Bodø/Glimts internettsider

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Besserwisser
Posts: 51
Joined: Wed May 21, 2008 9:58 am
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by Besserwisser »

liverglimt...
Skal vi sitte og syte og klage? "buhu glimt gjør ikke ditt og glimt gjør ikke datt"
Greit at dem ikke betaler noen for å gjøre det, men det betyr ikke at det ikke tas seriøst?
Røde kors har frivillige i fjellet, som ikke får betalt. Betyr det at de tar ulykker og menneskeliv mindre seriøst?

Så lenge kvaliteten på B/Gs hjemmeside går opp er det ingen vits å syte over at det ikke blir delt ut lapper til de som gjør jobben?
Thomas Rønning #29
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by eidurgud »

Besserwisser wrote:Poenget med tråden ?
Det er jo ytterst relevant for saken? De ruster opp for å vise at de tar internett seriøst?
Poenget med tråden er, som liverglimt sier, å vise at de ikke tar internett seriøst. At de får ei ny side, viser langt fra at de tar det seriøst, så lenge alt skal drives på frivillig basis. Vet du hvor mye tid og ressurser FP har lagt ned i siden, som den ser ut i dag?

Glimt tar ikke internett seriøst, det VET jeg! Det er ikke noe jeg tror eller "synser".
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by liverglimt »

Besserwisser, du har en mening om noe som du åpenbart ikke vet omfanget av. Sammenligningen med Røde Kors er helt feil, jeg er 100% sikker på at Røde Kors har utviklet sine sider i samarbeid med en leverandør som kan det. De har også en egen informasjonsavdeling som publiserer nyheter på nett.

Glimt lever av å promotere sine sponsorer. De lever av dem som klikker seg inn på nettsiden og blir flashet med reklame. De lever av supporterne som handler supporterutstyr fra nettsiden. De lever av at de har en levende side. Det har IKKE glimt – desverre.
@liverglimt
Christoph
Posts: 869
Joined: Mon Mar 29, 2004 2:21 pm
Location: Oslo

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by Christoph »

Liverglimt:

Må du bruke den usjarmerende hersketeknikken din hver gang noen sier deg imot?

At du i ditt stille sinn tenker at folk ikke har peiling, er én ting.
At du gjør folk oppmerksom på at du faktisk tenker det, er svært så usjarmerende.

Spesielt med tanke på at du er moderator.
Besserwisser
Posts: 51
Joined: Wed May 21, 2008 9:58 am
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by Besserwisser »

liverglimt wrote:Besserwisser, du har en mening om noe som du åpenbart ikke vet omfanget av. Sammenligningen med Røde Kors er helt feil, jeg er 100% sikker på at Røde Kors har utviklet sine sider i samarbeid med en leverandør som kan det. De har også en egen informasjonsavdeling som publiserer nyheter på nett.
Har ikke snakket om Røde Kors hjemmeside, les min foregående post en gang til.
Denne er til deg og eidurgud:
Hvis kvaliteten på Glimts hjemmesider går opp, er det svæært irrelevant hva de bruker av penger på nettsiden.

Og en annen ting liverglimt, så god peiling som du har på Glimts økonomi? Er et under at du ikke er økonomisjef og ansvarlig for rubbel og bit. Fredric Persson sa de ikke hadde RÅ til å betale noen.
Thomas Rønning #29
Besserwisser
Posts: 51
Joined: Wed May 21, 2008 9:58 am
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by Besserwisser »

Hva mener du ??
liverglimt er jo moderator så da MÅ han ha rett!
Thomas Rønning #29
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by eidurgud »

Hva med å diskutere sak her, folkens? Personsaker kan dere ta på pm :wink:

Hvordan mener du, besserw, at de skal klare å få opp kvaliteten på siden, uten å bruke penger? Tror du at dersom/når det kommer en ny side, så oppdaterer den seg selv med nyheter o.l.? For å få en side som er "up to date" så er de nødt til å ansette noen - om ikke i full stilling - til å gjøre en skikkelig jobb med nettsiden! Det nytter ikke å kun ha folk gående på frivillig basis!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by liverglimt »

Christoph, hvis jeg har hersket så beklager jeg det. Hadde jeg ikke vært moderator så hadde ingen brydd seg om hvordan jeg har skrevet mine innlegg. Jeg er overbærende rett og slett fordi det er åpenbart at de som legger seg ut i diskusjonen ikke ser rekkevidden av at glimt ikke tar internett seriøst.

