Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
Robban
Posts: 91
Joined: Tue Jul 26, 2005 7:47 am

Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Robban »

Bør vel få sin egen tråd.

Jeg er i utgangspunktet veldig skeptisk.

Jeg kjenner lite til hvordan Staurvik har vært som trener og spillerutvikler. Jeg "kjenner" han kun som spiller og hans framtoning på og utenfor banen i den forbindelse. Og der synes jeg han hadde litt for mye "Normarks" over seg. Men det er nå snart 10 år siden, og mye kan ha skjedd siden da. Hvordan han er på treningfeltet, hvordan han er på manmanagment, hvordan er på kampledelse, hvordan han er på spillerutvikling, hvordan han tenker på utvikling av spillere, vet jeg lite om.

Skepsisen baserer seg vel på om han klarer å lede gjennom eksemplets makt, og det å klare å danne sunne og gode verdier for våre ung-gutter.

En annen del av skepsisen, er at det nå sitter enda flere "gutta boys" i ledelsen, som kan utvikle seg til at alle klapper alle på ryggen.

Men jeg tror han på kort sikt kan få mange med seg på laget.

Lykke til Tom Kåre!
Last edited by Robban on Thu May 26, 2011 3:42 pm, edited 1 time in total.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener

Post by Boombadila »

Så vidt jeg husker gjorde han det vel ok med harstad, og siden det har han vel vært fotballkommentator i ab24?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener

Post by Ville Lehtinen »

Nå har vi iallefall en trenerduo og en slags spillende hjelpetrener/mentor som kjenner Glimtstilen ut og inn, og kanskje klarer å strukturere spillet til Glimt på en måte som kjør at vi snart kjenner igjen laget.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener

Post by Sulliken »

Men dette er vel ikke 100% sikkert enda?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener

Post by Boombadila »

nei, men twitter melder ;)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener

Post by Cheese Smirnoff »

Fra kronikkene i ab24 virket det som om Tom Kåre har en klar oppfatning om hvordan Glimt skal spille. Hvis han evner å videreformidle det til spillerne, og de gjør som han sier, så har vi ihvertfall en klar spillestil. Det har vi ikke hatt siden Trond Olsen forlot.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener

Post by Glimtfan »

I utgangspunktet er alt bedre enn Kåre Ingebrigtsen slik ting har utviklet seg, men er veldig usikker på hva T.K Staurvik står for og det å lede Harstad er ikke det samme som å lede Glimt.
Er spent på hvordan dette blir, men jeg tror vi trenger en karismatisk trener som kan kjefte litt troverdig og som viser engasjement både ovenfor presse, spillere, publikum og sponsorer. KI har blitt for "avslappet" i stilen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener

Post by Cheese Smirnoff »

Tom Kåre ble vel utvist fra benken utallige ganger som Harstad-trener. Det er litt annerledes enn det vi har hatt de siste årene.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener

Post by Boombadila »

Børre melder at det er Cato som får opprykk, inntil videre!
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by bjornage »

Trond Sollied uttalte vel i sin tid at Tom Kåre var den eneste som egentlig forsto det han snakket om, så ting tyder jo på at han har fotballhjerne. Gleder meg til fortsettelsen!
Aspmyra
Posts: 142
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:33 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Aspmyra »

Håper Tom Kåre blir hovedtrener med Cato som assistent! Det er kan bli bra :D
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by mortsto »

Tom Kåres kommentarer i AB24 var jo en fornøyese å lese, og tyder på et bra fotballhode. Om han har personligheten og egenskapene til en topptrener gjenstår å se.
Heltenjohn
Posts: 742
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:00 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Heltenjohn »

Vell, med 1 års etterlønn til kåre, så er det vel ikke midler til å hente noen profilert trener.
Ikke det at Glimt noen gang de siste årene har hentet trenernavn...
Ved å ansette tom k. Så blir det ikke noen ekstra utgift..
Ansettelsen av Tom K. Var kanskje også en start på uenighetene mellom styret og Kåre.
Men stiller meg positiv til alle som har pondus til å bruke kjeft, både mot dommer og egne spillere, i motsetning til de siste trenerne vi har hatt...
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Mjh »

Trenersituasjonen ligner den som nettopp var i Sandefjord fotball...

Assisterende trener tok over hovedansvaret dagen Walker gikk. Et par dager senere kom sporslig leder for klubben ut og fortalte at de hadde over 40 kandidater.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by RaymondEngmark »

Slenger meg på den positive bølgen til Tom-Kåre - om ikke annet ut sesongen, så får vi sett litt hva han står for i Glimt. Når TKS har uttalt seg, enten det er på NRK eller i AB24, så er det med dødelig presisjon på alt han sier - det er vanskelig å arrestere han.

