Bodø/Glimts internettsider

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
LarsBerg
Posts: 15
Joined: Thu May 07, 2015 6:37 pm

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by LarsBerg »

eidurgud wrote: Hm, da har jeg misforstått. Trodde du fikk lønn fra ihvertfall BHK, men også fra Glimt (for mediejobben). Skjønner godt at tiden prioriteres anderledes når ståa er slik den er for deg.

Det var på mange måter det samme også da jeg skrev for Glimt, forskjellen på nå og da er at vi hadde full kontroll på siden selv. Må alt fremdeles sendes en eller annen plass før det publiseres på siden, eller får du lov å legge ting rett ut nå? Og, blir du å fortsette med å gjøre en innsats for hjememsiden fremover, mtp helsa?
Eneste måten jeg "lønnes" på, er at jeg fikk være med på cupfinalen til BHK, og at jeg fikk være med Glimt på to bortekamper i fjor.

NFF leter etter en ny hjemmeside-leverandør fordi alle sliter veldig med den vi har nå. Det eneste vi får gjort noe selv med er publisering av artikler, bilder og videoer. Alt annet som bakgrunn, spillerlister, layout, informasjon osv. må vi enten gjennom en person i NFF med, til noe de kaller for POST, eller kontakte leverandøren selv(som er i England).

Skal bidra ut denne sesongen, og jeg er såpass heldig at Glimt tar meg med til La Manga også. Helsa håper jeg er good etter operasjonen, som er dagen etter seriestart!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Trapattoni »

LarsBerg wrote:Alt annet som bakgrunn, spillerlister, layout, informasjon osv. må vi enten gjennom en person i NFF med, til noe de kaller for POST, eller kontakte leverandøren selv(som er i England).
Skrekk og gru!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by MhepA »

NFF (Nord-Koreas Fotballforbund)
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by eidurgud »

LarsBerg wrote:Eneste måten jeg "lønnes" på, er at jeg fikk være med på cupfinalen til BHK, og at jeg fikk være med Glimt på to bortekamper i fjor.

NFF leter etter en ny hjemmeside-leverandør fordi alle sliter veldig med den vi har nå. Det eneste vi får gjort noe selv med er publisering av artikler, bilder og videoer. Alt annet som bakgrunn, spillerlister, layout, informasjon osv. må vi enten gjennom en person i NFF med, til noe de kaller for POST, eller kontakte leverandøren selv(som er i England).

Skal bidra ut denne sesongen, og jeg er såpass heldig at Glimt tar meg med til La Manga også. Helsa håper jeg er good etter operasjonen, som er dagen etter seriestart!
Var du med til Molde, kanskje?

Høres forferdelig tungvint ut slik det er nå. Håper de finner en annen løsning, skjønner ikke helt hvorfor de absolutt måtte tvinge samtlige klubber inn i samme portal..
LarsBerg
Posts: 15
Joined: Thu May 07, 2015 6:37 pm

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by LarsBerg »

Ja, borte mot Molde og Aalesund!
Last edited by Sulliken on Wed Feb 17, 2016 8:21 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av overstående innlegg.
User avatar
Neko
Posts: 430
Joined: Tue Jul 28, 2009 9:10 am
Location: Oslo
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Neko »

Jeg vil bare si at jeg setter veldig stor pris på at terminlisten er oppdatert og oversiktelig, og at treningskampene er med. Keep it up. :D :LFC

Håper dere får til å holde den oppdatert videre med resultater og evt. flytting av kamper. (Regner med at grunnen til at dagens treningskamp ikke er med enda, er at det veldig sent ble klart hvem man skulle spille mot og når?)
LarsBerg
Posts: 15
Joined: Thu May 07, 2015 6:37 pm

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by LarsBerg »

Tusen takk, det setter jeg pris på! Håper at fullstendig spillerlister med foto kommer ganske snart også :)

Ja, det var mye frem og tilbake med hvem vi skulle møte, når osv. så dermed har vi ikke fått inn dagens kamp i terminlisten.
Last edited by Sulliken on Thu Feb 18, 2016 5:42 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering av overstående innlegg. Skjerpings!
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by MhepA »

