Roy Miller

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RS2-Gti

Post by RS2-Gti »

En ting e bra sikkert - æ e bra lei av at fotball skal handel om penga!

Noen som e enig ?
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Post by Knuta »

Glimtfan wrote:
Mendi wrote:Jeg er også fornøyd. Men jeg er heller ikke noe kjempefan av det med å låne inn en ung spiller. Skal vi låne så vil jeg heller ha en rutinert spiller som kan komme inn og gjøre en jobb for oss i en sesong, for en grei pris.

Nordvik er ung og trenger å utvikle seg, den jobben liker jeg ikke at vi skal gjøre for andre klubber.
Enig i dette. Nordvik har heller ikke all verdens erfaring i posisjonen. Men på den annen side så har vel Ingebrigtsen trent Nordvik og kjenner hans styrker og svakheter etc.
Hvilke andre spillere kan Glimt leie, eller 'bosman-spillere' for å erstatte Miller??. Gode forslag mottas med takk.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Knuta wrote:Men det er et punkt som flere overser. Glimt har pr.dato ikke råd til kjøp av ny venstreback, men vil primært sett forsøke med leie i 2008. Derfor ville Nordvik være perfekt.
Og slik skal vi bare innstille oss på at det blir. Vi skal ikke forvente oss at Glimt vil operere med noe innkjøpsbudsjett av betydning. Glimts innkjøp vil temmelig sikkert utelukkende basere seg på eksterne investorer i årene som kommer.
brawno
Posts: 2331
Joined: Thu Mar 18, 2004 4:49 pm
Location: Oslos beste vestkant

Post by brawno »

http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=502766

Lyon leker i alle fall ikke butikk.
Vi e' gul, og vi e' spræk. Heia Glimt!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Det å utvikle ungetalenter og deretter selge dem kommer til å bli en del av Glimts virksomhet hvert eneste år fremover. Det vil bli en vesentlig del av økonomien vår.
[/quote]

Om Ernst har sagt dette, er det vel på tide at han vet hva det innebærer; lange kontrakter på spillere slik at vi får store summer for dem! Vi er i Eliteserien nå, og når andre eliteserieklubber klarer å selge spillere til høye priser til utlandet, bør da vi og det! Nesten så man ønsker man hadde fått en Morten fra Tromsø til å lære oss å selge og beholde spillere.
Una mas cerveza.
RS2-Gti

Post by RS2-Gti »

Novi wrote:
Det å utvikle ungetalenter og deretter selge dem kommer til å bli en del av Glimts virksomhet hvert eneste år fremover. Det vil bli en vesentlig del av økonomien vår.
Om Ernst har sagt dette, er det vel på tide at han vet hva det innebærer; lange kontrakter på spillere slik at vi får store summer for dem! Vi er i Eliteserien nå, og når andre eliteserieklubber klarer å selge spillere til høye priser til utlandet, bør da vi og det! Nesten så man ønsker man hadde fått en Morten fra Tromsø til å lære oss å selge og beholde spillere.[/quote]

Det føles ekkelt å være enig, men ja!
Champ
Posts: 319
Joined: Thu Mar 18, 2004 12:23 am
Location: Bodø

Post by Champ »

Det var virkelig vondt langt inn i hjertet å se Miller i RBK drakt!!! Men samtidig må jeg få ønske han lykke til, han er en fin type. Miller gjør bare det alle fotballspillere med ambisjoner ville gjort.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Glimtfan wrote:
liverglimt wrote: Ja jeg har snakket med han flere ganger.

Poenget mitt er at noen drar og drar og drar i det meste uten at de har hold i noe som helst. Glimtfan har gnålet om denne finansieringen i det vide og brede. Det er faktisk sånn at dette blir lagt fram for årsmøtet som er klubbens høyeste organ. Der må de ansvarlige svare for seg. Så selv Ernst er nødt til å svare på dette ovenfor sine medlemmer. Enkelt og greit.
Hvis du oppfatter det som gnål, så synd for deg, men jeg synes faktisk det er viktig å diskutere slike ting, da alle organisasjoner må ha en ledelse som driver på en økonomisk forsvarlig måte. Å finansiere kjøp av spillere basert på tro og håp om fremtidig salg, er så bak mål at jeg ikke har ord. Det tror jeg flere her også skjønner. MEN
Jeg bare svarer på et innlegg hvor det ble nevnt at en trodde pengene av salget av Miller skulle gå til finansiering av allerede kjøpte spiller. Videre sa jeg at det trodde jeg ikke var sannsynlig. Man kjøper ikke spillere basert på en finansiering som "kanskje kommer". Men som sagt, så tror jeg ikke EP kjører et slikt cowboy opplegg, selv om jeg mistenker han for å ha noen cowboy-tendenser, så tror jeg ikke han ville gjort noe slikt.

Det eneste jeg vil kritisere EP for nå, er manglende kommunikasjon med "bruttern". Der vet vi at ting ikke har vært gjort godt nok, det så vi på reaksjonen til Ingebrigtsen i går. At Miller har vært en kandidat for RBK en stund, er ingen hemmelighet, men det må likevel være god kommunikasjon i klubben, slik at treneren har muligheten til å planlegge fremover. I denne saken har det tydeligvis ikke vært god nok kommunikasjon mellom EP og Kåre.
Når det gjelder finansieringen og pris, så tror jeg vi har fått godt betalt og jeg tror ikke EP gambler slik andre tror.
Må si meg enig med Glimtfan! Tror dog ikke EP har lekt cowboy. For det er klubbens økonomi for vaklende.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Trapattoni wrote:
FSHelgeland wrote:Hvilken oppgradering?? Hvis du tenker på den som måtte til for å berge tippeligaspill så har Glimt søkt om og fått tildelt 2.2 millioner i "RDA-Midler" Penger som blir utdelt som en kompensasjon for den forhøyede arbeidsavgiveravgiften som kom i forbindelse med krav fra EU.

