Roy Miller

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Post by FSHelgeland »

dalers wrote:
:klapp

EDIT: Mulig jeg er litt inhabil, men JEG likte Ukas / Skråstrek svært godt!!
Enig.
Tippeliga 2015
RS2-Gti

Post by RS2-Gti »

Spikeren på hodet!

Sportslig og økonomisk går tydeligvis ikke hånd i hånd i Glimt.
talfh
Posts: 4055
Joined: Mon Jul 04, 2005 3:36 pm
Location: Bodø

Post by talfh »

en fantastisk artikkel :klapp
You'll Never Walk Alone
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Post by Sulliken »

Herregud for noe svada. Har alltid likt skråstrekens kommentarer, men dette blir bare surt oppgulp for meg.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Sulliken wrote:, men dette blir bare surt oppgulp for meg.
:wink: Surt oppgulp? Mener du velskrevet og argumentativt? 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Begod
Posts: 3531
Joined: Tue Sep 14, 2004 9:22 am
Location: Bodø

Post by Begod »

Bare svada fra skråstreken denne gangen.
Når situasjonen ble som den ble er det like greit å selge, sier enkelte. Men det er vitterlig på sin plass å spørre hvordan i all verden vi kunne havne i en slik situasjon. Du trenger ikke gå mange månedene tilbake da Roy Miller og hans landsmann Randall Brenes lovpriste Bodø og Glimt, og fortalte til media at de svært gjerne ville fortsette her, også etter at den nåværende kontrakten gikk ut. Det er fristende å si at Glimt har sovet i timen igjen. Nå er det selvsagt umulig å fastslå at Glimt ikke forsøkte å fornye Roys kontrakt, men jeg har mine tvil. Hvorfor skulle i så fall Roy takke nei rett etter at han selv har ytret ønske om å fortsette?
Mener virkelig skråstreken at Roy på noen som helst måtte kunne ha sagt det som det er nemlig at han helst ville til en stor klubb så fort som mulig. Alle burde vite at Roy og Randall har sett på Glimt som et springbrett for å komme til større klubber. Men slikt sier man bare ikke offentlig.

Skråstreken sin vilje til å bruke 3,5- til 9,5 mill på å beholde Miller ut sesongen tyder på at skråstreken har litt vanskelig for å ta Glimts økonomiske situasjon inn over seg.

Når det gjelder investorene så har skråstreken ikke fått med seg at det er signal effekten som er viktig og ikke om de faktisk fikk penger for Miller.
I medgang og motgang
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Begod wrote:Bare svada fra skråstreken denne gangen.
Når situasjonen ble som den ble er det like greit å selge, sier enkelte. Men det er vitterlig på sin plass å spørre hvordan i all verden vi kunne havne i en slik situasjon. Du trenger ikke gå mange månedene tilbake da Roy Miller og hans landsmann Randall Brenes lovpriste Bodø og Glimt, og fortalte til media at de svært gjerne ville fortsette her, også etter at den nåværende kontrakten gikk ut. Det er fristende å si at Glimt har sovet i timen igjen. Nå er det selvsagt umulig å fastslå at Glimt ikke forsøkte å fornye Roys kontrakt, men jeg har mine tvil. Hvorfor skulle i så fall Roy takke nei rett etter at han selv har ytret ønske om å fortsette?
Mener virkelig skråstreken at Roy på noen som helst måtte kunne ha sagt det som det er nemlig at han helst ville til en stor klubb så fort som mulig. Alle burde vite at Roy og Randall har sett på Glimt som et springbrett for å komme til større klubber. Men slikt sier man bare ikke offentlig.

Skråstreken sin vilje til å bruke 3,5- til 9,5 mill på å beholde Miller ut sesongen tyder på at skråstreken har litt vanskelig for å ta Glimts økonomiske situasjon inn over seg.

Når det gjelder investorene så har skråstreken ikke fått med seg at det er signal effekten som er viktig og ikke om de faktisk fikk penger for Miller.
Vel, noen investorer vil vel ta det som et signal om handlekraftighet. Jeg tror like mange investorer/sponsorer hadde sett det som positivt om Ernst returnerte fra Trondheim og sa "RBK bydde en totalpakke på 9,5 mill, men det holder ikke for en spiller som Roy Miller. Vi skal holde oss i Eliten, og vi skal bygge et godt lag! RBK får komme med et skikkelig bud om de virkelig vil ha Miller." Og vips, så ville SAMTLIGE supportere (- en håndfull) fått en enorm selvtillitsboost, spillerne ville følt "Wow, vi har virkelig hele organisasjonen i ryggen", og kanskje, ja bare kanskje, ville vel noen sponsorer følt at vi faktisk har litt guts her i Bodø også. Og om ikke, ja så ville det i det minste ligget et bedre bud fra RBK på Glimtkontoret i dag.

