Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Novi »

Ja, da passer det jo godt at han legger opp om 3 år. Nå er det jo ikke sjelden at keepere blir bedre med alderen, så er vel en viss sjanse for at han kan vise seg frem om han skulle få sjansen etterhvert. Føles ikke helt slik, allikevel.
Una mas cerveza.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by brutus »

Sa du ikke noe slikt om Tom Høgli også? :wink:
DIXI
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Novi »

Med over 3000 innlegg så skal jeg ikke nekte for at jeg sa noe sånt om Høgli også, selv om jeg ikke kan huske det selv. Han var forsåvidt i en annen situasjon, siden han var fast på laget og rimelig fleksibel mtp hvor han spiller. Forn var ikke en gang 2. keeper hos Glimt, var ikke imponerende i Alta, og kan vel neppe brukes andre steder enn på keeperplassen.

Men man skal vel aldri avskrive noen. Kenneth Høye var vel 3. keeper hos Start før han var på lån hos Glimt, og fikk en ny giv i karrieren.
Una mas cerveza.
Krølle
Posts: 364
Joined: Thu Dec 18, 2008 7:46 pm

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Krølle »

Vil tro at selv Novi vurderer forskjell på Høgli, som var kaptein på Glimt da ha ble solgt til TIL, og 3. keeperen til Glimt....
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by brutus »

Når dere sier Forn er 3. keeper stemmer det vel, men Jonas Kolstads karriere i Glimt er ikke mye å skryte av. Siden han kom til klubben for andre gang i 2002 har han vært på banen i 37 kamper! Da han var her i 1994 fikk han 0 kamper. På ti sesonger i Glimt har han fått registrert gjennomsnittlig 3.7 kamper per år. Han er blitt 34 år, og må være verdens mest tålmodige menneske. Hvis jeg hadde noe med lagbyggingen i Glimt å gjøre ville jeg satt på en yngre keeper som 2. målvakt, for å bygge ham opp til å ta over når Londak forsvinner.

Jeg hadde for øvrig trodd at TIL ville hente Eirik Sørensen (26) fra TUIL før sesongen 2011. Han var på lån i TIL sesongen 2005, og TIL ønsket å kjøpe ham, men ble ikke enig med TUIL. Hvis Forn vurderes som bedre (eller med større potensiale) enn Sørensen av TILs keepertrener Espen Isaksen, skal det ble spennende å følge utviklingen hans. Hvis han da får kontrakt. TIL har sikkert også andre baller i luften.
DIXI
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by mortsto »

Brutus: Du har et poeng, og det var sannsynligvis det som var tanken med Forn. Men så har det vel vist seg at han ikke er god nok. Og selv om Kolstad har hatt en littt "rar" Glimtkarriere, så har han gjort sakene sine godt de gangene han har fått sjansen. Siden Glimt lar Forn gå, så regner jeg det er fordi Glimt mener han ikke er mannen som kan ta over etter Londak.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by brutus »

Jeg er i Oslo for tiden, men leser på Isbergets forum i dag at det var en notis i avisen Tromsø nylig om at TIL også ønsker Eirik Sørensen på prøvespill. Da var det som jeg trodde, det er slett ikke sikkert at Forn får tilbud om kontrakt. Sørensen er førstekeeper i Tromsdalen med en fortid i TIL, og jeg har alltid hatt sansen for ham som keepertype.
DIXI
Manning
Posts: 41
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:52 pm
Location: Trondheim/Bodø

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Manning »

Selv en TIL-mann som Brutus burde evne å se at Jonas har andre egenskaper/ferdigheter som er vel så viktige som å varme benken. Som lagbygger hadde du forstått viktigheten av nettopp dette.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by bjornage »

Kolstad er en bra fyr å ha med i stallen. Han er forholdsvis habil (med unntak av enkelte skrekkopptredener noen år tilbake har han gjort sakene sine greit), han er ekstremt tålmodig og har åpenbart ikke noe i mot å sitte på benken i lange tider. Jeg hadde blitt litt bekymret om han hadde vært 1. keeper, men som andrevalg er han slettes ikke dum. Det går ikke an å mislike han, og vi kommer til å bli litt fattigere som klubb når tiden hans er ute.

