Karlfros klage på moderering.

Gode råd, tips, ris, ros osv.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
karlfro
Posts: 304
Joined: Mon Jul 04, 2005 6:45 am
Location: Bærum - Vest
Contact:

Karlfros klage på moderering.

Post by karlfro »

liverglimt wrote:Jeg legger inn protest. Dalers kan ikke reise på flere bortekamper i år. Selv ikke Mo i cupen. :fy
Siden man protesterer på ting man ikke er enig i, her er min :

Hvorfor er ikke denne tråden i riktig forum? Den hører vel strengt tatt hjemme i Fotball Generelt?
Tippeligaen 2008 e igang!
26 poeng for å ikke rykke direkte ned, 31 spilt, vi har unngått den direkte nedrykkplassen!
30 poeng for å være 100% sikret Tippeligaspill 2009, 31 spilt inn, vi er klare for tippeligaen 2009!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: NM 2008

Post by liverglimt »

Så lenge Glimt er med i Cupen så beholder vi denne tråden i dette forumet. :wink:
@liverglimt
User avatar
karlfro
Posts: 304
Joined: Mon Jul 04, 2005 6:45 am
Location: Bærum - Vest
Contact:

Re: NM 2008

Post by karlfro »

Glimt er med i Tippeligaen 2008 fram til november, så hvorfor den da under Fotball Generelt?
Last edited by liverglimt on Thu Jun 05, 2008 11:50 am, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Tippeligaen 2008 e igang!
26 poeng for å ikke rykke direkte ned, 31 spilt, vi har unngått den direkte nedrykkplassen!
30 poeng for å være 100% sikret Tippeligaspill 2009, 31 spilt inn, vi er klare for tippeligaen 2009!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: NM 2008

Post by liverglimt »

Ja og vi sier takk til deg Karlfro. Resten av diskusjonen om plassering tar vi i tilbakemeldingstråden!

Vi beholder denne tråden her inntil vi eventuellt er utslått.
@liverglimt
User avatar
karlfro
Posts: 304
Joined: Mon Jul 04, 2005 6:45 am
Location: Bærum - Vest
Contact:

Re: NM 2008

Post by karlfro »

liverglimt wrote:Ja og vi sier takk til deg Karlfro. Resten av diskusjonen om plassering tar vi i tilbakemeldingstråden!

Vi beholder denne tråden her inntil vi eventuellt er utslått.
Voi, voi for et konstruktivt svar, her tar man i ren FrP ånd og avslutter debatten når man ikke lenger har noe holdbart å komme med.

Poenget er at å plassere cuptråden fra starten av her var feil om man følger logisk det som er i tråder i Fotball Generelt.
Tippeligaen 2008 e igang!
26 poeng for å ikke rykke direkte ned, 31 spilt, vi har unngått den direkte nedrykkplassen!
30 poeng for å være 100% sikret Tippeligaspill 2009, 31 spilt inn, vi er klare for tippeligaen 2009!
User avatar
karlfro
Posts: 304
Joined: Mon Jul 04, 2005 6:45 am
Location: Bærum - Vest
Contact:

Re: NM 2008

Post by karlfro »

liverglimt wrote:Ja og vi sier takk til deg Karlfro. Resten av diskusjonen om plassering tar vi i tilbakemeldingstråden!

Vi beholder denne tråden her inntil vi eventuellt er utslått.
Dette er flåsete og arrogant av en som moderer her på forumet!

Du benytter retten din til å slette mine innlegg som du mener bør slettes, greit nok, da får du også vise såpass voksen at når en feil blir påpekt så retter du den opp!

NM2007 tråden :

viewtopic.php?f=2&t=6375

Var lagt der den skulle, under Fotball Generelt, ikke et sted står det der at den var startet under dette forumet.

At NM2008 står her er dermed feil, så da forventer jeg at du gjør jobben din og flytter den dit den hører hjemme.

Å slette dette innlegget eller argumentere mot blir patetisk, å forsvare en feil fordi man er for stolt eller arrogant å snu er latterlig!

