Bodø/Glimts internettsider

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Bodø/Glimts internettsider

Post by liverglimt »

Jeg gikk i dag inn på glimt.no og der søkte de etter webredaktør. De tillater seg sågar å ha en slik person som frivillig. Ingen lønn, bare frynsegoder. Når skal glimt forstå at glimt.no er deres vindu mot verden? Siden bør utvikles kontinuerlig. Designen er helt grei, når jeg nevner utvikling så er det nyheter, bakgrunnsstoff, video, gamle videoer osv. Mulighetene er uendelig.

Det har vært snakket om å øke medlemsmassen i klubben. Hva med å ha deler av nettsiden bare for medlemmer? Arkiv, videoer osv. Slike ting kunne vært lukket, tenker det hadde fått fart på den latterlig lave andelen medlemmer klubben har.
@liverglimt
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by Snorreth »

Ja??
Hvem var det egentlig som hadde ansvaret for den nye sida vi skulle få ved sesongstart? :?
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by liverglimt »

Aner ikke. Poenget mitt er ikke designen, det er det generelle med glimt.no. Når klubben nå igjen søker en frivillig webredaktør. Smak på betegnelsen frivillig. Glimt omsetter for mer enn 30 millioner, har en markedsavdeling med bra aktivitet, også klarer de å glemme internett. Det er for meg en gåte. En redaktør er også den som er ansvarlig for det som publiseres. Jeg kan ikke helt forstå at det ikke skal være rom for en kombinasjonsstilling i klubben.
@liverglimt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by MhepA »

Det burde helt klart forbedres. An.no og Ab24 funker ofte bedre som hjemmeside for Glimt enn glimt.no gjør.
Føler det også burde vært en video/tv-avdeling på Glimt.no. Det er noe de har på de aller fleste Tippeligalagenes hjemmesider.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by eidurgud »

Uten å angripe dagens webredaktør, som har gjort en fremragdende jobb, så er jeg helt enig med liverglimt. Problemet er penger, slik jeg har forstått det. Klubben har ikke råd til å lønne en webredaktør i full stilling, og jeg VET at det trengs minst en full stilling for å opprettholde en noenlunde ok hjemmeside.
Last edited by eidurgud on Sun Jul 20, 2008 6:28 pm, edited 1 time in total.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by Cheese Smirnoff »

Bruk heller pengene på det sportslige.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by MhepA »

Dette er penger som tjener penger tilbake.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by Kesseboy »

Internett er jo ikke det eneste Glimt ikke tar seriøst ... prøv naturgress og bortebane.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by liverglimt »

Kesseboy, keep on topic! :rock
@liverglimt
Besserwisser
Posts: 51
Joined: Wed May 21, 2008 9:58 am
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by Besserwisser »

glimt.no er helt perverst dårlig iforhold til andre tippeligaklubbers hjemmesider.
t.o.m start har bedre hjemmeside (VARSELLAMPEN BLINKER)

http://www.clubatleticodemadrid.com
Hadde glimt hatt en sånn hjemmeside hadde jeg vært i himmelen!
Thomas Rønning #29
supahman
Posts: 477
Joined: Wed Mar 26, 2008 2:20 am

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by supahman »

At Glimt ikke ser verdien av å ha et oppegående taleorgan er ikke til å stikke under en stol. Finnes et par i avdelingene som ser det. Men så lenge de som sitter på avgjørelsene ikke er med på notene blir resultatet slik som det er i dag - ei hjemmeside som ikke holder tippeligastandard i det hele tatt. Det skyldes ikke de som driver på med det i dag. Men bomprioritering og undervurdering av det som har vært veien å gå i allerede mange år.

I tillegg er det skammelig at Bedre Reklame som skal stå for designet til den nye hjemmesiden har kommet med løfter de har brutt flere ganger og har evig sirup i produksjonsrekkene.

Resultatet av det hele er jo selvfølgelig at Glimt ikke klarer å verne om sine egne nyheter.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by liverglimt »

Først kan de kjøpe seg en redaktør på deltid. Fylle sidene med skikkelig stoff og mye stoff. Så kan de tenke på å bygge om sidene. Så tenker jeg besøket går opp og redaksjonen er plutselig blitt flere personer. :)
@liverglimt
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by Glimt1916 »

Det e veldig synd at Glimt ikke skjønna verdien i å ha ei ordentlig nettside. Det føya sæ dessverre bare inn i rekka av ting som klubben ikke evna å se verdien i. Når det endelig blei laga litt ordentlig supporterutstyr så trudde æ at man endelig hadde skjønt ting på Aspmyra. Men det blei med blaffet. Det har ikke blitt produsert noenting nytt på så lenge æ kan husk. Ting som dette e med på å bygg merkevaren Bodø/Glimt, og det e synd at folkan som styra klubben ikke skjønna det.
Sebulba
Posts: 540
Joined: Thu May 18, 2006 8:35 pm
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by Sebulba »

Designen på nettsiden er i grunn helt grei selv om det finnes sprekere sider her i verden.
Problemet er at det produsere alt for lite innhold. Her er jeg helt enig med liverglimt at en frivillig webredaktør som skal drifte dette på fritiden vitner om at web ikke tas på alvor på Glimt kontoret.

