Jeg var i møte med Glimt i går, og hadde med følgende punkter jeg tok opp:
(har lest gjennom alle postene i tråden, så selv om ikke akkurat ditt eller alle dine forslag eller synspunkter ble videreformidlet så betyr det ikke at jeg ikke har sett de eller ikke ønsker å ta de med videre, det gikk rett og slett på tid)
Relevant pauseunderholdning
Aktiviter før kamp, spesielt rettet mot barn
Bruk av storskjermen; intervjuer under oppvarmingen? I pausen? Konkurranser? Kan StudioGlimt bidra med noe?
Oppdatering av spillelisten til speaker
Bedre utvalg i kioskene
Stands før hjemmekampene (City Nord og/eller Glasshuset
Farg byen gul, kanskje med hjelp fra sponsorer og andre samarbeidspartnere?
Bedre billettsystem
Billettprisene
Bedre toalettfasiliteter på SB1, spesielt for damene
Engasjere brukere av sosiale medier
Visning av bortekampene i sportsbaren på Aspmyra?
Klubben hørte på samtlige punkter jeg kom med, men det var ikke alle de kom med et direkte svar til. Skal purre litt på det jeg ikke fikk et svar på, slik at dere også får svar.
Når det gjelder bruk av storskjermen så har de tilgjengelig et trådløst kamera som gjør at dem f.eks kan kjøre intervjuer blant publikum, både utenfor og inne på stadion. Nøyaktig hvordan opplegget blir med bruken av skjermen forsto jeg ikke var helt spikret enda.
Spillelistene til speaker blir oppdatert, det var de allerede i gang med.
Billettsystemet er i boks nå. Er faktisk på Aspmyra nå for å være med på opplæring på det.
Momsen på billettpriser har økt i år, så prisene blir marginalt dyrere, slik jeg forsto det. Kjøper man sesongkort er det vel seks kamper man betaler for, så klubben føler ikke de er spesielt dyre. De dyreste billettene blir visstnok dyrere, mens man beholder det de kaller for "billigbilletter". Har ikke kommet i gang med opplæringen på systemet enda, så de nøyaktige prisene vet jeg ikke enda.
Når det gjelder toalettfasilitetene på SB1 så sies det at de ble pusset opp i fjor av eksterne folk, så de skal være akseptable. Har ikke sjekket dette selv, men skal se om jeg får tid til det.
At de må bli enda bedre og mer aktive på sosiale medier var det stor enighet om, men hva som skjer vet jeg ikke enda.
Det blir nesten garantert ikke visning av bortekampene i sportsbaren på Aspmyra. Det kommer rett og slett av at det koster mellom 60. og 70.000,- for lisensen til å vise kampene. Klubben tenker på det økonomiske aspektet ved et slikt prosjekt. Vi regnet litt løst på det og kom frem til at det måtte selges ca. 90-100 enheter med øl pr. kamp for at det i det hele tatt skulle gå i null.
Håper dette gir dere litt ro i sjela, selv om det neppe er svarene som alle ønsket seg. Intensjonen min er at kommunikasjonen mellom supportere og klubb skal bli bedre enn den har vært til nå, ihvertfall.