TIFO-Gruppe

Rent supporterrelaterte saker!

Moderators: Sulliken, Larsen

dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: TIFO-Gruppe

Post by dalers »

MhepA wrote:Har vært lite TIFO i det siste. Er ferien over snart? :wink:
Money, money, money, men det vet du vel... 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: TIFO-Gruppe

Post by Glimt1916 »

E det noen måte DGH kan tjen penga på? Fks. ved salg av skjorta o.l. Regna med at man ikke vil få lov til å bruk navnet/logoen til Glimt, men man kan fortsatt lag skjorta med motiv og tekst om fks. DGH og J-feltet.
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: TIFO-Gruppe

Post by dalers »

Glimt1916 wrote:E det noen måte DGH kan tjen penga på?
Det er det. Men til og med Glimts nedslagsfelt er begrenset hva gjelder inntekter via effektsalg. På det som DGH så langt har trykket opp og solgt har hatt like mye med branding og markedsføring som med de store inntekter å gjøre. En har nærmest som oftest gått i null.... Men vi tenker stadig på tanken... :)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: TIFO-Gruppe

Post by eidurgud »

Jeg mener at det er litt sløvt av DGH (legger ikke skylda på noen spesielle) at det ikke er flere effekter med logoen vår på!

Det koster ikke så mye å få trykket opp noen t-skjorter eller skjerf eller krus, ja - you name it!
Regner med de aller, aller fleste er intr. i å kjøpe ei t-skjorte med logoen på, eller et krus eller noe.

Førr Evig-skjortene solgte godt, det samme gjorde jakka med DGH-logoen. Man trenger ikke trykke opp millioner av skjorter for å få ting til å gå i pluss!
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: TIFO-Gruppe

Post by Glimt1916 »

Går det ikke ann å ordne en avtale med fks. Bopro i Bodø? Får man til en gunstig avtale så burde det ikke vær umulig å tjen en femtilapp per skjorte. Selg man da 100 skjorta så gir det da litt fortjeneste? For min del så savna æ bedre utvalg av Glimtstæsj, og ville garantert kjøpt ei DGH-skjorte. Om den ikke end opp med å se ut som en tradisjonel Glimt cupfinalegenser da :wink:
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: TIFO-Gruppe

Post by dalers »

eidurgud wrote:Det koster ikke så mye å få trykket opp noen t-skjorter eller skjerf eller krus, ja - you name it!
Det koster mer jo færre du trykker opp. Det vet du vel som jobbet i Glimtshop? :wink:
eidurgud wrote:Førr Evig-skjortene solgte godt, det samme gjorde jakka med DGH-logoen. Man trenger ikke trykke opp millioner av skjorter for å få ting til å gå i pluss!
Og ingenting av dette ka noe særlig ekstra kronasjer i kassa. Så her bør en være smart før en går inn i noe. Dessuten så kan det bli opprør på neste årsmøte hvis det viser seg at vi gjør krumspring underveis med tanke på budsjett 8) Men kanskje vi finner et smutthull? Mer vil jeg egentlig ikke diskutere... :wink:
Glimt1916 wrote:Om den ikke end opp med å se ut som en tradisjonel Glimt cupfinalegenser da :wink:
I know exactly what u mean :oops:
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: TIFO-Gruppe

Post by eidurgud »

dalers wrote:Det koster mer jo færre du trykker opp. Det vet du vel som jobbet i Glimtshop? :wink:
Ja, det vet jeg. Derfor vet jeg også at det ikke blir så fryktelig dyrt å trykke opp 100-150 t-skjorter, f. eks.
Og ingenting av dette ka noe særlig ekstra kronasjer i kassa.
Hvordan har det seg, egentlig? Det må ha vært en fryktelig dårlig deal som ble gjort den gang?
Dessuten så kan det bli opprør på neste årsmøte hvis det viser seg at vi gjør krumspring underveis med tanke på budsjett 8) Men kanskje vi finner et smutthull?
Det er klart, i år blir det nok vanskelig - men som du sier så finner dere kanskje smutthull.. :tenk
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: TIFO-Gruppe

Post by Snorreth »

TIFO mot Brann må vel være kunstgresstema? [EDIT: *ironialarm*]

Karikaturtegning av Brann eller Bakke alene som er redd for å sette beina på plast som om det skulle være farlig. :roll:
Last edited by Snorreth on Thu Aug 14, 2008 2:27 pm, edited 2 times in total.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: TIFO-Gruppe

Post by eidurgud »

Med mindre det er snakk om tilhengere- eller spillere, så liker jeg ikke at folk som ligger nede blir sparka på. At Bakke og Einarsson (og Helstad, men han er jo solgt) får ødelagt kropp av å spille på kunstgress, så syns jeg det er grei skuring at de ikke kommer. Det blir som Borgersen i Start, som ble pålagt å spille med sko fra sponsoren til klubben, istedet for sko som passet han. Mannen ble ute i flere uker etterpå.

At ikke Bakke og Gylfi komemr nordover er dessuten kanskje ikke bare positivt, for de som kommer inn vil "jobbe ræva a se" for å bevise at de fortjener en plass på laget.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: TIFO-Gruppe

Post by Sulliken »

Men et eller annet stikk om at Brann ble presset av spillerne til å gå for Naturgress, hadde vært tøft, uten at man trenger å la det gå ut over (mer eller mindre) skadde spillere.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: TIFO-Gruppe

Post by Snorreth »

ironi, ironi. Vanskelig å skjønne på internett, noe jeg faktisk også syntes.

