Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by mortsto »

Jeg kjenner tydeligvis ikke rglene helt her, men om det er lettere å hente inn en tredjekeeper fra b-lag, så er vel to keepere mer enn nok. Selv om Forn ikke er av de dyreste er det vel et par hundre tusen mindre i utgifter på neste års budsjett.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by eidurgud »

Slik det var sesongen 2010, så satt Emir R. på benken når Forn sto i skadefraværet til Londak og Kolstad. Tror ikke han kunne starte kamper, men er usikker på det. Det er uansett veldig lite som skal til for å få dispensasjon for å hente inn keepere på lån når overgangsvinduet er stengt, så vi trenger ikke flere enn to keepere med proffkontrakt.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by mortsto »

http://fotball.adressa.no/eliteserien/article187085.ece
"Hvilke kan jeg ikke si. Det er på eliteserie- og 1. divisjonsnivå. Det er ikke jeg som styrer med det, men Tore Pedersen og Tom Kåre Staurvik, sier Forn, som er Bosman-spiller."

Er Tom Kåre begynt med agentvirksomhet?
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by eidurgud »

Trodde Forn hadde kontrakt ut neste sesong, jeg.. Da løser jo "problemet" mtp kun to keepere seg selv!
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by brutus »

TIL har ikke lenger råd til å ha to eller tre jevngode keepere i stallen (inntil i vår hadde vi Ramovic, Sahlman og Stamatopoulos samtidig under kontrakt, den siste riktignok på utlån i AIK). Må innrømme jeg er bekymret ved tanken på Forn i mål hvis Sahlman får en langtidsskade. Jeg vet svært lite om ham, men han har vel ikke akkurat imponert i Glimt. Hvordan gjorde han det i Alta?
DIXI
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5714
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by gavharr »

Gjorde visstnok sakene bra i Alta.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by brutus »

Da må det vel være der han har imponert TIL. Han er dessuten opprinnelig fra Troms, og det er et poeng i seg selv.
DIXI
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by eidurgud »

De kampene han fikk i år mens Pavel og Jonas var ute, var solide fra Ivar - så han er langt fra en dårlig keeper.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by mortsto »

Er vel en helt ok keeper, men det stemmer jo ikke at han var keeper nr to i Glimt.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Krølle »

gavharr wrote:Gjorde visstnok sakene bra i Alta.
Forn gjorde det overhodet ikke bra i Alta. Han fikk bare 3 kamper fra start, og gjorde store tabber i to av dem. Bl.a. to brølere i tv-kampen mot KIL. At TIL nå vurderer Forn som 2. keeper forteller bare en ting - nemlig en helt annet økonomisk hverdag i norsk fotball. En helt grei løsning, men et stort steg ned for TIL som har vært helt ekstreme på keepersiden over lang tid nå.
Glimt1916
Posts: 5638
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 435 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Glimt1916 »

Forn va svak i de kampan han fikk sjansen i for Alta. De som ikke huska det kan google litt på navnet hans :wink: http://www.vg.no/sport/fotball/norsk/1- ... tid=578310
– Han var nummer to bak en meget god og høyt gasjert keeper, sier Espen Isaksen.
For det første va Forn tredjevalget i Glimt. Men prøva Isaksen å antyd at lønna til Londak va en medvirkende grunn til at han blei foretrukket foran Forn?
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Krølle »

Mulig Isaksen er feilsitert, men å i det hele tatt snakke om lønna til Londak i forbindelse med en mulig overgang for Forn er jo helt i ørska. Men keeperlønninger har jo lenge vært et hett tema i Tromsø...
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by eidurgud »

Ser ikke for meg at det er dét han mener i det hele tatt, tror det går mer på noe sånt som "han er en god og respektert keeper, som er vanskelig å utkonkurrere".
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Novi »

Måtte i ordboka for å se hva gasjert betyr :)
Una mas cerveza.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Shredd »

Forn er en ok keeper så lenge han får stå på streken. Er ganske reaksjonsterk, derfor er jeg ikke overrasket over at han kan ha imponert TIL hvis det bare er snakk om å stoppe skudd fra Rushfeldt.
Men i feltarbeidet er han en tragedie og livsfarlig for eget lag, har sett han flere ganger i aksjon for Glimt 2 og blitt sjokkert over hvor dårlige valg han avogtil velger å ta. For min del må Tromsø bare få han, Kolstad er bedre enn Forn, og jeg tipper Resulbegivic har et langt større potensiale enn hva Forn har.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by brutus »

TIL har fulgt Forn i flere år i Glimt og Alta, og vet nok nøyaktig hva de eventuelt kjøper. Skuddtreningen med Rushfeldt var et rent mediastunt. :wink:
DIXI
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Glimtfan »

TIL har nå gjort bomkjøp før. Denne overgangen er litt merkelig. Forn har til gode å imponere.
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Vegard »

Tradisjonelt har Tromsø vært i norgestoppen når det gjelder å skaffe seg keepere. Sead Ramovic, Hirtzfeldt, Stamatopoulos, Sahlman etc. De har fulgt Forn lenge. Jeg tror de vet hve de gjør.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by bjornage »

Han blir nok neppe noe mer enn andrekeeper i TIL. Han er habil nok, men slik situasjonen er i Glimt er han overflødig. Han har riktignok flere år til gode, så han kan utvikle seg til å bli en meget god keeper, men pr nå er det ikke plass til han i Glimt. Londak er mye bedre, Kolstad er andrevalg og hvem som spiller for Glimt 2 har i grunn ikke så veldig å si. Vi har rett og slett ikke bruk for han, og når sjansen til å gjøre lønningsutgiftene mindre er tredjevalget på keeperplassen et naturlig sted å begynne.
mortsto
Posts: 7420
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 157 times
Been thanked: 467 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by mortsto »

Glimt har blitt kvitt en reserve de ikke har bruk for, Polkagrisene har fått en reserve de har bruk for. Lykke til Ivar!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Novi »

Begynner å likne på en situasjon hvor Horn er fornøyd med å bli lønnet i 3 år til mens han tar seg en utdannelse, og legger opp som 28-åring (eller hvor enn gammel han er om 3 år).
Una mas cerveza.
Ville Lehtinen
Posts: 3418
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 57 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Ville Lehtinen »

Tor Egil Forn?
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Gvandreassen »

Haa!
User avatar
Novi
Posts: 11501
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 620 times
Been thanked: 823 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Novi »

Gah, du skjønte hvem jeg mente ;) Ikke min feil at Glimt signerer folk med dobbeltnavn og tilnærmet identiske etternavn :P
Una mas cerveza.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Cheese Smirnoff »

Og Ivar Andreas Horn er 27 år nå.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Post Reply