Tilbakemelding på moderering!

Gode råd, tips, ris, ros osv.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by Sulliken »

Hva med stakkar Fredrik Naurstad, da?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by liverglimt »

Ja stakkars han. Da øker han kanskje sine innlegg. Jeg skal sjekke mulighetene for å "stenge" innlegg. Det er helt klart ett poeng. Det du ikke har gjort på 10-15 minutter trenger man sjelden å gjøre.
@liverglimt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by eidurgud »

Nemlig, og får man det til, så utelukker man også behovet for å sitere uendelig mye..
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by Cheese Smirnoff »

Jeg har bare ett ønske her på forumet, og det lyder slik at moderatorene løsner litt opp på jerngrepet de har pålagt seg selv. Begynner å ligne på et fascistregime her snart.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by FSHelgeland »

Håper du kan utdype denne litt cheese. Vi ønsker ikke på noen måte å fremstå som et fascistregime, men vi ønsker i likhet med de aller fleste brukerne et ryddig og godt forum.
Tippeliga 2015
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by eidurgud »

Tipper han tenker på låsingen av posten til FN, jeg.. :tenk
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by FSHelgeland »

Det må vel mer en en sak til for å mene at det er et fascistregime? Så jeg ser gjerne at kritikk utdypes. Etter at forumet vårt lenge har vært nesten fri for moderering så er det vel en stor forandring at vi er noen som prøver å holde orden her inne. Vi er nye i dette både jeg og Liverglimt, mens lærermestrene våre av ulike årsaker ikke har fått prioritert å være her inne så mye. Dette er også en av grunnene til at denne tråden er her, slik kan vi få tilbakemelding fra dere som bruker forumet og prøve å rette oss etter dette. Ingen av oss er feilfrie, noen gang vil vi sikkert gå for langt og andre ganger så vil vi nok gjøre for lite. Jeg håper dere vil gi oss litt tid til å komme skikkelig inn i dette, så skal vi prøve å slakke linene akkurat nok til at alle føler at det er passelig, noe som er en vanskelig balansegang. Vi ønsker fortsatt brukernes hjelp, både ved at dere rapporterer innlegg, og at dere gir konstruktiv kritikk. Får vi konstruktiv kritikk så er det mulig å rette seg etter denne, får man generell kritikk så er det vanskeligere. Akkurat av den grunn så ønsker jeg at Cheese utdyper kritikken sin. Alle brukerne er også hjertelig velkommne til å sende pm med det de mener vi gjør galt, kun ved deres hjelp kan vi bli bedre. Det er også en av grunnene til at jeg ønsker tilbakemeldinger her. Om det blir oppfattet som et fascistregime så må jeg bare beklage det, for det er ikke slik vi ønsker å fremstå.
Tippeliga 2015
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by Cheese Smirnoff »

Til å begynne med klarte jeg å svelge den prinsippfaste editeringen av siteringer, og til dels også enkelte inngripninger i andres poster (som sammenslåinger av to innlegg av samme person "for ordens skyld").

Men å moderere inne på smått og stort, og den (i mine øyne) altfor "proffe" planen om hvordan forumet skal se ut, har rett og slett fått interessen min for dette foumet til å dale. Jeg er en av dem som syntes selvjustisen vi hadde tidligere fungerte nogenlunde bra, med en del avsporinger som ofte førte til livlige debatter. Sikkert irriterende for dem som er panisk opptatt av orden og ro, men morro for oss andre som leser og skriver på forumet for å ha det gøy.

Nå er dette bare min mening, og jeg vet ikke hva andre brukere tenker om dette, men en tilbakemeldingstråd er nå en gang det navnet tilsier at det er.

Til slutt vil jeg bare påpeke at jeg er storfornøyd med arbeidet som er gjort for å få nytt forum, og at moderatorene bruker tid på forumet, jeg er bare ikke helt enig i hvordan det gjøres.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by Larsen »

For det første vil jeg bare påpeke at minus perioden hvor forumet var et "bug-infested" helvetesportal så var det fint moderert, i den nevnte perioden var det et slit ikke bare for brukerne men særs vanskelig å moderere for oss. Det lå i kortene at det kom til å strammes inn når den tekniske biten var på plass samt at nye moderatorer kom inn.

FsHelgeland er inne på noe når han kommenterer at vi erfarne ikke har hatt tid til å være her inne så mye som det trengs, spesielt nå som nye moderatorer har kommet inn. Dette vil dog komme og innkjøringen gå lettere.

