Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by RaymondEngmark »

Mye har skjedd siden Clough! Motstanderen er ikke lengre rørleggere og snekkere, det er spillere som har finslipt kompetansen slik at den siste lille prosenten er avgjørende i mellom tap eller seier.

Når det er sagt tror jeg ikke den episoden var avgjørende for landslaget. Det som var problemet var at vi ikke er gode nok. Men det er lite heldig, sender dårlige signaler og blir en syndebukk nå som vi har tapt.

Men så må jeg le litt når Bendtner kommer for å møte pressen med en pils i handa :)
Kristatistisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Kesseboy »

- Nå skal jeg ut på bar og feire med gutta.
Hvis han er seriøs er det vanskelig å ta Odd seriøst når det gjelder toppidrett ... (så vi får formode at han tuller?)
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Novi »

Hehe, herlig kommentar :D Fagermo har vel et rykte på seg for å ha veldig fokus på kosthold og "utenomsportslige ting", så at han tar med gutta på bar tror jeg ikke mye på!
Una mas cerveza.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by eidurgud »

Han var ironisk så det holdt, så du ikke hele innslaget, Kesseboy?

Når Lersveen spurte Fagermo om han syns det var greit at toppfotballsjefen var ute "sammen" med landslagsguttene, begynte Fagermo å le så mye at han ikke klarte å svare.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Kesseboy »

Jeg så ikke noe innslag, leste bare saken på ei nettavis som ikke ga noe å tolke etter.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by bjornage »

Fagermo er vel som nevnt kjent som knallhard på slike ting, så jeg regner med han var i det spøkefulle hjørnet.

Ellers husker jeg at han var en sterk kandidat til trenerjobben i Glimt etter 2004-sesongen, men Notodden nektet å gi slipp på han. http://www.ta.no/lokal_sport/article1357707.ece

Spent på hvordan det ville utfoldet seg, vi husker jo alle hvordan gikk med han vi ansatte foran 2005-sesongen...
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Masinga »

Så hele intervjuet med Fagermo på TV2. Ingen tvil om ironien! Han hadde ikke fått med seg det med Semb. Tolket latteranfallet som en oppgitthet over NFF generelt og landslaget spesielt.
Masinga
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by J I P »

Byturen under forrige landslagssamling blir tema på neste landslagstreff.

http://fotball.aftenbladet.no/landslage ... 210785.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by bjornage »

Litt spesielt å se offisielle bilder fra Bayern Munchen som viser hele laget deres som drikker øl mens de er kledt i lederhosen under Oktoberfest. Lurer på hvordan reaksjonene ville vært hvis noe lignende har skjedd her? Morsomt hvordan kulturforskjellene spiller inn...
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Boombadila »

Men samtidig, vil bayern munchen øddelegge treningsgrunnlaget, så værsegod.

Var det ikke menningen at vi skulle bli best på det som var gratis? Alkohol er jo en av de tingene.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by bjornage »

Bayern Munchen er en av verdens største og mest suksessrike fotballklubber, og en av de ledende sportsklubbene i europa på prestasjonsforskning, idrettsmedisin og fysioterapi. Er det da ikke ikke litt rart at klubben har en tradisjon med å sende alle spillerne sine på Oktoberfest hvert år for å ta seg noen pils? Det virket ikke som noe var i veien med treningsgrunnlaget da de feide Manchester City av banen sist uke, samtidig som de har småpene 21-1 i målprotokollen etter 8 spilte kamper i Bundesliga.

Jeg forfekter ikke flatfyll, men er en pils eller to virkelig så skadelig som mange vil ha det til? Jeg vet ikke, det er derfor jeg spør. I norge blir det ramaskrik hvis noen er avbildet med en øl mens serievinnerne i tyskland feirer med drikke bayer ut av digre sko (Stiefel) på banen mens de får utdelt medaljer og trofeer uten at noen reagerer på sånt.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Boombadila »

Men her må vi kanskje til med litt genrelle kulturforskjeller.

Når en tysker får beskjed om å stille på noe slikt og ta en øl(selv om med mengden øl så øker restitusjonstiden proposjonalt med mengden alkohol), så tar han en øl.

Nordmenn på fylla derimot, da snakker vi grøftefyll. Det er vel der problemet ligger, at nordmannen ikke klarer å stoppe etter den ene ølen. I tillegg så er jo ikke norske spillere så godt trent i utgangspunktet...
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Knuta »

En øl etter to er ikke farlig. Dette med Bayern Munchen er jo litt gimmick i forbindelse med oktober-festivalen. DEt som ikke er lurt er å være oppe til 4-5 om morgenen og ikke få den restitusjonstiden som er nødvendig mellom kampene. Der er man beinharde i Tyskland og man er også tøffe når det gjelder ernæring osv.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by J I P »

Heftig karnevalsfeiring arrangert av FC Köln

http://fotball.bt.no/tyskland/article224254.ece

Kanskje Ståle må innføre litt strengere regler?
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Glimt1916 »

Boombadila wrote:I tillegg så er jo ikke norske spillere så godt trent i utgangspunktet...
Er de egentlig ikke det?
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Boombadila »

Please elaborate?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by RaymondEngmark »

http://www.vg.no/sport/fotball/ligaer/t ... d=10069522
- Med eller uten alkohol - en fotballproff har ingenting ute på byen å gjøre klokken 04.30, sier nordmannen.
Helt enig! Det skaper bare utfordringer og rykter som ikke tjener klubben på noen slags helst måte - noe vi har sett mye av i Glimt igjennom årene!!