Jeg skal selvsagt ikke uttale meg så mye om Bakke og de andre "kunstgresskadde" i Brann, siden jeg ikke er lege.
Bakke burde prøve å roe seg ned littegrann på bana. Han takler jo stygt og får gjerne noen kilo over foten sin hver kamp, sååeh... *punktum der*

Ser bare at spillere i førsteelleveren er ute uansett. Det er trossalt bare fordel oss vil jeg tro, men vi vil aldri få noe klart svar på det.

EDIT:
Hvis Branns leger har funnet ut at det virkelig er kunstgresset som skader og ikke spilleren selv, så burde de dokumentere det og sende det inn til FIFA, UEFA, pressen , "norsk legeforening".
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: TIFO-Gruppe

Post by dalers »

Snorreth wrote:TIFO mot Brann må vel være kunstgresstema? [EDIT: *ironialarm*]

Karikaturtegning av Brann eller Bakke alene som er redd for å sette beina på plast som om det skulle være farlig. :roll:
Jeg har bedt tidligere og jeg ber igjen:
Forslag til TIFO sendes meg på PM og postes ikke her ute.

JIP gjorde så foran LSK ("Dere har pengene. Vi har poengene") og det brukte vi med hell.

Forslag på PM vurderes seriøst, forslag som diskuteres her ute vurderes ikke.

Nazihilsen dalers 8)
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: TIFO-Gruppe

Post by Sulliken »

dalers wrote: Nazihilsen dalers 8)
eeeeeh...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: TIFO-Gruppe

Post by dalers »

For de som stod under banneret idag så kommer denne ekstraservicen :wink:

Banner 1: Ekte underlag har et navn - kunstgress
(spiller på branns "motto"; ekte lidenskap har et navn - brann)

Banner 2: ....så velkommen hit!
(tatt fra en kommentar fra Kåre Ingebrigtsen etter kampen mot Viking. Han sa noe sånt som "æ hørre det e noen som itj lika å spæll på kunstgræss så... vælkommen hit!"

(Tuuuusen takk til et par heelt spesielle jenter i TIFO-gruppa som gjorde bannerne mulig samt til Hågen som kom med tekstforslag til banner 1 for noen uker siden)

Vil også i denne tråden rette en STOR takk til jentene som stilte opp på kort varsel å tok hver sitt spillerflagg og laget formasjon av de ved navneopprop!

OG tusen takk til et fantastisk J-felt som en kan stole 110% på hver gang et nytt treffsikkert banner skal opp!! Selv stod jeg ute på banen (eller rettere sagt inni et av målene) og så at dete ene banneret etter det andre kom opp akkurat når det skulle (Takk MacDaddy for en timing av en annen verden!!). Stramt og fint var det også slik at Frode Olsen på TV2 kunne lese det og si seg uenig i vår kommentar :lol:

:hedre til dere alle for å lage en FLOTT ramme foran kampen idag!!!
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: TIFO-Gruppe

Post by eidurgud »

MacD gikk rundt og ba bl.a meg om å sørge for at ikke begge bannerene gikk opp samtidig, og selv om alle rundt meg faktisk hørte hva han sa, var det ikke bare-bare å få dem til å skjønne når bannerene skulle opp. Mange forvirra fjes sto med banner i handa mens det første seilte over hodet dems :lol:
gorgo
Posts: 209
Joined: Sat Apr 05, 2008 6:22 pm

Re: TIFO-Gruppe

Post by gorgo »

Finnes det bilde(a) av TIFO´en?
Y.N.W.A.
VI SKA VINNE ADECCO!!!!!!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: TIFO-Gruppe

Post by eidurgud »

Det gjør det nok helt sikkert :wink: De kommer nok etterhvert :glimt
dalers
Posts: 8254
Joined: Sun May 09, 2004 1:35 pm
Location: dengulehorde.no

Re: TIFO-Gruppe

Post by dalers »

Først:
Image
Så:
Image
Til slutt:
Image
"Olsen" på tur ut til sin plass i 4-3-3
Football is about glory, it is about doing things in style and with a flourish, about going out and beating the lot, not waiting for them to die of boredom
Danny Blanchflower, Tottenham 1954-64
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: TIFO-Gruppe

Post by eidurgud »

:hedre

:klapp


Hvor mange tusjer gikk med på dette??
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: TIFO-Gruppe

Post by Sulliken »

Jeg elsket den nederste. Kan ikke huske i farta å ha sett noe lignende.

Håper spillerne og lot merke til den
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
sjura ;)
Posts: 662
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:00 am
Location: Bodø

Re: TIFO-Gruppe

Post by sjura ;) »

Er ikke noe igjen av de vi kjøpte av deg for å si det sånn. :D
Den som gjør seg til kryp, kan ikke klage over å bli knust.
- Immanuel Kant -
gorgo
Posts: 209
Joined: Sat Apr 05, 2008 6:22 pm

Re: TIFO-Gruppe

Post by gorgo »

:glimt Herlig, kun herlig!!! :glimt
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: TIFO-Gruppe

Post by MhepA »

Bilder av TIFOen fra Lørdag, og hva sto det på den?
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Bix
Posts: 628
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:14 am

Re: TIFO-Gruppe

Post by Bix »

"ER DET IKKE DEILIG Å HA NOEN Å HATE?"
æ lika han Alo
åsså lika æ å hold bluss
Julie:)
Posts: 671
Joined: Wed Mar 26, 2008 12:15 am
Location: Bodø

Re: TIFO-Gruppe

Post by Julie:) »

TIFO-gruppa hadde laget "Er det ikke deilig å ha noen å hate?", men uvitende om hva som sto på vår banner tok Jack is Back-gutta opp sin banner samtidig. Dermed ble det stående:

"Jack is back"
"Er det ikke deilig å ha noen å hate?"
Post Reply