Spillertråd: Thobias Skovgaard

Moderators: Sulliken, Larsen

Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Shredd »

Syte kan man gjøre når ting har gått galt. Å svartmale hele situasjonen basert på 3 linjer med info rundt det som skjer er å ta hardt i. La oss konkludere med om dette var vellykket eller idioti en gang i 2012.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by RaymondEngmark »

Uansett hva man tror om denne metoden å ha denne ferien fra fellestreningene, så kan ikke jeg se en eneste grunn til at det skulle være den beste løsningen. Det høres helt hinnsides ut, i så fall kan vi bare utsette oppmøtet enda et par måneder, så kommer nye Barcelona tilbake på trening 1. Mars.

Frihet under ansvar høres penere ut enn hva sannheten er. Glimtspillere har vel ikke en historie for å være ekstremt flinke til hverken egentrening, trening generellt eller kosthold. Er da en så lang periode uten oppsyn smart? Neppe. Dette høres ut som en underbemannet organisasjon som trenger å disponere tiden til andre ting i en lengre periode og permitterer omtrent de ansatte for å frigjøre personell.

En morro sammenligning på slike ting er et sitat fra Top Gear. En garasjeprodusent hadde lagt en hinsides sportsbil uten ABS bremser fordi dem mente bilen var så hardcore at ABS ville ødelegge kjøreopplevelsen. Clarksons ord var "But manufacturing and testing ABS brakes costs a lot of money, and you can't help woundering if that was the real reason". Den tanken tenker jeg ofte om sketchye forklaringer om ting og tang.

Ellers lurer jeg på hvorfor ikke Ruben Want er den beste spilleren i Glimt? Ikke har han armen i gips, og kamper spiller han heller ikke. Kan trene døgnet rundt han. Eller Stensland? Eller...
Kristatistisk
Glimtfan
Posts: 2420
Joined: Thu Mar 27, 2008 9:37 am

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Glimtfan »

Re Shredd

Er det ikke bedre å komme med meningene sine i forkant, kontra dårlig etterpåklokskap?

Jeg synes dette fremstår som en fullstendig idiotisk ide og mener den er så ille at ansvarlige burde ut av eller bytte jobb i Glimt sporenstreks. Egentrening i 2 av de 5-6 månedene man har tilgjengelig før neste sesong fremstår for meg som en fullstendig idiotisk ide og da sier jeg heller det i forkant enn i etterkant, rett og slett fordi jeg håper Glimt ser at dette er en skummel vei å gå og endrer opplegg.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by FSHelgeland »

minner om at denne tråden er spillertråd for spilleren Thobias Skovgaard, vi har allerede denne diskusjonen gående i en annen tråd.
Tippeliga 2015
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Boombadila »

Jeg foreslår at alle steigenværinger slutter å heve trygd, og begynner med og bidra med noe fornuftig til forumet! ;)

Vi bør kanskje her lære oss å skille mellom begreper. Det at noen har spilt i champions league, betyr ikke at de er gode til å lære i fra seg hva de eventuelt skulle ha lært der.

Eller for å si det på en annen måte, det at noen burde ha kunskap, tilsier ikke at de faktisk har den.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by ingen87 »

Jeg i likhet med Cheese, tror at to av landets mest profilerte spillere, med både utenlandserfaring, Champions League-erfaring, og med til sammen nesten 500 kamper for Glimt, burde være mer kapable til å gjøre den jobben enn noen her på forumet. Når man i tillegg snakker om spillere som er kjent for sitt fotballhode, stoler jeg 100% på at de gjør jobben sin tilstrekkelig.

Jeg tror det er bedre å ta ferie nå, og heller starte skikkelig til våren. Enn å kjøre på 50% gjennom hele vinteren. I vår mener jeg å huske at dem kjørte et slackt opplegg..

Stoler på at de som styrer gjør det riktige her :)
Førr Evig!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by ingen87 »

Boombadila wrote:Jeg foreslår at alle steigenværinger slutter å heve trygd, og begynner med og bidra med noe fornuftig til forumet! ;)

Vi bør kanskje her lære oss å skille mellom begreper. Det at noen har spilt i champions league, betyr ikke at de er gode til å lære i fra seg hva de eventuelt skulle ha lært der.

Eller for å si det på en annen måte, det at noen burde ha kunskap, tilsier ikke at de faktisk har den.
Hvem mener du burde ta ansvar for at Glimt får best mulig treningsopplegg, enn to brødre som har 500 kamper til sammen for glimt, samt erfaring fra europa og Champions League?? De folkene som er bedre kvalifisert enn brødrene Berg skal jeg like at du greier å hoste frem! ;)
Førr Evig!
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Frodo Baggins »

Er Runar og Ørjan ansatt som trenere i Glimt nå? siden de nevnes som ansvarlige for treningsopplegget?
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Kesseboy »

Ørjan Berg er vel tiltenkt rollen som trenerkoordinator, og da snakker man vel hele klubben, med ungdomsavdeling, spillerutviklere og alt mulig. Han er (var?) for øvrig sportslig ansvarlig i styret.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Frodo Baggins
Posts: 2280
Joined: Tue Jan 18, 2005 11:28 pm

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Frodo Baggins »

Stusset bare litt, siden det plutselig ble nevnt at Brødrene Berg skulle være ansvarlige for treningsopplegget.