Å fyllekjøre er helt utilgivelig, men jeg skjønner ikke hva en spiller gjør med promille midt i sesongen uansett. Det er studie på studie som viser til at alkohol begrenser prestasjonen, og selv om man skulle ha lov til å ta èn øl så utvikler den seg raskt til flere. Dersom man ikke tar den ene så er det enklere å ha grensene. Og hvorfor dem hadde fest i det hele og store i en fotballklubb skjønner jeg heller ikke. Dra på fisketur eller noe slikt i stede!

Svømmere, hekkeløpere, sprintere, høydehoppere, skiløpere, skiskyttere, alpintløpere - hvor ofte ser man slike på fylla? Så og si aldri! Jeg lurer på om en utløsende faktor for fotballen kan være at det er en lagidrett hvor man kan forsøke å lene seg på andre dersom man selv har en dårlig dag.

Her er noe som burde være pensum for dem som ønsker å bli gode;
http://dt.no/sport/ole-einar-bjorndalen ... -1.3051366

Toppidrett er ikke forenelig med alkohol. Marginene er så utrolig små i dag at man ikke kan tillate seg det. Og er det for mye forlangt å kreve at spillerne er avholdsmenn, når dem får millionlønninger, ære og berømmelse for det dem driver med? Kan dem ikke vente til dem er i midten av 30 årene med å drikke. Really? Når det har så høye mål?
Kristatistisk
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Los-Loco »

"Den virkelige faren er ikke at datamaskiner skal begynne å tenke som mennesker, men at mennesker skal begynne å tenke som datamaskiner!" Sydney Harris
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by J I P »

Lundekvam, landslagskapteinen og Southampton-legenden som har stått frem og fortalt om de store rusproblemene han fikk etter karrieren, tror det er MER alkohol og rus i norsk fotball i dag enn da han spilte selv.

Tirsdag var han frontfigur da Norges Fotballforbund sammen med Idrettens Helsesenter, NISO og Antidoping Norge lanserte sin offensiv i kampen mot doping, rus og avhengighet.
http://fotball.aftenposten.no/landslage ... 230222.ece
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by RaymondEngmark »

Denne tråden vil nok eksistere så lenge glimtforum.net gjør det. Tror aldri vi får 100% bukt med dette problemet. Skal det bli bedre må klubbene slutte å se igjennom fingrene. Hvor ofte har vi ikke hørt "frihet under ansvar" i etterkant av avisskriverier?

Drikker du alkohol i sesong, så er det en måned på benken. Nulltoleranse er utrolig enkelt å forholde seg til - enten velger du toppfotball eller alkohol.
Kristatistisk
brutus
Posts: 3587
Joined: Mon May 09, 2005 11:53 am

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by brutus »

Vet ikke om noe annet klubbforum som har en slik tråd. Er bodøværingene ekstra moralistiske? Eller har Glimt-spillerne et spesielt stort alkoholproblem?
DIXI
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Kesseboy »

Må nok være over gjennomsnitt intelligente og engasjerte forumbrukere :D
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by mortsto »

Denne tråden inneholder vage rykter, fyllebilder, linker til historier om fulle idrettsutøvere, diskusjon om kosthold og treningsmengder, bilder av basketspillere og folk som har mistet buksa. I tillegg til en diskusjon om hvor mange ganger Brutus har kalt noen for "idiot". Jeg skulle ønske moderatorene kunne tenke en ekstra gang om det er vits å ha denne tråden gående, og om den passer under forumet "Bodø/Glimt" eller om den kan dyttes vekk til en annen plass. Jeg skjønner ikke hvorfor den er her, og det irriterer meg hver gang jeg skal sjekke forumet, og denne tråden ligger på topp fordi noen poster en nyhetssak om en eller annen tilfeldig fortballspiller som har vært full.
Last edited by mortsto on Tue Mar 27, 2012 10:36 pm, edited 1 time in total.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by bjornage »

Debatten i seg selv er grei nok, men det er litt tendenser til hysteri selv om det (heldigvis) har vært forholdsvis stille i denne tråden enn da det stormet som verst med rykter, anklagelser og ting utenom debatten som strengt ikke hører hjemme på dette forumet. Tråden var relevant i sin tid, nå går den mest i sirkel syns jeg.
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: Norsk toppfotball har et alkoholproblem!

Post by Glimt1916 »

Enig med mortsto.
Post Reply