På generell basis er min filosofi at moderatorene og moderering bør vises så lite som mulig, i perioder er det dog viktig å vise tilstedeværelse og handlekraft for å få gjennom en nødvendig endring. Endringen i dette tilfellet var den utstrakte bruken av totalt unødvendig sitering , her MÅTTE vi ta skikkelig tak for å få bedring.
Jeg har dog ingen problemer med å se at overgangen ble brå, det ble sikkert også sett på som overivrig moderering fra de to nye men så er ikke tilfellet.
Dette var diskutert i hele moderatorstaben fra før av som en nødvendig endring.

Til sist er jeg enig i at en viss avsporing ikke er å unngå for å opprettholde et dugende forum, det er den rette balansen som er vanskelig å opprettholde og det krever en god kontakt og følelse for forumet av moderatorstaben.

Det er grunn til at vi har retningslinjer på forumet, ikke regler, dvs at det i prinsippet er opp til moderatorene om noe skal få lov å stå selv om det måtte kræsje litt med retningslinjene. Det er ikke alle "saker" som dukker opp som naturlig løses av retningslinjene og dessuten synes jeg ofte ting kan løses smidigere dersom moderatorene har denne friheten.
Slik har det fungert siden starten og jeg ser ingen grunn til å plutselig endre på det nå :)
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by FSHelgeland »

Som Larsen her sier så er det vel slik vi ønsker å fremstå.
Nå skal det ikke stikkes under en stol at hvertfall undertegnende har prøvd seg litt frem, og akkurat derfor setter jeg pris på at tilbakemeldinger blir gitt i denne tråden. Når det gjelder sammenslåing av poster og splitting av poster så vil vel det være nødvendig med jamme mellomrom. Det er lett å miste mye av diskusjonen hvis samme sak diskuteres i flere tråder. På samme måte så kan det være ting som dukker opp i en tråd som har kommet i et sidespor, som kan være verdt å diskutere i egen tråd. Vi har gjort feil, å vi kommer til å gjøre nye feil, men helt ærlig. Jeg ønsker bare å gjøre en best mulig jobb for forumet slik at forumet kan glede flest mulig, for å klare det så trenger hvertfall jeg tilbakemeldinger, å setter i så måte pris på at cheese poster sin.

Freddy
Tippeliga 2015
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by NupiSnowJog »

Jeg har et spørsmål da. Skrev i Randalls tråd om at jeg syntes den bør flyttes, siden at han ikke spiller på Glimt men er utlånt til KIL. Får da til svar at den ikke skal flyttes fordi han tilhører Glimt.

Hvorfor har vi da en tråd for Birkir, han ER jo Vikingspiller, men er utlånt til Glimt.

Nei, jeg er ikke sur eller noe, jeg bare skjønner ikke helt dette. Ser ikke hvorfor en som spiller for et annet lag skal ha en tråd under Glimt, når den likegreit kan legges under "fotball generelt".
ARGH!
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by Mariasha »

Sannsynligvis fordi både spillere som tilhører Glimt, men er på utlån, og spillere som spiller for Glimt, uten å "tilhøre" oss, er interessante i forbindelse med Bodø/Glimt? Den første fordi det er interessant å se hvordan han gjør det hos den andre klubben med tanke på at han gjerne skal tilbake til Glimt (mer generelt enn Brenes jeg tenker på nå), og den andre fordi han spiller for Glimt per dags dato, og dermed er relevant å diskutere.
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by NupiSnowJog »

Joda, men om tråden til Randall blir flyttet til Fotball Generelt, så har jo fortsatt de som ønsker å følge med på han muligheten til det.

Jeg forstår at jeg driver med flisespikkeri, og at jeg ikke trenger å åpne den tråden siden at den ikke er interessant for meg, jeg bare skjønner ikke hva den gjør der.
ARGH!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by FSHelgeland »

Randall er Bodø/Glimts eiendom og hører av den grunn naturlig til under forumet Bodø/Glimt. Bjarnason spiller for laget Bodø/Glimt og tråden hans hører av den grunn inne under forumet Bodø/Glimt. Det er hvertfall slik jeg vurderer det.
Tippeliga 2015
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by liverglimt »

Ingen big deal, akkurat som med Cup og Tippeliga trådene. :lol:
@liverglimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tilbakemelding på moderering!

Post by Cheese Smirnoff »

At moderatorene var flisespikkere var ingen hemmelighet, men at brukerne nå prøver å overgå dem er sjokkerende! :fy
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply