Glimt ut i Europa?

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Glimt ut i Europa?

Post by Novi »

Det høres jo veldig bra ut!! Stoler ikke på dem før jeg ser det på fotball.no, men er absolutt ikke imot litt ekstra kamper til neste år :)
Una mas cerveza.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Glimt ut i Europa?

Post by Krølle »

Knuta wrote:Har vært i samtaler med kontakter jeg har i NFF angående årets fair-play tabell. De mangler noen få skjemaer fra noen klubber etter årets siste kamp. Før siste kamp lå Glimt desidert best an til å få prisen. Så mye tyder på at det blir Bodø/Glimt. Fikk vel nesten svar på at det allerede var klart, men at den offisielle listen vil bli klart i løpet av uken. Dersom det ikke blir Glimt er det sjonglering av tall som er årsaken, men jeg ga klar beskjed om at hele Nordland og Bodø by følger med og fikk beskjed om at det ikke vil bli noen justeringer. Så får vi stole på NFF denne gangen.
Ikke spesielt imponert over de kildene dine....
http://fotball.itromso.no/eliteserien/article155960.ece
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Glimt ut i Europa?

Post by Knuta »

Mine kilder er folk som jobber i NFF og som så på summeringen før siste kamp. Da lå Glimt klart an til å vinne fair play, og vedkommende sa da at det nesten var klart. Hvordan Odd har kommet foran Glimt er for meg en stor gåte. Min tidligere teori om sjonglering av tall for å få 'riktige' klubber til fair play holdt altså stikk.
Dette er noe av det verste jeg har sett av manipulering fra NFF. At Glimt går fra 2 plass bak RBK til 8.plass i løpet av 1 kamp er helt utrolig.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Glimt ut i Europa?

Post by brutus »

Utrolig. Men den kontakten din i NFF kan ikke være mye verd. :wink:
Young Gun
Posts: 325
Joined: Sun May 18, 2008 6:41 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: Glimt ut i Europa?

Post by Young Gun »

Hæh? Ka skjedde? Hva i all verden gjorde glimt på slutten som sørget for en åttende plass?

Korrupt er stikkordet her..
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Glimt ut i Europa?

Post by Knuta »

brutus wrote:Utrolig. Men den kontakten din i NFF kan ikke være mye verd. :wink:
Det er nå så. Vedkommende så kun på tallene etter 29 serieomganger, og da lå Glimt uoffiselt på 2.plass etter RBK.
Men det er en egen gruppe i NFF som tilslutt bestemmer hvem som skal få Fair-play. Oppfordrer egentlig Bodø/Glimt til å få all tallmateriale med de del-summeringene som er gjort i løpet av sesongen. Her 'lukter det'.
Jeg er kraftig forbannet for å si det mildt.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Glimt ut i Europa?

Post by Kesseboy »

Hvis vi skal la tvilen komme FP-rangeringa til gode, så er Odd på delt nestsisteplass (med Glimt og Stabæk) hva angår gule kort, og har fått to røde i løpet av året. Odd har én spiller med fem gule, Glimt har to. Det tells sikkert for noe. I tillegg har neppe Brutterns dommersutring og Martins' vedvarende negative tilstedeværelse gjort stort positivt, pluss at Sørensen vel kjefta på seg gult mot Stabæk.

Hva annet det kan være, vet ikke jeg. Og jeg innser at rangeringa tar for seg kun seriekamper, men at Odd, med Dokken og Kovacs i spissen, skal være norske Fair Play-representanter smaker jo av parodi.

PS! I årets siste kamp møttes Glimt og Odd. Da fikk Odd to gule, Glimt fikk ingen.

EDIT: På de fire siste kampene fikk Glimt sju gule, Odd fikk seks.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Glimt ut i Europa?

Post by Glimt1916 »

Årets minst overaskende nyhet. Fair play-lista e rein bløff.
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Glimt ut i Europa?

Post by Snorreth »

Jeg har ikke skjønt hvordan vi kan havne så langt ned på så kort tid, men at vi rotet det til på slutten kan vel de fleste være enig i?

Allerede mot Godset syntes jeg det så ut som vi begynte å rote det til. Jeg er ikke sint, jeg er bare veldig, veldig skuffet over eget lag. OK, det koker litt på innsiden av hodet mitt.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Glimt ut i Europa?

Post by OTH »

Denne FP tabellen bevitner for meg iallefall som det kun er et spill for galleriet. Men nå er edt nå kjent at N(Ø)FF ikke er spesielt begeistret for lagene nord for Trondheim
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Glimt ut i Europa?

Post by Los-Loco »

Los-Loco wrote:Er villig til å vedde nokså mye på at Nøff har fikset det til slik at noen har gått forbi oss på den lista på slutten av sesongen. Hele det systemet med poenggiving er ufattelig tvilsomt, så lenge det ikke er transparent i det hele tatt. Umulig å ha noen idé om hva som vektlegges forutenom kortene, når man ikke får fortløpende tabell. Kan aldri tenke meg at Nøff vil gi Glimt en E-cup-plass dersom de kan unngå det.
Var det virkelig ingen som tok det veddemålet? Jeg så fram til å cashe inn nå...
"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Glimt ut i Europa?

Post by Boombadila »

Jeg kunne ha tatt det, men jeg fant ut at du nok ikke ville ha veddet om en flaske whisky(hvilket er det jeg føler for å styrte nå som jeg leste hvem som ble norges fairplay lag! :guns :evil: ) :wink:
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Glimt ut i Europa?

Post by OTH »

Likte den kommentaren på dagbladet at å gi Odd fair play pris var som å gi Hitler fredsprisen
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Glimt ut i Europa?

