Spillertråd: Emil Jonassen

Moderators: Sulliken, Larsen

mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Spillertråd: Emil Jonassen

Post by mortsto »

Bekreftet på AN. Treårskontrakt. Velkommen så mye.

Edit: Bjørkan sammenligner ham med Høgli. Stødig og sterk i duellene. God defensivt. Høres ut som han har mer å gå på offensivt.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by RaymondEngmark »

Oppløftende at Jonassen legger såpass vekt på at han troen på prosjektet til Aasmund. Etter beskrivelsene i AN ble jeg mer positiv, og fikk absolutt følelsen at dette er en spiller som går rett inn i førsteelveren.
Kristatistisk
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by Sulliken »

referat fra an+ anyone?
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by helsvhe »

22-åringen fra Skien har blitt enig med de helgule om en treårskontrakt.

- Det blir litt å starte på nytt for meg, dette, sier Emil Jonassen, som hittil ikke har spilt i andre klubber enn Odd.

- Spennende venstreback

Der har imidlertid Thomas Grøngaard lagt beslag på venstrebacken, og utsiktene til spilletid gjorde at Jonassen ikke ønsket å forlenge med moderklubben. Valget av ny klubb, falt altså på Glimt.

- Jeg bestemte meg egentlig da jeg var her oppe sist uke. Jeg ble veldig godt mottatt, og klubbens planer passer meg meget bra. Det at klubben ønsket meg såpass mye gjorde valget enklere, sier Jonassen.

- Jeg tror vi har hentet en av Norges mest spennende venstrebacker. Jeg tror han har et kjempepotensial, og at han kan bli A-landslagsspiller. Vi er kjempeglade for at han har lyst til å være sammen med oss i årene som kommer, sier Glimt-trener Aasmund Bjørkan.

- Minner om Høgli

- Hvordan greide dere å lokke ham hit?

- Vi har presentert det vi er og det vi står for, samt hvilke planer vi har for ham. Heldigvis syntes han det hørtes spennende ut, sier Bjørkan.

Den nye Glimt-bossen ser mange likheter melllom Jonassen og Tom Høgli.

- Han minner om Høgli både som type og spiller. Fordi han er en stødig kar, sterk i nærduellene og trygg og god defensivt. Og så tror jeg at han kommer til å bli en kjempegod offensiv back, sier Bjørkan og oppsummerer:

- En solid, ærlig og hardtarbeidende spiller.

Nummer tre

Jonassen får trøye nummer tre i Bodø/Glimt. Han lar seg smigre av Bjørkans superlativer, men vil ikke uten videre gå med på sammenlikningen med tidligere landslagskaptein Høgli.

- Jeg kan ikke si det er negativt. Men Høgli er en annen type spiller, og jeg er ikke like god, sier 22-åringen, som har vært innom alle aldersbestemte norske landslag, U23 inkludert.

I Bodø ønsker han å ta nye steg.

- Jeg er kommet for å utvikle meg som spiller, og tror det Aasmund og Glimt er i ferd med å bygge opp nå, blir bra. Det kommer mange spennende spillere inn, i god alder. Jeg vil være med på den spennende reisen, sier Jonassen.

Tillit og trygghet

Også i sommer forsøkte Bodø/Glimt å hente Jonassen. Det gjør han enda mer sikker på at han virkelig er ønsket i klubben.

- Tillit og trygghet er viktig for en fotballspiller, sier han.

Fjerde januar tar Bodø/Glimt fatt på sesongen 2016. Jonassen har allerede begynt å se seg om etter leilighet i sin nye Bodø.

- Bodø er en fin by. Jeg har vært her noen ganger med Odd, men aldri virkelig fått sett meg rundt slik som jeg har gjort nå. Og jeg er positivt overrasket, sier Jonassen, som ikke har rukket å bli kjent med sine nye medspillere ennå.

