige sitater.
Tippeliga 2015
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by Sebulba »

Kamptråd: Bodø/Glimt - Tromsø, fre 16. Mai, kl. 18.00 Stengt!

Stenging av slike tråder har ingenting med moderering å gjøre. Det er ikke moderator oppgave å bestemme hva som skal diskuteres når. Å leke debattleder ligger veldig på siden av moderatorgjerningen mener jeg.
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by tomath »

Jeg synes egentlig det er helt greit at man gjør det slik at kun en kamptråd er aktiv av gangen. Det er kanskje ikke noen overhengende fare for det, men man kan jo risikere at det blir veldig mange kamptråder hvis man ikke har en klar praksis på det.

Dessuten kan jeg ikke skjønne hva man skal diskutere i en kamptråd som ikke gjelder den neste kampen. Det måtte i så fall være supportertemaer og det hører jo hjemme i et annet forum.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by MhepA »

Tja, all diskusjon av rammer rundt kampen har ikke bare med supporterting å gjøre. Så det blir jo litt feil.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by Sebulba »

Man kan godt mene at det er dumt å ha to kamptråder åpen, men det er ikke det jeg reagerer på her. Moderator skal vel trå til når retningslinjene for forumet brytes og det kan jeg ikke se at har skjedd her.
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by FSHelgeland »

Vi har en diskusjon gående om akkurat dette blant administrator og moderatorer, inntil vi har kommet til en enighet så vil tråden være stengt. Ingen konklusjon er tatt og det kan for den saks skyld hende at tråden blir åpnet igjen allerede i morgen.
Tippeliga 2015
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by Heltenjohn »

Tidligere, når ny kamptråd har blitt åpnet før neste var spilt, har vel resultatet vært minimal trafikk og innlegg på den tråden. Så jeg ser ingen grunn til å stenge den! Det man da risikerer er at noen åpner en annen tråd bare for å dele hjertet sitt med andre rundt den kampen. Og det er vel ihvertfall ikke ønskelig?
Men når vi var inne på temaet kamptråd...
Kunne man ikke fått til en bredere omtale av kampen, ãla som på Aalesunds forum og som vi også av og til har, en bare en "nå er det ny kamp igjen..."
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by tjongs »

Har ikke så sterke meninger ang. å ha flere kamptråder åpne, men synes kanskje det er litt overkill å stenge tråden, det er heller skjelden det er mer enn en aktiv kamptråd (fremtidige kamper), så ser ikke det helt store problemet en sjelden gang.
tomath wrote:Det måtte i så fall være supportertemaer og det hører jo hjemme i et annet forum.
Dette derimot, er jeg helt enig i. Hadde vært fint om kamptråden hadde bestått av diskusjon og info om kampen, ikke masse innlegg om hvem som skal på kamp, når flytoget går, osv osv. Det passer bedre i en egen tråd, for det er temmelig uinteressant å lese om i kamptråden.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by FSHelgeland »

Som sagt tidligere så har vi en diskusjon angående dette temaet. Når det gjelder dette med regler så er det ikke alle regler som man har blitt enig om som er blitt skrevet ned, en av de er dette med actiontråd kontra kamptråd. Der hvor actiontråden ble opprettet for å slippe å ha så mye utenomsnakk i kamptråden. Ønsket den gang var å ha kamptråder som innehold betraktninger rundt motstander, taktikk, gjennomføringen av kamper. Samt betraktninger etterpå.

Jeg vil gi tilbakemelding her på hva som skjer når vi er blitt enige.
Tippeliga 2015
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10478
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by MhepA »

Kanskje lurt å poste denne http://glimt.no/wips/189056497/module/a ... 0artikkel/" onclick="window.open(this.href);return false;
i Tromsøtråden.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by FSHelgeland »

Da er diskusjonen over og følgende regelendring er kommet.

Kamptråd:

Kamptråd skal ikke opprettes før kampen foran er ferdigspillt.Dvs kun en kamp av gangen. Dette for at man ønsker at kamptråden skal inneholde betraktninger om motstander, taktikk, gjennomføring av kampen, samt betraktninger i etterkant. Kommentarer underveis i kampen skal postes i egen actiontråd.


