Avsporing til Obos2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Avsporing til Obos2016

Post by RaymondEngmark »

Jeg har ombestemt meg, jeg tror ikke Halvorsen lykkes i FFK. Dvs de havner kanskje på kvallik, men ikke noe mer enn det. Han var en middels trener som traff blink med Glimt. Nå skal han lage samme vaffelrøra på nytt, men med egg fra i fjor. Det virker bare for obvious til at de kan gå.
Kristatistisk
ecke
Posts: 2625
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by ecke »

Raymond: JHH/FFK er i ferd med å stille et "Tippeligalag" til seriestart. De er på jakt etter målgjører (trolig ikke Ibba): Per M. Kristiansen, Haugesund - Magne Simonsen, Molde, Thømt Jensen, S08, Straith, FFK, Erik Tønne, Bodø/Glimt - Filip Westgård, FFK, Patrick Karoliussen, Follo, Kristian Brix, Bodø/Glimt - Mats Kaland, Varberg, Steffen Nystrøm, FFK, Mouhamadou N'diaye, Diambars.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Hvor ble dem av?

Post by RaymondEngmark »

ecke: Jeg syntes også det ser ut som et tippeligalag. Men hadde det vært et tippeligalag ... så hadde spillerne allerede spilt i tippeligaen. De som har vært i Glimt syntes jeg har vist at dem ikke hører hjemme i TL. Magne Simonsen ... jeg er ikke så sikkert på han blir bedre av å gå et nivå ned. For all del, FFK blir ikke noen kasteball med det laget. Vi får se hvem som har rett når sesongen er over :)
Kristatistisk
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Hvor ble dem av?

Post by ingen87 »

Enig med Raymond. Det laget der er "nesten" et Tippeligalag. Tipper FFK og Jan Halvor på en kvalikkplass i år. Og det er vel strengt talt bra med tanke på de siste sesongene?
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Novi »

Tja, hvilke andre 1. divisjonslag er det som utpeker seg som favoritter, da? FFK er ikke en garantert 1.plass, men er noen andre det?
Una mas cerveza.
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Hvor ble dem av?

Post by Shredd »

Jeg synes Sandefjord, Mjøndalen,Sandnes Ulf og FFK begynner å skille seg ut. En av de vil trolig tabbe seg ordentlig ut, og to andre lag blander seg sikkert inn oppe i teten.
Mjøndalen har en spillestil som passer 1. div perfekt, dødballer er gjerne det som skiller divisjoner mest. Sandefjord blir ikke like hardt straffet i 1.div og går trolig tilbake til 3 backsforsvaret sitt. Sandnes Ulf og FFK satser hardt, Ulf er trygge bakover og har fått inn en del spennende framover. Har beholdt Pontus Engblom og fått inn Bojan Zajic. FFK er spennende, men vil ta tid å få de samkjørt tror jeg med så mange nye. Kristiansund synes å være svekket fra i fjor. Hødd også. Ranheim vet man liksom aldri med. Jerv er betydelig svekket med å ha mistet en dyktig trener og Ohi.
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Hvor ble dem av?

Post by Cheese Smirnoff »

FFK har et solid, rutinert 1.divisjonslag, men det er jo som Engmark påpeker: man spiller ikke i 1.divisjon hvis man fortsatt er en solid Tippeliga-spiller, og hvis det blir opprykk i år er disse spillerne neppe blitt mye bedre Tippeliga-spillere neste år enn de var i fjor. Og det var jo problemet med JHHs rekrutterings-problem. Han hentet altfor ofte spillere som var nesten gode Tippeliga-spillere, og det fikk vi nesten svi for de to årene i Tippeligaen. Det overrasker meg ikke hvis FFK rykker rett opp, men jeg tror ikke på noen Tippeliga-suksess påfølgende år. For Glimt vil det forhåpentligvis bety minst ett svakere lag i serien, hvis vi holder oss oppe denne sesongen.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Wendigo »

Sandefjord blir sterke, sannsynligvis Mjøndalen, vet ikke Ulf, men er litt usikker hvor raskt de får positiv effekt i planck city... Og så er det alltid en overraskelse som ingen har tenkt på. Nok mange om beinet til at det ikke er åpenbart.
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Hvor ble dem av?

Post by RaymondEngmark »

Holder også en knapp på Sandefjord og Mjøndalen. Har ikke fulgt med hva de har gjort av utskiftninger, men at Sandefjord har behold Lars Bohinen er smart. Han har vanvittig mye fotball i hodet selv om han er i overkant fotballromantisk. Men han har fått en tippeligaerfaring han ikke hadde fra før, og kjenner 1. divisjon fra før. Tror Sandefjord finspiller jeg opp i TL, forsterker seg relatvit mye og etablerer seg i TL.

Mjøndalen blir nok som vi så mot Glimt, innsats til krampa tar dem, også har dem i tillegg kvalitet nok til å vinne fotballkamper. Dem har vel ikke mistet mange etter tippeligasesongen, så dem har et godt mannskap og nå med tippeligaerfaring.

Førstedivisjon er jo en yatzy-liga. Det blir garantert noen som overasker negativt og sliter, kan godt bli FFK - man vet ALDRI. På samme måte er det også alltid noen som overpresterer vanvittig i forhold til spillermatriell. Spesielt de siste årene.

JHH er en flink mann altså, men jeg tror matchen med Glimt var usedvanlig bra. I alle andre klubber ville han vært sparket i sommer. Men husk nå på hvem han henter. Blix, som var mye på benken og ikke akkurat overpresterte. Samme gjelder Tønne. Ndiaye likte jeg, men det var mye bambi on ice. Og så videre. Han har heller ikke Ibba, Badou eller Sane som han hadde med Glimt. Det ser bra ut på papiret men det er ikke så mye kvalitet som man skulle tro - mener nå jeg.
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Hvor ble dem av?

Post by Knuta »

FFK med JHH som sjef imponerer lite i treningskampene. Uavgjort mot Strømmen, tap mot Jerv og 0-0 mot nyopprykket KFUM.
Post Reply