Spillertråd: Mathias Normann

Moderators: Sulliken, Larsen

Post Reply
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by mortsto »

VG melder i dag at RBK er ute etter Normann. Tror ikke vi kan forvente at Normann er "lojal" mot oss. En ung gutt som slutter på VGS for å spille fotball lenge før han har hatt noen form for gjennombrudd, synes jeg tyder på en ikke alt for reflektert person, som har svært stor tro på at han skal komme seg opp og frem her i verden. Nå ser det jo ut som han kan klare å få en god fotballkarriere, og jeg tror fort han ønsker seg bort dersom RBK kommer med tilbud om å doble lønna hans.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Knuta »

Leste artikkelen i VG. Mye om og dersom og hvis. Det var nevnt en hel haug med mulige spillere dersom noen forsvant fra RBK. Tror vi foreløpig kan ta det med ro. Men skulle det bli slik at Normann forsvinner er det vel bra at han går til RBK slik at Glimt får 10 mill for spilleren.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Vix »

VG "erfarer". Men jeg blir svært overrasket om han ikke forsvinner. Noen som har noen formening om hvor mye Glimt kan få for ham, et av Norges mest ettertraktede talenter (om enn ikke så ettertraktet som vi tror), med fire år igjen av kontrakten?
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by mortsto »

Jeg tipper Glimt hopper på et bud på fem mill pluss div klausuler, selv om jeg synes han er verdt mye mer. Nedrykk, spiller har vist seg god nok for tippeliga og er muligens utålmodig.
User avatar
Vix
Posts: 744
Joined: Thu Aug 20, 2015 9:48 am
Location: Vigevano
Has thanked: 121 times
Been thanked: 119 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Vix »

Det var det jeg også ville tippet. Hysterisk lite med tanke på at han har så lenge igjen av kontrakten, men kjenner jeg Glimt rett så er det realistisk. De vil ikke ha noe surmuling fra verken Mathias eller RBK, så de lar dem bestemme.
Larsson
Posts: 1632
Joined: Tue Nov 17, 2015 10:59 am
Has thanked: 8 times
Been thanked: 233 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Larsson »

Glimrende mulighet til å sette en standard for framtiden ovenfor både spillere og RBK med andre ord. Nå må du vise deg, BTH.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by tomath »

Jeg ønsker absolutt ikke at han skal forsvinne til gi bort-pris, men man må også være forsiktig med å sette en standard som kan skremme unge og lovende spillere fra å signere lange kontrakter med Glimt.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by G-s-enz »

Jeg tror absolutt det er mulig å beholde Mathias en sesong til. Han trenger bare veiledning på hvorfor det kan være godt for han. Men vi må rett opp igjen ellers forsvinner han. Bjørkan kan bruke eksemplet med Konradsen,Badou m.fl som hadde godt av ett år i OBOS.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Trapattoni »

Gi Normann kapteinsbindet neste sesong.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by gavharr »

Tenker også at kapteinsbind kan være en bra gulrot, og noe Mathias kan vokse på. Vi burde i hvert fall ikke selge ham til "gi-bort-pris", hverken til RBK eller noen andre.
Fullt mulig å utvikle seg i Obos et år. Badou var jo en langt mer komplett spiller enn Mathias, og han var med oss 2 sesonger i adecco.
Skjønner ikke helt hvordan TIL skal hente ham og Azemi f.eks. Hvor får dem de pengene fra?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by G-s-enz »

Ehm Trond Mohn?

Uansett,TIL er helt uaktuelt for de to du nevner. Begge vil til toppklubber.

Helt enig angående kapteinsbindet. Du løser egentlig to ting,T Jakobsen kan fint settes på benken og Normann får mer ansvar,noe jeg tror han vokser på.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by tomath »

Trond Mohn har visstnok antydet en hyggelig jul for TIL, uten at jeg tror det hjelper dem noen vei med verken Normann eller Azemi.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by G-s-enz »

Er nok Tom Høgli det er snakk om. Lett å drive fotballklubb i fylla når det kommer en fra juvente med pengesekk å redder deg gang på gang.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by gavharr »

Skulle gjerne hatt en sånn "rik onkel" i Glimt. Da hadde vi kanskje hatt flere tilskuere nå. Fattern har et ekstremt dårlig forhold til Glimt, fordi han mener de har sugerør i kommunekassa, som han sier det...
De økonomiske problemene til Glimt og utallige redningsaksjoner har tæret på mange. Uansett tror jeg mange hadde funnet seg en annen grunn om dette ikke var tilfellet. Bodø-folk bryr seg ikke spesielt mye om Norsk fotball tror jeg, unntatt de som heier på RBK da...
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
mortsto
Posts: 7368
Joined: Tue Mar 23, 2004 3:55 pm
Has thanked: 151 times
Been thanked: 443 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by mortsto »

En ting er at vi ikke er i en situasjon hvor vi trenger å selge spillere til TIL, og en annen ting er at TIL ikke er i en situasjon hvor de kan kjøpe spillere fra oss. Så er det jo sånn at TIL nylig har hatt en tur i Adecco og vært innblandet i nedrykksstriden to år på rad. Om Azemi eller Normann skulle ta turen nordover til Mordor, så venter det sannsynligvis nok en sesong hvor de må spille med ryggen mot veggen og i verste fall oppleve nok et nedrykk.
Ellers lurer jeg på om RBK er nok gira på Normann til at de bruker 5mill++ på ham. Han har jo hatt en voldsom utvikling siden i fjor, men han han har jo på ingen måte vært outstanding for oss i år. Det er jo mer det at vi forventer at han blir skikkelig god. Kanskje er det mindre gambling for RBK å kjøpe Trondsen fra S08.
User avatar
gavharr
Moderator
Moderator
Posts: 5713
Joined: Tue Apr 14, 2009 8:39 pm
Location: Oslo
Has thanked: 280 times
Been thanked: 225 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by gavharr »

Det er det sikkert, men Trondsen blir kanskje enda dyrere?
"People who think they know everything are a great annoyance to those of us who do."
G-s-enz
Posts: 5409
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:53 am
Location: Målselv
Has thanked: 205 times
Been thanked: 276 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by G-s-enz »

Det blir han nok,men Sarsborg betalt 4 mill for han.

