Spillertråd: Martin Bjørnbak

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by RaymondEngmark »

Det er nettopp bruken av en kjapp makker som har gjort det å bruke Saltnes til midtstopper som levelig løsning, men ikke en god løsning. Alt tyder på at Bjørnbak - Moe blir midtstoppere, mens Saltnes trolig får samme pottit-rollen som i fjor. Synd for hans del, rendyrking av en rolle er en av tingene som må til for at Saltnes skal bli husket som en tippeligaspiller.
Kristatistisk
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Knuta »

Hvem spilte midtstoppere i siste kamp mot Stabæk. Saltnes og Valentin. Beste midtstopperpar denne sesongen. :-) Ellers så tror jeg en stadig bedre MOE og Bjørnbak vil bli en glimrende kombinasjon. MOE har hatt en utrolig utvikling i år. Dessuten er han veldig rask.
MhepA
Moderator
Moderator
Posts: 10468
Joined: Thu Sep 15, 2005 6:15 pm
Has thanked: 6 times
Been thanked: 176 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by MhepA »

Og som bestilt kommer referansen til årets siste hjemmekamp hvor ingenting er som det har vært resten av sesongen. Vi ligger oppskriftsmessig under 1-0 til pause, det håper jeg vel ikke vi har glemt? At 2. omgang var overkjøring, det er greit. Etter 2-1 stilte ikke Stabæk opp til dans lengre og Glimt fikk gjøre det dem ville. Men de skal få for å holde nullen i 2. omgang, det er greit ;)

Jeg er også veldig optimistisk i forhold til Moe og Bjørnbak på stopperplass. Spennende å se hvordan Bjørnbak passer inn nå som han har fått enda mer erfaring.
En gang Glimt, alltid GLIMT!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Kesseboy »

Kan jo også innvende, MhepA, at Saltnes spilte stopper i den grusomme perioden på våren samt i den mistrøstige hjemmekampen mot LSK, og mot TIL -- når hele laget svikter for øvrig. Tviler på at Saltnes er svikten aleine, tviler på at han er immun mot kvalitetssenkninga i laget for øvrig.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Knuta »

MhepA wrote:Og som bestilt kommer referansen til årets siste hjemmekamp hvor ingenting er som det har vært resten av sesongen. Vi ligger oppskriftsmessig under 1-0 til pause, det håper jeg vel ikke vi har glemt? At 2. omgang var overkjøring, det er greit.
Nå skal jeg ikke kverulere eller vinne noen diskusjon, men både Saltnes/Valentin spilte en veldig bra første omgang også selv om laget lå under 1-0. Jeg har vel ikke blitt så overrasket før, men jeg har sett at Saltnes har sine begrensninger, men kan være en helt grei backup på stopperplass dersom han får på seg noen flere muskler.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Knuta »

Er det så at Bjørnbak ikke har skrevet kontrakt med Glimt enda?. Hører rykter om at en annen klubb er på banen. Står ikke noe på Glimt.no om at Bjørnbak er glimtspiller men kun Simon Thomas.
jendoriluka
Posts: 511
Joined: Sat Dec 12, 2009 4:42 pm
Has thanked: 1 time
Been thanked: 22 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by jendoriluka »

Usikker på Bjørnbak. Han har en rå fysikk, men sliter tidvis med posisjonering og det å lese spillet. Skulle helst sett at vi hadde hentet en rutinert ringrev som kunne bidra med erfaring, lederevner og godt plasseringsspill.
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Kesseboy »

Etter sesongslutt fikk han tilbud om å forlenge avtalen med klubben, men ranværingen valgte å takke nei. Torsdag ettermiddag takket han i stedet ja til Bodø/Glimt.