Med andre ord så åpnes ikke kamptråden for 16maikampen før etter bortekampen mot godset.
Tippeliga 2015
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by Sebulba »

Greit nok da har man formalisert avgjørelsen i form av endringer i regelverk. Håper samtidig det kom noe fruktbart ut av den prinsipielle debatten om moderators rolle i samme slengen ;-)
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by FSHelgeland »

Ja det håper virkelig jeg også Sebulba. Vi setter også pris på alle tilbakemeldinger. Er bare slik både vi og forumet kan vokse og bli bra. Ser dere forøvrig innlegg som dere ikke liker, nøl ikke med å rapportere de. Bare trykk på rapportknappen så ser vi på saken.
Tippeliga 2015
tjongs
Posts: 2582
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 184 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by tjongs »

Håper det sees på, og forhåpentligvis opprettes en standard på hva som skrives i kamptråden. Personlig mener jeg det hadde vært å foretrekke at kamptråden på hovedforumet handler om fotball, så kan man heller gjerne opprett en supporterkamptråd i supporterforumet.

Kamptråden til Godsetkampen er til nå et skrekkeksempel, halve tråden er om ting som ikke er kamprelaterte.

Med å opprette "doble" tråder, blir det i tillegg mer ryddig og enkelt å finne info for dem som lurer på flytoget osv. Ergo, bedre for alle :D
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10791
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2309 times
Been thanked: 384 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by liverglimt »

Vi kom inn på akkurat det med alt som skrives i trådene. Det er helt klart ett ønske om at det står litt mer enn "snurrfilm" i startinnlegget. Likevel så gjør vi det fritt opptil dere å opprette trådene, samt fylle dem med stoff.

Vi leser så mye vi kan, men noen ganger så får ikke vi med oss alt. Hvis dere er flinke til å bruke rapporterknappen så blir forumet enda bedre. Da luker vi alle ut innlegg som ikke passer. Skriv gjerne noen ord om hvorfor du rapporterer dette innlegget. Vi klandrer ingen for å være aktive med tilbakemeldinger i form av rapporter.
@liverglimt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by eidurgud »

Finnes det en funksjon som gjør det umulig å endre innlegg etter at det har gått så-så lang tid etter at innlegget er postet?
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by FSHelgeland »

tjongs wrote:Håper det sees på, og forhåpentligvis opprettes en standard på hva som skrives i kamptråden. Personlig mener jeg det hadde vært å foretrekke at kamptråden på hovedforumet handler om fotball, så kan man heller gjerne opprett en supporterkamptråd i supporterforumet.

Kamptråden til Godsetkampen er til nå et skrekkeksempel, halve tråden er om ting som ikke er kamprelaterte.

Med å opprette "doble" tråder, blir det i tillegg mer ryddig og enkelt å finne info for dem som lurer på flytoget osv. Ergo, bedre for alle :D
Her skal jeg vel si at jeg bør skjemmes selv også etter å ha vært en av de som har herpet Glimt-Til-tråden. Endringer vil komme.
Tippeliga 2015
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by FSHelgeland »

Kamptråder, samt mye mer...

Nå har jeg igjen måttet inn i kamptråden og splitte den inn i flere emner. Jeg ber om at vi alle prøver å overholde reglene, å i stedet for å hive seg på, eller hobbymoderere. Så bruker dere heller rapportknappen, slik at vi moderatorer kan luke bort slike ting så hurtig som mulig.

Til slutt, jeg var vel den som ødela kamptråden første gang, så dere står fritt til å rapportere også oss ;-)

EDIT: Sender vi en PM så er det for å rettlede, slik at enkelte kanskje endrer adferd. Hvis vi mener at dette ikke hjelper så vil det etterhvert komme advarsler, vi håper dere også vil se det slik. PM er rettledning/veiledning mens det først blir en advarsel når vi trykker på advarselknappen og da vil dere merke forskjellen.
Tippeliga 2015
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by NupiSnowJog »

ooooh, har dere en egen "advarsel"knapp? Spanande!
ARGH!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by FSHelgeland »

Ja vi har egen advarselknapp ;-) Å Eidur, vet ikke om det er muligheter for å ikke få endret innlegg etter en tid. Det er muligheter for å forhindre endring, men det med tid vet jeg ikke om er mulig.
Tippeliga 2015
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by eidurgud »

En gang, for leng, lenge siden - sånn rundt 2001 en eller anna gang, så var jeg relativt aktiv på VGDebatt. Der kunne man ikke endre innleggene sine etter 10 minutter, eller noe slikt.
Post Reply