Jeg har lest postene dine meget godt besserwisser. Derfor argumenterer jeg hvorfor glimt burde satse på oppegående og oppdaterte nettsider. Du dro inn frvivillige, da fortsetter jeg. Glimt har i sving veldig mange på alle sine hjemmekamper. Dette er foreldre til de som spiller. De gjør en innsats for at ungene skal ha ett godt tilbud om fotballspill. Det er sammenlignbart med røde kors. Derfor dro jeg parallellen videre til administrasjonen som i begge organisasjoner er betalte.

Ernst Pedersen har uttalt at glimt ønsker flere medlemmer. Jeg siterer meg selv fra denne innledningen til denne tråden:
liverglimt wrote:Det har vært snakket om å øke medlemsmassen i klubben. Hva med å ha deler av nettsiden bare for medlemmer? Arkiv, videoer osv. Slike ting kunne vært lukket, tenker det hadde fått fart på den latterlig lave andelen medlemmer klubben har.
Økonomisjef i glimt? Visste ikke at jobben var ledig. 8)

Spøk til side. Jeg er medlem av klubben og forventer at de driver en oppegående butikk. Det er åpenbart at de ikke gjør det. Derfor har jeg opprettet denne tråden for å diskutere mulighetene for inntjening på nett med å ansette bl.a. en redaktør.
@liverglimt
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by eidurgud »

IK Grand har en del av nettsidene sine spesielt for de som spiller for klubben, så det burde ikke være noe problem å lage en slik del av glimt.no for de som er medlemmer av klubben. Syns det høres ut som en flott idé, men det kommer til å kreve mye tid og ressurser, noe som igjen krever at Glimt satset på dette. Gjør de det? Nei, desverre så gjør de ikke det. Tror ikke du får se noen slik del på glimt.no før det blir ansatt noen til å ta seg av det.
Besserwisser
Posts: 51
Joined: Wed May 21, 2008 9:58 am
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by Besserwisser »

Det at glimt ikke ansetter noen betyr jo ikke at de ikke tar det seriøst?
er jo NETTOPP det de gjør nå, ved å få inn en til. eller hvordan signaler skal det elleres sende ut at de vil ha in flere folk til redaksjonen ?
Thomas Rønning #29
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by Glimt1916 »

Ja nu har de muligheten til å bevis at de får det til uten å ha noen ansatt for å gjør jobben. Så får vi se kordan det går. Klar de å hold den på et bra nivå uten at de treng å betal noen for det så e det jo bra. Frem til nu har de i hvert fall ikke vært i nærheten. Og det e ikke meint som kritikk mot noen som bruka mye tid på å jobb med glimt.no.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by liverglimt »

De har brukt frivillige i flere år. Så at det blir så stor endring blir i så fall overraskende. Skjer det så er det intet som gleder meg mer.
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15756
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by Kesseboy »

Paradoksalt nok er vel mye av grunnen til at kvaliteten på glimt.no har sunket etter opprykket, nettopp at Fredric Persson ble ansatt i Glimt -- med andre oppgaver enn hjemmesida ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by Los-Loco »

Kanskje blir nettansvar lagt til denne stillingen:

https://www.nav.no/sbl/stillingssok/sti ... id=1707313" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

:tenk
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
NupiSnowJog
Posts: 2001
Joined: Sun Nov 21, 2004 11:02 pm
Location: Bodø wohooo

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by NupiSnowJog »

*skulle ønske jeg hadde utdanning på høyskolenivå*
ARGH!
User avatar
karlfro
Posts: 304
Joined: Mon Jul 04, 2005 6:45 am
Location: Bærum - Vest
Contact:

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by karlfro »

Et godt eksempel på useriøsiteten på hjemmesiden er kvaliteten på det man annonserer.