En lønnet webredaktør sammen med noen frivillige kunne løftet siden betraktelig på innholdssiden. Masse portretter og intervjuer med spillere og ledere samt masse video fra treninger ol. For å få dette til må man jobbe på dagtid slik at man kan følge spillegruppen tett.
«Fotball er en sport der 22 spillere løper etter en ball, og til slutt vinner Tyskland!». Gary Lineker
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by MhepA »

Glimt1916 wrote:Det e veldig synd at Glimt ikke skjønna verdien i å ha ei ordentlig nettside. Det føya sæ dessverre bare inn i rekka av ting som klubben ikke evna å se verdien i. Når det endelig blei laga litt ordentlig supporterutstyr så trudde æ at man endelig hadde skjønt ting på Aspmyra. Men det blei med blaffet. Det har ikke blitt produsert noenting nytt på så lenge æ kan husk. Ting som dette e med på å bygg merkevaren Bodø/Glimt, og det e synd at folkan som styra klubben ikke skjønna det.
Man kan jo ta å se på Brann f.eks.
Etter gullet så har det kommet, èn gulldrakt, èn drakt med stjerne på, to jubileumsdrakter og èn annen rar drakt som jeg ikke engang vet hva er til for. For det store publikumet Brann har får de solgt hver eneste drakt som har blitt gitt ut.
Bodø og Glimt har ikke like mange (medgangs)tilhengere og produserer veldig lite nytt for hver sesong.
Det er vel kanskje kun en ny hjemme og bortedrakt som har kommet til denne sesongen.
Mens de på Glimtshop fortsatt selger draktene fra 2006 (?!).

Jeg vet ikke helt på hvilken side jeg skal stå i denne her saken, dette ble veldig usaklig, men jeg tror at med en forbedret nettside, både når det gjelder innhold og utseende vil gjøre det langt mer interessant å følge med på Glimt.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Besserwisser
Posts: 51
Joined: Wed May 21, 2008 9:58 am
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by Besserwisser »

MhepA wrote:Det er vel kanskje kun en ny hjemme og bortedrakt som har kommet til denne sesongen.
Kommer ny i 08/09 sesongen ; )
Last edited by Besserwisser on Tue Jul 29, 2008 8:10 am, edited 1 time in total.
Thomas Rønning #29
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by MhepA »

Et godt eksempel på at det ikke er god nok dekning på internet er at det kun er èn artikkel fra kampen mot Lyn på glimt.no.
Ingen opplysning om de tre skadde spillerne, ingen intervjuer med spillere eller trenere. Det burde være mye mer, spesielt på hjemmekamper. På bortekamper er det sannsynligvis ingen journalist tilstede, så det kommer kun èn artikkel til hver bortekamp.
Det burde være flere intervjuer.

Noe jeg mener er bra med Glimts hjemmeside er "Meninger om Glimt".
Men de siste fire gangene har det vært Knut Eide som har fått sakt sine meninger.
Ikke at jeg har noe imot Knut Eides meninger, men kanskje det hadde vært på plass med litt variasjon?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by Glimt1916 »

Har nesten heilt slutta å sjekk innom Glimt.no. Det e sjelden nokka der som ikke man kan les andre plassa, og ingenting ekstra utenom en og anna artikkel. Litt kjipt å se på hjemmesidan til en del andre norske klubba og se ka man kan få til om man vil.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by eidurgud »

MhepA wrote:Noe jeg mener er bra med Glimts hjemmeside er "Meninger om Glimt".
Men de siste fire gangene har det vært Knut Eide som har fått sakt sine meninger.
Ikke at jeg har noe imot Knut Eides meninger, men kanskje det hadde vært på plass med litt variasjon?
Det er kun mr. Eide som leverer meninger om Glimt i år, i utgangspunktet.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by eidurgud »

Både an.no, ab24.no og vg.no refererer allerede til "glimtsoffisielle hjemmeside" når de skriver om Ågnes Konradsen. Når skal de høye herrer på Aspmyra skjønne at det er viktig å ha ei funskjonell og operativ hjemmeside? :roll:
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by liverglimt »

Det skjønner tydeligvis ikke dagens ledelse. Da bør de få beksjed om det fra ÅRSMØTET!
@liverglimt
Besserwisser
Posts: 51
Joined: Wed May 21, 2008 9:58 am
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by Besserwisser »

Den siden vi kjenner til som glimts hjemmeside skal så godt som legges ned.
Glimt har fått et utkast til en ny hjemmeside som kommer på ubestemt dato.
De har ikke råd til å ansette noen, MEN trenger frivillige.

kilde: Fredric Persson
Thomas Rønning #29
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by eidurgud »

Gammelt nytt, det der. Det har vært kjent lenge, og det er ikke det som er poenget med denne tråden :wink:
Besserwisser
Posts: 51
Joined: Wed May 21, 2008 9:58 am
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by Besserwisser »

Poenget med tråden ?
Det er jo ytterst relevant for saken? De ruster opp for å vise at de tar internett seriøst?
Thomas Rønning #29
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by liverglimt »

"Besserwisser" mulig du skal skifte nick? ;)

Poenget er at de IKKE betaler for noen til å gjøre jobben. Det er derfor denne tråden ble opprettet. Strategien til Glimt er elendig eller ikke tilstedeværende når det gjelder å bruke penger på nettet. De skal bare ha det gratis. Det fungerer for DGH, men ikke for en bedrift som omsetter for mer enn 30 millioner kroner. Mulig noen må banke på døra til Ersnt for at han skal våkne?
@liverglimt
Post Reply