Dessuten var han mesterhjernen bak Kolstads Kårner, en meget undervurdert serie...
Mendi
Posts: 717
Joined: Wed Mar 26, 2008 6:07 pm

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Mendi »

Kolstad har vel rett og slett vært en perfekt andrekeeper for Glimt. Han er humørspreder, lagbygger, Bodøgutt og generelt en glimrende ambassadør for klubben utad. I tillegg kan vi rett og slett si at han har vært glimrende i de innhoppene han har hatt de siste årene. Til å være så mye ute av førstelaget har han vært utrolig skjerpet de gangene han har fått sjansen. Alle er enige om at han ikke er noe landslagskandidat, men han holder faktisk et meget godt nivå. Han er vel neppe noen dyr man for klubben heller, så totalt sett er han midt i blinken.
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Glimtfan »

Glimt har ikke råd til 3 keepere i stallen, med nye ungdomsregler, så bør det være fint mulig å ha 2 keepere, samtidig som man jobber hardt med å utvikle 2 unge. Er ikke de to første tilgjengelig, bør vi ha gode nok keepere i ungdomsavdelingen som kan steppe inn 2-3 kamper.
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by brutus »

DIXI
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by brutus »

Hvordan går det med Forn denne sesongen? Får han spilletid? TiL har kjøpt en ganske god svensk 2. keeper, men jeg tror Forn kunne blitt vel så god. Kan han muligens være til salgs til sommeren også?
DIXI
Gvandreassen

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Gvandreassen »

Forn er meget usikker i feltarbeidet. Mye klumsing og usikkerhet med forsvaret. Han har god spenst og gode feberredninger, men Kolstad har større ro, og styrer forsvaret mye bedre.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by ingen87 »

Gvandreassen wrote: men Kolstad har større ro
Håper dette stemmer, det er ihvertfall ikke det synet jeg har på Kolstad! Får se fremover, håper du har rett :) Han har jo blitt noen år eldre, og fått en del rutine, samt at han har gjort habile kamper i Londaks fravær tidligere. Likevel kan jeg ikke huske han som en keeper som skaper ro, og heller ikke noen god keeper i feltet, men det er mange år siden jeg studerte Kolstad's keeperferdigheter! :)
Førr Evig!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by MhepA »

Det ble bare én kamps karantene på Forn, så da får vi nok (desverre, ifølge meg) se han igjen mot Asker.

http://glimt.no/wips/1454105840/module/ ... med_bilde/
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Nilzo »

Dersom Kolstad gjør det bra mot Ham-Kam, så er det ingen tvil om at han skal få fornyet tillitt. Basert på hva Forn har prestert hittil.
ingen87
Posts: 7044
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 115 times
Been thanked: 157 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by ingen87 »

Enig! Kåre sa rett før sesongpremieren at det var fryktelig jevnt mellom de to keeperne. Med tanke på hva Forn har prestert til nå, så er vel veien duket for Kolstad, om han ikke driter seg ut mot Hamkam da..
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Novi »

Man kan vel i ettertid si at det ikke var noe sjakktrekk å la Londak dra. Forn beviste vel aldri noe særlig hverken hos Glimt eller i Alta, og Kolstad er ikke noe fremsiktig løsning.

Men ja, Kolstad bør vel absolutt være den som spiller de neste par kampene! Skjønt, Kåre er jo flink til å gå mot strømmen (Sakk i forsvar, Jack på venstreback, T.Rønning overalt, etc.) - forundrer meg ikke om Forn spiller selv om Kolstad rocker mot HamKam.
Una mas cerveza.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 735 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Sulliken »

Alle Forn-slaktere..

Det er bare å spise i seg ordene. Med unntak av en liten miss, spilte han bra i går. Hadde noen glimrende redninger og. Han har utviklet seg mye siden hans tid hos oss.
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by J I P »

Forn gleder seg til 30 cupfinaler I tippeligaen 2015

http://www.ht.no/incoming/article10438472.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by J I P »

Forn hadde nok ønsket seg et hyggeligere gjensyn med Aspmyra enn kampen i går 8)

http://www.vg.no/sport/fotball/bodoe-gl ... /23462158/
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by Ville Lehtinen »

Jeg synes litt synd på Forn. Han får ganske gjennomgående tyn i alle medier for tiden, kan ikke være så greit.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Ivar Andreas Forn

Post by J I P »

Synstrøbbel for Forn etter tidligere hodesmell kan være årsaken til de dårlige prestasjonene i de siste kampene.

http://www.dt.no/Synstr_bbel_for_Forn-5-57-103097.html
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Post Reply