Spillertråd: Pavel Londak

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by bjornage »

Enig der, han er viktig for oss og det er ikke lett å finne en ny keeper. Når det er sagt, Nordlandsglimt har vel uttalt at de skal unngå at spillere går gratis så da tror jeg sjansene er store for at de ikke vel sette seg så altfor mye i veien for en overgang hvis det skulle komme noen interessante bud.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Nilzo »

Tror ikke det trenger å komme ett spesielt stort bud for at man setter seg ned for å diskutere, forutsatt at man får inn en ny førstekeeper. Med ett uttalt mål om opprykk er det ihvertfall sikkert at Kolstad/Forn ikke holder mål. :lol:
Ser gjerne at man får inn en god keeper med litt potensiale, som kan spille på seg selvtillit iløpet av en sesong i adecco slik at han er klar for tippeligaspill våren 2013
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by RaymondEngmark »

Stod i gårdagens avis av Forn er nyoperert, så et salg av Londak vil bare levne Kolstad igjen - dersom han enda er en del av troppen, som jeg ikke er helt sikker på.

For meg skinner det litt igjennom at Londak kom til Glimt som 27 åring og håpet det skulle være et springbrett for å komme til en litt større klubb i Europa, typ Dansk/Fransk/Belgisk fotball. Nå synger karriæren strengt tatt på siste verset og Glimt ligger slik til at Londak aldri i verden blir lagt merke til.

Det er jo bare en historie, men jeg tror nok ikke jeg bommer helt.
Kristatistisk
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Cheese Smirnoff »

Kolstad har vel stilling som spillende spillerutvikler såvidt meg bekjent?
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by RaymondEngmark »

50%, så kan tenkes at han har 50% som spiller også. Men ingenting er vel sagt der.
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by bjornage »

Karrieren synger på siste verset? For noe tøv. Han er 31 år gammel og skal strengt tatt gå inn i sine beste år som keeper nå. Han har mange år igjen som fotballspiller.

Kolstad er 50% spillerutvikler nå ja.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Gvandreassen »

Noen som vet status på Andreas Lie? Han er meget god og kan ta Londaks plass. Ung er han og.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by RaymondEngmark »

Bjørn Åge:

Det er jo bare noe vås. Mulig han har mange gode år forann seg, men trenden i Europa blir mer og mer at dem ikke signerer spillere på over 30 år med mindre det er spesielle omstendigheter, og da normalt ikke mer enn på 1 årskontrakt. Selv OGS har innført dette i Norge nå.

Det du har rett i er at keepere ofte blomstrer sent, og at han kan fint ha 4-5 veldig gode sesonger igjen. Men sjangsen for at noen hardtsatsende klubber henter en snart 32 år gammel spiller skjer neppe. Og jeg vet det finnes mange eksempler på det motsatte, men det er stort sett spillere som har gjort store karriærer også før de havnet i 30 årene.
Kristatistisk
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by gavharr »

Gvandreassen wrote:Noen som vet status på Andreas Lie? Han er meget god og kan ta Londaks plass. Ung er han og.
Jeg har mast opptil flere ganger i denne tråden om den karen, og synes i likhet med deg at han burde hentes. Er på utgående kontrakt i Odd, og kan hentes gratis.

I tillegg mener jeg at det er en Tverlending som står i mål for nyopprykkede Ull/Kisa.
Mener også han harv spilt for Glimt på aldersbestemte lag. Han ryktes å være meget god. 23 år tror jeg han er.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by RaymondEngmark »

Aleksander Wangen heter han. Han var et ekstremt talent på Tverlandet med landslagssamlinger på samvittigheten. Gikk til Glimt og virket som det stoppet litt opp etter det. Var et gigantisk talent etter hva jeg forstår, men tror utviklingen har stagnert totalt de siste 3-4 årene.

Utrolig synd. Vil annta det står på motivasjonen, han brukte sinnsykt mye tid på trening i den tiden han var skikkelig god. Har en veninne som var ungdomskjæreste med han, og trening var visst prioritet nummer 1, 2 og 3 :lol:
Kristatistisk
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by gavharr »

Sorry, var ikke i denne tråden jeg hadde mast, men i forsterke laget-tråden :P
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Novi »

Liker situasjonen med Pavel nå. Han er lite interessant for bedre klubber, og får å gjøre seg mer interessant må han spille bra der han er - i Glimt.

Jeg har heller ikke noe problem med å la han spille ut kontrakten. Det at NordlandsGlimt ikke ønsker å la spillere gå gratis gjelder for slike som Daniel Berntsen. Med Londak er regnestykket enkelt - han er kanskje verdt opp mot en halv million - if that - og for å få en like god erstatter (les: en spiller vi VET kan levere), må vi ut med langt over det, samt at det ikke er sikkert at vi er kompetente nok til å finne keeper-gull.
Una mas cerveza.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by RaymondEngmark »

Har vært ofte sagt at Pavel har kontrakt til 01.07.12 eller noe sånn. Hva er det som stemmer?

