Valg 2013

Ta en pause fra fotballen og kom og fortell en vits. Eller fortell noe helt annet.

Moderators: Larsen, Mod-gruppen.

Post Reply
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Valg 2013

Post by Los-Loco »

Merkelig at vi ikke har en valgtråd....

Anyway, ser at diverse kjendiser går ut og oppfordrer til å stemme samme parti som dem, Olav Thon vil ha Frp, Ole Paus stemmer Krf osv. De fleste partiene setter sikkert pris på den type gratisreklame (i den grad den egentlig er gratis...).

Det aner meg likevel at de rødgrønne nok sikkert helst ville vært foruten denne kjendisen på laget:

http://www.nettavisen.no/politikk/article3669532.ece
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Valg 2013

Post by liverglimt »

Tror nok de fleste bukker og takker for alle stemmer de får. Ikke like sikkert de flagger et offentlig, blir vel helst en stotrende; "ingen kommentar"
@liverglimt
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Valg 2013

Post by Kesseboy »

Nettavisen toner flagg på en ganske unorsk måte denne valgkampen, føler jeg.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Valg 2013

Post by Los-Loco »

liverglimt wrote:Tror nok de fleste bukker og takker for alle stemmer de får. Ikke like sikkert de flagger et offentlig, blir vel helst en stotrende; "ingen kommentar"
Betviler selvsagt ikke at både Ap og de andre på "rød-siden" gjerne vil ha stemmer fra muslimske miljøer, det skullevel blott bare mangle. Men Mullah Krekar har vel større potensiale for å skremme bort norske stemmer enn han har til å tiltrekke seg muslimske, så netto utbytte etter dette utspille tror jeg ikke er særlig positivt.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Valg 2013

Post by liverglimt »

Du skal ikke kimse av teflonhukommelen. :lol:
@liverglimt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Valg 2013

Post by Cheese Smirnoff »

Venstresiden har Krekar, høyresiden har Breivik.
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Valg 2013

Post by Wendigo »

Og ja til OL-siden har Fjørtoft.

Stakkars oss alle!
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Valg 2013

Post by Boombadila »

Da fikk vi oppklart det:
Image
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Valg 2013

Post by Los-Loco »

Godt å vite at Frp holder sterkt forkus på de viktige sakene i samfunnet når de nå skal inn i regjeringsforhandlinger:
Jeg regner det som helt sannsynlig at saken om forbudet mot proffboksing kommer til å bli tatt opp i forhandlingene, og så får vi se hvordan det går, sier Øyvind Korsberg, FrPs idrettspolitiske talsmann, til NTB.
http://www.dagbladet.no/2013/09/10/nyhe ... /29195810/
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Valg 2013

Post by Sven-Rune »

Ja de journalistene de journalistene!
At du som er en lærd person lar deg lure er jo mer skremmende! :lol:
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Valg 2013

Post by Los-Loco »

Vet nå ikke om jeg lar meg lure jeg... Det ser da vitterlig ut til at Høyre og Frp mener oppheving av proffboksingsforbudet er det første og viktigste å ta tak i, siden det er det de slipper på første pressekonferanse etter innledende forhandlinger:

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks ... k2vreC3qGg
Klokken 15 torsdag møtte Høyre-leder Erna Solberg og Frp-leder Siv Jensen pressen etter tredje dag av forhandlinger mellom de to partiene på Sundvolden hotell.

Dagens største nyhet er at de blåblå vil fjerne forbudet mot proffboksing i Norge, og flytte forvaltningsansvaret for snøscooterkjøring til kommunene.

- Cecilia Brækhus får nå anledning til å utøve sporten sin i eget hjemland, sier Frp-leder Siv Jensen til fremmøtt presse.

- Er virkelig proffboksing og snøscooterkjøring det viktigste dere har blitt enige om i dag? spør Aftenposten.

- Nei, men det er det eneste vi vil fortelle deg om i dag, svarer Høyre-leder Erna Solberg.
At de i det hele tatt har prioritert å ha dette på sakskartet på dette stadiet av forhandlingene finner jeg noe urovekkende.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Valg 2013

Post by Boombadila »

http://www.nationen.no/2013/10/02/polit ... g/8300479/

Landbruket kan gi regjeringskrise
De to partiene som står for en landbrukspolitikk som avviker mest fra dagens, skal danne regjering sammen - med støtte fra sentrum. Vil et brudd i jordbruksforhandlingene føre til regjeringskrise?
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Valg 2013

Post by Sulliken »

Den tanken har slått meg og.

Jeg sitter og leser samarbeidsavtalen mellom Krf, V, Frp og H. Det skinner helt klart igjennom hvilke punkter, setninger (og til tider bisetninger) som tilhører hvem.