Når skal dere lære? Dere fikk høre det i fjor når videointervjuene ikke ble gjengitt i tekst. Også fortsetter man bare. Hvorfor?

http://www.glimt.no/news/article/1ql1b2 ... as-normann
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Larsson »

Sorry, men jeg vil heller ha ti videointervjuer framfor ett gjengitt i tekst. Voldsomt tidsbesparende. Enten har du tid til å se videoen, eller så har du det ikke. Helt riktig prioritering og i tråd med alle de store mediehus i Norge. Stå på!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Knuta »

Helt enig Larsson.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by RaymondEngmark »

Larsson: De store mediehusene gjør det fordi du kan ikke unngå å se reklamen på den måten, og de får bedre betalt for den slags reklame - fordi den er mer effektiv. Det finns en del stille soner som biblioteker, tog og forelesninger (!) hvor man hopper videre til neste sak om det ikke er noen tekst der. Og ikke minst en del tilfeller hvor det ikke er ønskelig å bruke lyden, feks du ligger i sengen mens dama sover eller du sitter på et fly arm i arm med noen.

Men noen stor krise er det ikke. Men det har få/ingen baksider også.
Kristatistisk
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by MhepA »

Tipper det tar roughly 30 min. å gjengi i korte trekk hva som ble sagt under samtlige intervjuer (max). Så med mindre du er en bestemor på 90 som greier å konsentrere seg om et tastetrykk om gangen, så holder ikke argumentet ditt. Det er ikke alltid det handler om tid heller, skjønner du.

Til nøds kunne de blitt sydd inn her: http://www.glimt.no/news/article/ojadeh ... a-sesongen
En gang Glimt, alltid GLIMT!
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Cheese Smirnoff »

Forsåvidt enig, spørsmålet blir vel om man skal lage mange saker som få velger å se/lese eller bruke mer tid på færre saker. Slik jeg forsto det tvinges Glimt.no til å publisere et visst antall saker, og da er det sikkert lettest å publisere video-intervju som de færreste gidder å ta seg tid/anledning til å lytte til. Jeg har så godt som aldri anledning til å se video-intervju, så da overser jeg dem. Men jeg skjønner godt at det er den enkleste måten for dugnads-arbeiderne på nettsida.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by MhepA »

Det er veldig viktig å forstå at man aldri klager på de som jobber gratis. Det er en helhetlig misnøye til hvor lite villig Bodø/Glimt som klubb er til å imøtekomme publikum. Merk mine ord. Vi får hva, fire/fem videointervjuer denne helgen? Neste helg er vi nok heldig om vi så mye som får en sak i fra Åråsen.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by ingen87 »

Video Vs tekst handler ikke om tidsbruk, men når man har tid til å lese. Nå sitter jeg feks i bil, og det er helt uaktuelt å streame 3-4 videointervju samtidig som jeg ber madammen om å slå av radio. Datatrafikk, stillhet, mas og fjas er for meg viktigere enn tida det tar å høre/se/lese intervju.
Førr Evig!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1078 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Kesseboy »

Jeg vil ikke bruke tre minutter på et videointervju jeg ikke aner hva handler om. Gi meg fem-ti linjer om hva som blir sagt, så ser jeg gjerne - når jeg har anledning.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by gavharr »

Jeg er også av typen som synes å faktisk se intervjuet er langt mer interessant enn å lese en tekstgjengivelse. Uansett om du har 13 unger, så klarer du å få sett et par-tre intervjuer på maks 2 min. per intervju i løpet av en dag. Og hvis du hardnakket påstår noe annet, så kan jeg kun kondolere....
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Cheese Smirnoff »

Man klarer, men man gjør det ikke. På samme måte som jeg klarer å lese årsrapporten til Norges Astma- og allergiforening, men jeg gjør det ikke. Jeg kan nesten garantere at videointervjuene på VGnett, Dagbladet.no, Aftenposten.no og Glimt.no har lavere antall klikk enn tekst-baserte artikler.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by ingen87 »

