Tippeligaen 2016

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by jendoriluka »

Jeg mener ikke at vi skal sparke Bjørkan, men jeg synes det er merkelig at det ikke stilles spørsmål. Vi bør selvsagt ikke bli en klubb som sparker trenere i hytt og vær, men det gjør kanskje noe med hvordan folk ser på ambisjonsnivået når det verken i avisene eller andre fora snakkes om temaet? Til sammenligning er folk forbanna i Tromsø, og Nordlys skriver om at Flovik bør passe seg. Jeg tror denne troen på langsiktighet kan bli en hvilepute og en trygghet som kanskje ikke får frem den nødvendige "djevelen" i folk. Jeg er i alle fall lei av å høre Bjørkan prate om utvikling og det å "glede" seg til kamper vi åpenbart ikke gleder oss til, når man ser på banespillet.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Etter å ha fått summet meg litt så ser det ut som kampen TIL - VIF blir utrolig avgjørende. Uansett må Glimt slå Viking.
Vinner TIL så tror jeg VIF får kvalplass eller rykker direkte ned.
Stabæk møter Sarpsborg som er i meget god form, men Stabæk slår Start i siste kamp.
Vinner TIL tror jeg vi får: TIL 34, LSK 34, Glimt 33, VIF 32, Stabæk 31
Uavgjort: Lsk 34, Glimt 33, VIF 32, TIL 32, Stabæk 31
Seier til VIF; VIF 35, LSK 34, Glimt 33, Stabæk 31, TIL 31.

Men hvis RBK slår Glimt i cupen vil de 'gi bort' nødvendige poeng til Glimt. Vinner derimot Glimt cupkampen skal RBK ha revansje. Et dilemma.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by mortsto »

MhepA wrote:Er det bare jeg som greier å være litt bitter over at Bodø/Glimt lå alene på topp etter tre serierunder med 7 poeng, mens 24 kamper (og 23 poeng) senere ligger vi farlig ann til nedrykk? :oops:
Det er nok en berg og dalbanesesong i Tippeligaen og vi er som vanlig et av de verste lagene. Jeg spoler tilbake til Koppang Camping (!) 24.juli. Rundt en time ut i kampen sitter jeg i kveldssola og nyter en øl. Glimt leder 2-0 over Sogndal og TIL ligger under 2-0 mot Stabæk. Glimt har imponert stort etter sommerpausen. Etter en god kamp og ett poeng mot Rosenborg, ser det ut til at kampen mot Sogndal skal bli den tredje strake seieren. Og neste lag er TIL hjemme. Livet er bra, jeg tar frem tabellen og begynner å regne litt. Med tre poeng mot Sogndal og en maktdemonstrasjon hjemme mot TIL så er det faktisk realistisk at 30 poeng og fornyet kontrakt oppnås allerede i august. Herregud så bra! Og oppover på tabellen er det så jevnt. Kan dette bli sesongen hvor vi kjemper om noe i riktig ende av tabellen?

Hva skjedde der på Koppang Camping en varm julikveld? Jo jeg havnet i en slags boble hvor jeg helt mistet vettet. Sommervarme, ferie, øl og en temporær positiv fotballopplevelse ga meg en plutselig "supporters high". Borte var vissheten om at det å være Glimtsupporter aldri er sånn. Aldri skal vi oppleve en sesong hvor vi klarer å gjenta gode prestasjoner og holde et godt nivå en hel sesong. Det har ikke noe å si om vi rundspiller og slår TIL på bortebane på fotballens nasjonaldag. Helga etter driter vi oss ut mot AaFK på hjemmebane for fulle tribuner. 4-0 hjemme i cupens kvartfinale mot Sarp? Hva med å tape sesongens viktigste kamp borte mot Stabæk få dager senere? La oss knuse Godset og spille som lilleputter i Ålesund runden etter.

Følelsen var fin men kort. En halvtime etter hadde Sogndal OG TIL puttet to mål, og begge kamper endte uavgjort. En spire av tvil var igjen sådd, selv om jeg trøsta meg med at et poeng borte ikke var noen krise, og at mange kamper gjensto. Og vips var sesongen gått, og jeg får muligheten til å se nedrykket live på Lerkendal? Eller går berg og dalbanen opp igjen i tide?
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by mortsto »

Knuta wrote: Men hvis RBK slår Glimt i cupen vil de 'gi bort' nødvendige poeng til Glimt.
Vi møter RBK til kamp hvor de etterpå skal motta gullmedaljer og feire med fyrverkeri. Ingen grunn til å tro at de ikke vil ha en skikkelig helaften med godt spill og seier. Og de er profesjonelle nok til å få det til.
Last edited by mortsto on Mon Oct 17, 2016 8:58 am, edited 1 time in total.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Kesseboy »

mortsto, jeg husker det øyeblikket. Mitt allerede tjæresvarte indre ble hakket mørkere den dagen.
MhepA wrote:Men når sant skal sies så er det dette som er spennende.
Driter jeg i. Jeg er så pisslei av den enden av tabellen. Hadde tatt fem sesonger i middelhavsfarer-limbo nå, uten å mukke. (Parafraserer Ole Selnæs).
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
liverglimt
Site Admin
Site Admin
Posts: 10717
Joined: Sun Apr 17, 2005 1:45 pm
Has thanked: 2221 times
Been thanked: 366 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by liverglimt »