Nå er vel Runar ansatt som markedsansvarlig, og jeg håper for Glimts del at han holder seg der. Ikke det at han kunne bidratt, men hvis det er slik at alle tidligere Glimtgutter uansett hvilken funksjon de har i klubben skal begynne å legge seg opp i treningsopplegget rundt a-laget så får man ei smørje av dimensjoner.
"Brons 2010, silver 2011 nästa år tar vi guldet!"
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Cheese Smirnoff »

Boombadila wrote:Jeg foreslår at alle steigenværinger slutter å heve trygd, og begynner med og bidra med noe fornuftig til forumet! ;
Hadde det ikke vært for steigværinger hadde Bodø vært et enda større høl enn det er. 8)

Jeg tenker slik at hvis Cato, Ørjan, Jan Erik Bjerk og Stig Johansen er så elendige amatører av noen amøber som ikke vet hva de driver på med, så hadde nok ikke Runar stått stille og sett på at Glimt hadde blitt kjørt i dass. Jeg må bare presisere at jeg har null erfaring med toppfotball (med mindre 6.divisjon teller som det), derfor tror jeg at utenlandsproffer, landslagsspillere, CL-spillere og serievinnere vet betraktelig mer enn meg, og de fleste andre her inne på forumet. Og ikke bare dèt: de vet også hva som skjer innad i klubben i nåtid og hva som skal skje i fremtiden.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by ecke »

Er det ikke nettopp en slik en, Kåre Ingebrigtsen, som ble "sparket"? Da Cato overtok, sa han til og med at det måtte trenes mer. Det var altså en med samme erfaringer fra samme fotballtradisjon som de du nevner, som krevde for lite og skapte for lite. Bakgrunnen og erfaringene er dessverre ingen garanti for evnen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Cheese Smirnoff »

Det er jeg helt enig i, og det er mitt poeng: Cato Hansen må vise at han duger. Det blir bare fryktelig latterlig at noen allerede nå erklærer han for udugelig.

Forresten, Kåre Ingebrigtsen var vel en mann utenfor "gutteklubben Grei". Det var ikke vinneroppskrift det heller. (Ihvertfall ikke etter førstesesongen)
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by bjornage »

Kåre var derimot en del av trønderkonspirasjonen..
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Cheese Smirnoff »

Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Ville Lehtinen
Posts: 3417
Joined: Sun Aug 28, 2005 2:42 pm
Location: Oslo/Steigen
Has thanked: 42 times
Been thanked: 56 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Ville Lehtinen »

Image

Tobbias... har du lyst te å møt faaaaræn din?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by bjornage »

Så på forsiden av AN i går at faren meldte seg kort tid etter saken ble publisert, så da ble det en lykkelig slutt.
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by ecke »

Da var det takk og farvel til Skovgaard. Han drar tilbake til Danmark med det første.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by RaymondEngmark »

Han må da reise skuffet tilbake? Skulle tro han hadde fått mye mere igjen for å spille på andrelaget til FCK enn å sitte på benken/andrelaget hos Glimt.
Kristatistisk
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by gavharr »

Trist, men han har nok skaffet seg endel nye venner i det minste :)
Virker som om de andre guttene har tatt godt vare på ham!
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by ingen87 »

Virker som om han og Viljar har fått en god connection. Ser ut til at de finner på mye sammen på fritida, basert på tweets fra Viljar.
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Novi »

Er sikkert jeg som er dum, men jeg skjønner ikke vitsen med slike låneopphold. Altså, vi bør vel låne noen som vi VET er gode nok til å bidra, og på det viset får vist seg frem? Det er jo hele poenget med slike låne-opphold. Eller slik det er med Badou, hvor vi får testet spilleren over lengre tid (men likevel vet på forhånd at det bor masse kvalitet i spilleren). Men Tobias har vi bare fått en ekstra lønnspost og en spiller som tilsynelatende har gjort et dårlig karrierevalg. Hadde vel holdt med å ha fyren på prøvespill i stedet.
Una mas cerveza.
SH
Posts: 1864
Joined: Thu Jul 07, 2005 9:56 am
Location: Tromsø

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by SH »

Skovgaard hadde, og har en bra fotball-CV, og med muligheten for å åpne en direktelink Glimt-FCK skjønner jeg godt at man tok sjansen. Det var vel noen utenfra som betalte lønna om jeg husker riktig og det virker som at Skovgaard er en fin fyr - og slike skal man aldri undervurdere å ha i spillergruppa. Venstreback er heller ikke en posisjon Glimt kan skryte på seg noe annet enn middelmådig Adecco-nivå (og knapt det).
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by RaymondEngmark »

Og hva gjør det Skovgaard til?
Kristatistisk
Mariasha
Posts: 2704
Joined: Mon Feb 23, 2004 7:29 pm
Location: Oslo
Has thanked: 65 times
Been thanked: 35 times

Re: Spillertråd: Thobias Skovgaard

Post by Mariasha »

En fotballspiller som ikke har gjort det så bra i Glimt som man håpet. Det er veldig lett å være etterpåklok, og det er ikke sikkert det at han ikke var noen suksess i Glimt betyr at Thobias Skovgaard dermed aldri kommer til å bli noen god spiller heller.

Trenger ikke se lenger enn til Stefan Johansen for å finne en spiller som man på et tidspunkt så på som veldig lovende, før han deretter aldri slo gjennom i Glimt, for nå å ha tatt steget opp.
Post Reply