moderering

Gode råd, tips, ris, ros osv.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Banii
Posts: 149
Joined: Sun Mar 21, 2004 3:52 pm
Location: Trondheim

moderering

Post by Banii »

Dette forumet her er den siste sovjetstaten.

Heil!
"I honestly believe that in certain parts of America now, people have started to mate with vegetables."
- JC
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Kesseboy »

Er du seriøs?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Andee
Posts: 33
Joined: Sun Jul 29, 2007 11:14 pm
Location: Oslo/Bodø

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Andee »

På grensen av patetisk av admin. Kan du gi en begrunnelse?

Saken er jo i aller høyeste grad relevant i en spillertråd. Det må da være langt bedre å diskutere det her, enn å lage drøssevis av unødvendige tråder hele tiden. Kan dessuten virke som om man prøver å gjøre dette til en blomstereng, der kun positive tanker får sitt utspill. Problemet blir ikke borte av å slette innlegget. Dette er et debattforum - med mindre noen meninger er støtende eller veldig upassende, bør de få lov å komme fram.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by eidurgud »

Poenget med at de fjerna det, er at dette forumet ikke vil bidra til sladder. End of discussion.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Los-Loco »

Nå vet jeg ikke om det kom mange andre innlegg i denne saken etter mine (det var vel kanskje jeg som dro igang den "ulovlige" debatten) som skulle gi grunnlag for å slette alt sammen. Jeg logget av rundt ett i formidag. Hvis det var mine innlegg som initierte en sensur, så beklager jeg det, samtidig som jeg må si jeg er noe skuffet over takhøyden. Jeg ser at det kanskje er uheldig å ha den diskusjonen i en spillertråd, men den kunne ha blitt flyttet til en egen tråd!

Som Andee sier; saken er i aller høyeste grad relevant.


EDIT: Ser at an.no faktisk har fjernet hele saken. Hmmm.
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Boombadila »

Hva med den begrunelsen at de som står bak nettstedet, og som har utpekt moderatorene, har laget ett sett med regler for hva de regner som god postekultur. I den har de lagt vekt på at det er ytringsfrihet, men det er også ytringsfrihet med ansvar. Du kan si hva du vil, så lenge det er innenfor rammene av hva som er akseptabelt.

Så kan man jo spørre seg om hva som er akseptabelt, og her har moderatorene samt admin definisjonsrett. Når de da definerer at personangrep ikke er lov, så kan man begrunne det med at personangrep er en form for uansvarlig bruk av yttringsfriheten fordi at den virker begrensende på den offentlige debatt, den er i særdeleshet lite konstruktiv og at den i stort sett alle tilfeller fører til at ordkløveriet går over til ren konflikt.

Ubegrunnede påstander om hva en enkelt spiller gjør(ja, jeg velger å kalle de ubegrunnede inntil jeg får det bekreftet fra mine kilder, samt andre kilder jeg stoler på, og at de kildene tilsammen forteller samme historie) er per definisjon ryktespredning på grensen til personangrep. Det er i stort sett alle slike tilfeller umulig å tilbakebevise dem fordi at de som har fremsatt slike påstander altid har nye påstander, påstander som oftest er tatt ut av løse luften, av uklare kvasi-logiske resonementer og av ren og skjær fantasi. Dette velger jeg å kalle for personangrep fordi at man legger ikke opp til en konstruktiv debatt når man fremlegger slike påstander, i motsetning til de tilfeller hvor man for eksempel starter en tråd hvor man diskuterer hva man kan forvente av profesjonelle idrettsutøvere på tippeliganivå, hvordan klubbene bør gå frem med holdningsskapende arbeid, kan vi som supportere bidra på en konstruktiv måte, er vi avhengige av hjelp utenfra samt i vårt tilfelle, kan vi bruke det nye toppidrettssenteret på høyskolen til å få ut gode holdninger til spillerene, og på lang sikt få disse holdningene ut til barn og unge gjennom de rollemodellene som de faktisk er?

Dette er spørsmål som jeg personlig er langt mer interessante, og mer konstruktive enn slike personangrepslignede rykter om at en eller annen spiller muligens ble observert på ett utedo i finland mens han muligens var på fest med Putin, det siste er ikke egnet til konstruktiv debatt.

Så for å komme tilbake til begrunnelsen(det vil si den oppfattningen jeg har av hvordan moderatorene på dette forumet har vurdert ting), de anser løse rykter for å være personangrep, og dermed ikke noe man vil ha i det offentlige ordskiftet, i hvertfall ikke på dette forumet.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Kesseboy »

De av oss som har ansvaret for dette forumet er nødt til å sette ei grense et sted. Vi er nødt til å kunne stå inne for det som skrives her inne. Jeg ønsker velkommen alle diskusjoner om hva som må til for at spillere skal kunne utføre jobben sin for Glimt best mulig, men ser helst at dette tas uten at enkeltspillere nevnes ved navn.

