Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Moderators: Sulliken, Larsen

User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Crazy horse »

Det eneste som er helt sikkert er at vi er tippeligalag i ett døgn til, så får vi se. Mange her i Trøndelag unner nok Glimt seieren, men jeg tror nok Glimt da må gjøre jobben godt og grundig selv. Jeg forstår om Stabæks supportere kanskje er litt skeptiske til hvor mye RBK ofrer i denne kampen. Selv forsto jeg ikke helt hvorfor Viking gadd så mye i den forrige.
Som Anders Konradsen sier i intervjuet, så har Glimt hatt mange matchballer og misbrukt dem alle. Nå kommer den aller siste......
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Mr Bean
Posts: 2708
Joined: Thu Mar 27, 2008 8:45 am
Location: Sortland
Has thanked: 85 times
Been thanked: 35 times
Contact:

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Mr Bean »

Håper at den berømte spikeren i kista er IKKE er banket inn kl 1950 i morra. :)
Men når det er sagt, så skjønner jeg ikke at de ikke reagerte på kontorne på myra før nest siste seriekamp er gått av stabelen.
Makan til surrehuer skal man lete litt etter :shock:
GLIS og STOLT av det

YNWA
'If you are first you are first. If you are second you are nothing.'
Bill Shankley :LFC 💙💛
ecke
Posts: 2626
Joined: Tue Mar 25, 2008 10:06 pm
Has thanked: 2 times
Been thanked: 145 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by ecke »

Hvem blir det denne gangen: Thomas- Edvardsen, Sascha, Bjørnbak, Jonassen - Jakobsen, Normann, Jakobsen - Halvorsen, Azemo, Olsen, eller: Thomas - Evardsen, Sascha, Bjørnbak, Jacobsen - Halvorsen, Normann, Jakobsen - Azemi, Manzon, Olsen?
Playmaker
Posts: 890
Joined: Thu Sep 05, 2013 6:50 pm
Has thanked: 13 times
Been thanked: 22 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Playmaker »

Håper gutta har skjønt at RBK er fullt mulig å slå. Vi spiller mot et jævla Tippeligalag, ikke Juventus eller Barcelona.

Svensson er en maskin i norsk målestokk, hadde full kontroll på Trond i cupen. Skjelvik på venstreback derimot, hurtig og god offensivt, men har store defensive mangler. Han går høyt i banen og etterlater seg store rom som kan bli brukt ved brudd. Regner med DVD-Tom har fått med seg dette på analysene.


Ecke: Synd Manzon er så ubrukelig når det kommer til duellspillet og det å utnytte fysikken sin. 195 cm og 90 kg med russer skulle man tro kunne knuse de fleste i dueller, men neida...

Jeg håper kantene våre bytter side i ny og ne!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Kesseboy »

Når kjørte vi sist et kantbytte?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by gavharr »

Det er altfor lenge siden. Spesielt med venstrebenet til Trond...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
User avatar
Gvandreassen
Posts: 2821
Joined: Thu May 26, 2011 3:03 pm
Has thanked: 432 times
Been thanked: 148 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Gvandreassen »

Hva med å faktisk kjøre et bakholdsangrep og starte Manzon med Azemi på høyre? Det er ikke alltid like lett å gjøre seg bemerket når man kommer inn 15 min før slutt.
Gult er kult. Grunnen er åpenbar.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Crazy horse »

Dette er rett og slett en kamp der vi har mye mer å kjempe for enn RBK. Dermed har vi større grunn enn dem til å ofre oss, blø for drakta, bokstavelig talt. Våre gutter har lang tid til å restituere seg på, eventuelt slikke sine sår, om det går galt. Håper virkelig ingen av dem sitter igjen med en følelse av at de kunne ha gjort mer når kampen er over.
Fotball er nesten alltid morsomt
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Vix »

