Bodø/Glimts internettsider

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by G-s-enz »

Det er jo en skandale :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Wendigo »

Skandale er det ikke og at dette ble outsourcet i sparekampanjen fra helvete er forståelig. Men nå må vi kunne stille noen minimumskrav til den som har rettighetene nå, eller vurdere å ta dem tilbake.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by eidurgud »

Glimt har ikke hatt rettighetene på sikkert 25 år, om ikke lengre. Nå tipper jeg bare, men de har ikke hatt det på mange, mange år. JB Reklame hadde rettighetene siden tidlig 90-tall (om ikke før det). Nå er det Diadora/Sport1 som styrer showet. Diadora har førsterett på alt som de kan lage selv, og skal ha en finger med i spillet på alt som produseres uansett. Sport1 selger det lille som finnes. DGH henter alt det de selger derfra, og selger på en måte for Sport1. Usikker på hvor mye eller om de får noe av det de selger for. Vil tro det er noe, ihvertfall.

Hva Glimt får vet jeg ikke, men da JB hadde salget fikk Glimt 15% av salget.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by MhepA »

Siste nyhetene på glimt.no var 18. Desember 2015. Siste fra instagram er fem uker gammelt. Twitter har stort sett vært gratulasjoner til bursdagsbarn siden serien var over. Greit nok at det er frivillige som driver nettsiden, men er det virkelig så lite å skrive om klubben? Jeg har nå gått gjennom hver eneste Tippeligaklubb og samtlige har presentert spilleplan for vinteren. Enda viktigere er det at alle har fått ut fingeren og begynt å selge sesongkort for sesongen 2016, og det er lenge lenge lenge siden. Bodø/Glimt har absolutt ingenting klart, også klager man på at det ikke kommer folk på kamp? Tro meg, jeg legger ikke skylden på folk som gjør ting frivillig, men her må man nesten sette krav til hva og hvor mye som legges ut. Det nytter ikke å ligge på latsiden og skylde på ferie når man er i en slik bransje. Interessen av å gi til tilhengerne er fraværende, det gjenspeiles på tilskuertallet.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by RaymondEngmark »

Frivillige? Jeg håper du tar feil, nettsiden er jo butikkvinduet i 2016, og man setter jo ikke det bort til folk som ikke vet hva dem driver med. Og at draktene og sesongkort ikke var klar til juletreet er ikke godt nok rett og slett. Her tapte den nok titusenvis av kroner.

Det er som regel slik at de beste i sitt yrke er alltid i forkant av situasjonene, her må Glimt pushe seg selv hardere. Det virket heller ikke som de hadde tatt en virkeligshetssjekk på Glimt-showet, siden den først i etterkant prøver å sy sammen show nummer tre.

Tror de som sitter i Glimt er helt OK i jobbene sine, det handler mer om å gjøre det samme som de gjorde for å bli gode spillere; go the extra mile.
Kristatistisk
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Kesseboy »

Sesongkortene ikke klare pga. bytte av billettsystem. Husker dere ikke det?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by MhepA »

Nei, det må jeg ærlig innrømme at jeg ikke kan huske. Har diskutert det her inne, ja. Men har aldri kommet ut noe offentlig fra Glimt som jeg har sett i hvert fall. Men om det nå har det, så føler jeg fortsatt det er en rimelig tynn unnskyldning. Kan fortsatt reservere sesongkort selv om de ikke blir skrevet ut på sekundet.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Kesseboy »

– Planen min var at sesongkortene skulle være klare innen 15. november, men nå må vi vente til ny leverandør har fått setekartet på Aspmyra implementert i sine systemer. Det tar litt tid, sier Aagnes.

Bodø/Glimt satser på å ha det klart før jul.

– Vi håper og tror at det vil være mulig å legge sesongkort under juletreet, sier Aagnes og Hansen.