Man kan argumentere høyt og lenge for at utpeking og angiveri bør gjelde for fotballspillere, all den tid fotballspillere er ei svært privilegert og spesiell gruppe av arbeidstakere, men de har også krav på et personvern! Jeg tror det er svært få av oss som skriver her inne, som hadde følt at det var greit med løse spekulasjoner om vår egnethet i jobben i forhold til vår opptreden utenfor den.

Enkelte saker føres best i lukkede fora -- dette er ikke ett.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by bonitao »

Hey U ! Nosotros tenemos " los sacos rojos "


énoisqueirois ! hihhiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii
énoisqueirois !
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Novi »

Ehm...hva er det egentlig det gjelder?
Una mas cerveza.
Johansen
Posts: 1336
Joined: Sat Oct 30, 2004 4:34 pm
Location: J-Felte på Aspmyra

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Johansen »

Enkelte glimtspillere og deres holdninger til tobakk og alkohol
User avatar
Janco
Posts: 568
Joined: Tue Mar 23, 2004 11:49 am
Location: Bodø
Has thanked: 98 times
Been thanked: 37 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by Janco »

Johansen wrote:Enkelte glimtspillere og deres holdninger til tobakk og alkohol
Hmmm, hvem kan det gjelde i denne tråden? :lol:
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Thiago Martins

Post by tomath »

Tenkte det samme. Alle innlegg som omhandler temaet bør flyttes inn i en annen tråd om man mener alvor med at sladder skal unngås.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: moderering

Post by Larsen »

Det er sent og jeg kom ikke umiddelbart på noe bedre navn å kalle denne tråden da dette ble splittet ut fra opprinnelig tråd.

Vil forøvrig si at både Boombadila og Kesse fremfører temmelig godt argumentet jeg selv støtter meg til. Dette er ei heller noenting nytt og har vært praksis siden dag en, også da alkoholdebatten raste som værst.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: moderering

Post by Cheese Smirnoff »

Hvorfor er bonitao dratt oppi dette? :lol:
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Larsen
Site Admin
Site Admin
Posts: 7776
Joined: Sat Feb 14, 2004 1:57 pm
Location: Bodø

Re: moderering

Post by Larsen »

Et uhell :oops:

På den annen side, jeg kan ikke spansk så det kan jo stå hva som helst for alt det jeg vet :wink:
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: moderering

Post by eidurgud »

Vi har jo en moderator som kan spansk, så det burde ikke være noe problem å sjekke hva det er bonitao skriver... :tenk
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: moderering

Post by liverglimt »

Han skriver Portugisisk og ikke spansk. Men ja jeg skjønner noe av det han skriver.
@liverglimt
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: moderering

Post by Ville Lehtinen »

Hvor har det blitt av Fredrik Naurstad? Hadde sett frem til mye god interaksjon mellom han og bonitao...
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: moderering

Post by Kesseboy »

Han var innom på fredag, faktisk.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bonitao
Posts: 381
Joined: Thu Mar 27, 2008 1:15 am

Re: moderering

Post by bonitao »

Ville Lehtinen wrote:Hvor har det blitt av Fredrik Naurstad? Hadde sett frem til mye god interaksjon mellom han og bonitao...
Who is Fredrik Naurstad?
énoisqueirois !
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: moderering

Post by FSHelgeland »

He is a legend ;-)
Tippeliga 2015
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: moderering

Post by NupiSnowJog »

Nå kommer sikkert jeg aaaaaltfor sent med dette, men jeg mener at moderatorene gjør helt rett i denne saken, etter hva soom er blitt sagt i denne tråden.

Når man ikke kan skrive under med fullt navn når man skriver sladder/rykter/sannheter eller andre ting, så kan man rett og slett droppe det. Ryktespredning er latterlig. Og jeg tar folk totalt useriøst hvis de har 2-3 innlegg og samtlige er dritt om spillere.
Skal man disse enkeltpersoner, så bør man kunne stå for det.
ARGH!
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: moderering

Post by supahman »

Hvilken sak snakker du om?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: moderering

Post by eidurgud »

Det som bl.a du skrev i en spilelrtråd.
Banii
Posts: 149
Joined: Sun Mar 21, 2004 3:52 pm
Location: Trondheim

Re: moderering

Post by Banii »

Oi, har utsagnet mitt fått sin egen tråd?
Noen som husker konteksten?


Har den tvilsomme ære av å frekventere endel forum, og dette er _by far_ det med lavest takhøyde.
Skulle jo tro det var Mahmoud Ahmadinejad og Ali Khamenei som satt bak spakene.

Alle tråder her blir jo moderert til å se ut som at alle er enig, der de danser sosialistisk swing på en blomstereng i solnedgang.

Fører til mye intr. lesning :P

Er forøvrig ingen stor fan av den sabla alkohol-debatten generelt.
"I honestly believe that in certain parts of America now, people have started to mate with vegetables."
- JC
Post Reply