Tenke seg til...vi reiste ned til Trondheim for å selge en av våre mest spennende spillere for "lekepenger". Skulle DET signalisere handlekraftighet og positivitet for investorer?

Jada, alle ser at 3,5 (9,5) millioner mer på konto ser regnskapsmessig bedre ut. Men var virkelig Glimt NØDT til å selge for den prisen der nå? Jeg velger å si nei. Om Glimt hadde satt seg selv i den situasjonen at de var nødt til å dra inn 3,5 mill på spillersalg 1 måned før sesongstart, ja da setter jeg meg ned og gråter med en gang.
Una mas cerveza.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Post by liverglimt »

Begod wrote:Bare svada fra skråstreken denne gangen.
Som så mange ganger før, Jeg er enig med deg Begod! :)
@liverglimt
User avatar
Pudde
Posts: 131
Joined: Mon Aug 15, 2005 11:02 pm
Location: Rognan

Post by Pudde »

Dette blir jo bare syt. Såvidt jeg vet kom Roy til oss for MYE mindre enn 3,5 millioner. Vi må være fornøyd så lenge vi tjener på spillerne vi kjøper og selger.

PS! Roy god tur, måtte du gjøre så stor suksess at Chelsea kjøper deg for 100 millioner. (Dvs 35 mill til oss)
DET ER BEDRE Å KOMME I ANDRE ENN Å GÅ I SEG SELV
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Post by dalers »

Begod wrote:Når det gjelder investorene så har skråstreken ikke fått med seg at det er signal effekten som er viktig og ikke om de faktisk fikk penger for Miller.
hehe.... dette er en tolkning av fakta. Og det er jo greit. Men noen bastant sannhet er det vitterligen ikke :wink:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

dalers wrote:
Begod wrote:Når det gjelder investorene så har skråstreken ikke fått med seg at det er signal effekten som er viktig og ikke om de faktisk fikk penger for Miller.
hehe.... dette er en tolkning av fakta. Og det er jo greit. Men noen bastant sannhet er det vitterligen ikke :wink:
Ref. mitt innlegg over, så betviler jeg den signaleffekten sterkt.
Una mas cerveza.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Post by Novi »

Glimtfan wrote:En annen sak er om "bruttern" har vært godt nok informert om ting.
Det kan vel virke som at Ernst har hatt en følelse av at det kunne komme et Miller-salg når som helst. Brutter'n ble nok rimelig overrasket, tror jeg.

Håper vi slipper slike "må-selge-pga-penger"-situasjoner like før sesongstart/midt i sesongen igjen. Men så igjen tror jeg ikke vi var NØDT til å selge denne gang. Håper slik info gis på årsmøtet.
Una mas cerveza.
User avatar
Pudde
Posts: 131
Joined: Mon Aug 15, 2005 11:02 pm
Location: Rognan

Post by Pudde »

Bruttern må jo ha skjønt at RBK var på jakt etter en ny back. Dorsin forsvant nå mens han fungerte som ass i RBK og siden Roy Miller er en av norges beste må han jo ha skjønt såpass. Dessuten tror jeg han er mer sur på RBK enn Glimt for at de ikke har handlet tidligere.
DET ER BEDRE Å KOMME I ANDRE ENN Å GÅ I SEG SELV
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Post by Kesseboy »

Jeg begynner å bli provosert av disse "leker butikk", "farmerlag" og "storebror i sør"-tiradene. De gir uttrykk for et mindreverdighetskompleks som vi ikke behøver og ikke fortjener. Det er sånn det er å være en liten klubb; det er dyrt å være fattig. Det er bedre å være rik og frisk enn fattig og sjuk.

