EURO 2012

Moderators: Sulliken, Larsen

Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: EURO 2012

Post by Shredd »

Mange mener også at dette er Englands svakeste tropp siden 92. Og Rooney er utestengt i gruppespillet. Skal ikke avskrive England totalt, men jeg både håper og tror at Sverige tar seg videre i stedet.
User avatar
poteten
Moderator
Moderator
Posts: 5566
Joined: Fri Apr 08, 2005 6:20 pm
Location: Trondheim
Has thanked: 167 times
Been thanked: 322 times

Re: EURO 2012

Post by poteten »

Sverige og Ukraina kan fort gå videre.
Kritisk
Gule Ørn
Posts: 1814
Joined: Tue Jun 15, 2004 7:14 pm
Location: Bodø
Contact:

Re: EURO 2012

Post by Gule Ørn »

TV skjema for alle kampene:

Image

Satser på at Kroatia spiller like blendende fotball som alltid og overrasker! Blir å holde med de i år. Men hodet sier at Nederland eller Tyskland drar med seg pokalen hjem.

Gleder meg som en liten unge! :)
Ball?
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: EURO 2012

Post by Vegard »

For første gang har jeg satt pengene på Tyskland. Litt usikker på hvorfor. Magefølelse, Bayern i CL-finale og Borussia Dortmund vinner Bundesliga.

Har også tro på Nederland og Russland.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: EURO 2012

Post by G-s-enz »

I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: EURO 2012

Post by Masinga »

poteten wrote:Sverige og Ukraina kan fort gå videre.
Det tror jeg ikke før jeg får se det!

England og Frankrike er klare favoritter. England spiller uten press, for første gang noen sinne. Hvem vet hva som skjer da?

Store nasjoner skal aldri avskrives. Se bare på Italia.
Masinga
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: EURO 2012

Post by Shredd »

Skal England videre tror jeg de må vise mer enn de gjorde mot Norge og Belgia. Mot Belgia ble de jo regelrett rundspilt, men karret seg en 1-0 seier på ekte Hodgson vis. Kanskje det er det som må til, men tror ikke det fungerer mot de store nasjonene.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: EURO 2012

Post by Masinga »

2-1 til rasistlandet og diktaturstaten Ukraina. Håper det stopper der.
Masinga
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: EURO 2012

Post by FSHelgeland »

men en høyst fortjent seier, de jobba ræva av seg og svenskene hadde lite å stille opp med. Zlatan opptrådde som primadonna, lite bevegelig og orket lite. Selv på slutten når Sverige presset som værst var han rimelig stasjonær.
Tippeliga 2015
User avatar
Vegard
Posts: 2898
Joined: Sun Apr 04, 2004 5:22 pm
Has thanked: 37 times
Been thanked: 19 times
Contact:

Re: EURO 2012

Post by Vegard »

Masinga wrote:
poteten wrote:Sverige og Ukraina kan fort gå videre.
England og Frankrike er klare favoritter.
Anser denne gruppen som helt åpen. Dessuten er England ingen stor nasjon innen landslagsfotball (lenge siden 1966).

Frankrike var omtrent like trauste og triste som jeg kjenner dem fra de siste 20 årene. Jeg er stadig like forundret over at en nasjon som fostrer så mange gode offensive spillere, ikke klarer å utnytte dette til å gi oss noen glimt av festfotball og briljante kombinasjoner i ny og ne.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: EURO 2012

Post by Boombadila »

Hvis tyskerene havner på fjerdeplass her, så er det dårlig nytt for Europa.
Særlig hvis de bygger båter som heter Gneisenau f. eks.
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: EURO 2012

Post by Masinga »

Om ikke annet så blir gruppespillet i dette EM mer interessant enn i Sveits/ Østerrike i 2008. Jeg var der nede og så to kamper, begge kamp 3 i gruppespillet. I kampen Sveits - Portugal (2-0) var Portugal allerede videre og Sveits ute. Portugal stilte med reservelaget. I kampen Nederland - Romania (2-0) var Nederland kvalifisert, mens Romania faktisk hadde noe å spille for. Hadde de slått det reservepregete Nederland ville de vært videre på bekostning av Italia. Av en eller annen grunn var Romania minst interessert av alle.

Kan ikke tenke meg noe mindre engasjerende enn å se betydningsløse kamper. Derfor kan dette EM bli artigere.
Masinga
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: EURO 2012

Post by Glimt1916 »

Masinga wrote:2-1 til rasistlandet og diktaturstaten Ukraina. Håper det stopper der.
Litt ironisk at du dømmer et helt land for handlingene til noen få :wink:

Synes EM har vært veldig underholdende til nå. Den eneste kampen jeg synes har vært kjedelig er Frankrike - England, og det var jo ingen overraskelse forsåvidt. Etter et rimelig traust VM i Sør-Afrika har dette vært en stor opptur.