– Det viktigste er at det systemet vi velger gjør det lettere for publikum å kjøpe billetter. Det er viktig å velge rett, for dette en relativt viktig avgjørelse for klubben, økonomisk. Det er ikke en beslutning vi bare kan stresse igjennom, sier Aagnes.
http://mobil.an.no/glimt/na-skal-det-bl ... 5-4-217488
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by liverglimt »

Det er en nyhet fra AN. Burde i høyeste grad være en aktuell nyhet for Glimt.no!!!
@liverglimt
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by RaymondEngmark »

Var sesongkortene klare til juletreet da?
Kristatistisk
ingen87
Posts: 7043
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by ingen87 »

Jubileumsdrakten er kanskje en enda "hetere" julegave. Burde absolutt vært lansert før jul.
Førr Evig!
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by bjornage »

RaymondEngmark wrote:Var sesongkortene klare til juletreet da?
Årets juletre kanskje. Nå ligger det kun informasjon med 2015-priser. De gjør det ikke enkelt for seg selv.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by RaymondEngmark »

Poenget mitt var uansett ikke å hugge hodet av noen, det var å understreke at de beste har erfaring til å forutse skjær i sjøen, og kan dermed ligge i forkant. Glimt har stort sett tidligere fotballspillere og engasjerte vanlige mennesker i staben. Kjempeflott! Men da må de jobbe desto hardere for å få tingene på plass.

Hva koster jubileumsdrakten? 700 kroner? La oss være beskjedne og si at 30 stk ville handlet drakt = 21.000
La oss si at 50 stykker handlet sesongkort til 2000 kr i snitt = 100.000

121.000 i tapt inntekt der - selv om noe selvfølgelig vil komme tilbake senere.
Kristatistisk
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Novi »

Har nevnt det noen ganger selv også, at bakgrunnen til de som jobber med markedsarbeid i Glimt ikke akkurat innehar den riktige kompetansen på papiret. Er ikke feil å bruke profiler som Runar Berg i markedsarbeid i Bodø, men som leder for alle markedsaktiviteter vil jeg påstå man også bør ha litt faglig tyngde. Situasjonen er forsåvidt slik i ganske mange klubber, men man ser stor forskjell i kommunikasjonen fra klubber som har en markedsavdeling, kontra gamle spillere i den rollen.
Una mas cerveza.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by bjornage »

Inntrykket mitt er at markedsarbeidet i Glimt i størst grad handler om å pleie nettverk og de store kontraktene, fremfor å lokke til små/mellomstore bedrifter og de veldig mange potensielle kundene. Å få gamle storheter til å pleie sponsornettverket som gir millionkontraktene er sikkert givende, men markedsarbeidet mot de mange små potensielle sponsorene blir neglisjert. Dette er f.eks BHK veldig gode på, og viser to klubber i samme by som helt vidt forskjellig måte å jobbe på. Når Glimt i tillegg knapt er interesserte i å selge billetter, sesongkort og supporteffekter blir det åpenbart for meg at Glimt er mest opptatt å holde de store kontraktene varme istedenfor å gjøre tiltak som gjør at flere kan bidra.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by RaymondEngmark »

Ja jeg vil ikke kritisere Kong Runar, men det er klart at hans tilstedeværelse er en viktig del av markedsarbeidet i seg selv. Så kunne man selvfølgelig ansatt en ung komet med erfaring i fra PWC eller lignende. Men jeg tror faktisk ikke han ville gjort en bedre jobb, fordi Runar rett og slett får veldig mye gratis ved sin tilstedeværelse. Men det betyr ikke at Runar slipper unna at han må fortsette å utvikle seg i jobben sin.

(Runar meldte seg opp i økonomi og ledelse for 3 år siden ved handelshøyskolen, men begynte visst aldri på studiet)
Kristatistisk
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by MhepA »

Jeg har en følelse av at å være markedsansvarlig i en fotballklubb som er i en fase hvor de på en måte reparerer alle dårlige inntrykk og en skakkjørt klubbkasse fra tidligere år, er en meget krevende jobb. Da burde det være en markedsavdeling som tar seg av de "mindre" jobbene som f.eks. å få folk på kamp. Dette har de jo utlyst stilling til (endelig), så nå håper jeg, og ærlig talt forventer at ting skal bli bedre.