Gvandreassen wrote:Hva med å faktisk kjøre et bakholdsangrep og starte Manzon med Azemi på høyre? Det er ikke alltid like lett å gjøre seg bemerket når man kommer inn 15 min før slutt.
Eller Azemi på venstre for å kombinere forslagene her. Men jeg har ærlig talt ikke lyst å se Manzon på banen i dag. Han gjorde jobben to ganger mot Sarpsborg, men det var nok også takknemlige kamper å spille i.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Knuta »

Hva hadde Viking å kjempe for og med to av sine beste ute?. Føler bare at dette er kjørt dessverre. Beklager. Det som kan hjelpe oss er Start.
User avatar
Crazy horse
Posts: 8282
Joined: Sun Aug 07, 2005 7:01 pm
Location: Bjugn, men for alltid nordlending
Has thanked: 148 times
Been thanked: 229 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Crazy horse »

Jeg er jo helt enig i at Viking ikke hadde allverden å kjempe for, jeg vil bare at glimtspillerne skal være helt overbevist om at de har gitt alt i kampen i kveld, så får vi se hvor langt det rekker. HAr også klart å forestille meg et år, eller flere i 1. divisjon og forberedt på et begredelig utfall.
Fotball er nesten alltid morsomt
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Knuta »

Skulle bare ønske at Glimt spillerne er i stand til å ta ut maksimalt men det virker som de ikke er i stand til dette. Var det noen som så noen dødsslitne spillere etter Viking kampen. Ikke jeg. Det eneste jeg så var at flere sluttet å løpe etter 60min. Ikke rart når de trener 10 timer i uka. Ser at Casper Ruud trener 32 timer i uka. En 17 åring. For å si det mildt her har Glimt mye å gå på.
J I P
Posts: 15506
Joined: Mon Feb 23, 2004 8:32 am
Location: Oslo
Has thanked: 164 times
Been thanked: 416 times
Contact:

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by J I P »

DGH hadde en TIFO for noen år siden

Dere har pengene
Vi har poengene

Skriver om siste linje til "Vi tar poengene" og krysser fingrene.
*******************
Medlem av FK Bodø/Glimt
Medlem av GLIS
Sesongkort på J
Stående, syngende og ikke like billettlaus i London (heia Arsenal)
******************
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Kesseboy »

Knuta wrote:Var det noen som så noen dødsslitne spillere etter Viking kampen. Ikke jeg. Det eneste jeg så var at flere sluttet å løpe etter 60min.
Ikke for å ta late glimtspillere i forsvar, men du så kampen, ikke sant? Du fikk med deg at ballen var nærmere enn 30 meter fra Vikings mål i sikkert 25 av de siste 30 minuttene? Da er det ikke så mye løping å få gjort. Det er ikke spillernes feil, i seg sjøl, men hvilke løsninger de har å ty til når kampbildet blir sånn.

Utslitte spillere er ikke nødvendigvis et tegn på innsats og kvalitet, det kan like gjerne være et tegn på desperasjon. Eller hei, kanskje de er bedre trent enn vi tror?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by G-s-enz »

Glimt scorer de fleste målene sine de siste 15 ble det sagt av kommentator under sist kamp. Men vanskelig å si hvor godt trent de er.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Kesseboy »

To mot Start, to mot Godset, ett mot Sarpsborg, som jeg kan komme på i forbifarta. Men det skal kanskje ikke så mange mål til før det blir "de fleste" ...?
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Vix »

Om dette, fra altomfotball.no/TV2:

· Rosenborg scorer mest i avslutningen av omgangene. Laget har 12 mål i det siste kvarteret av første omgang- og 18 mål i det siste kvarteret av kampene. Begge flest i serien.
· Bodø/Glimt har sluppet inn 10 mål i kampens første 15 minutter denne sesongen. Det er flest i serien.

Fin før-kampen-reportasje for øvrig, hvor Mini og Anders har det litt artig, og Kåre igjen viser bittertrynet: http://www.tv2.no/v/1079794/?tag=fotball
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Kesseboy »

Manzon på topp, Halvorsen som indreløper og Jonassen på venstre back.