Mathias har hatt ei ruvende utvikling,men han er ikke nært nivået Trondsen hadde året før S08 hentet han.
I'm still here cus my love came to stay,Remember that even though the weather is grey today!

Jeg er han som nevnte at vi burde skaffe oss en speider i annenhvert innlegg!
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Knuta »

tomath wrote:Jeg ønsker absolutt ikke at han skal forsvinne til gi bort-pris, men man må også være forsiktig med å sette en standard som kan skremme unge og lovende spillere fra å signere lange kontrakter med Glimt.
Det at Glimt kan skremme bort talenter fordi vi setter en fornuftig og god pris på gode spillere er jo bare tull. Både Godset og VIF og Molde selger sine spillere til høye priser, og likevel får de en haug med talenter inn i klubbene. Sist Glimt rykket ned var vi så skakkjørte økonomisk og investorene forlangte at Glimt måtte selge unna spillere og derfor forsvant blant annet Anders Konradsen nesten gratis til Godset. Glimt er i en helt annen økonomisk situasjon nå og med gode og lange kontrakter på spillerne sine. Unntaket er Azemi som kun har kontrakt ut 2017. Der ser jeg et problem.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by tjongs »

Problemet er at ved et nedrykk er en fornuftig pris noe helt annet enn en fornuftig pris i TL.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
User avatar
tomath
Posts: 3134
Joined: Sun Aug 28, 2005 5:42 pm
Has thanked: 92 times
Been thanked: 152 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by tomath »

Re Knuta

Hvis det kommer et ok bud på Normann (5-6 mill) fra f.eks. RBK, og Glimt avslår dette budet slik at Normann motvillig må bli med ned i Obos, tror du ikke spillere som Berg, Konradsen, Hauge m.fl. kommer til å ha dette i bakhodet når Glimt kommer med tilbud om langtidskontrakter til dem?

Jeg sier ikke at dette betyr at Glimt skal godta bud på Normann, men jeg mener det er noe man må ha i bakhodet når man skal "sette en standard" for andre spillere.
"If you just talk, I find that your mouth comes out with stuff" - Karl Pilkington
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Trapattoni »

Hårfin balansegang, det der. Men helt klart at vi sitter med bedre kort nå som vi har holdt oss økonomisk edru noen år.
tjongs
Posts: 2571
Joined: Mon Nov 08, 2004 9:17 pm
Location: Bodø
Has thanked: 94 times
Been thanked: 178 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by tjongs »

Som sagt, dette er prisen for nedrykk. Saken blir en helt annen når Glimt selv kan tilby en utviklingsarena på høyeste nivå i Norge og vente på det rette tilbudet fra en klubb utenfor landet.
Forøvrig kan jo for alt vi vet flere av spillerene ha utkjøpsklausuler ifm nedrykk.
.......men så ble superlaget født!!!
Dessuten mener jeg at Tromsø bør ødelegges.
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Knuta »

Prisen er vel avhengig om en klubb er nødt til å selge eller har økonomi som tilsier at det ikke er nødvendig å selge. Hadde Glimt vært i rød sone på sommeren og RBK ville kjøpt Normann ville vel prisen antakelig vært lavere enn den er nå. Ser at f.eks LSK som sliter veldig økonomisk har 8-9 spillere uten kontrakt neste år. Klarer Glimt så fort som f.. å spikre et opplegg for neste år som er meget innbydende med 2-3 samlinger i Spania eller andre land og stort sett beholde lønnen til spillerne så tror jeg Normann blir hvis da ikke RBK på liv og død vil kjøpe Normann etter at de har solgt unna noen spillere for 30 mill. Alle ville ha Berntsen til RBK i sin tid, det ble mildt sagt en fiasko, og før han gikk til RBK var det ikke måte på hvilket fantastisk talent det var. Mye benkesliting og frustasjon medførte en fullstendig stopp i utviklingen. Men det er klart det er fullt forståelig og unge spillere har veldig tro på seg selv og mener oppriktig at de vil få fast plass på laget de går til. Det er en iboende egenskap, men all historikk viser at det ofte ikke skjer. Hva men Bjørdal, Riski osv i RBK i dag. Masse frustasjon for spillere som holder et høyere nivå enn Normann.
Last edited by Knuta on Tue Nov 08, 2016 12:40 pm, edited 1 time in total.
Trapattoni
Posts: 7211
Joined: Tue Mar 16, 2004 4:14 pm
Location: Bodø
Been thanked: 1 time

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Trapattoni »

Mye anhenger også av hvor sterkt spilleren selv ønsker en overgang. Sånn er bare virkeligheten. Bare spør Ørjan Berg...
Knuta
Posts: 10028
Joined: Mon Mar 29, 2004 10:03 am
Location: Oslo
Has thanked: 334 times
Been thanked: 449 times

Re: Spillertråd: Mathias Normann

Post by Knuta »

Ørjan var utlånt til RBK etter avtale med Glimt i en periode hvor han ble RBK's beste mann og viktigste spiller og etter utlånsavtalen var over var det en helt annen case enn vi snakker om nå.
Håper ikke at vi fortsetter med en Ørjan Berg diskusjon nå.
Last edited by liverglimt on Tue Nov 08, 2016 1:02 pm, edited 1 time in total.
Reason: Sitering
Post Reply