Så med andre ord er den oppgraderingen allerede finansiert og Glimt trenger ikke å gjøre krumspring for å finansiere det.
De 2,2 mill fra RDA utgjør vel omtrent halvparten av det Glimt har estimert oppgraderingen vil koste.
Det ble vell estimert utbedringer for 4-5 millioner, eller?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Knuta wrote:
Trapattoni wrote: Jeg er svært godt fornøyd... :)
Jeg er også godt fornøyd. Salget går med til å dekke undeskudd for 2007 samt kjøp av 2 blad Rønning og Alo. Men det er et punkt som flere overser. Glimt har pr.dato ikke råd til kjøp av ny venstreback, men vil primært sett forsøke med leie i 2008. Derfor ville Nordvik være perfekt.
Hvor har du fra at Miller salget går til å dekke Rønning og Alo?
Hvordan kan du vite at de ikke har råd?
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

BoForPres wrote:
Knuta wrote: Jeg er også godt fornøyd. Salget går med til å dekke undeskudd for 2007 samt kjøp av 2 blad Rønning og Alo. Men det er et punkt som flere overser. Glimt har pr.dato ikke råd til kjøp av ny venstreback, men vil primært sett forsøke med leie i 2008. Derfor ville Nordvik være perfekt.
Hvor har du fra at Miller salget går til å dekke Rønning og Alo?
Hvordan kan du vite at de ikke har råd?
Fordi EP sa når de ble kjøpt at finansieringen "sikkert kom i orden"....
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Post by Sulliken »

Novi wrote:
BoForPres wrote: Hvor har du fra at Miller salget går til å dekke Rønning og Alo?
Hvordan kan du vite at de ikke har råd?
Fordi EP sa når de ble kjøpt at finansieringen "sikkert kom i orden"....
Voksen tolkning...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Novi wrote:
BoForPres wrote: Hvor har du fra at Miller salget går til å dekke Rønning og Alo?
Hvordan kan du vite at de ikke har råd?
Fordi EP sa når de ble kjøpt at finansieringen "sikkert kom i orden"....
Vil tro EP sa dette med ett smil om munnen.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Vel, virket ikke som de fleste her på forumet tolket det slik etter kjøpene. Husker vel spesielt Glimtfan som flagget useriøse holdninger hos Ernst.

Man kan tolke det som man vil, men BoForPres spurte hvor Knuta trakk slike tolkninger fra, og der har man svaret.
Una mas cerveza.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Novi wrote:Vel, virket ikke som de fleste her på forumet tolket det slik etter kjøpene. Husker vel spesielt Glimtfan som flagget useriøse holdninger hos Ernst.

Man kan tolke det som man vil, men BoForPres spurte hvor Knuta trakk slike tolkninger fra, og der har man svaret.
Nå flagget ikke Glimtfan EP som useriøs. Han uttalte derimot at hvis finansieringen til kjøpene var basert på at det måtte selges minst en spiller ville dette være uproffosjonelt.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

BoForPres wrote:
Novi wrote:Vel, virket ikke som de fleste her på forumet tolket det slik etter kjøpene. Husker vel spesielt Glimtfan som flagget useriøse holdninger hos Ernst.

Man kan tolke det som man vil, men BoForPres spurte hvor Knuta trakk slike tolkninger fra, og der har man svaret.
Nå flagget ikke Glimtfan EP som useriøs. Han uttalte derimot at hvis finansieringen til kjøpene var basert på at det måtte selges minst en spiller ville dette være uproffosjonelt.
Så du husker diskusjonen som pågikk? Da ser jeg ikke helt hvorfor du spurte Knuta om hvor han fikk det fra :)
Una mas cerveza.
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

Novi wrote:
BoForPres wrote: Nå flagget ikke Glimtfan EP som useriøs. Han uttalte derimot at hvis finansieringen til kjøpene var basert på at det måtte selges minst en spiller ville dette være uproffosjonelt.
Så du husker diskusjonen som pågikk? Da ser jeg ikke helt hvorfor du spurte Knuta om hvor han fikk det fra :)
Hehe :lol: Måtte stille spørsmålet siden han var så bombastisk i uttalelsen.
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
DGH Web
Posts: 64
Joined: Wed Oct 17, 2007 10:43 pm
Location: Aspmyra
Contact:

Post by DGH Web »

dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

:klapp

EDIT: Mulig jeg er litt inhabil, men JEG likte Ukas / Skråstrek svært godt!!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

BoForPres wrote:
Trapattoni wrote: De 2,2 mill fra RDA utgjør vel omtrent halvparten av det Glimt har estimert oppgraderingen vil koste.
Det ble vell estimert utbedringer for 4-5 millioner, eller?
Joda, å det har Trapp allerede påpekt. My bad denne gangen
Tippeliga 2015
BoForPres
Posts: 1169
Joined: Sun May 01, 2005 1:51 pm
Location: Bodø

Post by BoForPres »

dalers wrote:
:klapp

EDIT: Mulig jeg er litt inhabil, men JEG likte Ukas / Skråstrek svært godt!!
Godt skrevet! Kjente jeg ble mer og mer forbannet jo mer jeg scrolla.

Å GUD seier mot kamma blir viktig!
FORZA GLIMT!

I MEDGANG OG MOTGANG!
Post Reply