Halvorsen-Normann-Jakobsen er imho ikke en midtbane som er spesielt slagkraftig bakover.
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Vix »

Nei, men det er vel ingen på benken som kan slå særlig kraftigere i fra seg. Konradsen? Eller skulle Jacobsen vært på midten og Edvardsen på backen?
User avatar
Kesseboy
Posts: 15757
Joined: Mon Aug 30, 2004 12:14 pm
Location: Bodø
Has thanked: 1194 times
Been thanked: 1079 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Kesseboy »

Jeg kunne tenkt meg det siste der ja. Men får tru Bjørkan vet bedre enn meg. Jeg skal i hvert fall vite bedre etterpå hvis jeg får sjansen ...
Når du forventer det verste. Venter på at det skal skje. Og så skjer det.

Glimtfølelsen.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Vix »

Ja, han vet i hvertfall noe om Manzon som ikke jeg vet... Måtte jeg finne ut av hva det er i løpet av de neste par timene.
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by mortsto »

RBK kjører toppet lag. Har tatt sorgene på forskudd hele uka. Men nå kjenner jeg uroen i kroppen igjen. Heia Start!
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Sulliken »

Stengt midlertidig
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
User avatar
Sulliken
Moderator
Moderator
Posts: 16539
Joined: Thu Apr 15, 2004 3:47 pm
Location: Kløfta
Has thanked: 962 times
Been thanked: 734 times
Contact:

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Sulliken »

Vi låser opp denne.

Hva skal man si?
Ja, Tim ble snytt for straffe, men det var desverre (eller heldigvis) korrekt dømt på begge målene til RBK. Siden Stabæk grusa start, hadde det egentlig ikke så mye å si.

Glimt spilte ikke en direkte dårlig kamp i dag, og mot msnge andre lag, så hadde vi fått poeng. RævBK er dessverre for god.

Det som irriterer meg etter kampen i dag, er ikke innsatsen, men ferdighetene. Hadde Gutta viftet bsllene likedan hjemme mot viking, Brann, Til eller borte mot Sogndal eller Stabæk, så hadde vi ikle rykket ned!
The North belongs to Bodø.
-Faris Moumbagna
Shredd
Posts: 1579
Joined: Wed Mar 26, 2008 3:51 pm

Re: Kamptråd RBK - Bodø/Glimt søndag 6.nov kl 18:00

Post by Shredd »

Det er kampene hjemme mot Sarpsborg, Haugesund, Brann, Aalesund, Lillestrøm, Viking og Tromsø som er tunge å svelge. Her var man på høyde og vel så det i flere kamper, men klarer ikke å sette sjansene. I stedet virker det som at man får panikk hvis de første sjansene ikke settes og legger seg lavt i påvente av kontringer.
Tar man da med følelsen av å ha rotet vekk poeng borte mot Sogndal og Stabæk så ser man at sesongen kunne vært ganske mye lysere med litt mer dyktighet i motstanders felt.
Så slippes det inn for enkle mål, særlig på dødball.
Jeg synes Kåre sa det greit i går også. Flere lag enn RBK må tørre å ha lyst til å ha ballen. Er så møkk lei av å se Glimt legge seg på 20 meter på bortebane og konstant slå vekk ballen når de får den.
I går også. Ved ett tidspunkt så får Jakobsen ballen i egen 16, har 10 meter klaring alle veier. Velger å måke til på første touch. Hvor ender ballen, selvsagt hos en RBK spiller midt mellom midten og egen 16. Man spiller seg selv lave, det holder ikke.

Hadde lett godtatt tap om man får følelsen av at man prøver å være med å prege kamper. Det synes jeg ikke Glimt har gjort i år. Man har heller satset på at motstander skal gjøre feil enn å spille de ut, for så å kontre. Selv om det er bra å være god der, er det alt for lite å spille på.
Post Reply