Etter det Avisa Nordland forstår skal ranværingen signere en treårskontrakt med de helgule tidlig i neste uke.
Dette var ståa via AN for etpar dager sia.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
RaymondEngmark
Posts: 2389
Joined: Sat Apr 09, 2011 4:41 pm

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by RaymondEngmark »

Knuta wrote:Jeg har vel ikke blitt så overrasket før, men jeg har sett at Saltnes har sine begrensninger, men kan være en helt grei backup på stopperplass dersom han får på seg noen flere muskler.
Som backup vil han fungere helt ok, det har han vist i år. Glimt blir ikke like gode med han, men han takler rollen helt ok. Nå har vel ikke Saltnes signert enda (?), og om han gjør det er det litt rart. Om jeg ikke husker feil var ståa i Oktober at han hadde fått et kontraktsforslag, men at han avventet fordi han ville være sikker på at Glimt var rette klubben å få spilletid i. Når de har gått ut å sagt at Karlsen skal fylle skoene til Chatto, Konradsen og Furebotn har blitt faste på sine plasser og Bjørnbak / Moe er det åpenbare stopperparet, så er det nesten litt rart om han gidder. Han burde tatt turen til en god Adeccoklubb hvor han kunne spilt fast en sesong eller to tror jeg. Så kanskje vært moden for TL.
Kristatistisk
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by G-s-enz »

Da var han klar,velkommen tilbake :)
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by ecke »

Som Bjørkan sier, dette er en perfekt signering for B/G!!
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by FSHelgeland »

Velkommen hjem, Martin. Dette blir bra! Synd man ikke har AN+ men kan jo ikke investere i det bare på grunn av Glimt.
Tippeliga 2015
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Crazy horse »

Velkommen tilbake. Måtte bare være fornøyd og bli en stund.
Fotball er nesten alltid morsomt
Cheese Smirnoff
Posts: 5822
Joined: Wed Mar 26, 2008 5:02 pm
Location: Steigen, eksil i Trondheim

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Cheese Smirnoff »

Bjørnbak uttrykker at Bjørkan er en stor grunn til at han kommer tilbake til Glimt, fordi han er "spennende og inspirerende". Forhåpentligvis oppfattes han også slik av aktuelle spillere som ikke kjenner han fra før. Da kan det jo bli morsomt å følge spillerjakten i vinter.
Heia, heia, heia!

- Ole-Gunnar Iversen
User avatar
eidurgud
Posts: 9741
Joined: Wed Jun 22, 2005 6:16 pm
Location: Bodø
Has thanked: 2 times
Been thanked: 10 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by eidurgud »

For de som ikke har AN+
Aasmund Bjørkan var meget fornøyd etter at Martin Bjørnbak (23) hadde signert sin nye treårskontrakt med Glimt.

- For oss som klubb er dette den perfekte Glimt-signering. For det første er det en lokal spiller. Han har masse Tippeligaerfaring. I tillegg er han fortsatt ung og har spisskompetanse, sier den ferske Glimt-bossen.

- Hva mener du med spisskompetanse?

- Han har blant annet en meget spennende frisparkfot. I tillegg tilfører han oss kraft på dødball. Han er en ledertype, som fortsatt kan utvikle seg. Det tror jeg han kommer til å gjøre i Glimt, slår Bjørkan fast.

Følte seg ønsket

Martin Bjørnbak var også en lettet og fornøyd mann etter at den medisinske sjekken var gjennomført, og den nye kontrakten signert.

- Glimt spiller en stil som passer meg. Jeg opplever at det er en skikkelig «go» i klubben nå. De har sikret seg en ny og spennende trener. I tillegg ville de ha meg, sier den 23-årige hemnesværingen.

- Hva legger du i at de ville ha deg?

- Vi har hatt dialog i lang tid. I denne perioden la de aldri skjul på at de ønsket meg som spiller, sier Bjørnbak.

Hyppig nevnt i sportslig utvalg

Om dialogen har pågått i et halvt år eller ett år ønsket ikke nykommeren å utdype så mye om.

- Vi har iallfall hatt 24 møter i sportslig utvalg. Jeg har hørt Martin Bjørnbaks navn nevnt i samtlige av disse møtene, påpeker styreleder Mads Torrissen.

Den robuste midtstopperen ble tilbudt en forlengelse av kontrakten med Haugesund, hvor han har spilt de fire siste sesongene. Den takket han nei til. Det samme gjorde han til en rekke andre klubber som var på banen.

- Jeg hadde en lang prat med Aasmund på telefonen. Etter den samtalen var jeg overbevist. Det måtte bli Glimt, smiler Bjørnbak.

- Hva var det treneren sa som var så bra?

- La oss bare si det sånn. Det ble en meget inspirerende samtale. Treneren var på hugget, forsikrer den ferske Glimt-spilleren.