Også kvartfinaler i cupen Kesseboy, det må vi ha med. Men der ryker vi ut. 5 år på rad, også 7-10 hvert år uten sjanse på medalje eller nedrykk. PERFEKT!!
@liverglimt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Skal forsøke meg på ett nytt tips etter neste runde: AAFK 35, TIL 33, LSK 32, VIF 31, Glimt 30, Stabæk 28. Måtte alle høyere makter hjelpe til at Sarpsborg slår Stabæk. Skulle Stabæk vinne sier jeg ikke mer.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

For 4 runder siden begynte jeg for alvor å se kritisk på hvilket kampprogram Glimt hadde igjen. Tøffe bortekamper mot lag som kjemper for å overleve, Stabæk og AAFK. Så RBK og medaljekandidat Haugesund. Konklusjonen min var 0 poeng i de kampene. Hadde derimot pekt meg ut 3 nøkkelkamper hjemme mot Brann, Godset og Viking. Min konklusjon var 9 poeng i de kampene og et sluttresultat på 36 poeng. Første kamp mot Brann årets nedtur og jeg begynte å bli alvorlig bekymret for resten av sesongen. Så klarte vi Godset hjemme etter en glimrende snuoperasjon en kamp vi måtte vinne for ikke å rykke direkte ned. Jeg så lite på diverse beregninger for andre lag fordi jeg alltid vet at på slutten av en sesong kjemper alle lag for å overleve og det er vanskelig å vurdere innbyrdes oppgjør for de andre lagene. Måtte holde meg til Glimt sitt kampprogram. Slår vi Viking som er et av de 3 oppgjørende hjemme som gjenstår slipper vi antakelig direkte nedrykk men ender på kvalik. Uavgjort eller tap mot Viking så blir det direkte nedrykk. Best å få innprentet dette i laget. Unnskyld at jeg sier det men for meg virket det som alvoret overhodet ikke hadde gått inn i hodet på spillerne før AAFK kampen. Gikk ut på banen som om det skulle være en lett treningsøkt.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by Mr Bean »

GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by J I P »

Uffda, jeg begynte så smått å skulle legge inn tips I tabellkalkulatoren for de tre siste rundene, men fant fort ut at dette blir for nerveprirrende til å fortsette med.
http://www.worldfootball.net/table_calc ... iteserien/

Dere er nok tøffere enn meg...
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
Wendigo
Posts: 1499
Joined: Wed Oct 01, 2008 5:03 pm
Has thanked: 231 times
Been thanked: 113 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Wendigo »

Jeg kom ut med at forskjellen mellom nedrykk, kvallik og første trygge plass var avgjort på målforskjell...
(med oss på kvalik)
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move.
-Douglas Adams-
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by gavharr »

Samme her, men da med VIF på kvalik og Stabæk på nedrykk.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Har en følelse på at vi må ut i kvalikk i år. Da har vi jaffal en sjanse. Kanskje det blir førstedivisjon og e-cup til neste år, ala Hødd? :)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Garrincha »

Hvis det blir cupfinale og kvallik blir det i alle fall en meget lang og nervepirrende høst.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Synd at LSK har Start i neste kamp. Den tar LSK. Så tror jeg TIL slår VIF og Sarpsborg slår Stabæk. Uffa meg ser ut som Glimt må ha poeng i Haugesund. Det laget som er dårligst akkurat nå er etter min mening VIF, både spillemessig og en kan se at nervene er i ulage i hele gruppen. Tror VIF har 31 poeng før siste serierunde. Så spørs det om Viking vil de sende VIF ned eller?.

NB: Tøffe og harde treninger og gode prestasjoner på trening skaper gode prestasjoner i kamp. Det var vel ikke så mye av det en hel uke etter kampen mot Godset?. Kanskje Glimt har våknet fra dvalen nå. Får håpe det.
Last edited by Knuta on Thu Oct 20, 2016 9:49 am, edited 1 time in total.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by gavharr »

Tror det å sende VIF ned, er god motivasjon for et hvert eliteserielag.
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by Sulliken »

Deila overtar VIF med en gang.

Og AAFK leder 3-1 borte over Viking...
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
HMoerkved
Posts: 21
Joined: Sat Jul 25, 2015 1:29 pm

Re: Tippeligaen 2016

Post by HMoerkved »

Det er vel minst 3 spillere med karantene for Viking hvis jeg ikke tar feil. Neste kamp mot Glimt.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by G-s-enz »

Tipper Jonevret også blir suspendert til denne kampen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Tror vi det blir noen "frelser-effekt" av Deila (som ble "deilig" takket være autokorrekt), eller har han vært for lenge i organisasjonen til det? Frykter nye krefter og et motivert Enga, som let's face it har et sterkere lag mann for mann enn oss.
Last edited by Gvandreassen on Fri Oct 21, 2016 9:48 pm, edited 1 time in total.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by Mr Bean »

Tror vi er veldig nære nedrykk igjen i år :( Men vel fortjent hvis det skjer .! :evil:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Tippeligaen 2016

Post by bjornage »

Om VIF vinner kampene sine er det vel bra for oss.
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Gvandreassen »

Misforstå meg rett Bjornage, jeg er redd for at Enga ikke rykker ned :)
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Tippeligaen 2016

Post by Sulliken »

Men for faen, S08!

Eier hele 1 omg mot Stabæk. Så en idiotstøttepasning av Groven. Vipps 1-0
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Tippeligaen 2016

Post by Knuta »

Nærmere og nærmere direkte nedrykk. Pluss at Stabæk hadde et frispark stang ut, men Sarpsborg eier ballen men ingen kan avslutte.
Post Reply