- Jeg har vært på landslag med Martin Bjørnbak, og vet godt av mange av de andre, men ser fram til å bli kjent med dem. De er sikkert en veldig ålreit gjeng, sier Jonassen.
Sven-Rune
Posts: 3028
Joined: Fri Mar 26, 2004 10:00 pm
Location: Tønsberg
Has thanked: 299 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by Sven-Rune »

Han får trøye nr. 3 og syns Bodø er en fin by. :D
Sven-Rune, med Glimt i hjertet
Medlem i FK Bodø/Glimt
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by Novi »

Skulle tatt seg ut om han sa noe annet :-P
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by bjornage »

Drakt nummer 3? Da er nok Zarek ferdig.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by tomath »

Tenkte det samme, men kan jo også bety at Imingen er ferdig. Nummer 2 vil jo være mer passende for en høyreback.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by Garrincha »

Velkommen til Glimt!! Har vært mange på forumet her som lenge har snakket om Jonassen og nevnt han som potensiell forsterkning, så det er nok mange som er veldig fornøyd nå. Selv har jeg ikke anelse hvilke type spiller han er bortsett fra det lille jeg har lest her, så det blir spennende!!
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by FSHelgeland »

Ja velkommen Emil :-)
Tippeliga 2015
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by G-s-enz »

Har virkelig trua på han,bra signering!
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by Mr Bean »

Velkommen til det eneste virkelige gule superlaget :D
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by RaymondEngmark »

Var Zarek som hadde trøye 3 ja. Glimt har vel tradisjonelt sett videreført nummerne fra år til år, så ser ikke for meg at Zarek blir med videre. Den eneste teorien ellers kan være for å legge et press på Zarek om han enda ikke har bestemt seg, men jeg tror faktisk Glimt i 2015 er en så ryddig arbeidsgiver at det ikke er tilfellet.

Fremdeles en kabal som skal gå opp, men er vel ikke umulig at Åssa tenker seg Thomas på høyre back da, og da enten Edvartsen som utfordrer eller på ving. Så godt som jeg liker Thomas pga hans insane instilling så ønsker jeg med en Edvartsen på høyreback før Thomas.
Kristatistisk
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by Garrincha »

Synes Thomas er en bra spiller og har super holdning og god rutine. Mener han må spille pr dags dato, hvis Valentin ikke kommer. Men jeg har også veldig trua på Edvartsen, og selv om han egentlig er indreløper synes jeg han er en vingtype. Han er jo jævlig rask også.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by RaymondEngmark »

Tenker Edvartsen har alt som skal til for å bli en bedre Hamoud.
Kristatistisk
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by J I P »

Her kan du bli litt bedre kjent med Emil

http://www.odd.no/news/article/nvhk67so ... 9-desember
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by Novi »

For å fortsette diskusjonen fra Ruben-tråden her, ettersom dette egentlig ikke angår Ruben.

Emil Jonassen må enten få hvile på benken noen kamper, eller så må det jobbes intenst med å få forsvaret til å samarbeide bedre. ALT mot oss skjer på venstresiden vår, og Jonassen gjør ofte en slapp jobb når han er der, eller så er han ikke der han skal være. Joda, noen gode inngripener er det, og han bidrar fint fremover. Men vi kan ikke ha en åpen invitasjon på den siden kamp etter kamp - lett for lag å se at her er det muligheter.

Så har Bjørnbak en tendens til å forsvinne litt uti banen og skape ubalanse på den siden også, så her er det mye som må rettes på. Mange koder, skutteåsei.
Una mas cerveza.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by G-s-enz »

Litt enig,samtidig må Normann,Olsen,Bjørnbak og Babenko finne ut av hvordan de skal løse dette. Ofte er Jonassen alene uten sikring og da er det ofte lett å bli usikker på hva man skal gjøre. Samtidig må han luke vekk de situasjonene der han roter bort ballen i farlig posisjon,selv om den første i går var like mye Halldorson og Bjørnbaks feil. Helt hjerneblødning å spille ballen til feilvendt back som er under stort press(selv om det skulle vært frispark).
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by ecke »