Praktiske ting må fikses

23-åringen fikk etter hvert overtalt kjæresten, som er bosatt i Oslo, om at det å flytte nordover til Bodø ikke er verdens undergang.

- Hun trengte å smake litt på det. Nå er hun med, røper Bjørnbak.

Etter å ha signert sin nye kontrakt med Glimt ble det tid til en rask middag med Glimt-ledelsen. Allerede tirsdag ettermiddag bar det tilbake til Oslo.

- Jeg skal selge leilighet i Haugesund og kjøpe leilighet i Bodø. Det er en del praktiske biter som skal på plass, men jeg er klar til første trening 4. januar, avrunder nykommeren.

Sist lørdag signerte Glimt en treårskontrakt med den canadiske målvakten Simon Thomas.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Knuta »

Endelig er kontrakten i boks. En meget god signering. En tøff, rask, hodesterk og god skuddfot. Var lite motivert i Haugesund i år, men til neste spiller Bjørnbak sin beste sesong. Hjertelig velkommen.
bjornage
Posts: 4463
Joined: Sat Mar 29, 2008 2:04 am

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by bjornage »

Rart å tenke han bare er 23. Virker som det er så lenge siden han spilte for oss. Mye erfaring til å være så ung så dette blir forhåpentligvis bra.
eiriksin
Posts: 1134
Joined: Mon Nov 28, 2011 2:51 pm
Location: Oslo

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by eiriksin »

FSHelgeland wrote:Velkommen hjem, Martin. Dette blir bra! Synd man ikke har AN+ men kan jo ikke investere i det bare på grunn av Glimt.
An+ skriver vel mest om glimt uansett. Holder å abonnere på nordlands største avis, så har man den rette tilgangen. Litt patriotisk bør man jo være.
User avatar
FSHelgeland
Posts: 7755
Joined: Sun May 15, 2005 1:18 pm
Location: Mosjøen

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by FSHelgeland »

Det kan man si, men da velger jeg vel heller lokalavisa?
Tippeliga 2015
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by J I P »

Frisparkmålet I går fortjener en egen post I spillertråden :glimt

http://bodonu.no/et-utrolig-deilig-mal/03.04-08:08
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Novi
Posts: 11467
Joined: Thu Apr 01, 2004 4:56 pm
Location: Dallas, TX
Has thanked: 606 times
Been thanked: 800 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Novi »

Absolutt!! Ser jo ut som om ballen treffer et usynlig tak og slås ned igjen :) Håper på flere slike fra Bjørnbak, som forøvrig begynner å utgjøre et godt par sammen med Moe. Begge har vilje til å bryte fremover innimellom også, og det har ofte vært viktig når Glimt har hatt gode perioder.
Una mas cerveza.
User avatar
Garrincha
Posts: 3782
Joined: Mon Apr 09, 2012 3:51 pm
Location: Narvik
Has thanked: 148 times
Been thanked: 150 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by Garrincha »

Det frisparket til Bjørnbak, så det nettopp igjen på Glimt.no. Det er altså noe av det rareste jeg har sett, og hadde jeg ikke visst bedre så hadde jeg trodd at det var moderne videoteknologisk kreativitet i praksis. Som de sier i det engelske språket: Unreal.
Badou Ndiaye: "I still hate Tromsø".
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by tomath »

Og som noen har påpekt på twitter: Den spontane reaksjonen til Normann, hvor han holder seg til hodet, er helt herlig!
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by J I P »

I en kåring er han nå kåret til Helgelands bestes spiller.
Gratulerer :glimt

Linken er bak betalingsmuren
http://www.ranablad.no/sport/fotball/he ... -42-216443
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Martin Bjørnbak

Post by G-s-enz »

http://mobil.an.no/sport/glimt/bodo-gli ... 5-4-423178

Bjørnbak kåret til årets spiller av AN. Jeg er forøvrig helt enig,en av få som har holdt ett jevnt bra nivå sesongen gjennom(minus en kamp mot Brann).

Det jeg merker meg er hvor mye Bjørnbak har vokst som menneske kontra sist han var her,dette intervjuet viser dette. Foreslår Normann som kaptein og Bjørnbak som visekaptein neste år. De oppfører seg som kapteiner på banen imotsetning til de andre to som var det på slutten av sesongen.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Post Reply