Jeg liker også at han er hissig. Spesiellt med en ung og urutinert spillerstall, som nok kan trenge litt pisking underveis i kampene.
Kristatistisk
GULTeKULT
Posts: 217
Joined: Wed Mar 26, 2008 4:43 pm
Location: Tromsø

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by GULTeKULT »

Åssa sa en plass at han hadde klausul i kontrakten med Ranheim som sa at han kunne forlate klubben dersom noe annet skulle dukke opp. Hvor stor er sjangsen for at han evt. kunne komme tilbake til Glimt i en slik situasjon? Jeg vet jo at det er ett økonomisk perspektiv for glimt, men han og Tom Kåre kunne blitt ett radarpar sammen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by bjornage »

Tviler sterkt på at Åssa vil gå fra en jobb han nettopp har startet i. Kanskje han blir aktuell om om vi er på trenerjakt om et år eller to?
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by MhepA »

Cato Hansen resten av sesongen (Hvis noen ønsker å jobbe for LITE penger kan man ansette dem for resten av sesongen. Deretter anskaffer vi selvfølgelig Bjørkan!
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
-list
Posts: 1645
Joined: Sun Mar 30, 2008 4:34 pm
Has thanked: 49 times
Been thanked: 30 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by -list »

Usikker på om Tom Kåre har evnen til å motivere et vanskelig Glimtlag. Ser for meg masse krangling.

Ellers så tror jeg at Selve Grunnen til at Aassa har en sånn klausul, er Bodø/Glimt. Men neppe noen dyre nyansettelser likevel. Cato ut året og så Aassa?
User avatar
Thomas Andersen
Posts: 456
Joined: Wed Mar 26, 2008 1:31 pm
Location: Oslo
Has thanked: 35 times
Been thanked: 23 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Thomas Andersen »

Jeg tror kombinasjonen Tom Kåre og Cato kan fungere. Cato er litt rundere (men fortsatt tydelig under kamp) og Tom Kåre er den tilsynelatende stille strategen, som alle vet kan eksplodere.
Gult er kult!
User avatar
Mjh
Posts: 1229
Joined: Wed Dec 01, 2010 9:10 pm
Location: Horten
Has thanked: 1 time

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Mjh »

NRK var med på glimts første trening uten Kåre:

http://nrk.no/nyheter/distrikt/nordland/1.7650450
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Masinga »

Har han ped.sem.?

Uansett, jeg er meget skeptisk til Staurvik. Glimt skal ikke være en klubb for trenerkandidater. For mye står på spill og Staurvik har ikke vist noe. Som spiller kunne vi ofte kjenne lukten av eddik på tribunen. Er det en fordel som trener?
Masinga
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by Knuta »

Vi trenger en trener som engasjerer, motiverer, er aktiv under kampene, foretar spillebytter før 5 min før slutt. I det hele tatt en trener som er en god coach. Det har vi manglet de siste 2 1/2 år, og ingenting kan bli værre enn det. Om TKS mangler den siste godkljennelsen som trener er ikke så viktig, men jeg oppfatter han som en engasjert fyr med temperament. Det er det vi trenger nå. En innpisker og tøffing.
Så får vi evaluere etter denne sesongen og gjøre alt vi kan for å få Bjørkan som hovedtrener fra 2012.
Nå trenger vi en kortsiktig og billig løsning ut 2011.
Så får vi håpe at laget får tilbake gutset, engasjement, humør og innsats.
Det har jeg tro på.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by mortsto »

Er også skeptisk til Staurvik. Litt pga den nevnte eddiklukta, men mest fordi TKS ikke har mer å vise til enn å få sparken i Harstad. AN på papir mener også det er muligheter for at TKS går rett inn og blir hovedtrener. Hvorfor han skulle være bedre egnet enn Cato er jeg usikker på. Samtidig spørs det om en kar som TKS fungerer som noens assistent. Det beste er jo om Cato kan bli vår Skarsfjord, men hvis Åssa er ledig i 2012, så kunne jeg tenkt med Cato som hovedtrener og Stig som assistent og back squad-potet ut året.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Tom Kåre Staurvik - Hovedtrener? Eller assistent?

Post by MhepA »

mortsto wrote:Det beste er jo om Cato kan bli vår Skarsfjord, men hvis Åssa er ledig i 2012, så kunne jeg tenkt med Cato som hovedtrener og Stig som assistent og back squad-potet ut året.
Hva hvis Åssa ikke er ledig i 2012, hvem vil du ha som trener og assistent da? :wink:
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Post Reply