Det er mange andre i forsvarsfireren som bør få mer juling enn Jonassen. På førstemålet fortalte Bjørnbak at hans dårlige venstrefot overlot til en feilvendt Jonassen, med spiller i ryggen, å klarere!! Jonassen tar i mot ballen helt greit, og blir tatt bakfra, et klart frispark. Og hvor er posisjoneringen til Moe og Jacobsen foran mål? Slurvet er Bjørnbaks, Moes og Jacobsen, og har ingenting med Jonassen å gjøre. Det hender at spissen går rundt backen, også Jonassen, men hva er det Moe og Jacobsen presterer på mål nr 2? På tredjemålet spiller Jonassen enkelt bort ballen foran Haugesund-spilleren, men dommeren ser ikke situasjonen og dømmer straffe. På alle disse tre målene vil jeg frikjenne Jonassen, men sistemålet var betegnende for mange, man gjør ikke pressjobben.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by tomath »

Jeg synes også at Jonassen har fått ufortjent mye kritikk, men selv om jeg er enig i at Bjørnbaks pasning til Jonassen er farlig så mener jeg å huske at hele situasjonen oppstår med at Jonassen slår alt annet enn en kompispasning til Bjørnbak først. Så 100 prosent frikjenning synes jeg ikke han fortjener. Samtidig kunne situasjonen løst seg ved at enten Bjørnbak eller Haldorsson hadde most ballen ut til innkast eller langt opp på FKHs banehalvdel, men jeg synes egentlig det er bra at spillerne ser ut til å være "oppdratt" til å spille seg ut. Tror vi kommer til å tjene mer enn vi taper på det i løpet av sesongen.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
User avatar
helsvhe
Posts: 1498
Joined: Sat Aug 15, 2009 6:08 pm
Location: Oslo
Has thanked: 327 times
Been thanked: 81 times

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by helsvhe »

Så igjenom hele forspillet til førstemålet, Jonassen klarerer ballen og har ingen andre alternativ å spille til en Halldórsson. Halldórsson somler og en Haugesund-spiller kommer rusende mot han, han har da kun mulighet til å spille til Bjørnbak og det Bjørnbak etter å prøvd å "drible" av Haugesund spilleren et par gangen er å spille til Jonassen som har mann i ryggen. Hadde Bjørnbak spilt før hadde ikke Jonassen mann i ryggen. Når legge til Miljeteig kommer foran mål er jo Jacobsen langt ut mot høyre ca ved midtstreken.

Så det er mye rart som skjer på det målet så her er det ihvertfall ikke bare Jonassen som er skyld i.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by Garrincha »

Enig med de siste postene. Er også veldig uenig i enkeltes slakt av Babenko. Vi taper en kamp på marginer og Haugesund er heller ikke så dårlige som enkelte vil ha det til.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
Boombadila
Moderator
Moderator
Posts: 8371
Joined: Wed Mar 26, 2008 11:32 am
Has thanked: 38 times
Been thanked: 166 times

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by Boombadila »

Siden ingen87 tok dette opp i en annen tråd, er det kanskje betimelig å spørre: Hvorfor får Emil (mest) kritikk i forsvaret?
ingen87 wrote: Fri May 05, 2017 9:09 am Bare jeg som ser ironien i at Emil Jonassen er på denne "close but no cigar"-lista? :)
No one knows the reason for all this, but it is probably quantum
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by Kesseboy »

Fordi det renner inn med innlegg fra vår venstre side, tenker jeg?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Emil Jonassen

Post by mortsto »

Og fordi han har hatt flere horrible tversoverpasninger som har ført til mål imot. Når Jonassen får ballen bør prioriteringslista være slik.
1. Springe frem til motstanderens cornerflagg og legge inn.
2. Sende ballen frem til Trond.
3. Spille ballen ut over sidelinja
4. Noe annet
5. Tversoverpasning til noen på høyde eller bak seg på banen.
Post Reply