Jaja. Jeg ser ikke videointervjuene, om det er "my loss"? Mulig. For Glimt sin del er det ett klikk mindre på sakene og på hjemmesida. Om de bryr seg? Neppe.
Førr Evig!
User avatar
Novi
Posts: 11466
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Novi »

Intervjuene på Glimt.no er litt sånn "Pepsi eller Cola? Pizza eller taco?". Det som virkelig ville interessert meg hadde vært om Bjørkan selv skrev noen betraktninger midt i uken, hvor man begrunner noen valg før forrige kamp, hva man har observert, og hva man jobber med mot neste kamp. Ikke video, men Bjørkan's blogg om du vil.

Intervju skulle jeg gjerne sett at AN var flinkere på, og ikke bare dulter etter for å lage en "Se hvem som sa dette!"-AN+-artikkel. Så totalt meningsløst. Og selvsagt seg jeg ikke et intervju - bruker masser av tid på Glimt på jobben, men det blir ikke like diskret om jeg skal se på en video.
Una mas cerveza.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by RaymondEngmark »

Enig Novi.

Det å invitere folk inn i "stua" igjennom bruk av internett undervurderer Glimt effekten av. Jeg ville også lest en blogg i fra Bjørkan med stor interesse. Veldig ofte sitter man jo som supporter og lurer på hvorfor treneren tenker som han gjør.
Kristatistisk
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by tomath »

Jeg synes også at det hadde vært spennende å lese litt analyser og tanker fra Bjørkan (eller Mangersnes for den saks skyld), men er det vanlig at trenere gjør dette? Tenker det også kan være litt skummelt å gi motstanderne for mye innblikk i hvordan man har tenkt, selv om dette skulle bli først etter kampen.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by Larsson »

Et av de største trenernavnene i NFL-historien, Bill Belichick, analyserer helgens kamp i dagene etterpå på New England Patriots' hjemmeside. Se gjerne her for litt inspirasjon: http://www.patriots.com/media-center/vi ... breakdowns

Det trenger ikke være vanskeligere enn dette:
1) En forholdsvis anonym programleder og Bjørkan eller Mangersnes
2) Ha klar 4-5 klipp som man kan stoppe på en litt større skjerm
3) Ett eller to kamera som har et utsnitt på Bjørkan og skjermen

Hele operasjonen trenger ikke ta mer enn en halvtime fra start til slutt. Nå er jo selvsagt Belichick skyldig karisma, men Bjørkan har litt utstråling. Og hvis han selv velger hvilke klipp som skal kjapt analyseres er det han selv som legger premissene.

Skummelt å gi motstanderne innblikk? Jeg tror hele Norge vet hvilken formasjon Glimt ønsker å spille og hvordan de har lyst å angripe (dog er det selvsagt nyanseforskjeller på for eksempel hvordan indreløperne skal opptre mellom de ulike 4-3-3-trenerne). Og den mest meriterte treneren i NFL gjør det på sin egen nettside uke inn og ut. Og det er mer cash involvert i NFL enn Tippeligaen...
ingen87
Posts: 7042
Joined: Thu Mar 27, 2008 10:22 am
Location: Saltdal
Has thanked: 114 times
Been thanked: 155 times
Contact:

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by ingen87 »

http://www.altaif.no/fotball/blog.jsp?bid=3

Åsmund Bjørkan hadde en egen blogg som trener for Alta IF
Førr Evig!
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Bodø/Glimts internettsider

Post by RaymondEngmark »

"Kultur" er et viktig begrep i fotball, og vårt selvbilde og det som "henger i veggene" kan påvirke våre prestasjoner selv om vi ikke alltid er klar over det.
Jeg syntes til og med bloggen fra 2010 var interessant å lese :klapp
Glimt burde fått til langsiktig planlegging på satsningsområder. Det blir blitt mye prøving og feiling de siste årene.
Kristatistisk
Post Reply