Sammenlikninga med Strand og Årst fra TIL er drøy -- TIL er rett nok mye flinkere på å selge spillere enn hva Glimt er, men Strand ble opphausset gjennom en hel sesong, og gikk til et Vålerenga som ødsler om seg med penger som Siv Jensen på sverigetur. Årst er en erfaren og notorisk måljeger som gikk til en klubb som var desperat etter å berge plassen. Situasjonen er fullstendig annerledes når pengetrengte Glimt skal selge en rett nok lovende back, men en back som har til gode å vise noe på høyeste nivå, og som på nest høyeste nivå har vist prov på stort showmanship, men også defensive mangler. Hvordan tingenes tilstand er i Odd vites ikke, men Espen Ruud og Rune Jarstein må vel kunne sies å besitte et litt annet omdømme enn Miller, hvor godt vi enn liker Miller.

Situasjonen minner igrunn litt om da Sakariassen og Cato Hansen (den eldre) ble solgt sommeren 2006. Da ble det skreket rama over hele linja om at man hadde solgt seg fra opprykket. Pengene man fikk fra det salget -- en forbausende stor sum, for øvrig -- gikk med til å redde klubben fra en akutt økonomisk krise, viste det seg. Det er merkelig hvor selektiv hukommelsen kan være, når man skriker om farmerklubb ni år etter forrige overgang langs Nordlandsbanen, mens man ikke husker 20 måneder tilbake.

(Gammelt jungelord: Du ser Phil Babbs ene bein på den ene sida av stolpen, men du ser faen ikke det andre beinet på den andre sida.)

Så Miller har dratt, og synes jeg Glimt er sportslig svekket? Ja, definitivt. Jeg hadde gjerne sett for meg at Miller ble, skreiv under på ny kontrakt, og ble kjøpt opp av Bayern München om et år for usaklig mange sifre, gjerne i euro. Montro, således, om det er de samme som klager over salget av Miller, som klager sin nød over Glimts spinkle ressursgrunnlag for toppidrettsdrift. Der er det i så fall en konflikt. Dersom man tar inn over seg at rammevillkårene er dårlige i forhold til andre tippeligaklubber, burde man ikke da godta at sure kjøp og bitre salg er en del av overlevelsen fra måned til måned? På den andre siden, dersom man mener rammevilkårene er gode nok, burde man ikke da være greit i stand til å få tak i en erstatter?

Det er mye som ikke henger på greip i hele diskusjonen, men for å se noe positivt tror jeg supportermassen er i ferd med å vokse opp; det vi ser nå er voksesmerter. Vi blir veldig knytta til spillerne våre, synes det er trist at de drar, og er usikre på framtida. Men framtida blir ikke bedre av å sjølrettferdig rope stygge ting om "storebror".
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Post by liverglimt »

Jeg signerer dette Kesseboy. Du har en tendens til å få satt ord på tingene. Takk! 8)
@liverglimt
Kenneth
Posts: 2634
Joined: Sat Feb 28, 2004 12:17 pm
Location: Bodø

Post by Kenneth »

Kessulf imponerer igjen med sin mektige penn :hedre

Dessuten - overgangssummen er ikke kjent. Folket henger både styret og Ernst uten å vite nøyaktige detaljer. For alt vi vet, kan Glimt ha fått ting på andre vilkår enn det som står i avisen, feks 6 mill inn nå og 3,5 etter et visst antall kamper...

Journalister har en tendes til å stikke fingeren i lufta og gjette. Glimt ville uansett ikke gått ut og sagt at de fikk flere millioner mer enn det spekuleres i nå, for da kommer prisen på en eventuell interessant spiller til å gå proposjonalt opp med antall millioner det ruttes med.

I alle fall sånn jeg ser det... :wink:
"Some people believe football is a matter of life and death, I am very disappointed with that attitude. I can assure you it is much, much more important than that."

-Bill Shankly-
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Post by liverglimt »

Da har Kenneth tatt over som Kesseboys høyre skribenthånd. Spikeren er nok truffet rimelig bra.
@liverglimt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Post by Trapattoni »

Utrolig befriende å lese Kesse's innlegg etter all den navlebeskuende møkka forumet har vært preget av de siste 24 timene. Mycket bra!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Post by MhepA »

Vi får se hvem som har rett, og jeg håper inderlig det er Kenneth!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Post by tjongs »

Håper det kommer frem om Glimt har gjort seriøse forsøk på å forlenge kontrakten med Miller tidligere i vinter. Historien tilsier dessverre at de ikke har gjort det, men håper jo at tilstandene har blitt bedre.

Dagen etter opprykket burde et kontraktsforslag ligget på bordet, dersom de ikke har prøvd er det slett arbeid etter min mening. Dersom de har prøvd er det forsåvidt greit og selge nå, selv om jeg ikke er fornøyd med prisen.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Post Reply