Jeg både håper og tror på Tyskland. Jeg er i Tyskland når finalen spilles, så det passer ganske greit om de kommer seg så langt :) (Jeg var forøvrig i Tyskland når tapte EM-finalen for fire år siden også, så det lover kanskje ikke så bra....)
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: EURO 2012

Post by Shredd »

Vegard wrote:
Anser denne gruppen som helt åpen. Dessuten er England ingen stor nasjon innen landslagsfotball (lenge siden 1966).

Frankrike var omtrent like trauste og triste som jeg kjenner dem fra de siste 20 årene. Jeg er stadig like forundret over at en nasjon som fostrer så mange gode offensive spillere, ikke klarer å utnytte dette til å gi oss noen glimt av festfotball og briljante kombinasjoner i ny og ne.
Begrenset hvor mye festfotball man får til å produsere mot motstandere som til en hver tid har minimum 9 bak ballen. Som Glimt-supporter er jeg overrasket over at du ikke vet det.
Men delvis enig i at Frankrike ikke var så gode som de burde vært, tidvis kommer de jo enkelt forbi sidebackene til England, men Benzema var jo aldri på rett plass inne i boksen. Så ut som han nektet å være tilgjengelig for baller i luften, som jo ikke er noe han favoriserer. Men imponert over Debuchy og Cabaye som jeg mener var kampens to beste.
User avatar
Masinga
Posts: 2065
Joined: Mon Feb 23, 2004 10:58 pm
Location: Oslo

Re: EURO 2012

Post by Masinga »

Denne er jo klassisk! Viser taktikken til noen fotballnasjoner, dog litt gammel.

http://www.youtube.com/watch?v=nhfh6A_cP_U
Masinga
Glimt1916
Posts: 5591
Joined: Sat May 21, 2005 11:45 am
Has thanked: 422 times
Been thanked: 433 times

Re: EURO 2012

Post by Glimt1916 »

Begynner å få sansen for Russland. Morsom fotball. Tror det var like greit at det endte uavgjort i kveld med tanke på hva som kommer til å skje utenfor stadion etter kampen....

EDIT : Bot og mulig poengtrekk for Russland etter bråket (og banneret på tribuna!) http://www.uefa.com/uefa/footballfirst/ ... 18166.html
User avatar
Kesseboy
Posts: 15755
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1077 times

Re: EURO 2012

Post by Kesseboy »

Morsomt scenario via Jonathan Wilson, for dagens kamper. Hvis Portugal og Danmark vinner sine kamper, så er Tyskland ute, med mindre Danmark vinner med ett mål i en kamp med mange mål, mens Portugal skårer få. Da er Portugal ute.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: EURO 2012

Post by Cheese Smirnoff »

To England-kamper og alle Norges anglofile snakker om verdensklasse-nivået til engelskmennene. Carroll er blant verdens beste spisser, Wellbeck er Messi og hele laget er fantastisk. Jeg visste det kom til å bli sånn hvis det ble en seier, men det er like irriterende hver gang. Hvis England kommer seg videre til sluttspillet så vil sannsynligvis samtlige lag i kvartfinalene være bedre enn dem. Hodgson er en taktisk ringrev, men jeg både tror og håper at europeiske landslag har tatt lærdom av EM i 2004.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16538
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: EURO 2012

Post by Sulliken »

Når ble en kamp på Myra avbrutt sist pga været?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10714
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: EURO 2012

Post by liverglimt »

Cheese Smirnoff wrote:Hodgson er en taktisk ringrev, men jeg både tror og håper at europeiske landslag har tatt lærdom av EM i 2004.
De lærer aldri, se på historien og det er mange overraskelseslag som vinner EM! En av få grunner til å se kampene, fordi det alltid skjer noe fram mot finalen! 8)
@liverglimt
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: EURO 2012

Post by Boombadila »

Ja, oddsen på Hellas er bare 1:100....


Kanskje det er en samarbeidsavtale eurolandene i mellom for å få betalt ned statsgjelda?
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: EURO 2012

Post by Cheese Smirnoff »

Cheese Smirnoff wrote:Hvis England kommer seg videre til sluttspillet så vil sannsynligvis samtlige lag i kvartfinalene være bedre enn dem.
Etter kveldens overraskende resultater må jeg justere litt på denne. 8)
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: EURO 2012

Post by kimbo »

Hvorfor er det slik at det er innbyrdes oppgjør som avgjør hvem som går videre ved lik poengsum?? Virker litt ulogisk syns jeg
Positivitetsmafian
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: EURO 2012

Post by Shredd »

Fordi man frykter at lag som allerede er utslått skal tape stort i siste kamp, eller at lag som allerede er videre skal stille med svakere lag.
kimbo
Posts: 437
Joined: Tue Mar 25, 2008 11:57 pm
Location: Rønvika
Contact:

Re: EURO 2012

Post by kimbo »

Så da er Nederland ute uansett om de vinner i dag?
Positivitetsmafian
Post Reply