Post by Kesseboy »

NFF wrote:Maksimal oppnåelig poengsum vil som oftest være 40, men hvis kampen er sett av et for lite antall tilhengere fra et lag (og pkt. 6, publikumsopptreden ikke er utfylt for laget), vil det maksimale antall poeng som kan oppnås være 35.
Vil det si at den eneste av Glimts hjemmekamper som kan gi 40 poeng er hjemme mot TIL?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
OTH
Posts: 2263
Joined: Wed Mar 02, 2005 5:14 pm
Location: Fræna
Has thanked: 148 times
Been thanked: 87 times

Re: Glimt ut i Europa?

Post by OTH »

Kesseboy wrote:
NFF wrote:Maksimal oppnåelig poengsum vil som oftest være 40, men hvis kampen er sett av et for lite antall tilhengere fra et lag (og pkt. 6, publikumsopptreden ikke er utfylt for laget), vil det maksimale antall poeng som kan oppnås være 35.
Vil det si at den eneste av Glimts hjemmekamper som kan gi 40 poeng er hjemme mot TIL?
Igjen viser det at systemet er lagt opp til at lag på østlandet skal ha fordeler.
Romsdaling med Glimt Hjerte
Trofast i medgang og motgang
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Glimt ut i Europa?

Post by ingen87 »

Det er slike saker som får NFF til å virke så latterlig inkompitent. Har vi havnet på plassen bak Odd, så har jeg tenkt "Jaja, det var nærme", men når det elendige systemet greier å presse oss ned fra andreplass på lista helt ned til 8 plass i løpet av siste måned, så mister jeg den pittelille troen jeg hadde på systemet. Det er ikke mulig at vi havner så mye dårligere ut enn Odd (1 gult kort mer til oss?).

NFF gjør fryktelig mye dårlig for fotballen her i landet. Nå kjøper vel snart Tromsø han Lædre Bjørdal. Start henter Hamoud... Det er slik vi vil ha det i Norge. NFF er et ELENDIG og DISKRIMINERENDE styringsorgan!
Førr Evig!
Snorreth
Posts: 1486
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:09 pm
Location: Sagene, Oslo

Re: Glimt ut i Europa?

Post by Snorreth »

Greit at vi ikke har tillit til systemet, men se på hvordan vi har oppført oss denne sesongen.
Vi har fa*n ikke hatt gode holdninger på og utenpå bana. 8. plassen er mer fortjent enn 2. plassen for å være helt ærlig.
De som har bedømt Glimt har vært i overkant av snill gjennom sesongen, så ja, systemet er rart.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Glimt ut i Europa?

Post by Cheese Smirnoff »

Godt poeng. Det hadde nok vært med en liten bismak om vi hadde fått plassen, dog en mindre bismak enn den Odd må ha nå.

Det blir helt feil at et fotballag som ikke spiller en eneste god kamp i en sesong skal belønnes med europacup-plass.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Glimt ut i Europa?

Post by ingen87 »

Ikke når grunnen til at vi ikke har spilt en god kamp er at vi har spilt som kyllinger, uten noen guts og tenning. Der vi også nesten ikke har pådratt oss gule kort...
Førr Evig!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Glimt ut i Europa?

Post by Cheese Smirnoff »

Hvis Europacupen skal bestå av lag uten guts og tenning kan den like godt bare droppes.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Glimt ut i Europa?

Post by Kesseboy »

ingen87 wrote:Det er slik vi vil ha det i Norge. NFF er et ELENDIG og DISKRIMINERENDE styringsorgan!
Husk at det ikke engang er femti år siden nordnorske lag fikk delta i cupen, og ikke mer enn 30 år sia nordnorske lag fikk kvalifisere seg til toppserien på like betingelser med lag sørfra. NFF er en organisasjon med lang tradisjon for å tenke at Norge stopper på Steinkjer.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Glimt ut i Europa?

Post by ingen87 »

Slik jeg ser på NFF virker det som Norge stopper i Steinkjer, og i Oppdal.. Håper ingen av klubbene som står i fare for å miste lisens fikser på dette, slik at NFF virkelig må vise baller. Da ser vi hva de er laget av..
Førr Evig!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Glimt ut i Europa?

Post by Boombadila »

Når det gjelder NFF så føler jeg at dette sier det meste 8)
"And so the people of Gondor fell into ruin. The line of Kings failed. The white tree withered. The rule of Gondor was given over to lesser men." -- Gandalf the gray
Kjipt at mann ikke fikk plassen, men du verden hvor morsomt det er at laget med en spiller som fikk karantene ut til neste åt fikk fair play prisen!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Glimt ut i Europa?

Post by Mendi »

Det føles som et gufs fra fortiden, ja. Det går an å forsvare at Glimt havner et stykke ned på listen, men jeg sliter med å se hvordan man skal forklare fallet fra runde 26 til runde 30. Det ble jo offentliggjort en liste 2. oktober, hva som har skjedd etter det som ikke skjedde tidligere i sesongen er for meg en gåte.

Det rare med denne prosessen er det totale hemmeligholdet. Det er umulig å se hva Glimt har gjort "feil" etter 2. oktober. En slik måte å avholde konkurranser på fremmer ikke akkurat tilliten til NFF. I en tid der fotballen sliter med troverdigheten bidrar vel ikke dette særlig positivt.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Glimt ut i Europa?

Post by Vegard »

frenkongen wrote:Likte den kommentaren på dagbladet at å gi Odd fair play pris var som å gi Hitler fredsprisen
Alt er mulig! Benito Mussolini (1935), Adolf Hitler (1939) og Josef Stalin (1945, 1948) ble alle nominert til Nobels Fredspris.
Post Reply