Så derfor, Nm2008 hører ikke hjemme i dette forumet, flytt den dit den hører hjemme!
Tippeligaen 2008 e igang!
26 poeng for å ikke rykke direkte ned, 31 spilt, vi har unngått den direkte nedrykkplassen!
30 poeng for å være 100% sikret Tippeligaspill 2009, 31 spilt inn, vi er klare for tippeligaen 2009!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Karlfros klage på moderering.

Post by liverglimt »

Dette er flyttet der det hører hjemme. :)

Og jeg siterer fra retningslinjene!

Oppførsel:
Du skal oppføre deg som et medmenneske når du ferdes i forumet. Du skal ikke kritisere eller krenke andre uten grunn. Er du missfornøyd med andres oppførsel kan dette tas opp personlig med administratoren gjennom en e-post eller PM. Spamming aksepteres selvfølgelig ikke. Reklamering for kommersielle formål og andre tjenester er heller ikke lov.
Vær saklig når du poster noe, eller la vær å poste i det hele tatt.
Dette er langt på vei den viktigste regelen å følge her inne.

Utestengelse:
Brudd på gitte retningslinjer ovenfor vil i første rekke medføre advarsel. Gjentar dette seg kan du resikere å bli utestengt fra hele forumet. Dette er selvfølgelig avhengig av hvilke brudd som blir begått og i hvilket omfang. Respekter derfor hva administratoren (admin) sier.
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: NM 2008

Post by Sulliken »

liverglimt wrote:Ja og vi sier takk til deg Karlfro. Resten av diskusjonen om plassering tar vi i tilbakemeldingstråden!

Vi beholder denne tråden her inntil vi eventuellt er utslått.

Om ikke i form, så er jeg til dels enig med Karfro i innholdet at det ikke er logisk at Cup-tråden og Tippeligatråden ligger under to forskjellige forum. Jeg er vel til dels skyldig i at Cup-tåden kom under Bodø/Glimt da jeg startet den. Jeg mener vi hadde 2 TL-tråder, en under B/G og en under Fotball generelt, hvor siste ble til den brukte tråden.

Uansett. Begge trådene omhandler en turnering Glimt er med i, derfor burde vel Begge høre under B/G?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Karlfros klage på moderering.

Post by liverglimt »

Det er jeg helt enig med deg i Sulliken. Derfor har jeg tatt opp det i moderator forumet. Vi driver ikke bare å endrer etter forgodtbefinnende, men etter forslag fra dere og diskusjoner internt.

Dette kan også ses på som en liten opprydding av forumet. Som mange har sett så har vi skillt ut fotballspill, noe som fører til mye mindre aktivitet i Fotball Generellt forumet. Noe som igjen gir brukerne bedre oversikt. Derfor er jeg helt enig med deg i at Tippeligaen burde være under B/G. Men det skal vi som sagt diskutere oss i mellom først.
@liverglimt
User avatar
karlfro
Posts: 304
Joined: Mon Jul 04, 2005 6:45 am
Location: Bærum - Vest
Contact:

Re: NM 2008

Post by karlfro »

Synes det er tragisk og latterlig at folk er så feige at de misbruker sin moderator rett når de ikke liker et innlegg.

NM2008 er i feil forum, simple as that!

Dersom ikke, hvorfor ble NM2007 startet i Fotball Generelt? hva er forskjellen?

Å sensurere, bruke hersketeknikk å henvise til retningslinjer istendefor motargument er bare ren gammeldags kommnistisk diktatur håndhevelse!
Tippeligaen 2008 e igang!
26 poeng for å ikke rykke direkte ned, 31 spilt, vi har unngått den direkte nedrykkplassen!
30 poeng for å være 100% sikret Tippeligaspill 2009, 31 spilt inn, vi er klare for tippeligaen 2009!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Karlfros klage på moderering.

Post by liverglimt »

Jeg har flyttet dette hit der det hører hjemme. Her tar vi denne debatten. :)
@liverglimt
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Karlfros klage på moderering.

Post by Sulliken »

Karlfro. Problemet er nok ikke innholdet i det du sier, men måten du sier det på

"flåsete og arrogant", "patetisk", "stolt eller arrogant", "latterlig", "tragisk og latterlig", "misbruker sin moderator rett", "ren gammeldags kommnistisk diktatur håndhevelse"

And the list goes on..