Akkurat nå står det at Glimts neste kamp er mot Molde borte 24august, mens det egentlig burde stått borte mot Vålerenga 17august.

Dette er selvsagt detalj pirk, men summen av nøyaktighet og korrekthet i detaljer gjenspeiler kvaliteten på produktet man leverer.
Tippeligaen 2008 e igang!
26 poeng for å ikke rykke direkte ned, 31 spilt, vi har unngått den direkte nedrykkplassen!
30 poeng for å være 100% sikret Tippeligaspill 2009, 31 spilt inn, vi er klare for tippeligaen 2009!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by MhepA »

Hvorfor ansetter ikke Glimt noen som virkelig kan dette og ønsker å jobbe med det?
To artikler i uka er særdeles liite.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by liverglimt »

Med fare for å bli hoverende;

Det er det jeg har gnålt om i en evighet. Men klubben prioriterer ikke nettet og derfor "ansetter" de frivillige som ikke har anledning til å gjøre en jobb, men en fin insats. :)
@liverglimt
madbertha
Posts: 377
Joined: Sun Apr 24, 2005 5:26 pm
Location: Stavanger
Been thanked: 2 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by madbertha »

karlfro wrote:Et godt eksempel på useriøsiteten på hjemmesiden er kvaliteten på det man annonserer.

Akkurat nå står det at Glimts neste kamp er mot Molde borte 24august, mens det egentlig burde stått borte mot Vålerenga 17august.

Dette er selvsagt detalj pirk, men summen av nøyaktighet og korrekthet i detaljer gjenspeiler kvaliteten på produktet man leverer.
Neste kamp for Glimt er mot FKSK i morra (12. august) kl 18 :D
Dere kan sjekke mer på http://www.fksk.no" onclick="window.open(this.href);return false;
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by ingen87 »

Og jeg som har fri i mårra å all ting... Kunne det passet bedre!! :D :D Hadde helt glemt av denne kampen!
Førr Evig!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by eidurgud »

Nå er ihvertfall "neste kamp" ordnet, og resultatet fra Vikingkampen er korrekt, samt resultatet mot Alta :mrgreen:
EngSte-lig
Posts: 1110
Joined: Tue Mar 22, 2005 11:38 am

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by EngSte-lig »

Glimt tar i alle fall internett så seriøst at de har fjernet direktelinken til "Glimtforum" fra forsida si.
EngSte-lig
Medlem av supporterklubben 1974-2022
Familie med medlemmer i 4 generasjoner!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by eidurgud »

Ser ikke helt at det er noe problem, jeg..

Det er ikke Glimt's offisielle forum dette, og jeg hadde ikke kunnet stå for alt som ble skrevet her inne, hadde jeg jobbet for Glimt.


Upraktisk, ja - problematisk, nei.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by J I P »

Plass. Lag Divisjon Design Innhold Oppd. Bonus Sum
46 Bodø Glimt Tippeligaen 13 19 10 4 46

Pent og pyntelig. Mye er derimot dårlig oppdatert, og dette er totalt sett noe skuffende fra et
tippeliga-lag. Vi forventer at Glimt tar et møte med TIL om websamarbeid..
**********
http://www.fotballen.eu/topp100/2008/index.html" onclick="window.open(this.href);return false;" onclick="window.open(this.href);return false;

Glimt og TIL nederst - lager de dårligste hjemmesidene i Tippeligaen.
http://www.ab24.no/default.asp?page=534 ... 4,1&lang=1" onclick="window.open(this.href);return false;
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Bodø/Glimt tar ikke internett seriøst

Post by eidurgud »

fotballen.eu kommer til å bli mektig skuffa, når det viser seg at det ikke blir noe samarbeid mellom Glimt og til når det kommer til web. Blir som å be Liverpool og Man Utd om det samme.. :roll: i d i o t e r
Post Reply