Hm, googlet litt: http://bg.wips.no/wips/189056497/module ... 0artikkel/
Nå er også kontrakten med Pavel Londak forlenget. Londak er nå knyttet til klubben fram til 01.09.2012.
Samtidig står det ut sesongen 2012 i overskriften. Skjønner ingen ting.

Edit: Flott med en topp motivert Pavel, men krise om han plutselig blir borte i sesonginnspurten. Det kan lett bety opprykk eller ikke. Fryktelig lett.
Kristatistisk
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by bjornage »

RaymondEngmark wrote:Bjørn Åge:

Det er jo bare noe vås. Mulig han har mange gode år forann seg, men trenden i Europa blir mer og mer at dem ikke signerer spillere på over 30 år med mindre det er spesielle omstendigheter, og da normalt ikke mer enn på 1 årskontrakt. Selv OGS har innført dette i Norge nå.

Det du har rett i er at keepere ofte blomstrer sent, og at han kan fint ha 4-5 veldig gode sesonger igjen. Men sjangsen for at noen hardtsatsende klubber henter en snart 32 år gammel spiller skjer neppe. Og jeg vet det finnes mange eksempler på det motsatte, men det er stort sett spillere som har gjort store karriærer også før de havnet i 30 årene.
Skal vi dra inn trender fra europa ser vi oftere og oftere keepere som holder seg friske og raske til de er 40+.

Poenget mitt er er det nødvendigvis ikke trenger å være noen hardtsatsende klubber, det er sikkert plenty med litt større klubber enn Glimt rundt i europa som kan betale Pavel litt mer enn oss så det er ikke overraskende at han søker nye utfordringer istedenfor å spille adeccofotball.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by RaymondEngmark »

Det får vi vite om noen måneder. Min profeti er at han ender opp i Flora Tallin eller lignende.
Kristatistisk
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by mortsto »

Jeg har flere ganger linket til en AN-artikkel som har skrevet 01.09.12. For en stund siden kom det et nytt oppslag ang forsøk på forlenging, der Glimt sa at han har kontrakt ut sesongen. Her har Glimt...jeg mener AN... nei vent litt...Her har Børre en jobb å gjøre for å finne ut hva som stemmer. :D
Hvis Londak ikke forlenger, så håper jeg Glimt allikevel holder på ham ut 2012. Han er en viktig spiller i kampen for å rykke opp, og hvis vi gjør det, er Glimt en mye mer attraktiv klubb, også for ham.
Nilzo
Posts: 1014
Joined: Thu Jul 31, 2008 11:24 pm
Location: Ski (Beiarn)
Been thanked: 2 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Nilzo »

mortsto wrote:Her har Børre en jobb å gjøre for å finne ut hva som stemmer. :D
http://www.arntzen.info/2011/10/cato-be ... i-i-glimt/
"- Jeg synes Pavel Londak er en meget god målvakt. Derfor har jeg bedt ham vurdere å bli i Bodø i to år ut over kontrakten som går ut desember 2012, sier Cato Hansen."
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by J I P »

*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by eidurgud »

Syns det er drøyt å bruke ordet "etterforskes". Det høres så dramatisk ut, som om man mistenker at Glimt har gjort noe feil. NFF undersøker alle overganger som omhandler estlendere, for å være føre var - ref. Piroja-tøvet og Gunnarson-saken. Ikke blås dette helt ut av proposjoner :)
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Novi »

Mtp. at ingen har kommentert denne saken, vil jeg ikke tro det er noen fare for at det blir blåst ut av proposjoner :)
Una mas cerveza.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by eidurgud »

Better safe than sorry :wink:
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by Trapattoni »

eidurgud wrote:Syns det er drøyt å bruke ordet "etterforskes". Det høres så dramatisk ut, som om man mistenker at Glimt har gjort noe feil. NFF undersøker alle overganger som omhandler estlendere
Det er ikke NFF som undersøker saken, det er Skattekrimenheten i Skatt Øst. Og når de undersøker en sak, så heter det nå en gang etterforskning...:-) At noen blir etterforsket betyr dog ikke automatisk at noe kriminelt har skjedd.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by bjornage »

Såvidt meg bekjent har Londak, Bärengrub og Piroja samme rådgiver/agent så da er det ikke rart at Skatt Øst vil ta en tur opp hit for å se om det har skjedd noe lignende her som med Piroja.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by eidurgud »

Trapattoni, hvorfor skal du bestandig ødelegge en god diskusjon med fakta? :lol:

Syns likevel det høres dramatisk ut med "etterforske", men det er vel bare engang slik media er..

Hva med estlenderne i AaFK og Hønefoss? Har de samme agent som våre spillere også?
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Pavel Londak

Post by bjornage »

De skal en tur til Hønefoss også, men har ikke sett noe om de i Aafk.
Post Reply