Hadde du lest innleggene i mellom, hadde du sett at Mod-staben skal diskutere hva de skal gjøre med TL og Cup-tråden.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Karlfros klage på moderering.

Post by liverglimt »

Det innlegget som du sikter til Sulliken er flyttet fra NM2008. Som det står i innlegget mitt under.
@liverglimt
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Karlfros klage på moderering.

Post by FSHelgeland »

Da kan jeg vel få forklare hvorfor det er blitt slik som det ble med de to trådene. Det har seg nemlig slik at vi en stund hadde to tråder om tippeligaen 2008. Den ene ble startet av Taskeladdn rett etter opprykket og ble liggende under Glimt, der hvor den vel strengt tatt hører hjemme. Den tråden ble av naturlige grunner ikke skrevet så mye i i løpet av vinteren og falt nedover listen. Så i mars 2008 ble det opprettet en tråd som het sånn ca det samme og den ble liggende under Fotball generelt. Ingen reagerte på at den lå der heller. Så oppdaget jeg med god hjelp fra folk som frekventerer forumet at vi hadde to tippeliga 2008 tråder, og de begge ble skrevet i samtidig om det samme. Noe som bare ble forvirrende. Jeg tok så å slo sammen de trådene uten å direkte tenke på hvor jeg plasserte de. Er man uenig i hvor en tråd havner/ligger så kan man si fra på en skikkelig måte. Enten i en post eller pr PM og så ser vi på saken. Det er unødvendig med den språkbruken som enkelte fremfører. De dette gjelder har mottatt mine synspunkter om dette på PM uten en gang å ta seg bryet å svare på denne.Den/de dette gjelder vet hva jeg sikter til, og kan med fordel redusere språkbruken sin. Det er greit å være uenig, men det er vel fortsatt mulig å være saklig, og svare på en skikkelig måte?
Tippeliga 2015
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Karlfros klage på moderering.

Post by eidurgud »

Jeg skjønner ikke problemstillinga i forhold til hvor 2007-tråden ligger..? :tenk Hva har det med saken å gjøre?

Vi har fått et "nytt" forum, og moderatorene gjør som best de kan for å få orden på dette, slik at det ikke sklir ut slik det forrige gjorde. Se er forøvrig mennekesker de også, ergo har de lov til å gjøre en feil eller to uten å bli skjelt ut av den grunn.

Syns det er greit at "tippeligatråden 2008" er under fotball generelt, siden det diskuteres MYE mer enn Glimt i den tråden, det som angår Glimt's kamper, blir sagt i kamptrådene/actiontrådene uansett - og det finnes jo ikke noe forbud mot å nevne Glimt under "fotball generelt".

Slik jeg ser det, kan med letthet "NMtråden2008" flyttes til "fotball generelt", det blir nok mere oversiktelig da, siden kamptrådene og en eventuell actiontråd til kampene Glimt er med i, blir liggende under "Glimtseksjonen".



Så, til slutt et lite stikk til Karlfro;

Ser du forskjellen i det du skriver, kontra det jeg skriver? Det går ann å få frem et poeng uten å ta helt av. At du mener noe er feil, vil ikke automatisk si at noe er feil. Man trenger ikke påstå noe slikt så bastant som du gjør, når du sier "NM2008 er i feil forum, simple as that!". Det blir som om noen sier "lutefisk er godt!". Jeg liker ikke lutefisk, ergo syns ikke jeg at det er godt.
Akkurat i dette tilfellet er jeg jo enig med deg, i innholdet i det du sier, tråden kunne med lett ha passet bedre i en annen seksjon, men det er måten du sier det på som skaper denne "stormen".
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Karlfros klage på moderering.

Post by Sulliken »

Bingo, Eidur.

Å kjefte og smelle er ikke veien å gå for å få gehør for sine synspunkter.

Jeg er og enig i at begge trådene hører under samme forum, men jeg ville ha plassert begge under Glimt..
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Karlfros klage på moderering.

Post by Ville Lehtinen »

Arguing on the internet is like competing in the Special Olympics.

Even if you win, you're still a retard.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 733 times
Contact:

Re: Karlfros klage på moderering.

Post by Sulliken »

hehe.. Hva gjør du her da?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Post Reply