Det er bare veldig bittert for meg som er såppas ihuga supporter å se på hvordan man bare kaster vekk potensielle kunder ved å nærmest ignorere alt slags interesse. Spesielt i en sesong som denne som betyr mye for oss som har holdt med Bodø/Glimt siden vi lærte å gå. Noen av oss (de fleste her inne sikkert) har vært tilstede i tykt og tynt for denne klubben (det har jeg en pin med verdi 1000kr som bevis på). Vi har overlevd flere sesonger i Adeccoligaen, kjøpt abb. og sesongkort for å se kamper. For oss spiller det jo egentlig i bunn og grunn ingen rolle om når de slipper ut sesongkortene. Men vi vil jo så gjerne dele dette med andre. Vi vil jo se folk på kamp..... Da mener jeg det er lov å være litt skuffet.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by mortsto »

Prøver å finne en oppdatert liste over treningskamper, og det nærmeste jeg kommer er diskusjonsforumet på rbkweb. Håpløst. :evil:
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Crazy horse »

Det er jeg enig i. Fint å få treningskampene inn som en del av terminlista, slik det var før.
Fotball er nesten alltid morsomt
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Trapattoni »

Fint ja. Det skulle faktisk vært en selvfølge.
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by eidurgud »

Var mye enklere før, Trappatoni. Selv om de nå har (eller hadde? Så han ble ansatt av BHK også..) en kar som visstnok er lønnet, så var siden bedre oppdatert da vi drev den på fritiden vår.
LarsBerg
Posts: 15
Joined: Thu May 07, 2015 6:37 pm

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by LarsBerg »

eidurgud wrote:Var mye enklere før, Trappatoni. Selv om de nå har (eller hadde? Så han ble ansatt av BHK også..) en kar som visstnok er lønnet, så var siden bedre oppdatert da vi drev den på fritiden vår.
Jeg er ikke lønnet av verken BHK eller Bodø/Glimt, og gjør alt for begge klubbene på pure entusiasme og egeninteresse. Grunnen til at det kom lite ut i desember/januar er enkel: Jeg får sjelden beskjed om hva som skjer i Glimt, og må ofte snuse opp saker selv. For det andre har jeg gjennomgått flere hjerteoperasjoner det siste året, og har fokus på å bli frisk.

Hadde jeg blitt lønnet av Glimt, kan jeg garantere at både nettsidene og sosiale medier hadde vært mye bedre.

I tillegg har jeg journalistikkstudie, jobb og et treneransvar i Glimt på siden av mediejobben(som jeg gjør gratis) i både Glimt og BHK.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by liverglimt »

Fantastisk innsats Lars Berg. Helsa først, deretter studier, så frivillig jobbing.

Synes uansett at du burde vært lønnet for den jobben du gjør i begge klubbene. Jeg gremmes, de burde gremmes enda mer. :/
@liverglimt
Zero
Posts: 813
Joined: Sun May 16, 2010 2:56 pm
Location: Bodø

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Zero »

Jeg skrev også for Glimt for noen år siden, opplevde AKKURAT det samme som Lars sier her mtp å få info om noe som helst fra Glimt... Stå på Lars!
Stian Sommerheim
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by eidurgud »

LarsBerg wrote:Jeg er ikke lønnet av verken BHK eller Bodø/Glimt, og gjør alt for begge klubbene på pure entusiasme og egeninteresse. Grunnen til at det kom lite ut i desember/januar er enkel: Jeg får sjelden beskjed om hva som skjer i Glimt, og må ofte snuse opp saker selv. For det andre har jeg gjennomgått flere hjerteoperasjoner det siste året, og har fokus på å bli frisk.

Hadde jeg blitt lønnet av Glimt, kan jeg garantere at både nettsidene og sosiale medier hadde vært mye bedre.

I tillegg har jeg journalistikkstudie, jobb og et treneransvar i Glimt på siden av mediejobben(som jeg gjør gratis) i både Glimt og BHK.
Hm, da har jeg misforstått. Trodde du fikk lønn fra ihvertfall BHK, men også fra Glimt (for mediejobben). Skjønner godt at tiden prioriteres anderledes når ståa er slik den er for deg.

Det var på mange måter det samme også da jeg skrev for Glimt, forskjellen på nå og da er at vi hadde full kontroll på siden selv. Må alt fremdeles sendes en eller annen plass før det publiseres på siden, eller får du lov å legge ting rett ut nå? Og, blir du å fortsette med å gjøre en innsats for hjememsiden fremover, mtp helsa?
Post Reply