Eksempel:
"Verdiskapingen skal stimuleres i hele landet(V). lnfrastrukturen i Norge må rustes kraftig
opp, det må bygges ut mer vei (Frp) og bane (Krf), og det må satses på innovasjon, forskning og
utvikling(V). Samarbeidspartiene vil styrke et allsidig og bredt norsk næringsliv, og legge
bedre til rette for privat eierskap (H").
Morsomt :)

Så denne:
lkke åpne for petroleumsvirksomhet, eller konsekvensutrede iht petroleumsloven,(...)Lofoten, Vesterålen og Senja i perioden 2013-2017(...) Det etableres en miljøbase/oljevernbase i Lofoten og Vesterålen'
"Neida. Vi skal ikke utrede i perioden 2013-2017, men vi gjør oljevernberedskapen klar likevel, bare sånn i tilfellerottefelle..." :lol:
De er nå litt søt.

Men hele avtalen bærer preg av VM i kamelsluking, spesielt Frp har forsynt seg godt av kamelkebaben (som ventet, da Jensen allerede valgnatten antydet at hun var sulten på kamel) Handlingsregelen, miljø, oljeutreding og bistand, for å nevne noen. Dette er saker Frp har flagget like høyt som innvandring og kriminalitet.

Det ser forøvrig ut som sentrumspartiene har fått uforholdsmessig mye ut av denne avtalen. Spesielt Krf, faktisk. Bioteknologi, tidlig ultralyd, Bistand, olje, miljø, familie, og KRLE i stedet for RLE i skolen.* (Kristendom, religion, livssyn og etikk).

Mens høyre bare er omnipresent i hele dokumentet....

Jeg er bare spent på om hvor lenge de vil holde så tett sammen, før eller siden vil det komme saker de er stein uenig i, men som de må behandle. Det skal jeg garantere at opposisjonen kommer til å sørge for.

*KRLE er et navn og "konsept" en internasjonal domstol hadde et par innvendinger mot SIST gang faget het KRLE. Det var på grunnlag av de påpekningene faget endret navn til RLE. (For meg personlig er det ett fett hva faget heter og hvor mange % av faget skal være viet kristendom)



http://www.hoyre.no/filestore/Filer/Pol ... avtale.pdf
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Valg 2013

Post by Los-Loco »

Sulliken wrote:
Så denne:
lkke åpne for petroleumsvirksomhet, eller konsekvensutrede iht petroleumsloven,(...)Lofoten, Vesterålen og Senja i perioden 2013-2017(...) Det etableres en miljøbase/oljevernbase i Lofoten og Vesterålen'
"Neida. Vi skal ikke utrede i perioden 2013-2017, men vi gjør oljevernberedskapen klar likevel, bare sånn i tilfellerottefelle..." :lol:
De er nå litt søt.

Nja, sånn går det jo an å se det selvsagt. Men sett fra et annet synspunkt så er det på høy tid å bedre oljevernberedskapen der. Når de først har bestemt seg for å ikke utrede dette området, formodentlig med den begrunnelsen at området er for spesielt og sårbart til at det bør tillates, så er faktisk en økt oljeberedskap en naturlig konsekvens.

Vi borer allerede på Helgeland. En titt på kartet viser at en utblåsning eller annen stor utslippsulykke der fort kan ramme Lofoten. Skjer det på den tiden av året med mest vind og bølger, vil det nesten ikke være mulig å stanse oljen. Strømmen går fra før i riktig retning nordover, og ugunstig vindretning i tillegg vil gjøre katastrofen til et faktum.

I tillegg kommer all skips- og tanktrafikk langs kysten, som alltid vil innebære en risiko. Igjen; strømmene vil ikke bidra positivt for Lofotens del i et slikt tilfelle.

---

Ellers er jeg dypt skuffet over hvor puslete asylbarnamnestiet viser seg å være når det kommer til stykket.
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Valg 2013

Post by Boombadila »

Jeg synes det lukter bondevik II av hele greia. En serie kompromisser som ender opp med å sende oss ut i krig for Onkel Sam.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 732 times
Contact:

Re: Valg 2013

Post by Sulliken »

Trust Los-Loco to spoil the fun ;-)

Joda.. Etter den første lille lol'en min, var jo de tingene du påpeker det første som slo meg. Det er jo ikke SÅ lenge siden et russisk skip griset til norskekysten..

Men når de ikke oppgir begrunnelse, så ser det litt tuppen og lillemoraktig ut. "Ha det skal ikke bores her, for tenk". "Ja, men jeg skal bygge oljevernstasjon uansett, jeg"
hihihi
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Los-Loco
Posts: 7293
Joined: Thu Feb 26, 2004 9:27 am
Location: Bodø
Has thanked: 442 times
Been thanked: 877 times
Contact:

Re: Valg 2013

Post by Los-Loco »

Sulliken wrote:Trust Los-Loco to spoil the fun ;-)
Always at your service! 8)
Post Reply